Komunikaty PR

Grupa Maspex: CSR wspierający zdrowy styl życia i edukację dzieci

2023-09-11  |  17:00
Biuro prasowe
Kontakt
Magdalena Maksymiuk
PR Hub

Długa 16/205
00-238 Warszawa
magdalena.maksymiuk|prhub.eu| |magdalena.maksymiuk|prhub.eu
609555990
prhub.eu
Do pobrania info pras ( 0.04 MB )

Już ponad 16 milionów dzieci i młodzieży uczestniczyło w inicjatywach edukacyjnych Grupy Maspex: Akademii Lubella, Kubusiowych Przyjaciołach Natury, Akademii Bezpiecznego Puchatka oraz Pucharze Tymbarku. Grupa Maspex od 17 lat tworzy największe programy CSR w Polsce, które docierają już do co drugiego przedszkola i co trzeciej szkoły podstawowej. Duża różnorodność tematyczna sprawia, że z roku na rok włącza się w nie coraz więcej placówek.

Grupa Maspex jest świadoma swojego wpływu na otoczenie biznesowe, naturalne i społeczne. Dlatego od lat podejmuje szereg działań, aby ten wpływ był jak najbardziej pozytywny. Kierunki aktywności Maspeksu w obszarach związanych z ESG wyznacza strategia „Efekt Kolibra”, której filarem jest zdrowy styl życia. Dużą częścią działalności spółki w zakresie zrównoważonego rozwoju jest szereg inicjatyw społecznych i edukacyjnych, realizowanych w formie projektów dla dzieci i młodzieży już od 17 lat. Dzisiaj Maspex może pochwalić się jednymi z największych w Polsce, a nawet w Europie, programami z obszarów ekologii, edukacji żywieniowej, aktywności fizycznej czy bezpieczeństwa najmłodszych. Wyróżnia je długofalowość i eksperckość – wszystkie materiały opracowywane są przez specjalistów z danej dziedziny.

Zdajemy sobie sprawę, jak ważna jest edukacja dzieci i młodzieży, od której zależy nie tylko ich zdrowie i samopoczucie, ale też przyszłość naszej planety. Dlatego od lat angażujemy się w ogólnopolskie projekty ukierunkowane na znajomość zasad odżywiania i gotowania, zasad bezpieczeństwa, ekologii a także aktywność fizyczną. Co roku nauczyciele pozytywnie oceniają udział w naszych inicjatywach, a to napędza nas do dalszego rozwoju naszych programów – mówi Daniel Karaś, Manager ds. CSR Grupy Maspex.

W 2023 r. Grupa zrealizowała aż 4 projekty edukacyjne: Akademia Lubella, Kubusiowi Przyjaciele Natury, Akademia Bezpiecznego Puchatka i  Puchar Tymbarku. W sumie uczestniczyło w nich niemal 1,9 mln dzieci i młodzieży z całej Polski.

Akademia Lubella we współpracy z Fundacją Polskie Dzieci wspiera kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych poprzez naukę komponowania zróżnicowanych posiłków i inspirowanie młodych do samodzielnego gotowania. W tym roku premierę miała pierwsza edycja programu w odświeżonej odsłonie, w której nowością jest zaangażowanie młodzieży do samodzielnego prowadzenia lekcji. Materiały dostępne w ramach programu poruszają tematykę zdrowego gotowania i odżywiania, ale duży nacisk położono w tym roku także na aspekt niemarnowania żywności. Nowa formuła zajęć okazała się sukcesem – w tegorocznej edycji wzięło udział prawie 220 tys. uczniów z klas VI-VIII.

W ostatniej edycji Kubusiowych Przyjaciół Natury padła rekordowa liczba 1,3 miliona uczestników. W ramach tej inicjatywy Grupa Maspex wraz z partnerami, UNEP/GRID Warszawa, Czapczyński Family Foundation oraz Interzero, uczy najmłodszych dbania o przyrodę – to największy ogólnopolski program o tematyce ekologicznej dla przedszkoli, a od 2019 r. również dla szkół podstawowych.

Akademia Bezpiecznego Puchatka to inicjatywa skierowana do dzieci z klas I szkół podstawowych, obejmująca tematykę związaną z bezpieczeństwem w pięciu sferach: na drodze, w domu, w szkole, w Internecie i w relacjach z rówieśnikami. W programie każdego roku uczestniczy ponad 200 000 uczniów.

Od 17 lat Maspex za sprawą marki Tymbark jest generalnym sponsorem Pucharu Tymbarku, czyli największego w Europie turnieju piłkarskiego dla dzieci, których organizatorem jest PZPN. W tym roku na boiska w całej Polsce wybiegły dzieci z co czwartej szkoły podstawowej w Polsce, a do rozgrywek zapisało się prawie 100 tysięcy młodych sportowców.

Zdrowy styl życia zaczyna się w kuchni

Edukacja dzieci i młodzieży w zakresie zdrowego stylu życia, aktywności fizycznej i bezpieczeństwa jest dla Grupy Maspex priorytetem w ramach pierwszego ekosystemu Strategii Zrównoważonego Rozwoju 2030, którą oparto na filozofii ,,Efektu Kolibra”. Jej główne założenie polega na tym, że innowacja na jednym polu wywołuje zmiany w innych dziedzinach, razem prowadząc do przełomowych, pozytywnych zmian dla człowieka i planety. By ,,Efekt Kolibra” mógł się zadziać, rozpocząć należy właśnie od zdrowego stylu życia. Dla Grupy Maspex oznacza to prowadzenie działań dwutorowo – dążenie do tzw. ,,czystych etykiet”, m.in. poprzez całkowitą eliminację cukru dodanego w napojach dla dzieci, oraz kształtowanie dobrych nawyków żywieniowych wśród najmłodszych, którzy stanowią znaczącą grupę konsumencką, a ich wybory już wkrótce będą decydować o kształcie świata. Coraz większe znaczenie dla zdrowia ludzi i planety ma także dieta roślinna, dlatego Maspex sukcesywnie poszerza swoje portfolio w zakresie tego typu produktów.  

Już dzisiaj, wraz z początkiem nowego roku szkolnego, wystartują kolejne edycje tych programów. Zapisy będę odbywać się poprzez strony internetowe projektów.

Akademia Lubella to ogólnopolski program edukacyjny organizowany przez markę Lubella, który promuje zdrowy styl życia wśród młodzieży. Akcja jest kontynuacją projektu Akademia Uwielbiam, w którym wzięło udział już ponad 700 tysięcy młodych ludzi. Program potrwa do 23 czerwca 2023 r.

Więcej informacji na www.akademialubella.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Hub
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców Biuro prasowe
2025-06-24 | 18:00

Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

W Sejmie Rzeczypospolitej Polskiej odbyła się uroczysta inauguracja wystawy i premiera raportu podsumowującego ogólnopolski projekt Związku Przedsiębiorców
Problemy społeczne Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane
Problemy społeczne 878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB
2025-03-12 | 06:00

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Branża browarnicza jest ważnym sektorem gospodarki światowej, który wygenerował 0,8% światowego PKB w 2023 r., czyli 878 miliardów dolarów. To więcej niż wg Banku

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Prawo

Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.