Komunikaty PR

Dan Cake przeciwdziała marnowaniu żywności w ramach ogólnopolskiej kampanii

2021-09-30  |  12:00
Biuro prasowe

Na produktach marki Dan Cake już niebawem pojawią się specjalne oznaczenia, które ułatwią konsumentom poprawne rozumienie dat ważności i tym samym pozwolą ograniczyć marnowanie żywności. Działanie jest elementem współpracy z Too Good Too Go i ogólnopolskiej kampanii „Często Dobre Dłużej”.

W ramach współpracy został podpisany Pakt Koalicji Partnerów, którzyzobowiązali się do umieszczenia na etykietach specjalnych piktogramów. Mają one przypominać konsumentom, aby używali swoich zmysłów do podjęcia decyzji, czy zjeść dany produkt po upływie terminu przydatności do spożycia. Oznaczenia te, opatrzone hasłami „Popatrz, Powąchaj, Posmakuj”, pojawią się m.in. na chlebie tostowym i bułeczkach mlecznych Dan Cake.

- Problem marnowania żywności jest zjawiskiem globalnym, dotyczącym każdego z nas. Wierzymy, że można mu skutecznie przeciwdziałać, dlatego dołączyliśmy do kampanii „Często Dobre Dłużej”. To ważna inicjatywa, realizująca cele strategii zrównoważonego rozwoju, mająca na uwadze dobro środowiska naturalnego, gospodarki i społeczeństwa. Jesteśmy gotowi podjąć wszelkie aktywności ukierunkowane na promowanie odpowiedzialnej konsumpcji w naszym otoczeniu i wśród odbiorców naszych produktów - mówi Małgorzata Chudzik, Członek Zarządu Dan Cake Polonia.

Oznaczenia dat ważności na produktach wciąż są dla konsumentów niezrozumiałe, czego efektem jest wyrzucanie produktów spożywczych, które, choć krótko po terminie, nadal nadają się do spożycia. Jak pokazuje raport Banków Żywności w Polsce, aż 64% dorosłych nie wieco tak naprawdę oznaczają etykiety umieszczone na produktach spożywczych, przez co aż 10% żywności marnuje się. Na czym polega różnica w zapisie?

Oznaczenie „najlepiej spożyć przed” odnosi się do jakości produktu, a producent zobowiązuje się, że nie zmieni on swoich właściwości w zakresie smaku, wyglądu, zapachu i konsystencji do określonej daty. Żywność po jej upływie wciąż będzie bezpieczna do spożycia. To konsument powinien stwierdzić, czy w jego ocenie produkt wciąż może zostać skonsumowany. Z kolei „należy spożyć do” odnosi się głównie do świeżej i łatwo psującej się żywności (np. mięsa). Po upływie daty podanej na opakowaniu produkt może już stanowić zagrożenie dla zdrowia. 

- Nikt do tej pory tak głośno nie mówił o problemie związanym z poprawnym rozumieniem dat ważności, który istotnie wpływa na skalę marnowania żywności. Jesteśmy dumni, że miesiące ciężkiej pracy całego zespołu Too Good To Go oraz naszych Partnerów zaowocowały inauguracją kampanii „Często Dobre Dłużej”. Bez nich nie byłoby to możliwe. To milowy krok w kierunku edukowania konsumentów co tak naprawdę oznaczają daty: „należy spożyć do” i „najlepiej spożyć przed”. Chcemy pomóc ludziom zrozumieć, że wiele produktów jest bezpiecznych do spożycia również po upływie daty ważności, a w podejmowaniu ostatecznej decyzji powinni się kierować swoimi zmysłami- mówi Anna Kurnatowska Country Managerka Too Good To Go w Polsce.  

W kampanii „Często Dobre Dłużej” obok Dan Cake biorą udział m.in. marki takie jak Danone, Frosta, Herbapol, Kaufland, Nestle czy Winiary.

Kampania została objęta honorowym patronatem Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Partnerami kampanii są: 

  • Federacja Polskich Banków Żywności,
  • Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji,
  • Polska Izba Handlu,
  • Polska Izba Żywności Ekologicznej,
  • Firma Chr. Hansen
  • oraz marka Auchan, która wspiera kampanię pod kątem edukacyjnym.
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne BRAK ZDJĘCIA
2024-04-25 | 15:00

ZNAMY NOMINOWANYCH DO NAGRODY KORCZAKA W 2024 ROKU

ZNAMY NOMINOWANYCH DO NAGRODY KORCZAKA W 2024 ROKU   W tym roku do Nagrody Korczaka wypłynęło wyjątkowo dużo zgłoszeń – 147 osoby i instytucje z całego kraju. Jak podkreśla Uczelnia Korczaka – organizator konkursu
Problemy społeczne ŁOWCY METEORYTÓW W NOWYM PROGRAMIE EDUKACYJNYM DLA SZKÓŁ
2024-04-22 | 11:00

ŁOWCY METEORYTÓW W NOWYM PROGRAMIE EDUKACYJNYM DLA SZKÓŁ

Warszawa, 18 kwietnia 2024 Fundacja Nauka. To Lubię ogłosiła dzisiaj uruchomienie nowego programu edukacyjnego dla szkół podstawowych i średnich pt. „Łowcy
Problemy społeczne Mieszkańcy Pomorza wypożyczą nieodpłatnie sprzęt rehabilitacyjny .
2024-04-12 | 06:00

Mieszkańcy Pomorza wypożyczą nieodpłatnie sprzęt rehabilitacyjny .

Szacuje się, że w Polsce żyje ponad 4 miliony osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami ruchowymi. Z tej liczby około 200.000 osób, to mieszkańcy Pomorza. Dlatego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.