Komunikaty PR

Lena i Władysław Grochowscy z kolejną inicjatywą pomocy najsłabszym

2024-12-04  |  01:00
Biuro prasowe

W cyklu wydarzeń "Każdy człowiek ma prawo do godnego życia" organizowanych przez laureatów jednej z najważniejszych nagród ONZ na świecie Nansen Refugee Award Lenę i Władysława Grochowskich, pod patronatem dziennika "Rzeczpospolita" podjęto temat “Mieszkań ze wsparciem — wyzwania i dobre praktyki”. Konferencja zorganizowana w hotelu Arche Poloneza dostarczyła wiedzy o inicjatywach wspierających osoby, które znajdują się w trudnej sytuacji życiowej.

W obliczu wyzwań demograficznych i społecznych mieszkalnictwo wspomagane jest, coraz częściej postrzegane jako kluczowy element polityki społecznej. A jego rozwój wymaga zgodnego zaangażowania wielu podmiotów — samorządów, organizacji społecznych, sektora prywatnego, a także wsparcia przez rząd. Główną potrzebą, na którą odpowiada ten model jest zaspokojenie potrzeb lokalowych oraz integracja społeczna osób i rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym, których nie stać na własne M. W trakcie wydarzenia w w dniu 2 grudnia 2024 r. dyskutowano, jak skutecznie wspierać osoby w trudnej sytuacji życiowej poprzez mieszkalnictwo wspomagane.

Dlaczego to takie ważne?

Mieszkania ze wsparciem to więcej niż dach nad głową. To szansa na integrację społeczną, pomoc terapeutyczną, edukację i aktywizację zawodową dla osób w trudnej sytuacji życiowej m.in. niepełnosprawnych, z pieczą zastępczą, byłych więźniów i uchodźców, gdzie prócz mieszkania potrzebne jest także wsparcie. Jednak w Polsce inwestycje w ten obszar to nadal margines, a systemowe wsparcie dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym pozostawia wiele do życzenia.

Najważniejsze wnioski z dyskusji:

  • Kluczem jest współpraca — rozwój mieszkalnictwa wspieranego wymaga zgodnego zaangażowania samorządów, organizacji pozarządowych, sektora prywatnego oraz rządu.
  • Potrzebujemy nie tylko zmian legislacyjnych, ale też zmian w świadomości — wciąż ten temat nie jest wystarczająco obecny w debacie publicznej.
  • Inspiracje z Norwegii i Szwajcarii — doświadczenia tych krajów pokazują, że skuteczna polityka mieszkaniowa to inwestycja w przyszłość społeczną i gospodarczą.

 

O wyzwaniach i dobrych praktykach w mieszkalnictwie wspieranym rozmawiali: Ambasador Øystein Bø - Ambasada Norwegii w Polsce, Ambasador Fabrice Filliez - Ambasada Szwajcarii w Polsce, przedstawiciel UNHCR Polska Kevin J. Allen, Władysław Grochowski prezes Grupy ARCHE, Karolina Mackiewicz L'Arche Warszawa, Marcin Męczykowski Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Gdańsku i Aneta Żochowska Fundacja Leny Grochowskiej . Rozmowy prowadził Marcin Piasecki Rzeczpospolita i Karolina Pacoń.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu Biuro prasowe
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane
Problemy społeczne 878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB
2025-03-12 | 06:00

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Branża browarnicza jest ważnym sektorem gospodarki światowej, który wygenerował 0,8% światowego PKB w 2023 r., czyli 878 miliardów dolarów. To więcej niż wg Banku
Problemy społeczne Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
2025-02-20 | 17:00

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Wyobraź sobie, że każdego ranka budzisz się wypoczęty i pełen energii. Co więcej, aby to osiągnąć nie potrzebujesz kolejnej kawy. Wystarczy naturalny, dostępny

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.