Grupa Maspex: CSR wspierający zdrowy styl życia i edukację dzieci
PR Hub
Długa 16/205
00-238 Warszawa
magdalena.maksymiuk|prhub.eu| |magdalena.maksymiuk|prhub.eu
609555990
prhub.eu
Już ponad 16 milionów dzieci i młodzieży uczestniczyło w inicjatywach edukacyjnych Grupy Maspex: Akademii Lubella, Kubusiowych Przyjaciołach Natury, Akademii Bezpiecznego Puchatka oraz Pucharze Tymbarku. Grupa Maspex od 17 lat tworzy największe programy CSR w Polsce, które docierają już do co drugiego przedszkola i co trzeciej szkoły podstawowej. Duża różnorodność tematyczna sprawia, że z roku na rok włącza się w nie coraz więcej placówek.
Grupa Maspex jest świadoma swojego wpływu na otoczenie biznesowe, naturalne i społeczne. Dlatego od lat podejmuje szereg działań, aby ten wpływ był jak najbardziej pozytywny. Kierunki aktywności Maspeksu w obszarach związanych z ESG wyznacza strategia „Efekt Kolibra”, której filarem jest zdrowy styl życia. Dużą częścią działalności spółki w zakresie zrównoważonego rozwoju jest szereg inicjatyw społecznych i edukacyjnych, realizowanych w formie projektów dla dzieci i młodzieży już od 17 lat. Dzisiaj Maspex może pochwalić się jednymi z największych w Polsce, a nawet w Europie, programami z obszarów ekologii, edukacji żywieniowej, aktywności fizycznej czy bezpieczeństwa najmłodszych. Wyróżnia je długofalowość i eksperckość – wszystkie materiały opracowywane są przez specjalistów z danej dziedziny.
– Zdajemy sobie sprawę, jak ważna jest edukacja dzieci i młodzieży, od której zależy nie tylko ich zdrowie i samopoczucie, ale też przyszłość naszej planety. Dlatego od lat angażujemy się w ogólnopolskie projekty ukierunkowane na znajomość zasad odżywiania i gotowania, zasad bezpieczeństwa, ekologii a także aktywność fizyczną. Co roku nauczyciele pozytywnie oceniają udział w naszych inicjatywach, a to napędza nas do dalszego rozwoju naszych programów – mówi Daniel Karaś, Manager ds. CSR Grupy Maspex.
W 2023 r. Grupa zrealizowała aż 4 projekty edukacyjne: Akademia Lubella, Kubusiowi Przyjaciele Natury, Akademia Bezpiecznego Puchatka i Puchar Tymbarku. W sumie uczestniczyło w nich niemal 1,9 mln dzieci i młodzieży z całej Polski.
Akademia Lubella we współpracy z Fundacją Polskie Dzieci wspiera kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych poprzez naukę komponowania zróżnicowanych posiłków i inspirowanie młodych do samodzielnego gotowania. W tym roku premierę miała pierwsza edycja programu w odświeżonej odsłonie, w której nowością jest zaangażowanie młodzieży do samodzielnego prowadzenia lekcji. Materiały dostępne w ramach programu poruszają tematykę zdrowego gotowania i odżywiania, ale duży nacisk położono w tym roku także na aspekt niemarnowania żywności. Nowa formuła zajęć okazała się sukcesem – w tegorocznej edycji wzięło udział prawie 220 tys. uczniów z klas VI-VIII.
W ostatniej edycji Kubusiowych Przyjaciół Natury padła rekordowa liczba 1,3 miliona uczestników. W ramach tej inicjatywy Grupa Maspex wraz z partnerami, UNEP/GRID Warszawa, Czapczyński Family Foundation oraz Interzero, uczy najmłodszych dbania o przyrodę – to największy ogólnopolski program o tematyce ekologicznej dla przedszkoli, a od 2019 r. również dla szkół podstawowych.
Akademia Bezpiecznego Puchatka to inicjatywa skierowana do dzieci z klas I szkół podstawowych, obejmująca tematykę związaną z bezpieczeństwem w pięciu sferach: na drodze, w domu, w szkole, w Internecie i w relacjach z rówieśnikami. W programie każdego roku uczestniczy ponad 200 000 uczniów.
Od 17 lat Maspex za sprawą marki Tymbark jest generalnym sponsorem Pucharu Tymbarku, czyli największego w Europie turnieju piłkarskiego dla dzieci, których organizatorem jest PZPN. W tym roku na boiska w całej Polsce wybiegły dzieci z co czwartej szkoły podstawowej w Polsce, a do rozgrywek zapisało się prawie 100 tysięcy młodych sportowców.
Zdrowy styl życia zaczyna się w kuchni
Edukacja dzieci i młodzieży w zakresie zdrowego stylu życia, aktywności fizycznej i bezpieczeństwa jest dla Grupy Maspex priorytetem w ramach pierwszego ekosystemu Strategii Zrównoważonego Rozwoju 2030, którą oparto na filozofii ,,Efektu Kolibra”. Jej główne założenie polega na tym, że innowacja na jednym polu wywołuje zmiany w innych dziedzinach, razem prowadząc do przełomowych, pozytywnych zmian dla człowieka i planety. By ,,Efekt Kolibra” mógł się zadziać, rozpocząć należy właśnie od zdrowego stylu życia. Dla Grupy Maspex oznacza to prowadzenie działań dwutorowo – dążenie do tzw. ,,czystych etykiet”, m.in. poprzez całkowitą eliminację cukru dodanego w napojach dla dzieci, oraz kształtowanie dobrych nawyków żywieniowych wśród najmłodszych, którzy stanowią znaczącą grupę konsumencką, a ich wybory już wkrótce będą decydować o kształcie świata. Coraz większe znaczenie dla zdrowia ludzi i planety ma także dieta roślinna, dlatego Maspex sukcesywnie poszerza swoje portfolio w zakresie tego typu produktów.
Już dzisiaj, wraz z początkiem nowego roku szkolnego, wystartują kolejne edycje tych programów. Zapisy będę odbywać się poprzez strony internetowe projektów.
Akademia Lubella to ogólnopolski program edukacyjny organizowany przez markę Lubella, który promuje zdrowy styl życia wśród młodzieży. Akcja jest kontynuacją projektu Akademia Uwielbiam, w którym wzięło udział już ponad 700 tysięcy młodych ludzi. Program potrwa do 23 czerwca 2023 r.
Więcej informacji na www.akademialubella.pl
Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
Ponad 60 tys. zł na wsparcie dzieci w pieczy zastępczej i usamodzielnionych
FUNDACJA ZIKO DLA ZDROWIA WSPIERA DZIECI DOTKNIĘTE POWODZIĄ
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
Myśląc o emeryturze, dwa razy więcej Polaków odczuwa lęk niż nadzieję – wynika z badania ING Banku Śląskiego. Blisko połowa badanych spodziewa się obniżenia swojego poziomu życia po zakończeniu pracy. Mimo to wciąż mniejszość Polaków, bo 39 proc., oszczędza z myślą o tym okresie życia. Ten odsetek jednak stopniowo rośnie. Ponad 2/3 słabo orientuje się w instrumentach finansowych, które pozwalają gromadzić środki na emeryturę.
Polityka
Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna
Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.