Komunikaty PR

IKEA wspiera Polski Czerwony Krzyż w walce z pandemią

2021-03-02  |  16:30
Biuro prasowe

W ramach walki z pandemią koronawirusa IKEA przekazała Polskiemu Czerwonemu Krzyżowi w ramach darowizny środki ochrony bezpośredniej. Do pracowników i wolontariuszy PCK opiekujących się m.in. seniorami oraz osobami chorymi i z niepełnosprawnościami trafiło łącznie kilkadziesiąt tysięcy fartuchów, masek i przyłbic.

Polski Czerwony Krzyż to najstarsza polska organizacja humanitarna, która dociera z pomocą do potrzebujących w całym kraju. Na wsparcie może liczyć każdy, bez względu na narodowość, przynależność do grupy etnicznej, pochodzenie społeczne, płeć, religię, język i poglądy polityczne.

W dobie pandemii koronawirusa pracownicy i wolontariusze PCK pełnią szczególnie ważną rolę. Opiekują się m.in. seniorami, którzy z powodu ryzyka zakażenia powinni pozostać w domach. Dostarczają im z paczki z żywnością, a także pomagają w robieniu zakupów i kupowaniu leków. Osoby samotne, chore i z niepełnosprawnościami codziennie otrzymują pomoc od ponad 5700 pracowników PCK. Świadczą oni usługi pielęgnacyjne, poza tym pomagają w codziennych domowych obowiązkach, takich jak sprzątanie czy robienie zakupów. Niezależnie od tego PCK codziennie dostarcza pomoc żywnościową do 100 tysięcy osób.

Realizacja powyższych zadań wymaga bezpośredniego kontaktu z osobami, które otrzymują pomoc. Aby ograniczyć ryzyko zakażenia koronawirusem beneficjentów, a także pracowników i wolontariuszy, IKEA przekazała Polskiemu Czerwonemu Krzyżowi w ramach darowizny 48 800 jednorazowych fartuchów foliowych oraz 16 000 masek medycznych i tyle samo przyłbic. W pomoc zaangażowane były różne podmioty IKEA, zarówno te z Grupy Ingka, prowadzące w Polsce sklepy IKEA, jak te z Grupy Inter IKEA, odpowiadające m.in. za produkcję.

PCK to organizacja, która działa w całej Polsce, dlatego środki ochrony trafią do oddziałów we wszystkich 16 województwach.   

- Serdecznie dziękujemy IKEA za wsparcie. Bezpieczeństwo naszych pracowników i osób, którym udzielamy pomocy traktujemy priorytetowo, dlatego mamy naprawdę duże potrzeby, jeśli chodzi o fartuchy, maseczki czy przyłbice. Te pochodzące z darowizny IKEA przekażemy pracownikom i wolontariuszom odpowiedzialnym za wydawanie m.in. żywności i produktów higienicznych, a także siostrom PCK, które każdego dnia pomagają w tym trudnym czasie seniorom – mówi Małgorzata Szukała, Kierownik Działu Promocji i Pozyskiwania Dochodów z Polskiego Czerwonego Krzyża.

- Jako IKEA jesteśmy w Polsce od 60 lat. Staramy się być dobrym sąsiadem dla lokalnych społeczności, w których żyją osoby potrzebujące szczególnej opieki w tych trudnych czasach pandemii. Właśnie do wielu z nich każdego dnia docierają ze wsparciem pracownicy oraz wolontariusze Polskiego Czerwonego Krzyża.  Cieszymy się, że dzięki naszemu wsparciu zwiększy się bezpieczeństwo ich pracy. Bardzo dziękujemy wszystkim zaangażowanym w niesienie pomocy potrzebującym za serce, z jakim podchodzą do swoich działań – mówi Magdalena Betin, Liderka zrównoważonego rozwoju z IKEA Retail Polska.

Poza Polską, środki ochrony bezpośredniej otrzymały w ramach darowizny od IKEA także organizacje charytatywne z Serbii, Chorwacji i Rumunii. Całkowita wartość przekazanych towarów wyniosła ponad 1 mln euro.

Darowizna dla PCK to kontynuacja programu pomocowego IKEA w walce z konsekwencjami rozprzestrzeniania się koronawirusa. Na ten cel firma postanowiła przeznaczyć w Polsce 4,5 miliona złotych.

W ramach akcji #PomagamyRazem IKEA wraz z partnerami udzieliła wsparcia rzeczowego m.in. Obiektom Infrastruktury Krytycznej, Gminnym Centrom Kwarantanny, osobom w kryzysie bezdomności, ubogim, rodzicom samotnie wychowującym dzieci oraz dzieciom i młodzieży. Pomoc miała na celu ochronę zdrowia oraz zapewnienie środków niezbędnych do życia osobom dotkniętym pandemią COVID-19. W ramach ogólnopolskiej inicjatywy #WzywamyPosiłki, pracownicy IKEA Food przygotowali 40 tysięcy posiłków dla szpitali, placówek ratowniczych i laboratoriów. Sklepy IKEA przekazały do lokalnych szpitali pomoc w postaci naszych produktów.

W lipcu 2020 roku IKEA przekazała meble i akcesoria 37 stacjonarnym oddziałom psychiatrycznym dla dzieci i młodzieży w 34 szpitalach w całym kraju. Z kolei w grudniu 2020 roku wspólnie z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę i Fundacją Ocalenie firma uruchomiła program „Razem w Trosce o Dom”, którego celem jest wsparcie w tworzeniu lepszego i bezpiecznego domu dla tych, którzy go nie mają lub go stracili.

W 2021 roku IKEA kontynuuje politykę wsparcia. W styczniu przekazała stacjom pogotowia w 10 miastach w Polsce łóżka, materace, artykuły wyposażenia kuchni i łazienek, a także kołdry i poduszki oraz koce. Do ratowników trafiło łącznie prawie 9 tysięcy produktów IKEA.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków Biuro prasowe
2024-12-18 | 16:10

Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków

Jedynie 21 proc. mężczyzn i aż dwukrotnie większy odsetek kobiet (45 proc.) deklaruje, że wykonuje większość prac domowych. Z kolei co trzecia przedsiębiorczyni także przyznaje, że
Problemy społeczne Burger King wchodzi do Zgorzelca
2024-12-18 | 16:00

Burger King wchodzi do Zgorzelca

W najbliższy piątek Burger King oficjalnie otworzy swoje drzwi dla mieszkańców Zgorzelca. Pierwsza w mieście, wolnostojąca restauracja marki powstała obok Centrum Handlowego Zgorzelec
Problemy społeczne Pudliszki wspierają Szlachetną Paczkę
2024-12-15 | 13:10

Pudliszki wspierają Szlachetną Paczkę

Pudliszki, znana marka sosów i ketchupów, ponownie angażuje się w działalność charytatywną i przekazuje 200 tys. zł na wsparcie Szlachetnej Paczki. Marka dołącza do ponad

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Edukacja

Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami

Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.

Fundusze unijne

Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty

Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.