Komunikaty PR

Być sobą w pracy. Nagrody dla pracodawców, osób i organizacji

2021-09-01  |  09:00
Biuro prasowe

Mimo coraz większej społecznej świadomości, równe prawa osób LGBT+ wciąż są w Polsce kwestionowane. Są jednak społecznicy, społeczniczki, instytucje i firmy wspierające osoby nieheternomatywne w ich codziennym środowisku pracy i poza nim. Z początkiem września wystartowały publiczne nominacje do  tegorocznej edycji LGBT+ Diamonds Awards, jedynych nagród dla pracodawców tworzących przyjazne miejsca pracy, a także dla osób publicznych i organizacji.

W ostatnich dziesięcioleciach zmiany społeczne i prawne w Unii Europejskiej pozwoliły na budowanie bardziej przyjaznych i równych społeczeństw. Mimo to dyskryminacja ze względu na orientację seksualną i tożsamość płciową wciąż rośnie. Według zeszłorocznych badań Agencji Praw Podstawowych Unii Europejskiej (FRA) 43% osób LGBT zadeklarowało, że czują się dyskryminowane w swoim codziennym środowisku (w 2012 roku było to 37%). Wraz z większą widocznością osób LGBT+ zwiększa się mowa nienawiści i brak akceptacji. W odpowiedzi na ten niepokojący trend 4 lata temu powstał konkurs LGBT+ Diamonds Awards, w którym nagradzani są pracodawcy, organizacje społeczne i indywidualne osoby, które w znaczący sposób wspierają społeczność LGBT+ w sferze zawodowej i publicznej. Właśnie wystartowała tegoroczna odsłona wydarzenia. Pierwszym etapem są nominacje publiczne.

– To nasz sposób, w jaki chcemy podziękować osobom i organizacjom, które dokonują realnych zmian dla tzw. tęczowych pracowników. Wspieranie wszystkich osób, bez względu na płeć i orientację to nie tylko właściwe, ale i mądre posunięcie. Z doświadczenia naszego zespołu wynika, że osoby, którzy czują się akceptowane lepiej pracują i są bardziej kreatywne – mówi Dariusz Żak z NatWest Group w Polsce, organizator konkursu. – Polityka inkluzywności powinna według nas być standardem na rynku pracy, a nie wyróżnikiem. Do tego właśnie dążymy pokazując praktyki w firmach i działalność organizacji, które są gotowe do wdrożenia w każdym miejscu pracy – dodaje Żak.

Diamenty dla sojuszników i sojuszniczek

Utworzenie tęczowej sieci pracowniczej, wspólny udział w Marszu Równości, neutralna płciowo komunikacja wewnętrza w firmie. To tylko kilka przykładów, które tworzą otwarte i równe środowisko pracy. Między innymi takie inicjatywy można zgłaszać do LGBT+ Diamonds Awards. Z początkiem września ruszyła tegoroczna odsłona wydarzenia. Pierwszym etapem są publiczne nominacje, w których może wziąć udział każdy. Na stronie www.lgbtdiamondsawards.pl już można zgłaszać osoby, organizacje i firmy wspierające osoby LGBT+ w miejscach pracy: pracodawca roku, pracownicza sieć LGBT+ roku oraz kategoriach ogólnych, pozazawodowych: ambasador_ka roku osób LGBT+, inicjatywa roku wspierająca LGBT+, partnerstwo roku (organizacja pozarządowa), a także lokalna inicjatywa roku. Do tej pory nagrodzeni zostali m.in. Wolontariat Równości, Sylwia Chutnik, CD Projekt RED czy Fundusz dla Odmiany.

Przyznanie nagród LGBT+ Diamonds 2021 odbędzie się 21 października o godz. 19.00. Wydarzenie będzie transmitowane online na Facebooku oraz na stronie konkursu, gdzie można zyskać materiały dodatkowe po rejestracji. Organizatorem wydarzenia jest NatWest Group w Polsce, brytyjski bank posiadający centrum usług wspólnych, którego zespół pracowników stworzył jedną z większych sieci tęczowych w Polsce. Patronat honorowy nad wydarzeniem objęły Ambasada Kanady i Ambasada Norwegii. Partnerem głównym wydarzenia jest ABSL (Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych). Opieką merytoryczną konkurs objęła Fundacja Trans-fuzja. Patronatu społecznego udzielili już m.in. Instytut Spraw Publicznych, Diversity Polska, Stowarzyszenie na rzecz osób LGBT Tolerado, Miłość nie wyklucza, Karta Różnorodności (FOB), Lambda Warszawa, Perspektywy Women in Tech, My Rodzice, Fundacja Bęc Zmiana, Voces Gaudii, Feminoteka, Fundusz dla Odmiany oraz Centrum Praw Kobiet. Patroni medialni konkursu to Replika, MyCompany, i Queer.pl. Więcej informacji, formularz zgłoszeń oraz rejestracja na wydarzenie 21 października dostępne na stronie www.lgbtdiamondsawards.pl.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards! Biuro prasowe
2024-11-04 | 09:00

Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards! Równowaga między dobrem społecznym a korzyściami dla biznesu jest możliwa i wzajemnie korzystna. Dowodem na to są liczne działania
Problemy społeczne Ponad 60 tys. zł na wsparcie dzieci w pieczy zastępczej i usamodzielnionych
2024-10-31 | 15:40

Ponad 60 tys. zł na wsparcie dzieci w pieczy zastępczej i usamodzielnionych

Podsumowanie Olimpiady Dobrych Relacji FDI 2024 W dniach 18-27 października blisko 100 pracowników z różnych firm wzięło udział w Olimpiadzie Dobrych Relacji organizowanej
Problemy społeczne FUNDACJA ZIKO DLA ZDROWIA WSPIERA DZIECI DOTKNIĘTE POWODZIĄ
2024-10-11 | 11:00

FUNDACJA ZIKO DLA ZDROWIA WSPIERA DZIECI DOTKNIĘTE POWODZIĄ

Wsparcie dla najmłodszych w trudnych czasach Fundacja Ziko dla Zdrowia aktywnie wspiera dzieci z rodzin poszkodowanych przez powódź, zapewniając im potrzebną pomoc w tym trudnym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Polityka

Wynik wyborów prezydenckich w USA zależeć będzie od kilku stanów. Jest ryzyko nieuznania przegranej jednej ze stron, zwłaszcza przez Donalda Trumpa

Kończy się kampania prezydencka w Stanach Zjednoczonych, obfitująca w historyczne wydarzenia. Symbolicznie wybory rozstrzygną się we wtorek 5 listopada, ale ostateczną decyzję podejmie Kolegium Elektorów dopiero w grudniu. O wyniku zadecydują głosy w tzw. stanach wahających się, czyli niepopierających tradycyjnie demokratów ani republikanów. Najnowszy sondaż wskazuje na minimalną przewagę Kamali Harris w większości tych okręgów. Istnieje ryzyko, że Donald Trump nie uzna niekorzystnego dla siebie wyniku wyborów, jak było to cztery lata temu.

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.