KRISPOL Sp. z o.o. dołącza do „Przyjaciół UNICEF”
Stowarzyszenie UNICEF Polska
ul. Rolna 175 D
02-729 Warszawa
mkacprzak|unicef.pl| |mkacprzak|unicef.pl
+48 509 224 588
www.unicef.pl/
Producent bram i stolarki otworowej pod marką KRISPOL Sp. z o.o. został nowym „Przyjacielem UNICEF”. Firma przekaże UNICEF Polska środki finansowe, dzięki którym organizacja będzie nieść pomoc najbardziej potrzebującym dziewczętom i chłopcom z najuboższych krajów świata.
UNICEF szacuje, że co czwarte dziecko na świecie potrzebuje pomocy humanitarnej lub długofalowej. W ostatnim czasie sytuację znacznie pogorszyła pandemia COVID-19, która wywołała efekt domina, dramatycznie wpływając na zdrowie, życie i dobrobyt dzieci. Skutki koronawirusa najbardziej dotykają najmłodszych w krajach ubogich i ogarniętych wojną.
Współpraca firm z organizacją pomocową taką jak UNICEF to przede wszystkim realna pomoc dla dzieci, ale także wzajemna inspiracja, szerszy zakres działania oraz większy dostęp do zasobów i rozwiązań. Przystępując do grona firm wspierających naszą organizację, KRISPOL uzupełnia swoją podstawową misję o elementy i wartości społeczne, powiedziała Renata Bem, Zastępca Dyrektora Generalnego UNICEF Polska.
Niezwykle istotnym elementem pomocy niesionej przez UNICEF dzieciom poszkodowanym w kryzysach humanitarnych jest wsparcie psychologiczne dzieci doświadczonych przez wojnę, przemoc, skrajne ubóstwo i klęski żywiołowe. Tylko w ubiegłym roku, poprzez szereg interwencji, organizacja objęła wsparciem psychologicznym 47,2 mln dzieci i ich opiekunów w Syrii, Jemenie czy Haiti. Środki przekazane przez nowego „Przyjaciela UNICEF” zostaną także przeznaczone na sfinansowanie programów wsparcia psychologicznego realizowanych przez organizację.
Los potrzebujących dzieci nigdy nie był nam obojętny. Jako firma odpowiedzialna społecznie chcemy dzielić się dobrem i realnie zmieniać ich życie na lepsze. To nasz moralny obowiązek, szczególnie w dzisiejszych trudnych i niepewnych czasach, kiedy poczucie bezpieczeństwa, wolność, prawo do rozwoju, a także troska o potrzeby dzieci są często zaniedbywane. Powinniśmy pamiętać, że świat, jaki pokażemy dzieciom, będzie światem, który odzwierciedlą w przyszłości. Wierzymy, że każde dziecko – niezależnie od miejsca, w jakim żyje, ma prawo do pełnej ochrony, opieki medycznej i edukacji, która jest swoistym oknem na świat. Mam nadzieję, że nasze wsparcie przyczyni się do poprawienia losu najmłodszych oraz zainspiruje inne firmy do podjęcia podobnych działań, komentuje Karol Krysiński Prezes KRISPOL Sp. z o.o.
Partnerstwo z organizacjami takimi jak UNICEF daje firmom możliwość ratowania życia najmłodszych, przy jednoczesnym osiąganiu celów biznesowych. Globalny zasięg organizacji, rozpoznawalność i wiarygodność pomagają budować pozycję marki, ocieplać wizerunek firmy oraz jednoczyć i angażować pracowników. Dla przedsiębiorstwa organizacja pozarządowa może być też źródłem inspiracji i wiedzy na temat problemów społecznych, a także partnerem przy realizacji strategii CSR.
Cieszy fakt, że coraz więcej firm, w tym KRISPOL Sp. z o.o., działa wspólnie z UNICEF Polska na rzecz najmłodszych w krajach najbardziej potrzebujących wsparcia. Łącząc siły, mogą zapewnić dzieciom możliwość rozwinięcia ich potencjału i lepszą przyszłość. Pomoc dotrze tam, gdzie jest najbardziej potrzebna.
UNICEF jest jednym z inicjatorów strategicznej współpracy biznesu z organizacjami humanitarnymi. „Przyjaciel UNICEF” jest programem skierowanym do średnich i dużych przedsiębiorstw, które chcą pomagać dzieciom, realizując koncepcję społecznej odpowiedzialności biznesu. Jest to propozycja współpracy z organizacją, niosącą dzieciom pomoc żywnościową, wodno-sanitarną, medyczną czy edukacyjną. Więcej informacji na: unicef.pl/biznes.
O KRISPOL
Firma KRISPOL jest wiodącym europejskim producentem stolarki otworowej – bram, okien, osłon i drzwi, obecnym w branży od ponad 30 lat. Oferuje kompleksowe rozwiązania dla domu i przemysłu z dedykowaną linią napędów marki STARCUS i systemem inteligentnego domu myKRISPOL. Firma łączy cele biznesowe z misją społeczną, a także obejmuje mecenat nad wydarzeniami sportowymi. Sport i działania prospołeczne na stałe wpisały się w DNA firmy KRISPOL i stanowią ważny element strategii przedsiębiorstwa.
O UNICEF
UNICEF od 75 lat ratuje życie dzieci, broni ich praw i pomaga im wykorzystać potencjał, jaki posiadają. Nigdy się nie poddajemy!
Pracujemy w najtrudniejszych miejscach na świecie, aby dotrzeć do najbardziej pokrzywdzonych dzieci. W ponad 190 krajach i terytoriach pracujemy #dlakazdegodziecka, aby budować lepszy świat dla wszystkich. Przed, w trakcie i po kryzysach humanitarnych jesteśmy na miejscu niosąc ratującą życie pomoc i nadzieję dzieciom i ich rodzinom. Realizujemy nie tylko działania pomocowe, ale także edukacyjne. Wierzymy, że edukacja to jedna z najbardziej skutecznych form zmieniania świata. W Polsce pracujemy ze szkołami i samorządami, aby prawa dziecka były zawsze przestrzegane, a głos młodych ludzi słyszany i respektowany. Jesteśmy apolityczni i bezstronni, ale nigdy nie pozostajemy obojętni, gdy chodzi o obronę praw dzieci i zabezpieczenie ich życia i przyszłości. Więcej informacji na unicef.pl.
Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
Ponad 60 tys. zł na wsparcie dzieci w pieczy zastępczej i usamodzielnionych
FUNDACJA ZIKO DLA ZDROWIA WSPIERA DZIECI DOTKNIĘTE POWODZIĄ
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Resort rolnictwa chce uporządkować kwestię dzierżawy rolniczej. Dzierżawcy mają zyskać dostęp do unijnych dopłat
Resort rolnictwa pracuje nad zmianami w ustawie o dzierżawie rolniczej. Nowe przepisy mają uporządkować kwestię umów dzierżawy, dziś często zawieranych w formie ustnej, bez rejestracji, co uniemożliwia rolnikom uprawiającym dzierżawioną ziemię starania o krajowe i unijne dopłaty. Ministerstwo zapewnia, że na zmianach skorzystają obie strony. Wkrótce mają ruszyć konsultacje projektu ustawy z rolnikami, a nowe przepisy mogłyby wejść w życie w 2026 roku.
Polityka
Wynik wyborów prezydenckich w USA zależeć będzie od kilku stanów. Jest ryzyko nieuznania przegranej jednej ze stron, zwłaszcza przez Donalda Trumpa
Kończy się kampania prezydencka w Stanach Zjednoczonych, obfitująca w historyczne wydarzenia. Symbolicznie wybory rozstrzygną się we wtorek 5 listopada, ale ostateczną decyzję podejmie Kolegium Elektorów dopiero w grudniu. O wyniku zadecydują głosy w tzw. stanach wahających się, czyli niepopierających tradycyjnie demokratów ani republikanów. Najnowszy sondaż wskazuje na minimalną przewagę Kamali Harris w większości tych okręgów. Istnieje ryzyko, że Donald Trump nie uzna niekorzystnego dla siebie wyniku wyborów, jak było to cztery lata temu.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.