Komunikaty PR

Dan Cake przeciwdziała marnowaniu żywności w ramach ogólnopolskiej kampanii

2021-09-30  |  12:00
Biuro prasowe

Na produktach marki Dan Cake już niebawem pojawią się specjalne oznaczenia, które ułatwią konsumentom poprawne rozumienie dat ważności i tym samym pozwolą ograniczyć marnowanie żywności. Działanie jest elementem współpracy z Too Good Too Go i ogólnopolskiej kampanii „Często Dobre Dłużej”.

W ramach współpracy został podpisany Pakt Koalicji Partnerów, którzyzobowiązali się do umieszczenia na etykietach specjalnych piktogramów. Mają one przypominać konsumentom, aby używali swoich zmysłów do podjęcia decyzji, czy zjeść dany produkt po upływie terminu przydatności do spożycia. Oznaczenia te, opatrzone hasłami „Popatrz, Powąchaj, Posmakuj”, pojawią się m.in. na chlebie tostowym i bułeczkach mlecznych Dan Cake.

- Problem marnowania żywności jest zjawiskiem globalnym, dotyczącym każdego z nas. Wierzymy, że można mu skutecznie przeciwdziałać, dlatego dołączyliśmy do kampanii „Często Dobre Dłużej”. To ważna inicjatywa, realizująca cele strategii zrównoważonego rozwoju, mająca na uwadze dobro środowiska naturalnego, gospodarki i społeczeństwa. Jesteśmy gotowi podjąć wszelkie aktywności ukierunkowane na promowanie odpowiedzialnej konsumpcji w naszym otoczeniu i wśród odbiorców naszych produktów - mówi Małgorzata Chudzik, Członek Zarządu Dan Cake Polonia.

Oznaczenia dat ważności na produktach wciąż są dla konsumentów niezrozumiałe, czego efektem jest wyrzucanie produktów spożywczych, które, choć krótko po terminie, nadal nadają się do spożycia. Jak pokazuje raport Banków Żywności w Polsce, aż 64% dorosłych nie wieco tak naprawdę oznaczają etykiety umieszczone na produktach spożywczych, przez co aż 10% żywności marnuje się. Na czym polega różnica w zapisie?

Oznaczenie „najlepiej spożyć przed” odnosi się do jakości produktu, a producent zobowiązuje się, że nie zmieni on swoich właściwości w zakresie smaku, wyglądu, zapachu i konsystencji do określonej daty. Żywność po jej upływie wciąż będzie bezpieczna do spożycia. To konsument powinien stwierdzić, czy w jego ocenie produkt wciąż może zostać skonsumowany. Z kolei „należy spożyć do” odnosi się głównie do świeżej i łatwo psującej się żywności (np. mięsa). Po upływie daty podanej na opakowaniu produkt może już stanowić zagrożenie dla zdrowia. 

- Nikt do tej pory tak głośno nie mówił o problemie związanym z poprawnym rozumieniem dat ważności, który istotnie wpływa na skalę marnowania żywności. Jesteśmy dumni, że miesiące ciężkiej pracy całego zespołu Too Good To Go oraz naszych Partnerów zaowocowały inauguracją kampanii „Często Dobre Dłużej”. Bez nich nie byłoby to możliwe. To milowy krok w kierunku edukowania konsumentów co tak naprawdę oznaczają daty: „należy spożyć do” i „najlepiej spożyć przed”. Chcemy pomóc ludziom zrozumieć, że wiele produktów jest bezpiecznych do spożycia również po upływie daty ważności, a w podejmowaniu ostatecznej decyzji powinni się kierować swoimi zmysłami- mówi Anna Kurnatowska Country Managerka Too Good To Go w Polsce.  

W kampanii „Często Dobre Dłużej” obok Dan Cake biorą udział m.in. marki takie jak Danone, Frosta, Herbapol, Kaufland, Nestle czy Winiary.

Kampania została objęta honorowym patronatem Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Partnerami kampanii są: 

  • Federacja Polskich Banków Żywności,
  • Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji,
  • Polska Izba Handlu,
  • Polska Izba Żywności Ekologicznej,
  • Firma Chr. Hansen
  • oraz marka Auchan, która wspiera kampanię pod kątem edukacyjnym.
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne 878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB Biuro prasowe
2025-03-12 | 06:00

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Branża browarnicza jest ważnym sektorem gospodarki światowej, który wygenerował 0,8% światowego PKB w 2023 r., czyli 878 miliardów dolarów. To więcej niż wg Banku
Problemy społeczne Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
2025-02-20 | 17:00

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Wyobraź sobie, że każdego ranka budzisz się wypoczęty i pełen energii. Co więcej, aby to osiągnąć nie potrzebujesz kolejnej kawy. Wystarczy naturalny, dostępny
Problemy społeczne Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków
2024-12-18 | 16:10

Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków

Jedynie 21 proc. mężczyzn i aż dwukrotnie większy odsetek kobiet (45 proc.) deklaruje, że wykonuje większość prac domowych. Z kolei co trzecia przedsiębiorczyni także przyznaje, że

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.