Komunikaty PR

Dzień Kobiet to okazja dla biznesu, by lepiej je wspierać

2021-03-08  |  12:00
Do pobrania docx ( 0.07 MB )

8 marca 2021, Warszawa – Association of International Certified Professional Accountants – Międzynarodowe Stowarzyszenie Dyplomowanych Specjalistów ds. Rachunkowości łączące American Institute of CPAs (AICPA) i The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) – z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet dzieli się wskazówkami nt. tego, jak biznes może lepiej wspierać i wzmacniać pozycję zatrudnianych kobiet.

“Globalna pandemia uwydatniła sposób, w jaki kobiety od lat funkcjonowały godząc życie zawodowe z rodzinnym” – mówi Crystal Cooke, Director of Diversity and Inclusion, Association of International Certified Professional Accountants. “Obowiązkiem organizacji jest dostrzeżenie wyzwań, jakie stoją przed kobietami w trakcie ich kariery zawodowej i wdrożenie praktyk wspierających je w dążeniu do sukcesu.”

Oto pięć kroków, które biznes może podjąć, aby stworzyć kulturę zapewniającą większą równość płci w miejscach pracy:

  • Elastyczność: Pandemia koronawirusa zmusiła nas wszystkich do zmian związanych ze sposobem wykonywania pracy i zarządzania swoim życiem. Jak wskazują wyniki raportu przeprowadzonego przez Institute for Fiscal Studies, w sytuacji, w której matki i ojcowie pracują w systemie pracy zdalnej, to kobiety wykonują więcej prac domowych i częściej zajmują się dziećmi. Pracodawcy powinni rozumieć dodatkowy stres związany z koniecznością pogodzenia obowiązków domowych z wymaganiami związanymi z pracą. Będzie to prawdopodobnie wymagało nieszablonowego myślenia, aby wypracować korzystne dla wszystkich i realistyczne rozwiązania, takie jak np. elastyczne godziny/dni pracy.
  • Zgoda na odmowę: Warto stworzyć środowisko, w którym ci, którzy są przytłoczeni, poczują się bezpiecznie i nie będą czuli się karani ani osądzani, jeśli nie zdecydują się na podjęcie dodatkowych projektów lub wzięcie na siebie większej odpowiedzialności. Należy zachęcać kobiety, aby prosiły o pomoc, gdy jej potrzebują oraz dać im możliwość robienia przerw na ruch, medytację i czerpanie radości z przebywania z rodziną.
  • Zaoferowanie wsparcia: Jako pracodawca okaż troskę swoim pracownikom i zapewnij im wsparcie, którego potrzebują. Zadawaj te niezwykle istotne teraz pytania i naprawdę słuchaj odpowiedzi: „Jak się masz? I co możemy zrobić, aby Ci pomóc?”. Następnie znajdź sposób na zapewnienie potrzebnego wsparcia, które także w tym przypadku może okazać się niekonwencjonalne.
  • Podkreślanie wartości dobrego samopoczucia i dbania o siebie: Przez prawie rok pracownicy przeżywali niemal w kółko ten sam dzień. Wielu z nich żongluje swoimi obowiązkami, które teraz przeniknęły do ​​ich rytmu pracy i spowodowały zatarcie się granic. Ważne jest, aby pomóc kobietom w swoich organizacjach znaleźć sposoby na skuteczne radzenie sobie stresem i spadkiem energii oraz dbanie o zdrowie psychiczne i czerpanie radości z każdego dnia.
  • Inkluzywność: Warto rozejrzeć się wokół siebie podczas spotkań na wyższym szczeblu. Czy kobiety mają tam swoją reprezentację? Jeśli nie, powinny zostać uwzględnione w spotkaniach, podczas których dyskutowana jest strategia i wizja oraz podejmowane są ważne decyzje biznesowe.

 

Jak wynika z przeprowadzonego w 2019 r. (ostatniego takiego) badania Hays Poland Kobiety na rynku pracy. Kompetencje i różnorodność, odsetek kobiet zarządzających firmami wzrósł z 15 proc. w 2018 r. do 18 proc. Wciąż jednak aż 81 proc. najwyższych stanowisk w organizacjach zajmują mężczyźni.

The Association (AICPA & CIMA) angażuje się we wspieranie kobiet w finansach i księgowości realizując szereg inicjatyw, które mają na celu wzmocnienie ich pozycji:

  • 23 września 2020 r. CIMA i think tank Diversity Hub podpisały memorandum o współpracy na rzecz rozwijania wiedzy w obszarze zarządzania różnorodnością i dostarczania rozwiązań, które ułatwiają tworzenie organizacji otwartych na różnorodność, a także promowania postaw otwartości, szacunku, zachowania zasady równych szans oraz odpowiedzialności w biznesie i profesji finansowej.
  • W marcu br. CIMA organizuje serię warsztatów dla członkiń, które poprowadzi Alicja Dworowska ACMA, CGMA, falicytatorka programu #IamRemarkable w celu zachęcenia kobiet do rozwinięcia pewności siebie i umiejętności autopromocji.
  • Podczas ENGAGE EUROPE 2021 – największej w Europie dorocznej konferencji poświęconej rachunkowości zarządczej (19 i 20 maja 2021 r.), prelegentką wystąpienia nt. Diversity and Leadership będzie Kanya King MBE.
  • AICPA & CIMA Women’s Global Leadership Summit – to doroczna konferencja, podczas której kobiety reprezentujące profesję finansowo-księgową mogą rozwijać swoje umiejętności i nawiązywać kontakty.
  • Women in Leadership Forum to sieć networkingowa dla członkiń CIMA wspierająca kobiety w dążeniu do osiągnięcia wymarzonych celów.
  • Dostarczamy również zasoby wspierające ciągły rozwój zawodowy i likwidację różnic płci, jak np. zestaw narzędzi SheQ - Using the Power of Emotional Intelligence for Success, which has an accompanying archived webcast, wideo Advancing Gender Equality in the Workplace: What Works i podkasty takie jak Diversity and inclusion: closing the gap.

 

Zawarte powyżej wskazówki oparte są na odpowiedziach uzyskanych od laureatek nagród 2020 Most Power Women in Accounting Awards organizowanych przez AICPA i CPA Practice Advisor.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne 878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB Biuro prasowe
2025-03-12 | 06:00

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Branża browarnicza jest ważnym sektorem gospodarki światowej, który wygenerował 0,8% światowego PKB w 2023 r., czyli 878 miliardów dolarów. To więcej niż wg Banku
Problemy społeczne Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
2025-02-20 | 17:00

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Wyobraź sobie, że każdego ranka budzisz się wypoczęty i pełen energii. Co więcej, aby to osiągnąć nie potrzebujesz kolejnej kawy. Wystarczy naturalny, dostępny
Problemy społeczne Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków
2024-12-18 | 16:10

Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków

Jedynie 21 proc. mężczyzn i aż dwukrotnie większy odsetek kobiet (45 proc.) deklaruje, że wykonuje większość prac domowych. Z kolei co trzecia przedsiębiorczyni także przyznaje, że

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.