Ipsos dla Huawei: Polacy w pandemii - zadowoleni, choć w stresie
Niemal dwie trzecie Polaków deklaruje zadowolenie z jakości swojego życia rodzinnego mimo pandemicznych wyzwań, wynika z badania Ipsos dla Huawei. Równocześnie wielu z nas dostrzega znaczący, negatywny wpływ pandemii na zdrowie – częściej się stresujemy i gorzej oceniamy swoją kondycję fizyczną. Jedna trzecia badanych przyznała, że przytyła podczas pandemii – średnio o 6,4 kg.
Badanie Ipsos dla Huawei zostało przeprowadzone na reprezentatywnej grupie respondentów w Polsce oraz 9 innych krajach regionu w lipcu 2021 roku i dotyczyło 12 miesięcy, poprzedzających moment badania.
Mniej ruchu, więcej stresu
32% Polaków przyznało, że przytyło w ostatnim roku, średnio o 6,4 kg. Uśrednione wielkości, obrazujące wagę i wzrost respondentów pozwoliły badaczom Ipsos wyliczyć – w odniesieniu do wskaźnika BMI (Body Mass Index) – że w momencie badania, czyli w lipcu tego roku, aż 46% Polaków miało nadwagę.
Z czego to wynika? Aż 45% badanych przyznało, że w czasie pandemii spędzali więcej czasu przed telewizorem lub komputerem – w tej grupie dominowali ludzie młodzi (w wieku 18-24 lat) i kobiety. Co czwarty Polak (25%) przyznał, że jadł więcej niż przed pandemią lub że jadł mniej zdrowo – taką deklarację również składali najczęściej ludzie młodzi. Prawie co czwarty Polak (22%) ograniczył lub zrezygnował z aktywności fizycznej.
Zdrowiu Polaków nie sprzyjał na pewno zwiększony stres, deklarowany przez aż 38% respondentów. Co ciekawe, w tej grupie znów dominowali 18-24-latkowie, kobiety i osoby zaliczane do kategorii „rodzina z dziećmi”. Dokładnie połowa badanych narzekała na brak energii, niepokój (39%), problemy ze snem (33%), uczucie przytłoczenia obowiązkami (32%), spadek koncentracji (30%) i spadek samooceny (26%).
Proszeni o określenie największych uciążliwości, związanych z pandemią, Polacy wskazali noszenie maseczek (48%), ograniczony dostęp do służby zdrowia (45%) i brak możliwości osobistego spotykania się z przyjaciółmi (38%).
Życie rodzinne w lepszej kondycji
Może wydać się zaskakujące, że mimo pandemii i nowych wyzwań, dla 63% Polaków ostatni rok to czas, gdy czuli się zadowoleni ze swojego życia rodzinnego. Co czwarty z tej grupy zadeklarował wręcz, że spędzanie większej ilości czasu w domu poprawiło jego relacje rodzinne. Wiążę się z tym również fakt, że tylko 19% badanych zadeklarowało, że konieczność łączenia pracy z domu z opieką nad dziećmi była dla nich uciążliwa i tylko 21% – że niedogodna okazała się konieczność przejścia na pracę czy naukę zdalną.
Restrykcje oraz związane z nimi ograniczenia miały również ogromny wpływ na nasze plany związane z przyszłością – aż połowa z nas przyznaje, że w czasie pandemii musiała zrezygnować ze spełniania swoich marzeń, realizowania pasji oraz osiągania celów, również zawodowych. Największym wyzwaniem jest jednak poprawa zdrowia fizycznego – aż 60% respondentów czuje, że musi popracować nad swoją kondycją i zdrowiem - przede wszystkim, wracając do aktywności fizycznej. Co ciekawe, aż 40% badanych deklaruje, że planuje kupić urządzenie elektroniczne, takie jak smartwatch czy smartfon, ponieważ uważa, że może to pomóc im zadbać o zdrowie i wrócić do formy.
Smartwatch pomocny w monitorowaniu zdrowia
Smartwatche Huawei wyposażone są w szereg funkcji, które mogą pomóc w powrocie do formy i zadbaniu o zdrowie. Urządzenia pozwalają monitorować poziom stresu, jakość snu, a także zadbać o kondycję dzięki licznym trybom sportowym pozwalającym dopasować trening do własnych preferencji, a także funkcji liczenia kalorii, mierzenia tętna czy zapisywania i analizowania wyników w aplikacji Huawei Zdrowie. Użytkownicy mogą wybierać spośród wielu modeli, dopasowanych do potrzeb – od smartwatchy z serii Watch GT 2 w wersji 46 mm i 42 mm, przez wersję premium – Watch GT 2 Pro, aż po fitnessowy zegarek Huawei Watch Fit. W czerwcu tego roku Huawei wprowadził na rynek pierwsze smartwatche, działające w oparciu o autorski system operacyjny HarmonyOS – serię Huawei Watch 3. Watch 3 Pro i Watch 3, które oprócz długiego czasu pracy na jednym ładowaniu, funkcji monitorowania zdrowia i aktywności fizycznej, wyposażone są w nowe funkcje, w tym rozmowy głosowe eSIM.
Pod koniec września Huawei uzupełnił portfolio o nowy model Watcha 3 na eleganckiej bransolecie – Huawei Watch 3 Elite. Smartwatch, od 28 września do 10 października, dostępny jest w zestawie z bezprzewodowymi słuchawkami Huawei FreeBuds 4i w rekomendowanej cenie detalicznej 1 999 zł.
Whirlpool - 25 lat współpracy dla lokalnych społeczności
Coraz więcej kobiet za sterami firm
Co siódma badana samodzielnie wykonuje wszystkie obowiązki domowe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Zorganizowane grupy cyberprzestępcze sięgają po coraz bardziej zaawansowane narzędzia sztucznej inteligencji. Często celem ataków jest infrastruktura krytyczna
Rozwój cyberprzestępczości postępuje w kierunku budowania powiązań o charakterze mafijnym i wykorzystywania zaawansowanych technologicznie rozwiązań, po jakie sięgają służby specjalne. Coraz częściej służy do tego także sztuczna inteligencja, która przyniosła ze sobą szereg nowych zagrożeń. Choć w ślad za technologicznym zaawansowaniem cyberprzestępców rozwijają się też narzędzia zapobiegające atakom, to wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek. Atrakcyjnym celem ataków dla hakerów są jednostki publiczne, infrastruktura krytyczna i samorządy, również te małe, którym brakuje zasobów finansowych i kadrowych, by zapewnić wystarczającą ochronę.
Handel
Polacy jedzą coraz mniej jaj. Częściej sięgają po te z chowu alternatywnego, za które są skłonni zapłacić więcej
Od 10 lat sukcesywnie rośnie udział alternatywnych systemów chowu kur niosek. Pochodzi z nich już co trzecie opakowanie jaj, choć nadal w klatkach żyje ponad 37 mln kur. Stopniowe zmiany w hodowli to skutek większej świadomości konsumentów, za którymi podąża branża HoReCa. Są oni gotowi nawet zapłacić więcej za jajka, które pochodzą z chowu nieklatkowego.
Problemy społeczne
Docenianie przez szefa jest równie ważne dla pracowników, co atrakcyjne wynagrodzenie i obowiązki. Kluczową rolę odgrywa komunikacja między liderem a zespołem
Niemal co czwarty pracownik chciałby, by jego przełożony częściej go doceniał. Blisko połowa jest gotowa odejść z pracy z powodu szefa, nawet mimo zadowolenia z firmy i zarobków – wynika z badania „Lider w oczach pracowników” zrealizowanego dla Pluxee. – Liderzy pełnią kluczową rolę w budowaniu zespołu – są też coraz lepsi w rozumieniu tego, że niezbędna jest wizja i cel, do którego można angażować ludzi – ocenia Monika Reszko, psycholożka biznesu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.