Grupa Maspex: CSR wspierający zdrowy styl życia i edukację dzieci
PR Hub
Długa 16/205
00-238 Warszawa
magdalena.maksymiuk|prhub.eu| |magdalena.maksymiuk|prhub.eu
609555990
prhub.eu
Już ponad 16 milionów dzieci i młodzieży uczestniczyło w inicjatywach edukacyjnych Grupy Maspex: Akademii Lubella, Kubusiowych Przyjaciołach Natury, Akademii Bezpiecznego Puchatka oraz Pucharze Tymbarku. Grupa Maspex od 17 lat tworzy największe programy CSR w Polsce, które docierają już do co drugiego przedszkola i co trzeciej szkoły podstawowej. Duża różnorodność tematyczna sprawia, że z roku na rok włącza się w nie coraz więcej placówek.
Grupa Maspex jest świadoma swojego wpływu na otoczenie biznesowe, naturalne i społeczne. Dlatego od lat podejmuje szereg działań, aby ten wpływ był jak najbardziej pozytywny. Kierunki aktywności Maspeksu w obszarach związanych z ESG wyznacza strategia „Efekt Kolibra”, której filarem jest zdrowy styl życia. Dużą częścią działalności spółki w zakresie zrównoważonego rozwoju jest szereg inicjatyw społecznych i edukacyjnych, realizowanych w formie projektów dla dzieci i młodzieży już od 17 lat. Dzisiaj Maspex może pochwalić się jednymi z największych w Polsce, a nawet w Europie, programami z obszarów ekologii, edukacji żywieniowej, aktywności fizycznej czy bezpieczeństwa najmłodszych. Wyróżnia je długofalowość i eksperckość – wszystkie materiały opracowywane są przez specjalistów z danej dziedziny.
– Zdajemy sobie sprawę, jak ważna jest edukacja dzieci i młodzieży, od której zależy nie tylko ich zdrowie i samopoczucie, ale też przyszłość naszej planety. Dlatego od lat angażujemy się w ogólnopolskie projekty ukierunkowane na znajomość zasad odżywiania i gotowania, zasad bezpieczeństwa, ekologii a także aktywność fizyczną. Co roku nauczyciele pozytywnie oceniają udział w naszych inicjatywach, a to napędza nas do dalszego rozwoju naszych programów – mówi Daniel Karaś, Manager ds. CSR Grupy Maspex.
W 2023 r. Grupa zrealizowała aż 4 projekty edukacyjne: Akademia Lubella, Kubusiowi Przyjaciele Natury, Akademia Bezpiecznego Puchatka i Puchar Tymbarku. W sumie uczestniczyło w nich niemal 1,9 mln dzieci i młodzieży z całej Polski.
Akademia Lubella we współpracy z Fundacją Polskie Dzieci wspiera kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych poprzez naukę komponowania zróżnicowanych posiłków i inspirowanie młodych do samodzielnego gotowania. W tym roku premierę miała pierwsza edycja programu w odświeżonej odsłonie, w której nowością jest zaangażowanie młodzieży do samodzielnego prowadzenia lekcji. Materiały dostępne w ramach programu poruszają tematykę zdrowego gotowania i odżywiania, ale duży nacisk położono w tym roku także na aspekt niemarnowania żywności. Nowa formuła zajęć okazała się sukcesem – w tegorocznej edycji wzięło udział prawie 220 tys. uczniów z klas VI-VIII.
W ostatniej edycji Kubusiowych Przyjaciół Natury padła rekordowa liczba 1,3 miliona uczestników. W ramach tej inicjatywy Grupa Maspex wraz z partnerami, UNEP/GRID Warszawa, Czapczyński Family Foundation oraz Interzero, uczy najmłodszych dbania o przyrodę – to największy ogólnopolski program o tematyce ekologicznej dla przedszkoli, a od 2019 r. również dla szkół podstawowych.
Akademia Bezpiecznego Puchatka to inicjatywa skierowana do dzieci z klas I szkół podstawowych, obejmująca tematykę związaną z bezpieczeństwem w pięciu sferach: na drodze, w domu, w szkole, w Internecie i w relacjach z rówieśnikami. W programie każdego roku uczestniczy ponad 200 000 uczniów.
Od 17 lat Maspex za sprawą marki Tymbark jest generalnym sponsorem Pucharu Tymbarku, czyli największego w Europie turnieju piłkarskiego dla dzieci, których organizatorem jest PZPN. W tym roku na boiska w całej Polsce wybiegły dzieci z co czwartej szkoły podstawowej w Polsce, a do rozgrywek zapisało się prawie 100 tysięcy młodych sportowców.
Zdrowy styl życia zaczyna się w kuchni
Edukacja dzieci i młodzieży w zakresie zdrowego stylu życia, aktywności fizycznej i bezpieczeństwa jest dla Grupy Maspex priorytetem w ramach pierwszego ekosystemu Strategii Zrównoważonego Rozwoju 2030, którą oparto na filozofii ,,Efektu Kolibra”. Jej główne założenie polega na tym, że innowacja na jednym polu wywołuje zmiany w innych dziedzinach, razem prowadząc do przełomowych, pozytywnych zmian dla człowieka i planety. By ,,Efekt Kolibra” mógł się zadziać, rozpocząć należy właśnie od zdrowego stylu życia. Dla Grupy Maspex oznacza to prowadzenie działań dwutorowo – dążenie do tzw. ,,czystych etykiet”, m.in. poprzez całkowitą eliminację cukru dodanego w napojach dla dzieci, oraz kształtowanie dobrych nawyków żywieniowych wśród najmłodszych, którzy stanowią znaczącą grupę konsumencką, a ich wybory już wkrótce będą decydować o kształcie świata. Coraz większe znaczenie dla zdrowia ludzi i planety ma także dieta roślinna, dlatego Maspex sukcesywnie poszerza swoje portfolio w zakresie tego typu produktów.
Już dzisiaj, wraz z początkiem nowego roku szkolnego, wystartują kolejne edycje tych programów. Zapisy będę odbywać się poprzez strony internetowe projektów.
Akademia Lubella to ogólnopolski program edukacyjny organizowany przez markę Lubella, który promuje zdrowy styl życia wśród młodzieży. Akcja jest kontynuacją projektu Akademia Uwielbiam, w którym wzięło udział już ponad 700 tysięcy młodych ludzi. Program potrwa do 23 czerwca 2023 r.
Więcej informacji na www.akademialubella.pl

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

UE zmienia podejście do transformacji energetycznej i łączy ją z konkurencyjnością. To zasługa polskiej prezydencji
Transformacja w kierunku gospodarki neutralnej klimatycznie może być silnikiem wzrostu gospodarczego. Dzięki rozmowom prowadzonym podczas polskiej prezydencji, żeby nie traktować transformacji energetycznej w oderwaniu od kwestii konkurencyjności, Komisja Europejska przedstawiła Kompas Konkurencyjności czy inicjatywę Clean Industrial Deal. Oba te dokumenty proponują konkretne rozwiązania, jak łączyć te dwa procesy. Kluczowe, co szczególnie podkreśla biznes, jest obniżenie cen energii.
Polityka
Wciąż dużo do poprawy w zakresie zwalczania nadużyć finansowych w UE. Chodzi m.in. o korupcję urzędników

Skala nadużyć finansowych w UE rośnie. Pojęcie to obejmuje zarówno nielegalne wykorzystanie funduszy unijnych, defraudacje, jak i korupcję, która może dotyczyć nawet wysoko postawionych urzędników, co pokazały afery finansowe z ostatnich lat. Prokuratura Europejska, Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych czy inne instytucje budujące unijną strukturę zwalczania nadużyć finansowych, choć poprawiają efektywność, nie są w stanie wyłapać wszystkich takich przypadków. Zdaniem ekspertów to podważa zaufanie obywateli do UE.
Ochrona środowiska
Nowy parapodatek zamiast proekologicznego systemu ROP. Branża krytykuje sygnały płynące z resortu środowiska

Firmy wprowadzające na rynek produkty w opakowaniach będą z tego tytułu wnosić opłaty na rzecz państwa, nie mając realnego wpływu na gospodarowanie odpadami, które z tych opakowań powstaną – tak w skrócie branża określa propozycję resortu klimatu i środowiska dotyczącą systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta. Zdaniem przedstawicieli producentów i organizacji odzysku w zasadzie oznacza to nowy parapodatek dla przedsiębiorców i w żaden sposób nie przełoży się na efektywność zbiórki odpadów i recyklingu, a jedynie na wzrost kosztów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.