Być sobą w pracy. Nagrody dla pracodawców, osób i organizacji
Mimo coraz większej społecznej świadomości, równe prawa osób LGBT+ wciąż są w Polsce kwestionowane. Są jednak społecznicy, społeczniczki, instytucje i firmy wspierające osoby nieheternomatywne w ich codziennym środowisku pracy i poza nim. Z początkiem września wystartowały publiczne nominacje do tegorocznej edycji LGBT+ Diamonds Awards, jedynych nagród dla pracodawców tworzących przyjazne miejsca pracy, a także dla osób publicznych i organizacji.
W ostatnich dziesięcioleciach zmiany społeczne i prawne w Unii Europejskiej pozwoliły na budowanie bardziej przyjaznych i równych społeczeństw. Mimo to dyskryminacja ze względu na orientację seksualną i tożsamość płciową wciąż rośnie. Według zeszłorocznych badań Agencji Praw Podstawowych Unii Europejskiej (FRA) 43% osób LGBT zadeklarowało, że czują się dyskryminowane w swoim codziennym środowisku (w 2012 roku było to 37%). Wraz z większą widocznością osób LGBT+ zwiększa się mowa nienawiści i brak akceptacji. W odpowiedzi na ten niepokojący trend 4 lata temu powstał konkurs LGBT+ Diamonds Awards, w którym nagradzani są pracodawcy, organizacje społeczne i indywidualne osoby, które w znaczący sposób wspierają społeczność LGBT+ w sferze zawodowej i publicznej. Właśnie wystartowała tegoroczna odsłona wydarzenia. Pierwszym etapem są nominacje publiczne.
– To nasz sposób, w jaki chcemy podziękować osobom i organizacjom, które dokonują realnych zmian dla tzw. tęczowych pracowników. Wspieranie wszystkich osób, bez względu na płeć i orientację to nie tylko właściwe, ale i mądre posunięcie. Z doświadczenia naszego zespołu wynika, że osoby, którzy czują się akceptowane lepiej pracują i są bardziej kreatywne – mówi Dariusz Żak z NatWest Group w Polsce, organizator konkursu. – Polityka inkluzywności powinna według nas być standardem na rynku pracy, a nie wyróżnikiem. Do tego właśnie dążymy pokazując praktyki w firmach i działalność organizacji, które są gotowe do wdrożenia w każdym miejscu pracy – dodaje Żak.
Diamenty dla sojuszników i sojuszniczek
Utworzenie tęczowej sieci pracowniczej, wspólny udział w Marszu Równości, neutralna płciowo komunikacja wewnętrza w firmie. To tylko kilka przykładów, które tworzą otwarte i równe środowisko pracy. Między innymi takie inicjatywy można zgłaszać do LGBT+ Diamonds Awards. Z początkiem września ruszyła tegoroczna odsłona wydarzenia. Pierwszym etapem są publiczne nominacje, w których może wziąć udział każdy. Na stronie www.lgbtdiamondsawards.pl już można zgłaszać osoby, organizacje i firmy wspierające osoby LGBT+ w miejscach pracy: pracodawca roku, pracownicza sieć LGBT+ roku oraz kategoriach ogólnych, pozazawodowych: ambasador_ka roku osób LGBT+, inicjatywa roku wspierająca LGBT+, partnerstwo roku (organizacja pozarządowa), a także lokalna inicjatywa roku. Do tej pory nagrodzeni zostali m.in. Wolontariat Równości, Sylwia Chutnik, CD Projekt RED czy Fundusz dla Odmiany.
Przyznanie nagród LGBT+ Diamonds 2021 odbędzie się 21 października o godz. 19.00. Wydarzenie będzie transmitowane online na Facebooku oraz na stronie konkursu, gdzie można zyskać materiały dodatkowe po rejestracji. Organizatorem wydarzenia jest NatWest Group w Polsce, brytyjski bank posiadający centrum usług wspólnych, którego zespół pracowników stworzył jedną z większych sieci tęczowych w Polsce. Patronat honorowy nad wydarzeniem objęły Ambasada Kanady i Ambasada Norwegii. Partnerem głównym wydarzenia jest ABSL (Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych). Opieką merytoryczną konkurs objęła Fundacja Trans-fuzja. Patronatu społecznego udzielili już m.in. Instytut Spraw Publicznych, Diversity Polska, Stowarzyszenie na rzecz osób LGBT Tolerado, Miłość nie wyklucza, Karta Różnorodności (FOB), Lambda Warszawa, Perspektywy Women in Tech, My Rodzice, Fundacja Bęc Zmiana, Voces Gaudii, Feminoteka, Fundusz dla Odmiany oraz Centrum Praw Kobiet. Patroni medialni konkursu to Replika, MyCompany, i Queer.pl. Więcej informacji, formularz zgłoszeń oraz rejestracja na wydarzenie 21 października dostępne na stronie www.lgbtdiamondsawards.pl.

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.