Herbalife wspiera banki żywności
W 2022 roku w skali globalnej 349 milionów osób borykało się z brakiem bezpieczeństwa żywnościowego[1]. W porównaniu z poziomem sprzed pandemii nastąpił dramatyczny wzrost o 200 milionów. Wojna w Ukrainie, ekstremalne zjawiska pogodowe i rosnące koszty utrzymania przyczyniają się do pogarszania statystyk, napędzając problemy związane z niedoborem żywności i eskalacją jej cen. Banki żywności oferują niezbędną pomoc wielu osobom dotkniętym problemem głodu.
Jak podaje FAO (Organizacja Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa) na świecie co roku marnuje się 1,3 mld ton żywności nadającej się do spożycia. Według statystyk w jednym europejskim gospodarstwie domowym 20–30% zakupionego jedzenia wyrzucane jest do śmietnika[2]. W Polsce oszacowano skalę marnotrawstwa żywności na prawie 5 mln ton rocznie[3], gdzie poniżej poziomu egzystencji żyje około 1,6 mln osób[4]. W Unii Europejskiej aż 95,4 miliona obywateli, czyli ponad 1/5 populacji, żyje na skraju ubóstwa lub w niedostatku[5].
Herbalife jako międzynarodowa firma i związana z nią społeczność zajmująca się zdrowiem i samopoczuciem, wraz z Fundacją Herbalife Nutrition (HNF), nawiązała współpracę z Europejską Federacją Banków Żywności (FEBA), by pomóc w zwalczaniu marnotrawienia żywności i zmniejszeniu braku bezpieczeństwa żywnościowego. FEBA obejmuje sieć ponad 340 banków żywności w całej Europie. W ramach strategicznej współpracy Herbalife i HNF zapewnią tej organizacji non-profit fundusze potrzebne do pokrycia podstawowych kosztów działalności na dziesięciu rynkach, by umożliwić dalsze dostarczanie żywności osobom najbardziej potrzebującym.
W Polsce Herbalife i HNF będą wspierać Federację Polskich Banków Żywności w zaspokajaniu potrzeb zagrożonych społeczności i ograniczaniu marnotrawienia żywności. W Polsce istnieje 31 Banków Żywności, które obejmują pomocą około 1,5 miliona osób.
– Biorąc pod uwagę wyzwania społeczne, środowiskowe i gospodarcze, które powodują narastanie problemu głodu, finansowanie banków żywności staje się coraz ważniejsze – mówi Konrad Szałkiewicz z Herbalife Nutrition – Dlatego zaangażowaliśmy się we współpracę z FEBA, by pomóc rozwiązać problem braku bezpieczeństwa żywnościowego i jego trwałego wpływu na poszczególne osoby, społeczności i gospodarki państw. To kolejny projekt w ramach naszej inicjatywy „Nutrition for Zero Hunger”, czyli globalnego programu skupionego na najważniejszych zasobach w celu zwiększenia dostępu do zdrowej żywności, zmniejszenia braku bezpieczeństwa żywnościowego i prowadzenia edukacji żywieniowej, by pomóc ograniczyć niedożywienie. To inicjatywa zgodna z celem zrównoważonego rozwoju ONZ nr 2 – zero głodu. –
– Wraz ze wzrostem liczby osób korzystających z banków żywności, partnerstwo z Herbalife i HNF pozwala nam wykonać kolejny krok na drodze do zmniejszenia braku bezpieczeństwa żywnościowego i zapobiegania marnowaniu żywności – dodaje Jacques Vandenschrik, prezes FEBA – Zdajemy sobie sprawę z kluczowej roli, jaką nasza współpraca odgrywa w rozwiązywaniu problemów na dużą skalę. Jesteśmy wdzięczni Herbalife i HNF za wsparcie w wielu krajach Europy.
Pierwszy etap współpracy będzie miał formę przekazania środków finansowych, ale partnerstwo ma również na celu zapewnienie wsparcia w terenie poprzez wolontariat w lokalnych bankach żywności zrzeszonych w FEBA.
[1] https://www.wfp.org/global-hunger-crisis
[2] Gustavsson J., Cederberg Ch., Sonesson U., van Otterdijk R., Meybeck A., Global Food Losses and Food Waste. Extent, Causes and Prevention, FAO
[3] Raport Federacji Polskich Banków Żywności, 2022
[4] https://www.portalsamorzadowy.pl/polityka-i-spoleczenstwo/ponizej-minimum-egzystencji-zyje-w-polsce-1-6-mln-osob-trzy-scenariusze-ubostwa,411961.html
[5] https://ec.europa.eu/eurostat/fr/web/products-eurostat-news/-/Ddn-20220915-1

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy
W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.
Handel
Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.