LIXIL oraz UNICEF zwiększają zasięg akcji „Make a Splash!”
LIXIL, producent innowacyjnej armatury i rozwiązań do domu oraz UNICEF, światowa organizacja humanitarna i rozwojowa działająca na rzecz dzieci, ogłosiły dziś, że zwiększają zasięg partnerstwa w ramach akcji „Make a Splash!”. Pomoc związana z dostępem do bezpiecznych i czystych toalet oraz urządzeń higieniczno-sanitarnych zostanie skierowana do dzieci i ich rodzin żyjących również w Indiach, Indonezji oraz Nigerii – do trzech krajów o największej liczbie mieszkańców na świecie.
W 2018 UNICEF i LIXIL podjęły wspólne działania w ramach akcji „Make a Splash!”, wpisującej się w realizację jednego z 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ, oznaczonego jako 6.2, którym jest „zapewnienie dostępu do odpowiednich i godziwych warunków sanitarnych i higienicznych dla wszystkich ludzi na świecie oraz wyeliminowanie praktyki korzystania z toalet na otwartym terenie do 2030 roku”. Rozszerzenie partnerstwa o kolejne kraje możliwe jest dzięki sukcesowi, jakim była poprawa warunków sanitarnych i higienicznych dla 2,9 milionów ludzi w Etiopii, Kenii i Tanzanii, co udało się osiągnąć w ciągu 3 lat.
Partnerstwo w ramach akcji „Make a Splash!” ma na celu zapewnienie wszystkim, w tym zwłaszcza dzieciom z krajów rozwijających się, odpowiednich warunków higienicznych poprzez dostęp do przystępnych cenowo urządzeń wodno-sanitarnych. Współpraca LIXIL i UNICEF rozszerza się nie tylko o 3 dodatkowe kraje, którym oferowana jest pomoc. Partnerzy zwiększą zakres swoich działań, koncentrując się na:
- Zapewnieniu lepszego dostępu do higieny i urządzeń sanitarnych
LIXIL projektuje rozwiązania sanitarne dopasowane do potrzeb i preferencji użytkowników. Wykorzystuje przy tym również wiedzę o zapotrzebowaniu na poprawę jakości usług sanitarnych w krajach rozwijających się, której dostarcza UNICEF. Wspólne działania partnerów umożliwiają zwiększanie dostępności oferowanej pomocy.
- Pozyskiwaniu środków finansowych w ramach wsparcia dla podmiotów gospodarczych z lokalnej branży sanitarnej
Partnerzy wspierają rozwój rynków urządzeń i infrastruktury sanitarnej, a tym samym lokalnych dostawców oraz konsumentów.
- Wsparciu w tworzeniu norm i regulacji
Partnerzy oferują pomoc w monitorowaniu oraz ocenie celów i strategii sanitarnych w krajach rozwijających się.
„Wciąż zbyt wiele dzieci i ich rodzin nie ma dostępu do bezpiecznych toalet. Musimy działać szybciej, żeby wypełnić tę lukę.” – wyjaśnia Carla Haddad Mardini, Dyrektor ds. Fundraisingu Indywidualnego i Partnerstw UNICEF w Genewie. „Świat potrzebuje odważnych i innowacyjnych współprac, takich jak akcja „Make a Splash!”. Postęp można przyśpieszyć tylko poprzez wspólną wizję i doświadczenie partnerów. W ten sposób powstają trwałe rozwiązania. Cieszę się, że rozwijamy nasze partnerstwo, aby docierać z pomocą do coraz większej grupy ludzi.”
Razem silniejsi: firma GROHE wsparła działania partnerskie kampanią „Obudź swoją energię”
Firma GROHE jako część koncernu LIXIL i globalny producent kompleksowych rozwiązań do łazienki i kuchni wsparła akcję „Make a Splash!”, wykorzystując do tego kampanię sygnowaną hasłem „Obudź swoją energię”, w którą włączyło się 13 krajów w Europie, rynki w Ameryce Północnej i na Bliskim Wschodzie .[1] Założeniem było przekazanie wartości 1 € od każdego prysznica GROHE sprzedanego w okresie od 1 maja do 31 sierpnia 2021 roku. W rezultacie udało się zebrać 1,2 miliona euro. Środki te pomogą zapewnić dostęp do bezpiecznych i czystych toalet oraz rozwiązań higienicznych większej liczbie potrzebujących dzieci. Część pomocy trafi do dzieci w Nigerii i Indonezji, umożliwiając stworzenie im godnych warunków sanitarnych w domach i szkołach.
Wspólne działania na rzecz społeczności w krajach rozwijających się – jedna na pięć osób nie ma dostępu do bezpiecznych urządzeń sanitarnych
„Make a Splash!” to pierwsze globalne partnerstwo UNICEF, które dotyczy kwestii związanych z wodą, warunkami sanitarnymi i higieną, a także pierwsze tego rodzaju z japońską firmą. Partnerzy razem zwiększali świadomość dotyczącą dbania o higienę i korzystania z bezpiecznych toalet w społecznościach lokalnych, jednocześnie budując konkurencyjne rynki poprzez programy, które pomagają dzieciom i rodzinom uzyskać dostęp do przystępnych cenowo urządzeń sanitarnych. Główne działania LIXIL i UNICEF skupiają się na programach rozwojowych, aktywnościach mających na celu zwrócenie uwagi na korzyści płynące z właściwej gospodarki sanitarnej w krajach rozwijających się, a także na nadaniu większego priorytetu kwestiom sanitarnym i inwestycjom w tym zakresie. Jest to również wsparcie w budowaniu łańcuchów dostaw, sieci dystrybucji oraz umożliwienie lokalnym przedsiębiorcom sprzedaży, instalacji i serwisowania produktów.
„Celem LIXIL jest tworzenie lepszych domów dla każdego, w każdym miejscu na świecie. Dzięki partnerstwu z UNICEF jesteśmy świadkiem tego, jak nasze produkty i usługi przyczyniają się do poprawy jakości życia dzieci i rodzin w krajach rozwijających się.” – dostrzega Jin Montesano, Director and Chair Corporate Responsibility Committee w LIXIL. „Cieszymy się, że teraz możemy zaoferować naszą pomoc jeszcze większej liczbie potrzebujących. Zapraszamy także naszych partnerów biznesowych do włączania się w tę inicjatywę, zapewniającą bezpieczne toalety i ułatwiającą higienę rąk wszystkim ludziom na świecie.”
Wywieranie pozytywnego wpływu na społeczeństwo dzięki łatwo dostępnym rozwiązaniom higienicznym
UNICEF w ponad stu krajach na świecie zapewnia dostęp do lepszych i bezpiecznych warunków sanitarnych, zarówno wiejskim jak i miejskim społecznościom w krajach rozwijających się. Organizacja mobilizuje społeczności lokalne, buduje rynki urządzeń i usług sanitarnych, a także współpracuje z rządami państw, wspierając je w planowaniu i finansowaniu infrastruktury sanitarnej. Działania obejmują także wspieranie rozwoju technologii sanitarnych, umożliwiających łatwy dostęp do toalet.
LIXIL wychodzi naprzeciw potrzebom milionów ludzi w 150 krajach na świecie, wykorzystując design i technologię do tworzenia armatury sanitarnej. Do koncernu należy również marka SATO produkująca innowacyjne i niedrogie toalety i baterie dla pozbawionych dostępu do wody gospodarstw domowych o niskich dochodach. Realizuje ona korporacyjne zobowiązania LIXIL w zakresie „globalnej higieny i dostępu do urządzeń sanitarnych”. SATO jest zaangażowaną społecznie firmą, która prowadzi badania i rozwija działalność biznesową dostosowaną do potrzeb rynków rozwijających się, którymi są: brak infrastruktury, niższy poziom dochodów i ograniczenia środowiskowe, takie jak niedobór wody.
Kiedy świat dotknął kryzys związany z pandemią COVID-19, 30% światowej populacji – czyli jedna na 3 osoby – nie miało dostępu do bieżącej wody i mydła w domu, żeby właściwie zadbać o higienę, chroniąc swoje zdrowie. LIXIL i UNICEF zareagowały niemal natychmiast, wychodząc naprzeciw nowym realiom. UNICEF podzielił się informacjami na temat pojawiających się potrzeb, zaś firma SATO połączyła je z własnym rozpoznaniem rynku i stworzyła prototypy projektowe. W rezultacie firma LIXIL opracowała baterię SATO™, nowatorskie urządzenie do mycia rąk, które może być używane w dowolnym miejscu, nawet bez dostępu do bieżącej wody. Bateria SATO™ wyróżniała się takimi cechami, jak prostota i przystępność cenowa. Dzięki swojej wiedzy branżowej, doświadczeniu i informacjom na temat istniejących rozwiązań w zakresie mycia rąk, UNICEF również przyczynił się do powstania finalnego urządzenia.
Od czasu premiery baterii SATO™ w czerwcu 2020 roku partnerzy dokładają wszelkich starań w promowaniu szybkich i ekologicznych praktyk związanych z higieną rąk w celu zapobiegania rozprzestrzenianiu się chorób zakaźnych.
[1] Austria, Belgia, Dania, Egipt, Francja, Niemcy, Włochy, Maroko, Holandia, Polska, Rosja, Hiszpania i Wielka Brytania.
Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
Ponad 60 tys. zł na wsparcie dzieci w pieczy zastępczej i usamodzielnionych
FUNDACJA ZIKO DLA ZDROWIA WSPIERA DZIECI DOTKNIĘTE POWODZIĄ
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Resort rolnictwa chce uporządkować kwestię dzierżawy rolniczej. Dzierżawcy mają zyskać dostęp do unijnych dopłat
Resort rolnictwa pracuje nad zmianami w ustawie o dzierżawie rolniczej. Nowe przepisy mają uporządkować kwestię umów dzierżawy, dziś często zawieranych w formie ustnej, bez rejestracji, co uniemożliwia rolnikom uprawiającym dzierżawioną ziemię starania o krajowe i unijne dopłaty. Ministerstwo zapewnia, że na zmianach skorzystają obie strony. Wkrótce mają ruszyć konsultacje projektu ustawy z rolnikami, a nowe przepisy mogłyby wejść w życie w 2026 roku.
Polityka
Wynik wyborów prezydenckich w USA zależeć będzie od kilku stanów. Jest ryzyko nieuznania przegranej jednej ze stron, zwłaszcza przez Donalda Trumpa
Kończy się kampania prezydencka w Stanach Zjednoczonych, obfitująca w historyczne wydarzenia. Symbolicznie wybory rozstrzygną się we wtorek 5 listopada, ale ostateczną decyzję podejmie Kolegium Elektorów dopiero w grudniu. O wyniku zadecydują głosy w tzw. stanach wahających się, czyli niepopierających tradycyjnie demokratów ani republikanów. Najnowszy sondaż wskazuje na minimalną przewagę Kamali Harris w większości tych okręgów. Istnieje ryzyko, że Donald Trump nie uzna niekorzystnego dla siebie wyniku wyborów, jak było to cztery lata temu.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.