IKEA wspiera Polski Czerwony Krzyż w walce z pandemią
W ramach walki z pandemią koronawirusa IKEA przekazała Polskiemu Czerwonemu Krzyżowi w ramach darowizny środki ochrony bezpośredniej. Do pracowników i wolontariuszy PCK opiekujących się m.in. seniorami oraz osobami chorymi i z niepełnosprawnościami trafiło łącznie kilkadziesiąt tysięcy fartuchów, masek i przyłbic.
Polski Czerwony Krzyż to najstarsza polska organizacja humanitarna, która dociera z pomocą do potrzebujących w całym kraju. Na wsparcie może liczyć każdy, bez względu na narodowość, przynależność do grupy etnicznej, pochodzenie społeczne, płeć, religię, język i poglądy polityczne.
W dobie pandemii koronawirusa pracownicy i wolontariusze PCK pełnią szczególnie ważną rolę. Opiekują się m.in. seniorami, którzy z powodu ryzyka zakażenia powinni pozostać w domach. Dostarczają im z paczki z żywnością, a także pomagają w robieniu zakupów i kupowaniu leków. Osoby samotne, chore i z niepełnosprawnościami codziennie otrzymują pomoc od ponad 5700 pracowników PCK. Świadczą oni usługi pielęgnacyjne, poza tym pomagają w codziennych domowych obowiązkach, takich jak sprzątanie czy robienie zakupów. Niezależnie od tego PCK codziennie dostarcza pomoc żywnościową do 100 tysięcy osób.
Realizacja powyższych zadań wymaga bezpośredniego kontaktu z osobami, które otrzymują pomoc. Aby ograniczyć ryzyko zakażenia koronawirusem beneficjentów, a także pracowników i wolontariuszy, IKEA przekazała Polskiemu Czerwonemu Krzyżowi w ramach darowizny 48 800 jednorazowych fartuchów foliowych oraz 16 000 masek medycznych i tyle samo przyłbic. W pomoc zaangażowane były różne podmioty IKEA, zarówno te z Grupy Ingka, prowadzące w Polsce sklepy IKEA, jak te z Grupy Inter IKEA, odpowiadające m.in. za produkcję.
PCK to organizacja, która działa w całej Polsce, dlatego środki ochrony trafią do oddziałów we wszystkich 16 województwach.
- Serdecznie dziękujemy IKEA za wsparcie. Bezpieczeństwo naszych pracowników i osób, którym udzielamy pomocy traktujemy priorytetowo, dlatego mamy naprawdę duże potrzeby, jeśli chodzi o fartuchy, maseczki czy przyłbice. Te pochodzące z darowizny IKEA przekażemy pracownikom i wolontariuszom odpowiedzialnym za wydawanie m.in. żywności i produktów higienicznych, a także siostrom PCK, które każdego dnia pomagają w tym trudnym czasie seniorom – mówi Małgorzata Szukała, Kierownik Działu Promocji i Pozyskiwania Dochodów z Polskiego Czerwonego Krzyża.
- Jako IKEA jesteśmy w Polsce od 60 lat. Staramy się być dobrym sąsiadem dla lokalnych społeczności, w których żyją osoby potrzebujące szczególnej opieki w tych trudnych czasach pandemii. Właśnie do wielu z nich każdego dnia docierają ze wsparciem pracownicy oraz wolontariusze Polskiego Czerwonego Krzyża. Cieszymy się, że dzięki naszemu wsparciu zwiększy się bezpieczeństwo ich pracy. Bardzo dziękujemy wszystkim zaangażowanym w niesienie pomocy potrzebującym za serce, z jakim podchodzą do swoich działań – mówi Magdalena Betin, Liderka zrównoważonego rozwoju z IKEA Retail Polska.
Poza Polską, środki ochrony bezpośredniej otrzymały w ramach darowizny od IKEA także organizacje charytatywne z Serbii, Chorwacji i Rumunii. Całkowita wartość przekazanych towarów wyniosła ponad 1 mln euro.
Darowizna dla PCK to kontynuacja programu pomocowego IKEA w walce z konsekwencjami rozprzestrzeniania się koronawirusa. Na ten cel firma postanowiła przeznaczyć w Polsce 4,5 miliona złotych.
W ramach akcji #PomagamyRazem IKEA wraz z partnerami udzieliła wsparcia rzeczowego m.in. Obiektom Infrastruktury Krytycznej, Gminnym Centrom Kwarantanny, osobom w kryzysie bezdomności, ubogim, rodzicom samotnie wychowującym dzieci oraz dzieciom i młodzieży. Pomoc miała na celu ochronę zdrowia oraz zapewnienie środków niezbędnych do życia osobom dotkniętym pandemią COVID-19. W ramach ogólnopolskiej inicjatywy #WzywamyPosiłki, pracownicy IKEA Food przygotowali 40 tysięcy posiłków dla szpitali, placówek ratowniczych i laboratoriów. Sklepy IKEA przekazały do lokalnych szpitali pomoc w postaci naszych produktów.
W lipcu 2020 roku IKEA przekazała meble i akcesoria 37 stacjonarnym oddziałom psychiatrycznym dla dzieci i młodzieży w 34 szpitalach w całym kraju. Z kolei w grudniu 2020 roku wspólnie z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę i Fundacją Ocalenie firma uruchomiła program „Razem w Trosce o Dom”, którego celem jest wsparcie w tworzeniu lepszego i bezpiecznego domu dla tych, którzy go nie mają lub go stracili.
W 2021 roku IKEA kontynuuje politykę wsparcia. W styczniu przekazała stacjom pogotowia w 10 miastach w Polsce łóżka, materace, artykuły wyposażenia kuchni i łazienek, a także kołdry i poduszki oraz koce. Do ratowników trafiło łącznie prawie 9 tysięcy produktów IKEA.

Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.