Komunikaty PR

IKEA wspiera Polski Czerwony Krzyż w walce z pandemią

2021-03-02  |  16:30
Biuro prasowe

W ramach walki z pandemią koronawirusa IKEA przekazała Polskiemu Czerwonemu Krzyżowi w ramach darowizny środki ochrony bezpośredniej. Do pracowników i wolontariuszy PCK opiekujących się m.in. seniorami oraz osobami chorymi i z niepełnosprawnościami trafiło łącznie kilkadziesiąt tysięcy fartuchów, masek i przyłbic.

Polski Czerwony Krzyż to najstarsza polska organizacja humanitarna, która dociera z pomocą do potrzebujących w całym kraju. Na wsparcie może liczyć każdy, bez względu na narodowość, przynależność do grupy etnicznej, pochodzenie społeczne, płeć, religię, język i poglądy polityczne.

W dobie pandemii koronawirusa pracownicy i wolontariusze PCK pełnią szczególnie ważną rolę. Opiekują się m.in. seniorami, którzy z powodu ryzyka zakażenia powinni pozostać w domach. Dostarczają im z paczki z żywnością, a także pomagają w robieniu zakupów i kupowaniu leków. Osoby samotne, chore i z niepełnosprawnościami codziennie otrzymują pomoc od ponad 5700 pracowników PCK. Świadczą oni usługi pielęgnacyjne, poza tym pomagają w codziennych domowych obowiązkach, takich jak sprzątanie czy robienie zakupów. Niezależnie od tego PCK codziennie dostarcza pomoc żywnościową do 100 tysięcy osób.

Realizacja powyższych zadań wymaga bezpośredniego kontaktu z osobami, które otrzymują pomoc. Aby ograniczyć ryzyko zakażenia koronawirusem beneficjentów, a także pracowników i wolontariuszy, IKEA przekazała Polskiemu Czerwonemu Krzyżowi w ramach darowizny 48 800 jednorazowych fartuchów foliowych oraz 16 000 masek medycznych i tyle samo przyłbic. W pomoc zaangażowane były różne podmioty IKEA, zarówno te z Grupy Ingka, prowadzące w Polsce sklepy IKEA, jak te z Grupy Inter IKEA, odpowiadające m.in. za produkcję.

PCK to organizacja, która działa w całej Polsce, dlatego środki ochrony trafią do oddziałów we wszystkich 16 województwach.   

- Serdecznie dziękujemy IKEA za wsparcie. Bezpieczeństwo naszych pracowników i osób, którym udzielamy pomocy traktujemy priorytetowo, dlatego mamy naprawdę duże potrzeby, jeśli chodzi o fartuchy, maseczki czy przyłbice. Te pochodzące z darowizny IKEA przekażemy pracownikom i wolontariuszom odpowiedzialnym za wydawanie m.in. żywności i produktów higienicznych, a także siostrom PCK, które każdego dnia pomagają w tym trudnym czasie seniorom – mówi Małgorzata Szukała, Kierownik Działu Promocji i Pozyskiwania Dochodów z Polskiego Czerwonego Krzyża.

- Jako IKEA jesteśmy w Polsce od 60 lat. Staramy się być dobrym sąsiadem dla lokalnych społeczności, w których żyją osoby potrzebujące szczególnej opieki w tych trudnych czasach pandemii. Właśnie do wielu z nich każdego dnia docierają ze wsparciem pracownicy oraz wolontariusze Polskiego Czerwonego Krzyża.  Cieszymy się, że dzięki naszemu wsparciu zwiększy się bezpieczeństwo ich pracy. Bardzo dziękujemy wszystkim zaangażowanym w niesienie pomocy potrzebującym za serce, z jakim podchodzą do swoich działań – mówi Magdalena Betin, Liderka zrównoważonego rozwoju z IKEA Retail Polska.

Poza Polską, środki ochrony bezpośredniej otrzymały w ramach darowizny od IKEA także organizacje charytatywne z Serbii, Chorwacji i Rumunii. Całkowita wartość przekazanych towarów wyniosła ponad 1 mln euro.

Darowizna dla PCK to kontynuacja programu pomocowego IKEA w walce z konsekwencjami rozprzestrzeniania się koronawirusa. Na ten cel firma postanowiła przeznaczyć w Polsce 4,5 miliona złotych.

W ramach akcji #PomagamyRazem IKEA wraz z partnerami udzieliła wsparcia rzeczowego m.in. Obiektom Infrastruktury Krytycznej, Gminnym Centrom Kwarantanny, osobom w kryzysie bezdomności, ubogim, rodzicom samotnie wychowującym dzieci oraz dzieciom i młodzieży. Pomoc miała na celu ochronę zdrowia oraz zapewnienie środków niezbędnych do życia osobom dotkniętym pandemią COVID-19. W ramach ogólnopolskiej inicjatywy #WzywamyPosiłki, pracownicy IKEA Food przygotowali 40 tysięcy posiłków dla szpitali, placówek ratowniczych i laboratoriów. Sklepy IKEA przekazały do lokalnych szpitali pomoc w postaci naszych produktów.

W lipcu 2020 roku IKEA przekazała meble i akcesoria 37 stacjonarnym oddziałom psychiatrycznym dla dzieci i młodzieży w 34 szpitalach w całym kraju. Z kolei w grudniu 2020 roku wspólnie z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę i Fundacją Ocalenie firma uruchomiła program „Razem w Trosce o Dom”, którego celem jest wsparcie w tworzeniu lepszego i bezpiecznego domu dla tych, którzy go nie mają lub go stracili.

W 2021 roku IKEA kontynuuje politykę wsparcia. W styczniu przekazała stacjom pogotowia w 10 miastach w Polsce łóżka, materace, artykuły wyposażenia kuchni i łazienek, a także kołdry i poduszki oraz koce. Do ratowników trafiło łącznie prawie 9 tysięcy produktów IKEA.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion Biuro prasowe
2025-07-21 | 09:00

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za
Problemy społeczne Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców
2025-06-24 | 18:00

Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

W Sejmie Rzeczypospolitej Polskiej odbyła się uroczysta inauguracja wystawy i premiera raportu podsumowującego ogólnopolski projekt Związku Przedsiębiorców
Problemy społeczne Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy

W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.

Handel

Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z Raportu Wpływu Nestlé w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.

Polityka

M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.