Komunikaty PR

Fundacja Avalon świętuje Międzynarodowy Dzień Osób z Niepełnosprawnościami

2022-12-02  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Paulina Liberadzka
Fundacja Avalon

Domaniewska 50a
02-672 Warszawa
pr|fundacjaavalon.pl| |pr|fundacjaavalon.pl
534452357
https://www.fundacjaavalon.pl/

Na świecie żyje około miliarda osób z różnego rodzaju niepełnosprawnościami, które napotykają wiele barier, utrudniających im codzienne funkcjonowanie w przestrzeni publicznej. Bywa także, że spotykają się z dyskryminacją właśnie z powodu swojej niepełnosprawności. Często zdarza się też tak, że ich specyficzne potrzeby nie są w ogóle zauważane. W rezultacie osoby z niepełnosprawnościami w dużej mierze nie uczestniczą w życiu społecznych na równych zasadach z innymi. Dotyczy to między innymi edukacji, zatrudnienia czy korzystania z transportu i infrastruktury, które w znakomitej większości, w skali świata, nie są nadal dostosowane do ich potrzeb. Międzynarodowy Dzień Osób z Niepełnosprawnościami co roku przypada w dniu 3 grudnia i ma za zadanie wspieranie OzN poprzez nagłaśnianie tematu, edukowanie, zmienianie społecznego postrzegania niepełnosprawności oraz szerzenie pomocy w tworzeniu większych możliwości dla ich codziennego życia.   

Fioletowe działania z Fundacją Avalon 

Fundacja Avalon, jedna z największych organizacji pozarządowych w Polsce, od 16 lat wspiera osoby z niepełnosprawnościami i przewlekle chore. Dzisiaj jest to już 13 000 podopiecznych! A 3 grudnia na stałe wpisał się w kalendarzu ważnych dat dla ok 4,7 mln osób z niepełnosprawnościami i ich bliskich w naszym kraju. Fundacja Avalon postanowiła uczcić go poprzez różne działania, mające na celu przybliżenie społeczeństwu temat niepełnosprawności oraz zwrócenia uwagi na ich obecność.   

"Co najmniej 1 na 10 Polaków na co dzień żyje z niepełnosprawnością. I choć te dane powinny dawać do myślenia to nadal problemy osób doświadczających niepełnosprawności są marginalizowane, często wręcz ignorowane. Jednym z głównych celów Fundacji Avalon jest zmiana społecznego postrzegania niepełnosprawności oraz osób z niepełnosprawnościami. Z doświadczenia codziennej pracy wiemy, że mogą i powinny być aktywne w każdej sferze życia. Mimo niepełnosprawności nie można ich pozbawiać pełnoprawnego uczestniczenia w życiu społecznym. 3 grudnia jest bardzo ważnym dniem dla nas jako organizacji oraz naszych podopiecznych, ich rodzin i wszystkich, którzy należą do tej prawdopodobnie największej mniejszości w Polsce. Dlatego w tym roku postanowiliśmy zrobić coś więcej z okazji Międzynarodowego Dnia Osób z Niepełnosprawnościami i uczcić go angażującymi działaniami, takimi jak chociażby  organizacja konkursu fotograficznego, współpraca z różnymi instytucjami, które na ten dzień zmienią swoje logotypy czy świąteczny film nagrany w ramach projektu Helpuj. "- mówi Krzysztof Dobies, dyrektor generalny Fundacji Avalon 

“Nie różnimy się tak bardzo” – konkurs fotograficzny   

Konkurs fotograficzny “Nie różnimy się tak bardzo” dąży do przełamywania stereotypów dotyczących życia osób z niepełnosprawnościami, rozbudzania wśród społeczeństwa zainteresowania tematami związanymi z niepełnosprawnością. Jego celem jest także rozwijanie wrażliwości artystycznej wśród pasjonatów fotografii na sprawy związane z tematyką niepełnosprawności, zwrócenie uwagi na nierówność w kwestii postrzegania codzienności osób pełnosprawnych i osób z niepełnosprawnością. Spośród wszystkich nadesłanych prac, w wyniku obrad jury, zostało wyłonionych 10 zdjęć, które 29 listopada zostały opublikowane na Facebooku Fundacji Avalon. W Międzynarodowy Dzień Osób z Niepełnosprawnościami tj. 3 grudnia nastąpi rozstrzygnięcie konkursu poprzez prezentację 4 zwycięskich fotografii.   

Świąteczny spot z projektem Helpuj.pl 

„Zostań świętym Mikołajem i Helpuj w święta” to spot, nakręcony z okazji 3 grudnia, którego ideą jest szerzenie pomocy dla potrzebujących osób z niepełnosprawnościami.  Fundacja Avalon pragnie w nim przekazać ważną informację - każdy ma marzenia.  Główny bohater, mały chłopiec pragnie otrzymać nowy wózek. Z pomocą przychodzi mu Święty Mikołaj, który doskonale rozumie jego potrzeby, ponieważ sam porusza się za pomocą protezy i kul. Ta scena doskonale obrazuje jak wielką moc pomagania ma w sobie okres świąteczny. To właśnie wtedy ludzie otwierają się na potrzeby innych. „Zostań świętym Mikołajem i Helpuj w święta” zachęca do tego, aby w tym wyjątkowym czasie, dzielić się z potrzebującymi i pamiętać o osobach z niepełnosprawnościami. Tłem muzycznym spotu jest instrumentalna wersja świątecznej piosenki zrealizowanej przez projekt Helpuj.pl, Fundacji Avalon w ubiegłym roku.  Na jego premierę zapraszamy 3 grudnia na kanale YouTube Fundacji! 

Jeden dzień z fioletowym logo 

Fundacja Avalon zaprasza też wszystkie firmy do nagłośnienia 3 grudnia w Internecie oraz social mediach poprzez zmianę swoich logotypów w sposób nawiązujący do Międzynarodowego Dnia OzN. Może być to modyfikacja kolorystyczna uwzględniająca kolor fioletowy symbolizujący ten dzień, włączenie do logotypu ikony osoby poruszającej się na wózku bądź wykorzystanie nakładki specjalnie przygotowanej w tym celu przez Fundację Avalon. Zachęca także do publikacji wpisu w mediach społecznościowych oraz wykorzystania specjalnego filtru na Instagramie oraz wykorzystania hashtagów #3grudnia oraz #fundacjaavalon. Firmy, które planują wziąć udział w fioletowym dniu to między innymi:  FaniMani, NGO.pl, Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, Fundacja Ewy Błaszczyk Akogo?, Donateo/BetterPOS, KCI, WalterHerz, Frontkom, Agencja Nie Do Ogarnięcia. Wszystkie firmy i instytucje, które także zapragną dołączyć się do wspomnianej akcji, Fundacja Avalon zaprasza po powyższe materiały do kontaktu mailowego z  kontakt@fundacjaavalon.pl. 


Fundacja Avalon to jedna z największych organizacji pozarządowych w Polsce wspierających osoby z niepełnosprawnościami i przewlekle chore, powstała w 2006 roku, a od roku 2009 posiada status organizacji pożytku publicznego. Ma siedzibę w Warszawie, jednak swoim wsparciem obejmuje osoby potrzebujące z całej Polski.  Fundacja oferuje pomoc potrzebującym w obszarze finansowym, a także prowadzi szereg programów społecznych i edukacyjnych, mających na celu aktywizację OzN, a także zmianę postrzegania osób z niepełnosprawnościami w polskim społeczeństwie. Fundacja Avalon aktualnie wspiera ponad 13000 osób z całej Polski. Łączna wartość pomocy udzielonej przez Fundację swoim podopiecznym wynosi ponad 300 mln złotych.   

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Fundacja Avalon
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców Biuro prasowe
2025-06-24 | 18:00

Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

W Sejmie Rzeczypospolitej Polskiej odbyła się uroczysta inauguracja wystawy i premiera raportu podsumowującego ogólnopolski projekt Związku Przedsiębiorców
Problemy społeczne Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane
Problemy społeczne 878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB
2025-03-12 | 06:00

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Branża browarnicza jest ważnym sektorem gospodarki światowej, który wygenerował 0,8% światowego PKB w 2023 r., czyli 878 miliardów dolarów. To więcej niż wg Banku

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy

Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.

Bankowość

Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.

Prawo

Trwają próby wzmocnienia dialogu społecznego. Niespokojne czasy wymuszają większe zaangażowanie społeczeństwa w podejmowanie decyzji

Według zapowiedzi szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen głos partnerów społecznych i dialog społeczny będą stały w centrum procesu decyzyjnego w Europie. Taki jest cel podpisanego w marcu Paktu na rzecz europejskiego dialogu społecznego. Potrzeba wzmocnienia głosu społeczeństwa jest również podkreślana na forum krajowym. Rząd planuje reformę Rady Dialogu Społecznego, by usprawnić pracę tej instytucji, a przedsiębiorcy wzywają do rzetelnego konsultowania ze stroną społeczną ustaw, które wychodzą z rządu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.