Lidl Polska szkoli pracowników z obsługi osób niewidomych i niedowidzących

W ramach współpracy Lidl Polska z Fundacją na rzecz Osób Niewidomych „Labrador – Pies Przewodnik”, sieć sfinansowała szkolenie psów asystujących, które po pełnym przygotowaniu zostaną bezpłatnie przekazane beneficjentom. Teraz sieć podjęła kolejne kroki – uruchomiła szkolenia dla swoich pracowników sprzedaży z zakresu obsługi osób niewidomych i niedowidzących.
W maju br. sieć Lidl Polska rozpoczęła współpracę z Fundacją na rzecz Osób „Labrador – Pies Przewodnik”, aby wspólnie wspierać osoby niewidome i niedowidzące w nabieraniu szerszych kompetencji społecznych oraz pracowniczych. W tym celu firma sfinansowała szkolenia dla psów asystujących. Teraz przyszedł czas na kolejny krok – Lidl Polska rozpoczyna właśnie szkolenia dla pracowników, które obejmą standardy obsługi osób odwiedzających sklepy w towarzystwie psa asystującego. O merytoryczną warstwę szkoleń, które przeznaczone są dla wszystkich pracowników sklepów, managerów oraz zastępców, zadba Fundacja „Labrador – Pies Przewodnik”.
– Misja Fundacji „Labrador – Pies Przewodnik” jest nam szczególnie bliska. W Lidl Polska chcemy, aby nasze sklepy były komfortowe dla wszystkich klientów, dlatego oprócz sfinansowania szkoleń psów asystujących / psów przewodników, zdecydowaliśmy się edukować pracowników w zakresie obsługi osób, którym pomagają właśnie takie psy. Wierzymy, że działania, które podejmujemy, również m.in. kasy pierwszeństwa, oraz wprowadzone przez nas, jako pierwszej sieci handlowej naszego formatu w Polsce, «ciche godziny» z myślą o osobach zmagających się ze spektrum autyzmu, przekładają się na zmniejszenie poczucia wykluczenia osób nim dotkniętych” – dodaje Aleksandra Robaszkiewicz Head of Communications and CSR w Lidl Polska.
Społeczne zaangażowanie Lidl Polska
Lidl Polska nieustannie podejmuje działania z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu. Z myślą o komforcie osób ze spektrum autyzmu, jak i ich rodzin oraz opiekunów, we wszystkich sklepach sieci funkcjonują tzw. „ciche godziny”. Inicjatywa została opracowana przy współpracy z Fundacją JiM, która wspiera osoby ze spektrum autyzmu i ich bliskich. Lidl Polska od początku swojego funkcjonowania wspiera także fundacje skupiające się na pomocy potrzebującym, wierząc w ich misję. Już od 14 lat kontynuuje współpracę z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy, działa również na rzecz Federacji Polskich Banków Żywności, Caritas Polska, Fundacji Mam Marzenie, Fundacji Instytutu Matki i Dziecka, Fundacji Anny Wierskiej Drużyna Szpiku, Fundacji Anny Dymnej Mimo Wszystko, Fundacji Dzieciom Zdążyć z pomocą, Fundacji Rozwoju Kardiochirurgii oraz Fundacji JiM. Angażując swoich pracowników w różnego rodzaju szkolenia, sieć chce rozwinąć sieć porozumienia dla potrzeb swoich klientów. Swoją pomoc Lidl zaoferował również uchodźcom z Ukrainy – wraz z siecią Kaufland w ramach grupy przeznaczył na pomoc obywatelom Ukrainy dotkniętych wojną oraz kryzysem uchodźczym m.in. aż 47 000 000 złotych.

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.