Infolinia Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę wydłuża czas działania telefonu 800 100
Emocjonalne wsparcie na czas pandemii
Infolinia Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę wydłuża czas działania telefonu 800 100 100 i zwiększa zakres pomocy dla rodziców i nauczycieli
Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę od 4 maja wydłużyła działanie telefonu 800 100 100 dla rodziców/opiekunów i nauczycieli oraz zwiększyła zakres i skalę oferowanej pomocy psychologicznej. To odpowiedź na szybko pogarszającą się kondycję psychiczną Polaków w obliczu wciąż szerzącej się pandemii koronawirusa. Inicjatywę wspiera firma Henkel Polska.
Od kilku tygodni świat mierzy się z wyzwaniem, które wpływa na codzienne życie wielu ludzi i powoduje rosnące poczucie zagrożenia. Dlatego też osób, które nie radzą sobie z nową rzeczywistością, wciąż przybywa. Ostatnie tygodnie, których symbolem stał się czas odosobnienia, zdalnej pracy i edukacji, są niezwykle trudne nie tylko dla dzieci, ale także dla rodziców, opiekunów i nauczycieli.
- Czas izolacji to ogromne wyzwanie dla całego społeczeństwa. Ten okres jest szczególnie trudny dla rodziców i opiekunów. Teraz łączą pracę na etacie i opiekę nad młodszymi dziećmi lub wsparcie starszaków w lekcjach online. Wiele rodzin z dnia na dzień straciło także źródło utrzymania, bo np. pracowali w branży, która stanęła w miejscu na kilka tygodni. Stan epidemii dotknął też zdalnie pracujących nauczycieli. Są przeciążeni formą i czasem zajęć, brakuje im odpowiedniego sprzętu, mierzą się z wszechobecnym chaosem i niepokoją się o swoich uczniów. Jest wiele powodów do stresu, tymczasem zewnętrzna pomoc jest bardzo ograniczona. Nasz Telefon dla Rodziców i Nauczycieli w sprawie Bezpieczeństwa Dzieci 800 100 100 ma teraz specjalną ofertę właśnie dla tych grup – mówi Paula Włodarczyk z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.
Przez 2 miesiące pod numerem telefonu 800 100 100, od poniedziałku do piątku w godzinach 11-17, pomoc psychologiczną będą mogli uzyskać wszyscy rodzice, opiekunowie oraz nauczyciele. Dyżurujący psychoterapeuci i psychologowie pomogą im zadbać o swoje zdrowie psychiczne w czasach pandemii, izolacji i kwarantanny. Odpowiedzą także na trudne pytania, m.in. na temat tego, jak rozmawiać z dziećmi o tym, co się teraz wokół nas dzieje.
We wsparcie inicjatywy zaangażowała się firma Henkel Polska, dzięki czemu możliwe było znaczące wydłużenie czasu pracy infolinii oraz zakres oferowanej pomocy.
- Obecna sytuacja dotyka nas wszystkich. Dlatego wspieramy działanie szpitali i różnych organizacji. Mamy świadomość, że ze stresem spowodowanym epidemią nie każdy z nas potrafi poradzić sobie sam. Sytuacja kryzysowa bez jakiegokolwiek wsparcia może odebrać człowiekowi wszelką godność, zdrowie, a, w skrajnych przypadkach, także życie. Dlatego zdecydowaliśmy się wesprzeć Fundację Dajemy Dzieciom Siłę i jej niezwykle ważną działalność na rzecz minimalizowania skutków psychologicznych wielu trudnych sytuacji życiowych, w tym również epidemii koronawirusa w Polsce – podkreśla Anna Kobierska, Henkel Polska.
W Polsce nie docenia się ich pracy, ale czas na zmiany
Jeszcze więcej “cichych godzin” w Castoramie
ZNAMY NOMINOWANYCH DO NAGRODY KORCZAKA W 2024 ROKU
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne
Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.
Infrastruktura
Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci
W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.
Firma
Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe
Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.