Komunikaty PR

Kolorowe nosy na mapie Polski zachęcają do przekazania 1 proc. podatku

2021-04-16  |  06:00
Biuro prasowe
Kontakt
Grzegorz Koper
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
grzegorz.koper|goodonepr.pl| |grzegorz.koper|goodonepr.pl
+ 48 796 996 267
www.goodonepr.pl
Do pobrania Inf. pras. ( 0.1 MB )

Kolorowy nosek to charakterystyczny rekwizyt, przy pomocy którego Fundacja Dr Clown od ponad 20 lat prowadzi misję leczenia uśmiechem. Teraz we współpracy z operatorem pocztowym Speedmail, Fundacja „założyła” go wybranym miastom Polski. Wygenerowane przez system pocztowy obrazy przypominające twarz Doktora Clowna mają zachęcać do przekazywania 1 proc. podatku na rzecz Fundacji. Mamy na to czas do 30 kwietnia, kiedy kończy się okres składania deklaracji podatkowych. 

Odrobina uśmiechu to coś, czego potrzeba nam szczególnie w obecnych, naznaczonych pandemią czasach. Wie o tym doskonale Fundacja Dr Clown, która od lat niesie uśmiech przebywającym w szpitalach i ośrodkach opiekuńczych dzieciom, ale także osobom starszym. Jak dowodzi Fundacja, śmiech jest doskonałym lekarstwem, które poprawia nastrój i przyspiesza proces leczenia. Do szpitalnych sal i korytarzy regularnie przynosi go ponad 600 wolontariuszy, którzy przywdziewają kolorowe stroje, by swoją obecnością pomagać pacjentom pokonać samotność, stres czy smutek. Wpłaty pochodzące z 1 procenta od podatku mają im pomóc w kontynuowaniu tej misji.

– Obostrzenia związane z pandemią sprawiły, że nie zawsze możemy działać tak, jak do tej pory. Pacjenci cały czas mogą jednak liczyć na naszą obecność i zaangażowanie. Dla najmłodszych uruchomiliśmy Śmiechofon – darmowe, wirtualne wizyty Doktorów Clownów, które może zamówić każdy rodzic. Odrobinę radości staramy się także dostarczać, organizując nasze animacje pod szpitalnymi oknami. Dzięki środkom z 1 proc. Doktorzy Clowni będą mogli nadal rozwijać misję „terapii śmiechem”. Pozyskane w ten sposób wpłaty, zawsze w całości przeznaczamy na działalność statutową, a do darczyńców docieramy wszelkimi możliwymi sposobami – mówi Agata Bednarek, Prezes Zarządu Fundacji Dr Clown.

Kilka lat temu Fundacja zaangażowała do swoich działań znane aktorki Małgorzatę Sochę i Barbarę Kurdej-Szatan, które zachęcając do przekazania na jej rzecz 1 proc. podatku, wystąpiły w charakterystycznych kolorowych noskach. W spotach video można było zobaczyć ponadto Kasię Zielińską oraz Jarosława Boberka. Teraz nos Doktora Clowna pojawił się na „obliczach” Krakowa, Gdańska, Piotrkowa Trybunalskiego, a o przekazaniu wpłaty przypomina symbol 1% utworzony na mapie Warszawy.

– Z Fundacją Dr Clown współpracujemy od lat, realizując doręczenia pocztowe, dlatego z przyjemnością wspieramy jej kampanię 1 proc. – mówi Janusz Konopka, prezes spółki Speedmail. – Wykorzystując możliwości systemu pocztowego, przenieśliśmy logo Fundacji na mapy wybranych polskich miast. Stworzenie jednego takiego obrazu wymagało kilku godzin pracy. Twarz klauna została utworzona poprzez kompilację kilku tysięcy punktów adresowych oraz oznaczeń ich statusu określonym kolorem. Zadanie utrudniała konieczność dopasowania się do konkretnej siatki ulic. Cieszę się, że się to udało i mam nadzieję, że nasza „sztuka” pomoże w działaniach Fundacji – dodaje Janusz Konopka.

Jak przypomina Ministerstwo Finansów, wpłaty 1 procenta podatku na wybraną organizację pożytku publicznego można dokonać do 30 kwietnia, czyli do ostatniego dnia na złożenie zeznania podatkowego. Żeby to zrobić, wystarczy wybrać z listy dostępnych w formularzu OPP lub wpisać KRS wybranej fundacji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków Biuro prasowe
2024-12-18 | 16:10

Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków

Jedynie 21 proc. mężczyzn i aż dwukrotnie większy odsetek kobiet (45 proc.) deklaruje, że wykonuje większość prac domowych. Z kolei co trzecia przedsiębiorczyni także przyznaje, że
Problemy społeczne Burger King wchodzi do Zgorzelca
2024-12-18 | 16:00

Burger King wchodzi do Zgorzelca

W najbliższy piątek Burger King oficjalnie otworzy swoje drzwi dla mieszkańców Zgorzelca. Pierwsza w mieście, wolnostojąca restauracja marki powstała obok Centrum Handlowego Zgorzelec
Problemy społeczne Pudliszki wspierają Szlachetną Paczkę
2024-12-15 | 13:10

Pudliszki wspierają Szlachetną Paczkę

Pudliszki, znana marka sosów i ketchupów, ponownie angażuje się w działalność charytatywną i przekazuje 200 tys. zł na wsparcie Szlachetnej Paczki. Marka dołącza do ponad

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Przemysł spożywczy

Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa

Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.

Ochrona środowiska

Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania

Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.

Regionalne – Mazowieckie

Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku

Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.