Komunikaty PR

LIXIL oraz UNICEF zwiększają zasięg akcji „Make a Splash!”

2021-11-24  |  12:39
Biuro prasowe

LIXIL, producent innowacyjnej armatury i rozwiązań do domu oraz UNICEF, światowa organizacja humanitarna i rozwojowa działająca na rzecz dzieci, ogłosiły dziś, że zwiększają zasięg partnerstwa w ramach akcji „Make a Splash!”. Pomoc związana z dostępem do bezpiecznych i czystych toalet oraz urządzeń higieniczno-sanitarnych zostanie skierowana do dzieci i ich rodzin żyjących również w Indiach, Indonezji oraz Nigerii – do trzech krajów o największej liczbie mieszkańców na świecie.  

 

W 2018 UNICEF i LIXIL podjęły wspólne działania w ramach akcji „Make a Splash!”, wpisującej się w realizację jednego z 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ, oznaczonego jako 6.2, którym jest „zapewnienie dostępu do odpowiednich i godziwych warunków sanitarnych i higienicznych dla wszystkich ludzi na świecie oraz wyeliminowanie praktyki korzystania z toalet na otwartym terenie do 2030 roku”. Rozszerzenie partnerstwa o kolejne kraje możliwe jest dzięki sukcesowi, jakim była poprawa warunków sanitarnych i higienicznych dla 2,9 milionów ludzi w Etiopii, Kenii i Tanzanii, co udało się osiągnąć w ciągu 3 lat.
 

Partnerstwo w ramach akcji „Make a Splash!” ma na celu zapewnienie wszystkim, w tym zwłaszcza dzieciom z krajów rozwijających się, odpowiednich warunków higienicznych poprzez dostęp do przystępnych cenowo urządzeń wodno-sanitarnych. Współpraca LIXIL i UNICEF rozszerza się nie tylko o 3 dodatkowe kraje, którym oferowana jest pomoc. Partnerzy zwiększą zakres swoich działań, koncentrując się na:

 

  • Zapewnieniu lepszego dostępu do higieny i urządzeń sanitarnych

LIXIL projektuje rozwiązania sanitarne dopasowane do potrzeb i preferencji użytkowników. Wykorzystuje przy tym również wiedzę o zapotrzebowaniu na poprawę jakości usług sanitarnych w krajach rozwijających się, której dostarcza UNICEF. Wspólne działania partnerów umożliwiają zwiększanie dostępności oferowanej pomocy.  

 

  • Pozyskiwaniu środków finansowych w ramach wsparcia dla podmiotów gospodarczych z lokalnej branży sanitarnej

Partnerzy wspierają rozwój rynków urządzeń i infrastruktury sanitarnej, a tym samym lokalnych dostawców oraz konsumentów.

 

  • Wsparciu w tworzeniu norm i regulacji

Partnerzy oferują pomoc w monitorowaniu oraz ocenie celów i strategii sanitarnych w krajach rozwijających się.

 

„Wciąż zbyt wiele dzieci i ich rodzin nie ma dostępu do bezpiecznych toalet. Musimy działać szybciej, żeby wypełnić tę lukę.” – wyjaśnia Carla Haddad Mardini, Dyrektor ds. Fundraisingu Indywidualnego i Partnerstw UNICEF w Genewie. „Świat potrzebuje odważnych i innowacyjnych współprac, takich jak akcja „Make a Splash!”. Postęp można przyśpieszyć tylko poprzez wspólną wizję i doświadczenie partnerów. W ten sposób powstają trwałe rozwiązania. Cieszę się, że rozwijamy nasze partnerstwo, aby docierać z pomocą do coraz większej grupy ludzi.” 

 

Razem silniejsi: firma GROHE wsparła działania partnerskie kampanią „Obudź swoją energię”

Firma GROHE jako część koncernu LIXIL i globalny producent kompleksowych rozwiązań do łazienki i kuchni wsparła akcję „Make a Splash!”, wykorzystując do tego kampanię sygnowaną hasłem „Obudź swoją energię”, w którą włączyło się 13 krajów w Europie, rynki w Ameryce Północnej i na Bliskim Wschodzie .[1] Założeniem było przekazanie wartości 1 € od każdego prysznica GROHE sprzedanego w okresie od 1 maja do 31 sierpnia 2021 roku. W rezultacie udało się zebrać 1,2 miliona euro. Środki te pomogą zapewnić dostęp do bezpiecznych i czystych toalet oraz rozwiązań higienicznych większej liczbie potrzebujących dzieci. Część pomocy trafi do dzieci w Nigerii i Indonezji, umożliwiając stworzenie im godnych warunków sanitarnych w domach i szkołach.

 

Wspólne działania na rzecz społeczności w krajach rozwijających się – jedna na pięć osób nie ma dostępu do bezpiecznych urządzeń sanitarnych

„Make a Splash!” to pierwsze globalne partnerstwo UNICEF, które dotyczy kwestii związanych z wodą, warunkami sanitarnymi i higieną, a także pierwsze tego rodzaju z japońską firmą. Partnerzy razem zwiększali świadomość dotyczącą dbania o higienę i korzystania z bezpiecznych toalet w społecznościach lokalnych, jednocześnie budując konkurencyjne rynki poprzez programy, które pomagają dzieciom i rodzinom uzyskać dostęp do przystępnych cenowo urządzeń sanitarnych. Główne działania LIXIL i UNICEF skupiają się na programach rozwojowych, aktywnościach mających na celu zwrócenie uwagi na korzyści płynące z właściwej gospodarki sanitarnej w krajach rozwijających się, a także na nadaniu większego priorytetu kwestiom sanitarnym i inwestycjom w tym zakresie. Jest to również wsparcie w budowaniu łańcuchów dostaw, sieci dystrybucji oraz umożliwienie lokalnym przedsiębiorcom sprzedaży, instalacji i serwisowania produktów.  

„Celem LIXIL jest tworzenie lepszych domów dla każdego, w każdym miejscu na świecie. Dzięki partnerstwu z UNICEF jesteśmy świadkiem tego, jak nasze produkty i usługi przyczyniają się do poprawy jakości życia dzieci i rodzin w krajach rozwijających się.” – dostrzega Jin Montesano, Director and Chair Corporate Responsibility Committee w LIXIL. „Cieszymy się, że teraz możemy zaoferować naszą pomoc jeszcze większej liczbie potrzebujących. Zapraszamy także naszych partnerów biznesowych do włączania się w tę inicjatywę, zapewniającą bezpieczne toalety i ułatwiającą higienę rąk wszystkim ludziom na świecie.”

 

Wywieranie pozytywnego wpływu na społeczeństwo dzięki łatwo dostępnym rozwiązaniom higienicznym

UNICEF w ponad stu krajach na świecie zapewnia dostęp do lepszych i bezpiecznych warunków sanitarnych, zarówno wiejskim jak i miejskim społecznościom w krajach rozwijających się. Organizacja mobilizuje społeczności lokalne, buduje rynki urządzeń i usług sanitarnych, a także współpracuje z rządami państw, wspierając je w planowaniu i finansowaniu infrastruktury sanitarnej. Działania obejmują także wspieranie rozwoju technologii sanitarnych, umożliwiających łatwy dostęp do toalet.

LIXIL wychodzi naprzeciw potrzebom milionów ludzi w 150 krajach na świecie, wykorzystując design i technologię do tworzenia armatury sanitarnej. Do koncernu należy również marka SATO produkująca innowacyjne i niedrogie toalety i baterie dla pozbawionych dostępu do wody gospodarstw domowych o niskich dochodach. Realizuje ona korporacyjne zobowiązania LIXIL w zakresie „globalnej higieny i dostępu do urządzeń sanitarnych”. SATO jest zaangażowaną społecznie firmą, która prowadzi badania i rozwija działalność biznesową dostosowaną do potrzeb rynków rozwijających się, którymi są: brak infrastruktury, niższy poziom dochodów i ograniczenia środowiskowe, takie jak niedobór wody.

Kiedy świat dotknął kryzys związany z pandemią COVID-19, 30% światowej populacji – czyli jedna na 3 osoby – nie miało dostępu do bieżącej wody i mydła w domu, żeby właściwie zadbać o higienę, chroniąc swoje zdrowie. LIXIL i UNICEF zareagowały niemal natychmiast, wychodząc naprzeciw nowym realiom. UNICEF podzielił się informacjami na temat pojawiających się potrzeb, zaś firma SATO połączyła je z własnym rozpoznaniem rynku i stworzyła prototypy projektowe. W rezultacie firma LIXIL opracowała baterię SATO™, nowatorskie urządzenie do mycia rąk, które może być używane w dowolnym miejscu, nawet bez dostępu do bieżącej wody. Bateria SATO™ wyróżniała się takimi cechami, jak prostota i przystępność cenowa. Dzięki swojej wiedzy branżowej, doświadczeniu i informacjom na temat istniejących rozwiązań w zakresie mycia rąk, UNICEF również przyczynił się do powstania finalnego urządzenia.  

Od czasu premiery baterii SATO™ w czerwcu 2020 roku partnerzy dokładają wszelkich starań w promowaniu szybkich i ekologicznych praktyk związanych z higieną rąk w celu zapobiegania rozprzestrzenianiu się chorób zakaźnych.

 


[1] Austria, Belgia, Dania, Egipt, Francja, Niemcy, Włochy, Maroko, Holandia, Polska, Rosja, Hiszpania i Wielka Brytania.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Pierwsza Gwiazdka Samodzielności zaświeci dla wychowanków pieczy zastępczej Biuro prasowe
2024-11-26 | 09:40

Pierwsza Gwiazdka Samodzielności zaświeci dla wychowanków pieczy zastępczej

Nowy świąteczny projekt Fundacji Dobrych Inicjatyw Fundacja Dobrych Inicjatyw (FDI) zaprasza firmy oraz osoby prywatne do włączenia się w wyjątkowy projekt „Pierwsza Gwiazdka
Problemy społeczne 25.11 - MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ ELIMINACJI PRZEMOCY WOBEC KOBIET
2024-11-22 | 15:00

25.11 - MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ ELIMINACJI PRZEMOCY WOBEC KOBIET

Co roku 25 listopada obchodzimy Międzynarodowy Dzień Eliminacji Przemocy Wobec Kobiet. W obliczu statystyk, które alarmują o skali przemocy fizycznej i psychicznej, trudno pozostać
Problemy społeczne Urodziny Kanga Foundation – nowoczesna dobroczynność w działaniu
2024-11-18 | 15:15

Urodziny Kanga Foundation – nowoczesna dobroczynność w działaniu

29 listopada w Gdańsku Kanga Foundation zaprasza Przyjaciół Fundacji na wyjątkową uroczystość urodzinową. To wydarzenie będzie okazją, by podsumować dotychczasowe sukcesy oraz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy

Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.

Ochrona środowiska

Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna

Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.

Telekomunikacja

M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej

– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.