Korzyści płynące z dwujęzyczności – odsłona nowego spotu kampanii #KTOTYJESTEŚ
Od dzisiaj można obejrzeć drugi spot 3. edycji kampanii #KtoTyJesteś. Premiera kolejnego filmu promocyjnego to kontynuacja działań zachęcających do nauki języka polskiego i promujących dwujęzyczność wśród Polonii i Polaków mieszkających za granicą. Tegoroczna akcja skierowana jest do naszych rodaków z Litwy, Łotwy, Ukrainy, Mołdawii, Estonii, Rosji i Czech. Organizatorem kampanii jest Fundacja „Pomoc Polakom na Wschodzie”.
Bohaterowie nowego spotu przekonują nas, że znajomość języka polskiego otwiera nowe możliwości. Tym razem mierzą się z wyzwaniami stawianymi im przez potencjalnego pracodawcę. Nieco przerysowane postaci, budowane w trakcie filmu napięcie i nieoczekiwane zakończenie mają zwrócić uwagę i pokazać zawodowe oraz ekonomiczne korzyści wynikające z dwujęzyczności.
- Osoby dwujęzyczne mają większe możliwości edukacyjne i zawodowe. Dwa razy więcej uczelni do wyboru i możliwość pracy w obu krajach to tylko część korzyści, jakie daje biegła znajomość dwóch języków. Osoby dwujęzyczne naturalnie zyskują dostęp do prestiżowych zawodów takich jak tłumacz książek, pracownik ambasady albo zagranicznych oddziałów polskich mediów. Podsumowując, dwujęzyczność to jeden z największych atutów, jakie możemy dziś zaprezentować na rynku pracy – zwraca uwagę Mikołaj Falkowski, Prezes Zarządu Fundacji „Pomoc Polakom na Wschodzie”.
Posługiwanie się biegle dwoma językami to także umiejętność, która pozwala postrzegać nas jako osoby lepiej wykształcone i bardziej interesujące. Znajomość języków wpływa na kreatywność, ma bowiem bezpośrednie przełożenie na umiejętność postrzegania tej samej rzeczy z różnych punktów widzenia. Ponadto, osoby dwujęzyczne lepiej radzą sobie z zapamiętywaniem, skuteczniej się uczą – mają mniej problemów z koncentracją, a ich mózg jest bardziej wytrenowany. To wszystko sprawia, że są szczególnie pożądanymi pracownikami na rynku pracy.
Spot promocyjny 3.edycji kampanii #KtoTyJesteś można obejrzeć m.in. na kanale YouTube Fundacji,
na profilu kampanii na Facebooku oraz na stronie www.ktotyjestes.pl.
Działania w ramach kampanii #KtoTyJesteś realizowane są od początku października i potrwają
do końca listopada br. Organizatorzy prowadzą m.in. konkurs grantowy dla szkół, konkurs dla dziennikarzy polonijnych oraz webinary z udziałem ekspertów. Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.ktotyjestes.pl. Projekt jest finansowany ze środków KPRM w ramach konkursu „Polonia i Polacy za Granicą 2021”. Organizatorem kampanii #KtoTyJesteś jest Fundacja „Pomoc Polakom na Wschodzie”.

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.