Komunikaty PR

Dzień Kobiet to okazja dla biznesu, by lepiej je wspierać

2021-03-08  |  12:00
Do pobrania docx ( 0.07 MB )

8 marca 2021, Warszawa – Association of International Certified Professional Accountants – Międzynarodowe Stowarzyszenie Dyplomowanych Specjalistów ds. Rachunkowości łączące American Institute of CPAs (AICPA) i The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) – z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet dzieli się wskazówkami nt. tego, jak biznes może lepiej wspierać i wzmacniać pozycję zatrudnianych kobiet.

“Globalna pandemia uwydatniła sposób, w jaki kobiety od lat funkcjonowały godząc życie zawodowe z rodzinnym” – mówi Crystal Cooke, Director of Diversity and Inclusion, Association of International Certified Professional Accountants. “Obowiązkiem organizacji jest dostrzeżenie wyzwań, jakie stoją przed kobietami w trakcie ich kariery zawodowej i wdrożenie praktyk wspierających je w dążeniu do sukcesu.”

Oto pięć kroków, które biznes może podjąć, aby stworzyć kulturę zapewniającą większą równość płci w miejscach pracy:

  • Elastyczność: Pandemia koronawirusa zmusiła nas wszystkich do zmian związanych ze sposobem wykonywania pracy i zarządzania swoim życiem. Jak wskazują wyniki raportu przeprowadzonego przez Institute for Fiscal Studies, w sytuacji, w której matki i ojcowie pracują w systemie pracy zdalnej, to kobiety wykonują więcej prac domowych i częściej zajmują się dziećmi. Pracodawcy powinni rozumieć dodatkowy stres związany z koniecznością pogodzenia obowiązków domowych z wymaganiami związanymi z pracą. Będzie to prawdopodobnie wymagało nieszablonowego myślenia, aby wypracować korzystne dla wszystkich i realistyczne rozwiązania, takie jak np. elastyczne godziny/dni pracy.
  • Zgoda na odmowę: Warto stworzyć środowisko, w którym ci, którzy są przytłoczeni, poczują się bezpiecznie i nie będą czuli się karani ani osądzani, jeśli nie zdecydują się na podjęcie dodatkowych projektów lub wzięcie na siebie większej odpowiedzialności. Należy zachęcać kobiety, aby prosiły o pomoc, gdy jej potrzebują oraz dać im możliwość robienia przerw na ruch, medytację i czerpanie radości z przebywania z rodziną.
  • Zaoferowanie wsparcia: Jako pracodawca okaż troskę swoim pracownikom i zapewnij im wsparcie, którego potrzebują. Zadawaj te niezwykle istotne teraz pytania i naprawdę słuchaj odpowiedzi: „Jak się masz? I co możemy zrobić, aby Ci pomóc?”. Następnie znajdź sposób na zapewnienie potrzebnego wsparcia, które także w tym przypadku może okazać się niekonwencjonalne.
  • Podkreślanie wartości dobrego samopoczucia i dbania o siebie: Przez prawie rok pracownicy przeżywali niemal w kółko ten sam dzień. Wielu z nich żongluje swoimi obowiązkami, które teraz przeniknęły do ​​ich rytmu pracy i spowodowały zatarcie się granic. Ważne jest, aby pomóc kobietom w swoich organizacjach znaleźć sposoby na skuteczne radzenie sobie stresem i spadkiem energii oraz dbanie o zdrowie psychiczne i czerpanie radości z każdego dnia.
  • Inkluzywność: Warto rozejrzeć się wokół siebie podczas spotkań na wyższym szczeblu. Czy kobiety mają tam swoją reprezentację? Jeśli nie, powinny zostać uwzględnione w spotkaniach, podczas których dyskutowana jest strategia i wizja oraz podejmowane są ważne decyzje biznesowe.

 

Jak wynika z przeprowadzonego w 2019 r. (ostatniego takiego) badania Hays Poland Kobiety na rynku pracy. Kompetencje i różnorodność, odsetek kobiet zarządzających firmami wzrósł z 15 proc. w 2018 r. do 18 proc. Wciąż jednak aż 81 proc. najwyższych stanowisk w organizacjach zajmują mężczyźni.

The Association (AICPA & CIMA) angażuje się we wspieranie kobiet w finansach i księgowości realizując szereg inicjatyw, które mają na celu wzmocnienie ich pozycji:

  • 23 września 2020 r. CIMA i think tank Diversity Hub podpisały memorandum o współpracy na rzecz rozwijania wiedzy w obszarze zarządzania różnorodnością i dostarczania rozwiązań, które ułatwiają tworzenie organizacji otwartych na różnorodność, a także promowania postaw otwartości, szacunku, zachowania zasady równych szans oraz odpowiedzialności w biznesie i profesji finansowej.
  • W marcu br. CIMA organizuje serię warsztatów dla członkiń, które poprowadzi Alicja Dworowska ACMA, CGMA, falicytatorka programu #IamRemarkable w celu zachęcenia kobiet do rozwinięcia pewności siebie i umiejętności autopromocji.
  • Podczas ENGAGE EUROPE 2021 – największej w Europie dorocznej konferencji poświęconej rachunkowości zarządczej (19 i 20 maja 2021 r.), prelegentką wystąpienia nt. Diversity and Leadership będzie Kanya King MBE.
  • AICPA & CIMA Women’s Global Leadership Summit – to doroczna konferencja, podczas której kobiety reprezentujące profesję finansowo-księgową mogą rozwijać swoje umiejętności i nawiązywać kontakty.
  • Women in Leadership Forum to sieć networkingowa dla członkiń CIMA wspierająca kobiety w dążeniu do osiągnięcia wymarzonych celów.
  • Dostarczamy również zasoby wspierające ciągły rozwój zawodowy i likwidację różnic płci, jak np. zestaw narzędzi SheQ - Using the Power of Emotional Intelligence for Success, which has an accompanying archived webcast, wideo Advancing Gender Equality in the Workplace: What Works i podkasty takie jak Diversity and inclusion: closing the gap.

 

Zawarte powyżej wskazówki oparte są na odpowiedziach uzyskanych od laureatek nagród 2020 Most Power Women in Accounting Awards organizowanych przez AICPA i CPA Practice Advisor.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu Biuro prasowe
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane
Problemy społeczne 878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB
2025-03-12 | 06:00

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Branża browarnicza jest ważnym sektorem gospodarki światowej, który wygenerował 0,8% światowego PKB w 2023 r., czyli 878 miliardów dolarów. To więcej niż wg Banku
Problemy społeczne Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
2025-02-20 | 17:00

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Wyobraź sobie, że każdego ranka budzisz się wypoczęty i pełen energii. Co więcej, aby to osiągnąć nie potrzebujesz kolejnej kawy. Wystarczy naturalny, dostępny

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.