KRISPOL Sp. z o.o. dołącza do „Przyjaciół UNICEF”
Stowarzyszenie UNICEF Polska
ul. Rolna 175 D
02-729 Warszawa
mkacprzak|unicef.pl| |mkacprzak|unicef.pl
+48 509 224 588
www.unicef.pl/
Producent bram i stolarki otworowej pod marką KRISPOL Sp. z o.o. został nowym „Przyjacielem UNICEF”. Firma przekaże UNICEF Polska środki finansowe, dzięki którym organizacja będzie nieść pomoc najbardziej potrzebującym dziewczętom i chłopcom z najuboższych krajów świata.
UNICEF szacuje, że co czwarte dziecko na świecie potrzebuje pomocy humanitarnej lub długofalowej. W ostatnim czasie sytuację znacznie pogorszyła pandemia COVID-19, która wywołała efekt domina, dramatycznie wpływając na zdrowie, życie i dobrobyt dzieci. Skutki koronawirusa najbardziej dotykają najmłodszych w krajach ubogich i ogarniętych wojną.
Współpraca firm z organizacją pomocową taką jak UNICEF to przede wszystkim realna pomoc dla dzieci, ale także wzajemna inspiracja, szerszy zakres działania oraz większy dostęp do zasobów i rozwiązań. Przystępując do grona firm wspierających naszą organizację, KRISPOL uzupełnia swoją podstawową misję o elementy i wartości społeczne, powiedziała Renata Bem, Zastępca Dyrektora Generalnego UNICEF Polska.
Niezwykle istotnym elementem pomocy niesionej przez UNICEF dzieciom poszkodowanym w kryzysach humanitarnych jest wsparcie psychologiczne dzieci doświadczonych przez wojnę, przemoc, skrajne ubóstwo i klęski żywiołowe. Tylko w ubiegłym roku, poprzez szereg interwencji, organizacja objęła wsparciem psychologicznym 47,2 mln dzieci i ich opiekunów w Syrii, Jemenie czy Haiti. Środki przekazane przez nowego „Przyjaciela UNICEF” zostaną także przeznaczone na sfinansowanie programów wsparcia psychologicznego realizowanych przez organizację.
Los potrzebujących dzieci nigdy nie był nam obojętny. Jako firma odpowiedzialna społecznie chcemy dzielić się dobrem i realnie zmieniać ich życie na lepsze. To nasz moralny obowiązek, szczególnie w dzisiejszych trudnych i niepewnych czasach, kiedy poczucie bezpieczeństwa, wolność, prawo do rozwoju, a także troska o potrzeby dzieci są często zaniedbywane. Powinniśmy pamiętać, że świat, jaki pokażemy dzieciom, będzie światem, który odzwierciedlą w przyszłości. Wierzymy, że każde dziecko – niezależnie od miejsca, w jakim żyje, ma prawo do pełnej ochrony, opieki medycznej i edukacji, która jest swoistym oknem na świat. Mam nadzieję, że nasze wsparcie przyczyni się do poprawienia losu najmłodszych oraz zainspiruje inne firmy do podjęcia podobnych działań, komentuje Karol Krysiński Prezes KRISPOL Sp. z o.o.
Partnerstwo z organizacjami takimi jak UNICEF daje firmom możliwość ratowania życia najmłodszych, przy jednoczesnym osiąganiu celów biznesowych. Globalny zasięg organizacji, rozpoznawalność i wiarygodność pomagają budować pozycję marki, ocieplać wizerunek firmy oraz jednoczyć i angażować pracowników. Dla przedsiębiorstwa organizacja pozarządowa może być też źródłem inspiracji i wiedzy na temat problemów społecznych, a także partnerem przy realizacji strategii CSR.
Cieszy fakt, że coraz więcej firm, w tym KRISPOL Sp. z o.o., działa wspólnie z UNICEF Polska na rzecz najmłodszych w krajach najbardziej potrzebujących wsparcia. Łącząc siły, mogą zapewnić dzieciom możliwość rozwinięcia ich potencjału i lepszą przyszłość. Pomoc dotrze tam, gdzie jest najbardziej potrzebna.
UNICEF jest jednym z inicjatorów strategicznej współpracy biznesu z organizacjami humanitarnymi. „Przyjaciel UNICEF” jest programem skierowanym do średnich i dużych przedsiębiorstw, które chcą pomagać dzieciom, realizując koncepcję społecznej odpowiedzialności biznesu. Jest to propozycja współpracy z organizacją, niosącą dzieciom pomoc żywnościową, wodno-sanitarną, medyczną czy edukacyjną. Więcej informacji na: unicef.pl/biznes.
O KRISPOL
Firma KRISPOL jest wiodącym europejskim producentem stolarki otworowej – bram, okien, osłon i drzwi, obecnym w branży od ponad 30 lat. Oferuje kompleksowe rozwiązania dla domu i przemysłu z dedykowaną linią napędów marki STARCUS i systemem inteligentnego domu myKRISPOL. Firma łączy cele biznesowe z misją społeczną, a także obejmuje mecenat nad wydarzeniami sportowymi. Sport i działania prospołeczne na stałe wpisały się w DNA firmy KRISPOL i stanowią ważny element strategii przedsiębiorstwa.
O UNICEF
UNICEF od 75 lat ratuje życie dzieci, broni ich praw i pomaga im wykorzystać potencjał, jaki posiadają. Nigdy się nie poddajemy!
Pracujemy w najtrudniejszych miejscach na świecie, aby dotrzeć do najbardziej pokrzywdzonych dzieci. W ponad 190 krajach i terytoriach pracujemy #dlakazdegodziecka, aby budować lepszy świat dla wszystkich. Przed, w trakcie i po kryzysach humanitarnych jesteśmy na miejscu niosąc ratującą życie pomoc i nadzieję dzieciom i ich rodzinom. Realizujemy nie tylko działania pomocowe, ale także edukacyjne. Wierzymy, że edukacja to jedna z najbardziej skutecznych form zmieniania świata. W Polsce pracujemy ze szkołami i samorządami, aby prawa dziecka były zawsze przestrzegane, a głos młodych ludzi słyszany i respektowany. Jesteśmy apolityczni i bezstronni, ale nigdy nie pozostajemy obojętni, gdy chodzi o obronę praw dzieci i zabezpieczenie ich życia i przyszłości. Więcej informacji na unicef.pl.
ZNAMY NOMINOWANYCH DO NAGRODY KORCZAKA W 2024 ROKU
ŁOWCY METEORYTÓW W NOWYM PROGRAMIE EDUKACYJNYM DLA SZKÓŁ
Mieszkańcy Pomorza wypożyczą nieodpłatnie sprzęt rehabilitacyjny .
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.