Komunikaty PR

Ipsos dla Huawei: Polacy w pandemii - zadowoleni, choć w stresie

2021-10-05  |  09:00
Biuro prasowe

Niemal dwie trzecie Polaków deklaruje zadowolenie z jakości swojego życia rodzinnego mimo pandemicznych wyzwań, wynika z badania Ipsos dla Huawei. Równocześnie wielu z nas dostrzega znaczący, negatywny wpływ pandemii na zdrowie – częściej się stresujemy i gorzej oceniamy swoją kondycję fizyczną. Jedna trzecia badanych przyznała, że przytyła podczas pandemii – średnio o 6,4 kg.

Badanie Ipsos dla Huawei zostało przeprowadzone na reprezentatywnej grupie respondentów w Polsce oraz 9 innych krajach regionu w lipcu 2021 roku i dotyczyło 12 miesięcy, poprzedzających moment badania.

Mniej ruchu, więcej stresu

32% Polaków przyznało, że przytyło w ostatnim roku, średnio o 6,4 kg. Uśrednione wielkości, obrazujące wagę i wzrost respondentów pozwoliły badaczom Ipsos wyliczyć – w odniesieniu do wskaźnika BMI (Body Mass Index) – że w momencie badania, czyli w lipcu tego roku, aż 46% Polaków miało nadwagę.

Z czego to wynika? Aż 45% badanych przyznało, że w czasie pandemii spędzali więcej czasu przed telewizorem lub komputerem – w tej grupie dominowali ludzie młodzi (w wieku 18-24 lat) i kobiety. Co czwarty Polak (25%) przyznał, że jadł więcej niż przed pandemią lub że jadł mniej zdrowo – taką deklarację również składali najczęściej ludzie młodzi. Prawie co czwarty Polak (22%) ograniczył lub zrezygnował z aktywności fizycznej.

Zdrowiu Polaków nie sprzyjał na pewno zwiększony stres, deklarowany przez aż 38% respondentów. Co ciekawe, w tej grupie znów dominowali 18-24-latkowie, kobiety i osoby zaliczane do kategorii „rodzina z dziećmi”. Dokładnie połowa badanych narzekała na brak energii, niepokój (39%), problemy ze snem (33%), uczucie przytłoczenia obowiązkami (32%), spadek koncentracji (30%) i spadek samooceny (26%).

Proszeni o określenie największych uciążliwości, związanych z pandemią, Polacy wskazali noszenie maseczek (48%), ograniczony dostęp do służby zdrowia (45%) i brak możliwości osobistego spotykania się z przyjaciółmi (38%).

Życie rodzinne w lepszej kondycji

Może wydać się zaskakujące, że mimo pandemii i nowych wyzwań, dla 63% Polaków ostatni rok to czas, gdy czuli się zadowoleni ze swojego życia rodzinnego. Co czwarty z tej grupy zadeklarował wręcz, że spędzanie większej ilości czasu w domu poprawiło jego relacje rodzinne. Wiążę się z tym również fakt, że tylko 19% badanych zadeklarowało, że konieczność łączenia pracy z domu z opieką nad dziećmi była dla nich uciążliwa i tylko 21% – że niedogodna okazała się konieczność przejścia na pracę czy naukę zdalną.

Restrykcje oraz związane z nimi ograniczenia miały również ogromny wpływ na nasze plany związane z przyszłością – aż połowa z nas przyznaje, że w czasie pandemii musiała zrezygnować ze spełniania swoich marzeń, realizowania pasji oraz osiągania celów, również zawodowych. Największym wyzwaniem jest jednak poprawa zdrowia fizycznego – aż 60% respondentów czuje, że musi popracować nad swoją kondycją i zdrowiem - przede wszystkim, wracając do aktywności fizycznej. Co ciekawe, aż 40% badanych deklaruje, że planuje kupić urządzenie elektroniczne, takie jak smartwatch czy smartfon, ponieważ uważa, że może to pomóc im zadbać o zdrowie i wrócić do formy.

Smartwatch pomocny w monitorowaniu zdrowia

Smartwatche Huawei wyposażone są w szereg funkcji, które mogą pomóc w powrocie do formy i zadbaniu o zdrowie. Urządzenia pozwalają monitorować poziom stresu, jakość snu, a także zadbać o kondycję dzięki licznym trybom sportowym pozwalającym dopasować trening do własnych preferencji, a także funkcji liczenia kalorii, mierzenia tętna czy zapisywania i analizowania wyników w aplikacji Huawei Zdrowie. Użytkownicy mogą wybierać spośród wielu modeli, dopasowanych do potrzeb – od smartwatchy z serii Watch GT 2 w wersji 46 mm i 42 mm, przez wersję premium – Watch GT 2 Pro, aż po fitnessowy zegarek Huawei Watch Fit. W czerwcu tego roku Huawei wprowadził na rynek pierwsze smartwatche, działające w oparciu o autorski system operacyjny HarmonyOS – serię Huawei Watch 3. Watch 3 Pro i Watch 3, które oprócz długiego czasu pracy na jednym ładowaniu, funkcji monitorowania zdrowia i aktywności fizycznej, wyposażone są w nowe funkcje, w tym rozmowy głosowe eSIM.

Pod koniec września Huawei uzupełnił portfolio o nowy model Watcha 3 na eleganckiej bransolecie – Huawei Watch 3 Elite. Smartwatch, od 28 września do 10 października, dostępny jest w zestawie z bezprzewodowymi słuchawkami Huawei FreeBuds 4i w rekomendowanej cenie detalicznej 1 999 zł.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców Biuro prasowe
2025-06-24 | 18:00

Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

W Sejmie Rzeczypospolitej Polskiej odbyła się uroczysta inauguracja wystawy i premiera raportu podsumowującego ogólnopolski projekt Związku Przedsiębiorców
Problemy społeczne Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane
Problemy społeczne 878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB
2025-03-12 | 06:00

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Branża browarnicza jest ważnym sektorem gospodarki światowej, który wygenerował 0,8% światowego PKB w 2023 r., czyli 878 miliardów dolarów. To więcej niż wg Banku

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Unijne mechanizmy ułatwiają zwiększenie wydatków na obronność przez europejskie kraje NATO. Ważnym aspektem infrastruktura podwójnego zastosowania

Wydatki na obronność w krajach NATO mają wzrosnąć do 2035 roku do 5 proc. PKB. W dużej mierze będzie to możliwe dzięki Unii Europejskiej, która stworzyła ramy umożliwiające krajom członkowskim realizację celów NATO w zakresie obronności, nie tylko poprzez finansowanie i inwestycje, ale także poprzez elastyczność budżetową. – To pełna synergia, można powiedzieć, że Unia Europejska współfinansuje razem z państwami członkowskimi cele zdolnościowe NATO – ocenia Paweł Zalewski, sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej.

Ochrona środowiska

Rusza budowa lądowej infrastruktury dla projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Prąd z tych farm wiatrowych popłynie w 2027 roku

Ruszyła budowa lądowej infrastruktury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3 rozwijanych przez Equinor i Grupę Polenergia. To przede wszystkim baza serwisowa w Łebie i dwie stacje elektroenergetyczne. Jednocześnie trwają przygotowania do rozpoczęcia prac na morzu. Pierwszy prąd z obu projektów popłynie w 2027 roku, a w kolejce czeka morska farma wiatrowa Bałtyk 1 – największy i najbardziej zaawansowany projekt II fazy rozwoju offshore.

Edukacja

Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.