Blisko 50 instytucji skorzystało z programu grantowego Südzucker Polska S.A.

Agencja PR
Open Media
Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl
Firma Südzucker Polska S.A. podsumowała właśnie 7. odsłonę autorskiego programu grantowego. Od 2015 roku, w ramach Grantu 5000, producent Cukru Królewskiego wsparł blisko 50 niekomercyjnych instytucji, kwotą wynoszącą łącznie ponad 200 000 złotych. Równolegle z ogłoszeniem beneficjentów tegorocznej edycji, Grant 5000 został jedynym projektem wyróżnionym w konkursie Sustainability Award 2022 w kategorii FMCG.
Pomoc sąsiedzka bywa nieoceniona. Wiedzą o tym doskonale zatrudnieni w Südzucker Polska S.A., którzy już po raz 7. wykazali się wrażliwością na potrzeby lokalnych instytucji i wskazali potencjalnych beneficjentów Grantu 5000. Producent Cukru Królewskiego ufając swoim pracownikom, wybrał spośród zgłoszeń 6 niekomercyjnych podmiotów, które już niebawem otrzymają darowizny w kwocie po 5000 złotych. Podejmując decyzję o przyznaniu grantów, szczególną uwagę zwracano na organizacje, które wyróżniają się troską o środowisko, poszukują proekologicznych rozwiązań oraz podejmują dziania kształtujące świadomość ekologiczną. - Za sprawą Grantu 5000 możemy lepiej poznać potrzeby naszych pracowników oraz ich otoczenia, a następnie móc na nie reagować. Mechanizm programu jest prosty – umożliwiamy pracownikom z każdej z naszych 6 lokalizacji wskazanie instytucji, która jest im najbliższa i potrzebuje wsparcia. My wybieramy i pomagamy. Wszystko na zasadzie partnerskich relacji i w duchu społecznej odpowiedzialności biznesu - informuje Magdalena Budzyńska, Marketing & Corporate Communication Manager Südzucker Polska S.A. oraz przewodnicząca komisji programu Grant 5000.
Ideę, mechanizm i efektywność Grantu 5000 doceniono w konkursie organizowanym przez European Conferences United. Celem Sustainability Award 2022 jest wyróżnienie firm oraz działań, które przyczyniają się do zrównoważonego rozwoju. Program grantowy Südzucker Polska S.A., jako jedyna spośród 9 zgłoszonych inicjatyw, zdobył wyróżnienie w kategorii dla branży FMCG. Jurorzy swój wybór argumentowali tym, iż jest to program, który „zmierza do pobudzania lokalnych aktywności społecznych, tak ważnych w procesie budowy społeczeństwa obywatelskiego”.
Kim są beneficjenci 7. edycji programu Grant 5000? Oto pełna lista:
1. Gminna Biblioteka Publiczna w Pawłowiczkach
2. Szkoła Podstawowa Nr 28 w Rzeszowie im. płk. Łukasza Cieplińskiego
3. Stowarzyszenie Świętego Celestyna w Mikoszowie
4. Studio Piosenki La Chanson MDK Świdnica
5. Stowarzyszenie Ruch Innowatorów Społecznych z Kiełczowa
6. Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 7 w Krakowie

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.