Klienci Barbora.pl nie wyrzucają dobrego jedzenia
A gdyby tak spróbować zapobiec marnowaniu żywności? To pytanie stało się impulsem do podjęcia konkretnych kroków przeciwdziałających wyrzucaniu jedzenia. Jednym z nich jest połączenie sił z Too Good To Go – aplikacją umożliwiającą zamawianie dobrej do spożycia, nadwyżkowej żywności i uratowanie jej przed wyrzuceniem. Od czerwca br. użytkownicy Too Good To Go mogą zakupić Paczki Niespodzianki także z supermarketu online – Barbora.pl.
Choć według danych udostępnionych przez Banki Żywności problem wyrzucania jedzenia wciąż jest potężny, świadomość społeczna w tym temacie zdecydowanie wzrosła. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez instytut badawczy Capgemini w czerwcu 2022 roku, aż 72% respondentów zwraca większą uwagę na kwestię marnowania żywności, a co drugi badany zapewnia, że chętnie wyda pieniądze w sklepie, który ma realny wpływ na zmniejszenie tego problemu.
W odpowiedzi na takie deklaracje konsumentów oraz z intencją zapobiegania narastającemu problemowi, w czerwcu 2023 roku supermarket online Barbora.pl połączył siły z Too Good To Go, największą na świecie platformą do sprzedaży nadwyżek żywności. Od tej pory klienci Barbory korzystający z aplikacji mogą zamawiać Paczki Niespodzianki w korzystnych cenach. W przypadku Barbory, użytkownicy mają do wyboru dwa rodzaje paczek – z owocami i warzywami oraz tzw. paczki mix.
Mechanizm jest bardzo prosty – wystarczy pobrać darmową aplikację Too Good To Go, a następnie zarezerwować Paczkę Niespodziankę ze sklepu Barbora.pl i odebrać ją we wskazanym punkcie. W przeciwieństwie do regularnych zamówień, paczki z Too Good To Go są odbierane bezpośrednio przez klientów, w trzech lokalizacjach w Polsce – w Gdańsku, Katowicach i Ożarowie.
– Z aplikacji Too Good To Go korzysta ponad 3 miliony użytkowników, a dzięki niej uratowanych zostało blisko 8 milionów paczek. Choć wciąż jest to kropla w morzu problemu, to jednak jest to konkretny krok, pozwalający na uniknięcie zmarnowania żywności dobrej do spożycia. Zyskują na tym wszyscy – klienci kupują taniej, my unikamy kosztów związanych z utylizacją nadwyżek i ratujemy żywność przed wyrzuceniem – mówi Anita Komar, Dyrektor Marketingu, Barbora Polska.
– Z każdym miesiącem do Too Good To Go dołączają nowi partnerzy. Są to piekarnie, kawiarnie, cukiernie, osiedlowe warzywniaki, sklepy małe i wielkopowierzchniowe, stacje paliw, hotele a teraz również sklepy internetowe. Łącznie to już ponad 5 tysięcy aktywnych partnerów. Każdego dnia realnie przyczyniają się do zmniejszenia skali marnowanego jedzenia, a jednocześnie zachęcają swoich klientów do ważnych zmian. Cieszymy się, że w Barborze podejście do niemarnowania żywności ma priorytetowe znaczenie. Każda uratowana Paczka Niespodzianka to krok w kierunku zielonej planety – mówi Anna Kurnatowska, Country Director Too Good To Go.
Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
Ponad 60 tys. zł na wsparcie dzieci w pieczy zastępczej i usamodzielnionych
FUNDACJA ZIKO DLA ZDROWIA WSPIERA DZIECI DOTKNIĘTE POWODZIĄ
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
Myśląc o emeryturze, dwa razy więcej Polaków odczuwa lęk niż nadzieję – wynika z badania ING Banku Śląskiego. Blisko połowa badanych spodziewa się obniżenia swojego poziomu życia po zakończeniu pracy. Mimo to wciąż mniejszość Polaków, bo 39 proc., oszczędza z myślą o tym okresie życia. Ten odsetek jednak stopniowo rośnie. Ponad 2/3 słabo orientuje się w instrumentach finansowych, które pozwalają gromadzić środki na emeryturę.
Polityka
Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna
Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.