Komunikaty PR

GSK członkiem 30% Club Poland. Wspólne działanie na rzecz równości

2023-10-26  |  10:00
Biuro prasowe

Równowaga płci na wysokich stanowiskach menadżerskich to nie tylko kwestia sprawiedliwości społecznej, to także klucz do budowania bardziej różnorodnych i efektywnych organizacji. Z tego względu GSK stawia na różnorodność, równość i inkluzywność w polityce personalnej.

Głębokie przekonanie, że różnorodność i inkluzywność to kluczowe elementy sukcesu każdej organizacji, było powodem do wstąpienia GSK w szeregi 30% Club Poland. Te wartości zajmują istotne miejsce w strategii personalnej GSK. Dzięki budowaniu opartych na nich zespołów firma może osiągać lepsze wyniki oraz lepiej dbać o zdrowie pacjentów, którzy darzą ją zaufaniem.

W GSK różnorodność, równość i inkluzywność (Diversity, Equity & Inclusion – DE&I) obejmuje cztery obszary: równość płci, społeczność LGBTQ+, osoby z niepełnosprawnościami oraz kwestie rasowe i etniczne. Cel globalny GSK, który firma realizuje również w Polsce, to rozwijanie, promowanie i angażowanie kobiet na każdym etapie ścieżki zawodowej. Globalnie, firma dąży do tego, aby w 2025 r. udział kobiet na wyższych stanowiskach menadżerskich wynosił 45%. Zobowiązanie to jest wspierane również w GSK Polska, gdzie dziś już 60% osób pracujących stanowią kobiety. Podejście GSK do zapewnienia odpowiedniej równowagi płci idealnie wpisuje się w misję 30% Club Poland, dlatego decyzja o przyłączeniu się do organizacji była oczywista i jest kolejnym krokiem we wzmocnieniu  zobowiązania GSK w tym obszarze.

- Jesteśmy przekonani, że różnorodność to siła, która napędza innowacje i tworzy trwałą przewagę konkurencyjną. Dążenie do większej różnorodności płci w zarządach oraz na stanowiskach menadżerskich nie tylko przyczynia się do sukcesu naszej firmy, ale także do budowania lepszego i bardziej sprawiedliwego świata biznesu. Bardzo cieszę się na współpracę z 30% Club Poland. Jej potencjał jest ogromny, a cel – bliski mojemu sercu. Jestem pewna, że ta współpraca przyniesie obu stronom wiele korzyści – powiedziała Natalia Tomkiewicz, liderka GSK Poland Global Hub i jednocześnie sponsorka grupy pracowniczej GSK Women’s Leadership Initiative Polska, wspierającej kobiety w rozwoju i w drodze do kolejnych awansów zawodowych.

- Z radością witamy GSK w 30% Club Poland. Cieszymy się, że do naszej społeczności dołącza kolejna firma, która jest bardzo zaangażowana w obszarze diversity, equity and inclusion i prowadzi wiele inicjatyw na rzecz m.in. różnorodności, równości płci czy sprawiedliwości w zakresie wynagrodzeń. GSK jest również członkiem klubu w Wielkiej Brytanii i Malezji – tworzymy zatem prawdziwie międzynarodową społeczność zaangażowaną w pozytywną zmianę – skomentowała Małgorzata Kloka, członkini komitetu sterującego 30% Club Poland.

Misją organizacji 30% Club jest zwiększenie liczby kobiet w zarządach i na stanowiskach kierowniczych w firmach na całym świecie. Zrzesza ona ponad 1000 prezesów i prezesek a także przewodniczących rad nadzorczych z ponad 20 krajów, których wspólnym celem jest zapewnienie co najmniej trzydziestoprocentowego udziału kobiet
w zarządach i radach nadzorczych.

Róźnorodność, równość i inkluzywność (DE&I) w GSK Polska

Dzięki temu, jak wielką wagę GSK przykłada do kwestii różnorodności, równości społecznej i inkluzywności, jest ona miejscem pracy, w którym każdy może być sobą. Firma wspiera wszystkie osoby w niej pracujące w rozwoju i wymianie doświadczeń oraz wiedzy. GSK dąży do bycia zróżnicowaną i inkluzywną organizacją, która przyciąga
oraz zatrzymuje wyjątkowych i utalentowanych ludzi.

Wewnętrzne polityki i procesy zapewniają wszystkim osobom równy dostęp do świadczeń oferowanych przez GSK Polska i są napisane językiem inkluzywnym. Kwestie DE&I są także ujęte w ofercie benefitowej, m.in. w zakresie ubezpieczenia zdrowotnego i ubezpieczenia na życie, które obejmują partnerów życiowych. Wiele rozwiązań zastosowanych w GSK wykracza ponad obowiązujące w Polsce przepisy prawa pracy, na przykład dzień wolny z okazji ślubu par tej samej płci.

Co roku w firmie organizowane są szkolenia z zakresu inkluzywności, w tym te, dotyczące rozpoznawania i podejmowania działań w przypadku zachowań dyskryminacyjnych. Opracowany został program rozwoju dla pracowników o różnym pochodzeniu etnicznym oraz udoskonalone zostały pod tym względem procesy rekrutacji.

Działania GSK Polska na rzecz równości płci

W GSK kwestia równości płci jest rozpatrywana na wszystkich poziomach organizacyjnych. Od 2011 roku w GSK Polska działa grupa pracownicza Women’s Leadership Initiative (WLI) Polska. Jej misją jest wsparcie GSK w rozwijaniu, promowaniu i angażowaniu kobiet na każdym etapie ścieżki zawodowej. WLI przyspiesza rozwój osobisty i awans zawodowy kobiet poprzez zwiększanie umiejętności przywódczych i rozwój doświadczeń w zakresie kierowania zespołem. Grupa organizuje Program Mentoringowy, dzięki któremu kobiety mają zapewniony networking, mentoring i edukację, pomagające osiągnąć im swój pełny potencjał zawodowy. WLI to również książkowy klub dyskusyjny, akcje charytatywne oraz szkolenia z zakresu Health&Wellbeing. Obecnie, w szeregach WLI Polska działa ponad 300 osób, z czego 10% stanowią mężczyźni.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców Biuro prasowe
2025-06-24 | 18:00

Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

W Sejmie Rzeczypospolitej Polskiej odbyła się uroczysta inauguracja wystawy i premiera raportu podsumowującego ogólnopolski projekt Związku Przedsiębiorców
Problemy społeczne Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane
Problemy społeczne 878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB
2025-03-12 | 06:00

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Branża browarnicza jest ważnym sektorem gospodarki światowej, który wygenerował 0,8% światowego PKB w 2023 r., czyli 878 miliardów dolarów. To więcej niż wg Banku

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.