Czy boisz się dzielić wiedzą z innymi?
Nie da się ukryć, że wiedza jaką dziś posiadamy, to jedno z najcenniejszych narzędzi. To genialna karta przetargowa w wielu różnych sytuacjach. Współcześnie wiedzę możemy zdobywać nie tylko w szkole czy na studiach, ale także przez e-booki, kursy czy szkolenia - także te online. Aby, poszerzyć swoje horyzonty, potrzebna jest kompetentna osoba, która podzieli się z nami swoją wiedzą. Obecnie, na całym świecie, mamy wielu różnych ekspertów, z różnych branż i dziedzin. Nie wszyscy jednak chcą publicznie dzielić się swoją wiedzą. Nie zastanawia Was dlaczego? A może Ty jesteś genialnym ekspertem w jakiejś branży i masz pewne obawy? Od tej tezy wyszła Ola Gościniak, pomysłodawczyni inicjatywy Jestem Interaktywna, która stworzyła badanie na ten temat.
Bycie ekspertem
Wg słownika PWN, wiedza to, ogół wiadomości zdobytych dzięki badaniom, uczeniu się. To też, zasób informacji z jakiejś dziedziny. Możemy przeczytać też, że oczekuje się od osoby, posiadającej wiedzę: intelektu, mądrości, umiejętności. W byciu ekspertem erudycja jest ważna, tak samo jak doświadczenie i chęć rozwoju. Dobry ekspert ma dziś określoną branżę, niszę w której się specjalizuje. To on udziela cennych rad i odpowiedzi na najtrudniejsze pytania.
Czy warto dzielić się wiedzą?
Oczywiście, że tak. Dzielenie się wiedzą powinno być czymś powszechnym, a nie zawsze jest. Wiele razy spotykamy na swojej drodze, różnych wybitnych specjalistów, których coś ogranicza, przed dzieleniem się swoim doświadczeniem i wiedzą. Nierzadko są to pewne blokady w naszej głowie. Obawiamy się hejtu czy krytyki, podważenia kompetencji. A może wstydzimy się pobierać za to pieniądze? Aby odpowiedzi na te pytania były konkretne i miały sens, ruszyło badanie w tym temacie.
Po co to badanie?
Ankieta jest anonimowa. Składa się na nią kilkanaście pytań otwartych i zamkniętych, dotyczących wiedzy i bycia ekspertem. Chcemy poznać obawy, ale też chęci i możliwości motywacyjne ludzi. Badanie pozwoli sprawdzić, jak zarabiać na swojej wiedzy, jakie są najlepsze możliwości. Wyniki pomogą skuteczniej pomagać innym w realizacji ich zawodowych celów.
Twój głos jest ważny!
Dołącz do badania, miej realny wpływ na jego wyniki. Poświęć kilka minut na odpowiedzi na pytania, a ich wyniki pozwolą pomóc wielu osobom w dążeniu do ich celu, marzeń czy rozwoju. Być może, pomożemy także Tobie!
Wyniki
Wyniki zostaną zebrane w rzetelny i merytoryczny sposób. Zostanie zaprojektowany i przedstawiony raport.
“Staram się Was wspierać w Interaktywnej Paczce, w social mediach i na blogu od 8 lat, aby pomóc Wam pracować nad obawami i ruszyć za wymarzonym biznesem online. W tym roku chcę się tematowi zarabiania na swojej wiedzy poświęcić jeszcze bardziej. To badanie pomoże mi skuteczniej pomagać Wam w osiąganiu celów zawodowych i w prowadzeniu biznesu online opartego na wiedzy. Na jego podstawie przygotuję skrupulatny raport, który wierzę, że będzie dla wielu z nas przełomem. Premierę raportu przewiduję na konferencji w czerwcu, podczas mojej prelekcji. Zobaczycie, to będzie miazga!” - mówi Ola Gościniak, pomysłodawczyni i realizatorka badania.
Raport będzie miał premierę w dniach 13-15 czerwca 2023 podczas Interaktywnej Konferencji Online
Ola Gościniak
Jestem Interaktywna www.olagosciniak.pl
Pomysłodawczyni marki Jestem Interaktywna, blogerka, autorka książki “Bądź Online” oraz książkoplaneru “Rok w biznesie online”, mentorka, przedsiębiorczyni, wykładowczyni akademicka.
Od 2015 r. pomaga kobietom z całej Polski w realizacji ich interaktywnych marzeń i osiągnięciu niezależności finansowej na własnych zasadach. Przeszkoliła już ponad 50 tys. Polek. Pokazuje im, jak stworzyć stronę WWW od podstaw, jak założyć sklep internetowy czy rozpocząć biznes online. Z sukcesem tworzy zaangażowaną społeczność Jesteśmy Interaktywne.
Laureatka w XII edycji konkursu Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku w kategorii Przeciwdziałanie Wykluczeniu Cyfrowemu oraz Lady Business Awards w kategorii Przedsiębiorcza Kobieta to TY. Znalazła się w TOP 20 wpływowych blogerów 2018, 2019, 2020 i TOP 30 2017 w rankingu JasonHunt. Prelegentka i mówczyni na wielu branżowych wydarzeniach.
Absolwentka informatyki na Politechnice Poznańskiej, grafiki projektowej w Collegium Da Vinci oraz coachingu biznesowego w WSKZ. Swoją pierwszą stronę internetową stworzyła jeszcze w podstawówce, 20 lat temu. Od tamtej pory ma ich na swoim koncie ponad 500.

Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Unijne mechanizmy ułatwiają zwiększenie wydatków na obronność przez europejskie kraje NATO. Ważnym aspektem infrastruktura podwójnego zastosowania
Wydatki na obronność w krajach NATO mają wzrosnąć do 2035 roku do 5 proc. PKB. W dużej mierze będzie to możliwe dzięki Unii Europejskiej, która stworzyła ramy umożliwiające krajom członkowskim realizację celów NATO w zakresie obronności, nie tylko poprzez finansowanie i inwestycje, ale także poprzez elastyczność budżetową. – To pełna synergia, można powiedzieć, że Unia Europejska współfinansuje razem z państwami członkowskimi cele zdolnościowe NATO – ocenia Paweł Zalewski, sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej.
Ochrona środowiska
Rusza budowa lądowej infrastruktury dla projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Prąd z tych farm wiatrowych popłynie w 2027 roku

Ruszyła budowa lądowej infrastruktury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3 rozwijanych przez Equinor i Grupę Polenergia. To przede wszystkim baza serwisowa w Łebie i dwie stacje elektroenergetyczne. Jednocześnie trwają przygotowania do rozpoczęcia prac na morzu. Pierwszy prąd z obu projektów popłynie w 2027 roku, a w kolejce czeka morska farma wiatrowa Bałtyk 1 – największy i najbardziej zaawansowany projekt II fazy rozwoju offshore.
Edukacja
Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.