Kolorowe nosy na mapie Polski zachęcają do przekazania 1 proc. podatku
Good One PR
ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
grzegorz.koper|goodonepr.pl| |grzegorz.koper|goodonepr.pl
+ 48 796 996 267
www.goodonepr.pl
Kolorowy nosek to charakterystyczny rekwizyt, przy pomocy którego Fundacja Dr Clown od ponad 20 lat prowadzi misję leczenia uśmiechem. Teraz we współpracy z operatorem pocztowym Speedmail, Fundacja „założyła” go wybranym miastom Polski. Wygenerowane przez system pocztowy obrazy przypominające twarz Doktora Clowna mają zachęcać do przekazywania 1 proc. podatku na rzecz Fundacji. Mamy na to czas do 30 kwietnia, kiedy kończy się okres składania deklaracji podatkowych.
Odrobina uśmiechu to coś, czego potrzeba nam szczególnie w obecnych, naznaczonych pandemią czasach. Wie o tym doskonale Fundacja Dr Clown, która od lat niesie uśmiech przebywającym w szpitalach i ośrodkach opiekuńczych dzieciom, ale także osobom starszym. Jak dowodzi Fundacja, śmiech jest doskonałym lekarstwem, które poprawia nastrój i przyspiesza proces leczenia. Do szpitalnych sal i korytarzy regularnie przynosi go ponad 600 wolontariuszy, którzy przywdziewają kolorowe stroje, by swoją obecnością pomagać pacjentom pokonać samotność, stres czy smutek. Wpłaty pochodzące z 1 procenta od podatku mają im pomóc w kontynuowaniu tej misji.
– Obostrzenia związane z pandemią sprawiły, że nie zawsze możemy działać tak, jak do tej pory. Pacjenci cały czas mogą jednak liczyć na naszą obecność i zaangażowanie. Dla najmłodszych uruchomiliśmy Śmiechofon – darmowe, wirtualne wizyty Doktorów Clownów, które może zamówić każdy rodzic. Odrobinę radości staramy się także dostarczać, organizując nasze animacje pod szpitalnymi oknami. Dzięki środkom z 1 proc. Doktorzy Clowni będą mogli nadal rozwijać misję „terapii śmiechem”. Pozyskane w ten sposób wpłaty, zawsze w całości przeznaczamy na działalność statutową, a do darczyńców docieramy wszelkimi możliwymi sposobami – mówi Agata Bednarek, Prezes Zarządu Fundacji Dr Clown.
Kilka lat temu Fundacja zaangażowała do swoich działań znane aktorki Małgorzatę Sochę i Barbarę Kurdej-Szatan, które zachęcając do przekazania na jej rzecz 1 proc. podatku, wystąpiły w charakterystycznych kolorowych noskach. W spotach video można było zobaczyć ponadto Kasię Zielińską oraz Jarosława Boberka. Teraz nos Doktora Clowna pojawił się na „obliczach” Krakowa, Gdańska, Piotrkowa Trybunalskiego, a o przekazaniu wpłaty przypomina symbol 1% utworzony na mapie Warszawy.
– Z Fundacją Dr Clown współpracujemy od lat, realizując doręczenia pocztowe, dlatego z przyjemnością wspieramy jej kampanię 1 proc. – mówi Janusz Konopka, prezes spółki Speedmail. – Wykorzystując możliwości systemu pocztowego, przenieśliśmy logo Fundacji na mapy wybranych polskich miast. Stworzenie jednego takiego obrazu wymagało kilku godzin pracy. Twarz klauna została utworzona poprzez kompilację kilku tysięcy punktów adresowych oraz oznaczeń ich statusu określonym kolorem. Zadanie utrudniała konieczność dopasowania się do konkretnej siatki ulic. Cieszę się, że się to udało i mam nadzieję, że nasza „sztuka” pomoże w działaniach Fundacji – dodaje Janusz Konopka.
Jak przypomina Ministerstwo Finansów, wpłaty 1 procenta podatku na wybraną organizację pożytku publicznego można dokonać do 30 kwietnia, czyli do ostatniego dnia na złożenie zeznania podatkowego. Żeby to zrobić, wystarczy wybrać z listy dostępnych w formularzu OPP lub wpisać KRS wybranej fundacji.
Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków
Burger King wchodzi do Zgorzelca
Pudliszki wspierają Szlachetną Paczkę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Przemysł spożywczy
Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa
Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.