Klienci Barbora.pl nie wyrzucają dobrego jedzenia
A gdyby tak spróbować zapobiec marnowaniu żywności? To pytanie stało się impulsem do podjęcia konkretnych kroków przeciwdziałających wyrzucaniu jedzenia. Jednym z nich jest połączenie sił z Too Good To Go – aplikacją umożliwiającą zamawianie dobrej do spożycia, nadwyżkowej żywności i uratowanie jej przed wyrzuceniem. Od czerwca br. użytkownicy Too Good To Go mogą zakupić Paczki Niespodzianki także z supermarketu online – Barbora.pl.
Choć według danych udostępnionych przez Banki Żywności problem wyrzucania jedzenia wciąż jest potężny, świadomość społeczna w tym temacie zdecydowanie wzrosła. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez instytut badawczy Capgemini w czerwcu 2022 roku, aż 72% respondentów zwraca większą uwagę na kwestię marnowania żywności, a co drugi badany zapewnia, że chętnie wyda pieniądze w sklepie, który ma realny wpływ na zmniejszenie tego problemu.
W odpowiedzi na takie deklaracje konsumentów oraz z intencją zapobiegania narastającemu problemowi, w czerwcu 2023 roku supermarket online Barbora.pl połączył siły z Too Good To Go, największą na świecie platformą do sprzedaży nadwyżek żywności. Od tej pory klienci Barbory korzystający z aplikacji mogą zamawiać Paczki Niespodzianki w korzystnych cenach. W przypadku Barbory, użytkownicy mają do wyboru dwa rodzaje paczek – z owocami i warzywami oraz tzw. paczki mix.
Mechanizm jest bardzo prosty – wystarczy pobrać darmową aplikację Too Good To Go, a następnie zarezerwować Paczkę Niespodziankę ze sklepu Barbora.pl i odebrać ją we wskazanym punkcie. W przeciwieństwie do regularnych zamówień, paczki z Too Good To Go są odbierane bezpośrednio przez klientów, w trzech lokalizacjach w Polsce – w Gdańsku, Katowicach i Ożarowie.
– Z aplikacji Too Good To Go korzysta ponad 3 miliony użytkowników, a dzięki niej uratowanych zostało blisko 8 milionów paczek. Choć wciąż jest to kropla w morzu problemu, to jednak jest to konkretny krok, pozwalający na uniknięcie zmarnowania żywności dobrej do spożycia. Zyskują na tym wszyscy – klienci kupują taniej, my unikamy kosztów związanych z utylizacją nadwyżek i ratujemy żywność przed wyrzuceniem – mówi Anita Komar, Dyrektor Marketingu, Barbora Polska.
– Z każdym miesiącem do Too Good To Go dołączają nowi partnerzy. Są to piekarnie, kawiarnie, cukiernie, osiedlowe warzywniaki, sklepy małe i wielkopowierzchniowe, stacje paliw, hotele a teraz również sklepy internetowe. Łącznie to już ponad 5 tysięcy aktywnych partnerów. Każdego dnia realnie przyczyniają się do zmniejszenia skali marnowanego jedzenia, a jednocześnie zachęcają swoich klientów do ważnych zmian. Cieszymy się, że w Barborze podejście do niemarnowania żywności ma priorytetowe znaczenie. Każda uratowana Paczka Niespodzianka to krok w kierunku zielonej planety – mówi Anna Kurnatowska, Country Director Too Good To Go.

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.