Komunikaty PR

Kolorowe nosy na mapie Polski zachęcają do przekazania 1 proc. podatku

2021-04-16  |  06:00
Biuro prasowe
Kontakt
Grzegorz Koper
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
grzegorz.koper|goodonepr.pl| |grzegorz.koper|goodonepr.pl
+ 48 796 996 267
www.goodonepr.pl
Do pobrania Inf. pras. ( 0.1 MB )

Kolorowy nosek to charakterystyczny rekwizyt, przy pomocy którego Fundacja Dr Clown od ponad 20 lat prowadzi misję leczenia uśmiechem. Teraz we współpracy z operatorem pocztowym Speedmail, Fundacja „założyła” go wybranym miastom Polski. Wygenerowane przez system pocztowy obrazy przypominające twarz Doktora Clowna mają zachęcać do przekazywania 1 proc. podatku na rzecz Fundacji. Mamy na to czas do 30 kwietnia, kiedy kończy się okres składania deklaracji podatkowych. 

Odrobina uśmiechu to coś, czego potrzeba nam szczególnie w obecnych, naznaczonych pandemią czasach. Wie o tym doskonale Fundacja Dr Clown, która od lat niesie uśmiech przebywającym w szpitalach i ośrodkach opiekuńczych dzieciom, ale także osobom starszym. Jak dowodzi Fundacja, śmiech jest doskonałym lekarstwem, które poprawia nastrój i przyspiesza proces leczenia. Do szpitalnych sal i korytarzy regularnie przynosi go ponad 600 wolontariuszy, którzy przywdziewają kolorowe stroje, by swoją obecnością pomagać pacjentom pokonać samotność, stres czy smutek. Wpłaty pochodzące z 1 procenta od podatku mają im pomóc w kontynuowaniu tej misji.

– Obostrzenia związane z pandemią sprawiły, że nie zawsze możemy działać tak, jak do tej pory. Pacjenci cały czas mogą jednak liczyć na naszą obecność i zaangażowanie. Dla najmłodszych uruchomiliśmy Śmiechofon – darmowe, wirtualne wizyty Doktorów Clownów, które może zamówić każdy rodzic. Odrobinę radości staramy się także dostarczać, organizując nasze animacje pod szpitalnymi oknami. Dzięki środkom z 1 proc. Doktorzy Clowni będą mogli nadal rozwijać misję „terapii śmiechem”. Pozyskane w ten sposób wpłaty, zawsze w całości przeznaczamy na działalność statutową, a do darczyńców docieramy wszelkimi możliwymi sposobami – mówi Agata Bednarek, Prezes Zarządu Fundacji Dr Clown.

Kilka lat temu Fundacja zaangażowała do swoich działań znane aktorki Małgorzatę Sochę i Barbarę Kurdej-Szatan, które zachęcając do przekazania na jej rzecz 1 proc. podatku, wystąpiły w charakterystycznych kolorowych noskach. W spotach video można było zobaczyć ponadto Kasię Zielińską oraz Jarosława Boberka. Teraz nos Doktora Clowna pojawił się na „obliczach” Krakowa, Gdańska, Piotrkowa Trybunalskiego, a o przekazaniu wpłaty przypomina symbol 1% utworzony na mapie Warszawy.

– Z Fundacją Dr Clown współpracujemy od lat, realizując doręczenia pocztowe, dlatego z przyjemnością wspieramy jej kampanię 1 proc. – mówi Janusz Konopka, prezes spółki Speedmail. – Wykorzystując możliwości systemu pocztowego, przenieśliśmy logo Fundacji na mapy wybranych polskich miast. Stworzenie jednego takiego obrazu wymagało kilku godzin pracy. Twarz klauna została utworzona poprzez kompilację kilku tysięcy punktów adresowych oraz oznaczeń ich statusu określonym kolorem. Zadanie utrudniała konieczność dopasowania się do konkretnej siatki ulic. Cieszę się, że się to udało i mam nadzieję, że nasza „sztuka” pomoże w działaniach Fundacji – dodaje Janusz Konopka.

Jak przypomina Ministerstwo Finansów, wpłaty 1 procenta podatku na wybraną organizację pożytku publicznego można dokonać do 30 kwietnia, czyli do ostatniego dnia na złożenie zeznania podatkowego. Żeby to zrobić, wystarczy wybrać z listy dostępnych w formularzu OPP lub wpisać KRS wybranej fundacji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne 878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB Biuro prasowe
2025-03-12 | 06:00

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Branża browarnicza jest ważnym sektorem gospodarki światowej, który wygenerował 0,8% światowego PKB w 2023 r., czyli 878 miliardów dolarów. To więcej niż wg Banku
Problemy społeczne Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
2025-02-20 | 17:00

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Wyobraź sobie, że każdego ranka budzisz się wypoczęty i pełen energii. Co więcej, aby to osiągnąć nie potrzebujesz kolejnej kawy. Wystarczy naturalny, dostępny
Problemy społeczne Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków
2024-12-18 | 16:10

Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków

Jedynie 21 proc. mężczyzn i aż dwukrotnie większy odsetek kobiet (45 proc.) deklaruje, że wykonuje większość prac domowych. Z kolei co trzecia przedsiębiorczyni także przyznaje, że

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.