Korzyści płynące z dwujęzyczności – odsłona nowego spotu kampanii #KTOTYJESTEŚ
Od dzisiaj można obejrzeć drugi spot 3. edycji kampanii #KtoTyJesteś. Premiera kolejnego filmu promocyjnego to kontynuacja działań zachęcających do nauki języka polskiego i promujących dwujęzyczność wśród Polonii i Polaków mieszkających za granicą. Tegoroczna akcja skierowana jest do naszych rodaków z Litwy, Łotwy, Ukrainy, Mołdawii, Estonii, Rosji i Czech. Organizatorem kampanii jest Fundacja „Pomoc Polakom na Wschodzie”.
Bohaterowie nowego spotu przekonują nas, że znajomość języka polskiego otwiera nowe możliwości. Tym razem mierzą się z wyzwaniami stawianymi im przez potencjalnego pracodawcę. Nieco przerysowane postaci, budowane w trakcie filmu napięcie i nieoczekiwane zakończenie mają zwrócić uwagę i pokazać zawodowe oraz ekonomiczne korzyści wynikające z dwujęzyczności.
- Osoby dwujęzyczne mają większe możliwości edukacyjne i zawodowe. Dwa razy więcej uczelni do wyboru i możliwość pracy w obu krajach to tylko część korzyści, jakie daje biegła znajomość dwóch języków. Osoby dwujęzyczne naturalnie zyskują dostęp do prestiżowych zawodów takich jak tłumacz książek, pracownik ambasady albo zagranicznych oddziałów polskich mediów. Podsumowując, dwujęzyczność to jeden z największych atutów, jakie możemy dziś zaprezentować na rynku pracy – zwraca uwagę Mikołaj Falkowski, Prezes Zarządu Fundacji „Pomoc Polakom na Wschodzie”.
Posługiwanie się biegle dwoma językami to także umiejętność, która pozwala postrzegać nas jako osoby lepiej wykształcone i bardziej interesujące. Znajomość języków wpływa na kreatywność, ma bowiem bezpośrednie przełożenie na umiejętność postrzegania tej samej rzeczy z różnych punktów widzenia. Ponadto, osoby dwujęzyczne lepiej radzą sobie z zapamiętywaniem, skuteczniej się uczą – mają mniej problemów z koncentracją, a ich mózg jest bardziej wytrenowany. To wszystko sprawia, że są szczególnie pożądanymi pracownikami na rynku pracy.
Spot promocyjny 3.edycji kampanii #KtoTyJesteś można obejrzeć m.in. na kanale YouTube Fundacji,
na profilu kampanii na Facebooku oraz na stronie www.ktotyjestes.pl.
Działania w ramach kampanii #KtoTyJesteś realizowane są od początku października i potrwają
do końca listopada br. Organizatorzy prowadzą m.in. konkurs grantowy dla szkół, konkurs dla dziennikarzy polonijnych oraz webinary z udziałem ekspertów. Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.ktotyjestes.pl. Projekt jest finansowany ze środków KPRM w ramach konkursu „Polonia i Polacy za Granicą 2021”. Organizatorem kampanii #KtoTyJesteś jest Fundacja „Pomoc Polakom na Wschodzie”.

Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Unijne mechanizmy ułatwiają zwiększenie wydatków na obronność przez europejskie kraje NATO. Ważnym aspektem infrastruktura podwójnego zastosowania
Wydatki na obronność w krajach NATO mają wzrosnąć do 2035 roku do 5 proc. PKB. W dużej mierze będzie to możliwe dzięki Unii Europejskiej, która stworzyła ramy umożliwiające krajom członkowskim realizację celów NATO w zakresie obronności, nie tylko poprzez finansowanie i inwestycje, ale także poprzez elastyczność budżetową. – To pełna synergia, można powiedzieć, że Unia Europejska współfinansuje razem z państwami członkowskimi cele zdolnościowe NATO – ocenia Paweł Zalewski, sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej.
Ochrona środowiska
Rusza budowa lądowej infrastruktury dla projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Prąd z tych farm wiatrowych popłynie w 2027 roku

Ruszyła budowa lądowej infrastruktury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3 rozwijanych przez Equinor i Grupę Polenergia. To przede wszystkim baza serwisowa w Łebie i dwie stacje elektroenergetyczne. Jednocześnie trwają przygotowania do rozpoczęcia prac na morzu. Pierwszy prąd z obu projektów popłynie w 2027 roku, a w kolejce czeka morska farma wiatrowa Bałtyk 1 – największy i najbardziej zaawansowany projekt II fazy rozwoju offshore.
Edukacja
Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.