DPD Polska partnerem logistycznym akcji „Każdy może pomóc”
19 grudnia odbyła się 9. edycja akcji „Każdy może pomóc” organizowanej przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Gdańsku. Wolontariusze wspierani przez kurierów z oddziału DPD Polska w Gdańsku obdarowali świątecznymi upominkami ok. 650 podopiecznych gdańskiej pomocy społecznej.
Celem akcji „Każdy może pomóc” jest znalezienie darczyńców, którzy spełnią opisane w listach do Świętego Mikołaja świąteczne marzenia dzieci z Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Gdańsku. W ciągu ośmiu lat trwania akcji obdarowanych zostało blisko 4,5 tysiąca najmłodszych. Co roku upominki wręczane były podczas uroczystego finału w Międzynarodowych Targach Gdańskich. Tym razem, z powodu pandemii koronawirusa, darczyńcy odbierali listy wyłącznie drogą elektroniczną, a paczki z upominkami i torby ze słodyczami przygotowane w ramach równoległej akcji „Wigilijna paczka” trafiały do małych adresatów z rąk kurierów DPD Polska. Wszyscy dostawcy wyposażeni zostali w środki ochrony osobistej i zachowywali bezpieczny dystans.
Poza gdańskim oddziałem DPD Polska inicjatywę wspierali: Arena Gdańsk Operator, harcerze Okręgu Pomorskiego Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej, wolontariat pracowniczy Urzędu Miejskiego w Gdańsku oraz firma Mosaic – cyrkowe atrakcje (dot. świątecznej oprawy akcji). Sponsorsko wsparli nas także pracownicy Grupy LOTOS S.A. w Gdańsku oraz firm: DORACO Sp. z o.o. i TERMIKA Sp. z o.o. w Gdańsku.
Zobacz materiał wideo
https://www.youtube.com/watch?v=_M92RPfepl0&feature=youtu.be
ZNAMY NOMINOWANYCH DO NAGRODY KORCZAKA W 2024 ROKU
ŁOWCY METEORYTÓW W NOWYM PROGRAMIE EDUKACYJNYM DLA SZKÓŁ
Mieszkańcy Pomorza wypożyczą nieodpłatnie sprzęt rehabilitacyjny .
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.