Komunikaty PR

LIXIL oraz UNICEF zwiększają zasięg akcji „Make a Splash!”

2021-11-24  |  12:39
Biuro prasowe

LIXIL, producent innowacyjnej armatury i rozwiązań do domu oraz UNICEF, światowa organizacja humanitarna i rozwojowa działająca na rzecz dzieci, ogłosiły dziś, że zwiększają zasięg partnerstwa w ramach akcji „Make a Splash!”. Pomoc związana z dostępem do bezpiecznych i czystych toalet oraz urządzeń higieniczno-sanitarnych zostanie skierowana do dzieci i ich rodzin żyjących również w Indiach, Indonezji oraz Nigerii – do trzech krajów o największej liczbie mieszkańców na świecie.  

 

W 2018 UNICEF i LIXIL podjęły wspólne działania w ramach akcji „Make a Splash!”, wpisującej się w realizację jednego z 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ, oznaczonego jako 6.2, którym jest „zapewnienie dostępu do odpowiednich i godziwych warunków sanitarnych i higienicznych dla wszystkich ludzi na świecie oraz wyeliminowanie praktyki korzystania z toalet na otwartym terenie do 2030 roku”. Rozszerzenie partnerstwa o kolejne kraje możliwe jest dzięki sukcesowi, jakim była poprawa warunków sanitarnych i higienicznych dla 2,9 milionów ludzi w Etiopii, Kenii i Tanzanii, co udało się osiągnąć w ciągu 3 lat.
 

Partnerstwo w ramach akcji „Make a Splash!” ma na celu zapewnienie wszystkim, w tym zwłaszcza dzieciom z krajów rozwijających się, odpowiednich warunków higienicznych poprzez dostęp do przystępnych cenowo urządzeń wodno-sanitarnych. Współpraca LIXIL i UNICEF rozszerza się nie tylko o 3 dodatkowe kraje, którym oferowana jest pomoc. Partnerzy zwiększą zakres swoich działań, koncentrując się na:

 

  • Zapewnieniu lepszego dostępu do higieny i urządzeń sanitarnych

LIXIL projektuje rozwiązania sanitarne dopasowane do potrzeb i preferencji użytkowników. Wykorzystuje przy tym również wiedzę o zapotrzebowaniu na poprawę jakości usług sanitarnych w krajach rozwijających się, której dostarcza UNICEF. Wspólne działania partnerów umożliwiają zwiększanie dostępności oferowanej pomocy.  

 

  • Pozyskiwaniu środków finansowych w ramach wsparcia dla podmiotów gospodarczych z lokalnej branży sanitarnej

Partnerzy wspierają rozwój rynków urządzeń i infrastruktury sanitarnej, a tym samym lokalnych dostawców oraz konsumentów.

 

  • Wsparciu w tworzeniu norm i regulacji

Partnerzy oferują pomoc w monitorowaniu oraz ocenie celów i strategii sanitarnych w krajach rozwijających się.

 

„Wciąż zbyt wiele dzieci i ich rodzin nie ma dostępu do bezpiecznych toalet. Musimy działać szybciej, żeby wypełnić tę lukę.” – wyjaśnia Carla Haddad Mardini, Dyrektor ds. Fundraisingu Indywidualnego i Partnerstw UNICEF w Genewie. „Świat potrzebuje odważnych i innowacyjnych współprac, takich jak akcja „Make a Splash!”. Postęp można przyśpieszyć tylko poprzez wspólną wizję i doświadczenie partnerów. W ten sposób powstają trwałe rozwiązania. Cieszę się, że rozwijamy nasze partnerstwo, aby docierać z pomocą do coraz większej grupy ludzi.” 

 

Razem silniejsi: firma GROHE wsparła działania partnerskie kampanią „Obudź swoją energię”

Firma GROHE jako część koncernu LIXIL i globalny producent kompleksowych rozwiązań do łazienki i kuchni wsparła akcję „Make a Splash!”, wykorzystując do tego kampanię sygnowaną hasłem „Obudź swoją energię”, w którą włączyło się 13 krajów w Europie, rynki w Ameryce Północnej i na Bliskim Wschodzie .[1] Założeniem było przekazanie wartości 1 € od każdego prysznica GROHE sprzedanego w okresie od 1 maja do 31 sierpnia 2021 roku. W rezultacie udało się zebrać 1,2 miliona euro. Środki te pomogą zapewnić dostęp do bezpiecznych i czystych toalet oraz rozwiązań higienicznych większej liczbie potrzebujących dzieci. Część pomocy trafi do dzieci w Nigerii i Indonezji, umożliwiając stworzenie im godnych warunków sanitarnych w domach i szkołach.

 

Wspólne działania na rzecz społeczności w krajach rozwijających się – jedna na pięć osób nie ma dostępu do bezpiecznych urządzeń sanitarnych

„Make a Splash!” to pierwsze globalne partnerstwo UNICEF, które dotyczy kwestii związanych z wodą, warunkami sanitarnymi i higieną, a także pierwsze tego rodzaju z japońską firmą. Partnerzy razem zwiększali świadomość dotyczącą dbania o higienę i korzystania z bezpiecznych toalet w społecznościach lokalnych, jednocześnie budując konkurencyjne rynki poprzez programy, które pomagają dzieciom i rodzinom uzyskać dostęp do przystępnych cenowo urządzeń sanitarnych. Główne działania LIXIL i UNICEF skupiają się na programach rozwojowych, aktywnościach mających na celu zwrócenie uwagi na korzyści płynące z właściwej gospodarki sanitarnej w krajach rozwijających się, a także na nadaniu większego priorytetu kwestiom sanitarnym i inwestycjom w tym zakresie. Jest to również wsparcie w budowaniu łańcuchów dostaw, sieci dystrybucji oraz umożliwienie lokalnym przedsiębiorcom sprzedaży, instalacji i serwisowania produktów.  

„Celem LIXIL jest tworzenie lepszych domów dla każdego, w każdym miejscu na świecie. Dzięki partnerstwu z UNICEF jesteśmy świadkiem tego, jak nasze produkty i usługi przyczyniają się do poprawy jakości życia dzieci i rodzin w krajach rozwijających się.” – dostrzega Jin Montesano, Director and Chair Corporate Responsibility Committee w LIXIL. „Cieszymy się, że teraz możemy zaoferować naszą pomoc jeszcze większej liczbie potrzebujących. Zapraszamy także naszych partnerów biznesowych do włączania się w tę inicjatywę, zapewniającą bezpieczne toalety i ułatwiającą higienę rąk wszystkim ludziom na świecie.”

 

Wywieranie pozytywnego wpływu na społeczeństwo dzięki łatwo dostępnym rozwiązaniom higienicznym

UNICEF w ponad stu krajach na świecie zapewnia dostęp do lepszych i bezpiecznych warunków sanitarnych, zarówno wiejskim jak i miejskim społecznościom w krajach rozwijających się. Organizacja mobilizuje społeczności lokalne, buduje rynki urządzeń i usług sanitarnych, a także współpracuje z rządami państw, wspierając je w planowaniu i finansowaniu infrastruktury sanitarnej. Działania obejmują także wspieranie rozwoju technologii sanitarnych, umożliwiających łatwy dostęp do toalet.

LIXIL wychodzi naprzeciw potrzebom milionów ludzi w 150 krajach na świecie, wykorzystując design i technologię do tworzenia armatury sanitarnej. Do koncernu należy również marka SATO produkująca innowacyjne i niedrogie toalety i baterie dla pozbawionych dostępu do wody gospodarstw domowych o niskich dochodach. Realizuje ona korporacyjne zobowiązania LIXIL w zakresie „globalnej higieny i dostępu do urządzeń sanitarnych”. SATO jest zaangażowaną społecznie firmą, która prowadzi badania i rozwija działalność biznesową dostosowaną do potrzeb rynków rozwijających się, którymi są: brak infrastruktury, niższy poziom dochodów i ograniczenia środowiskowe, takie jak niedobór wody.

Kiedy świat dotknął kryzys związany z pandemią COVID-19, 30% światowej populacji – czyli jedna na 3 osoby – nie miało dostępu do bieżącej wody i mydła w domu, żeby właściwie zadbać o higienę, chroniąc swoje zdrowie. LIXIL i UNICEF zareagowały niemal natychmiast, wychodząc naprzeciw nowym realiom. UNICEF podzielił się informacjami na temat pojawiających się potrzeb, zaś firma SATO połączyła je z własnym rozpoznaniem rynku i stworzyła prototypy projektowe. W rezultacie firma LIXIL opracowała baterię SATO™, nowatorskie urządzenie do mycia rąk, które może być używane w dowolnym miejscu, nawet bez dostępu do bieżącej wody. Bateria SATO™ wyróżniała się takimi cechami, jak prostota i przystępność cenowa. Dzięki swojej wiedzy branżowej, doświadczeniu i informacjom na temat istniejących rozwiązań w zakresie mycia rąk, UNICEF również przyczynił się do powstania finalnego urządzenia.  

Od czasu premiery baterii SATO™ w czerwcu 2020 roku partnerzy dokładają wszelkich starań w promowaniu szybkich i ekologicznych praktyk związanych z higieną rąk w celu zapobiegania rozprzestrzenianiu się chorób zakaźnych.

 


[1] Austria, Belgia, Dania, Egipt, Francja, Niemcy, Włochy, Maroko, Holandia, Polska, Rosja, Hiszpania i Wielka Brytania.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne BRAK ZDJĘCIA
2024-04-25 | 15:00

ZNAMY NOMINOWANYCH DO NAGRODY KORCZAKA W 2024 ROKU

ZNAMY NOMINOWANYCH DO NAGRODY KORCZAKA W 2024 ROKU   W tym roku do Nagrody Korczaka wypłynęło wyjątkowo dużo zgłoszeń – 147 osoby i instytucje z całego kraju. Jak podkreśla Uczelnia Korczaka – organizator konkursu
Problemy społeczne ŁOWCY METEORYTÓW W NOWYM PROGRAMIE EDUKACYJNYM DLA SZKÓŁ
2024-04-22 | 11:00

ŁOWCY METEORYTÓW W NOWYM PROGRAMIE EDUKACYJNYM DLA SZKÓŁ

Warszawa, 18 kwietnia 2024 Fundacja Nauka. To Lubię ogłosiła dzisiaj uruchomienie nowego programu edukacyjnego dla szkół podstawowych i średnich pt. „Łowcy
Problemy społeczne Mieszkańcy Pomorza wypożyczą nieodpłatnie sprzęt rehabilitacyjny .
2024-04-12 | 06:00

Mieszkańcy Pomorza wypożyczą nieodpłatnie sprzęt rehabilitacyjny .

Szacuje się, że w Polsce żyje ponad 4 miliony osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami ruchowymi. Z tej liczby około 200.000 osób, to mieszkańcy Pomorza. Dlatego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.