Komunikaty PR

Marketing vs. recesja – eksperci przygotowali poradnik dla przedsiębiorców na cz

2020-04-03  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt

Krzysztof Dąbrowa
ContentHouse

Podole 60
30-394 Kraków
krzysztof.dabrowa|contenthouse.pl| |krzysztof.dabrowa|contenthouse.pl
‭+48 781 991 112‬
www.contenthouse.pl
Do pobrania jpg ( 0.79 MB )

Przedsiębiorcy zyskują narzędzie wsparcia biznesu w czasie szalejącego kryzysu i widma istotnego spowolnienia gospodarczego. Specjaliści agencji ContentHouse, wspólnie z Business Centre Club, stworzyli podręcznik z praktycznymi i uniwersalnymi zaleceniami, jak tworzyć komunikację antykryzysową. Jakie treści znajdą w poradniku „Marketing vs. recesja”?

Z myślą o wszystkich, którzy dziś czują się zdezorientowani i poszukują alternatywnych możliwości działania oraz metod komunikacji, eksperci agencji ContentHouse stworzyli praktyczny poradnik opisujący najważniejsze aspekty komunikacji biznesu online. Od dostosowania języka komunikacji, przez wdrożenie procedur obsługi klienta, narzędzia automatyzujące procesy, działania wizerunkowe wewnątrz i na zewnątrz firmy, aż po porady z zakresu wyboru i kreacji formatów reklamowych i optymalizację wydatków.

Czas na zmiany w rzeczywistości biznesowej

Poradnik powstał wspólnie i pod patronatem Business Centre Club, największego klubu prywatnych pracodawców w Polsce. Jak ocenia wiceprezes BCC oraz Kanclerz Lóż Małopolskiej i Częstochowskiej, Katarzyna Woszczyna, to narzędzie, które wesprze wszystkich przedsiębiorców. – Poradnik „Marketing vs. recesja” to kompendium wiedzy i wskazówek działania z których skorzystać powinny nie tylko firmy zrzeszone w Business Centre Club. Wnioski płynące z materiału w sposób oczywisty wskazują na to, że lekarstwem na wywołany przez koronawirusa kryzys jest zmiana sposobu dotychczasowego myślenia o prowadzeniu działalności gospodarczej. Rzeczywistość i otoczenie biznesowe po epidemii zmieni się, a na rynku pozostaną Ci, którzy będą potrafił dostosować się do nowych reguł gry – mówi Katarzyna Woszczyna.

Trudna sytuacja, w jakiej znaleźli się globalnie niemal wszyscy przedsiębiorcy, wymusza wprowadzenie szybkich i mądrych decyzji. Dla niektórych oznacza to przeniesienie działalności do internetu, dla innych poprawę dotychczasowych aktywności sieciowych. A wszystko to, w zupełnie nowej tonacji oraz tematyce komunikacji, wrażliwej na diametralnie zmieniający się każdego dnia świat. I o tym jest przewodnik. Myślę, że przedstawione wnioski bardzo pomogą we wprowadzeniu nieuniknionych zmian – mówi Grzegorz Miłkowski, CEO w ContentHouse oraz ekspert BCC ds. digital marketingu.

Jakie zalecenia zawiera poradnik?

Autorzy zwracają uwagę, by w czasie pandemii i okresie, który nastąpi po jej zakończeniu, dostosowywać swoją komunikację do realiów, w których odbiorcy nastawieni są na zbyt mocną ekspozycję różnych treści. W zalewie informacji komunikacja marki powinna być maksymalnie uproszczona, zwięzła oraz dobrze widoczna. Zalecane jest zaniechanie tonacji humorystycznej i wielokontekstowej.

Wskazane jest także mocniejsze wyjście naprzeciw oczekiwaniom Klientów. Tu swoją rolę spełnić mają własne treści edukacyjne, będące narzędziem wspierającym pozycję i pozycjonującą markę w sieci. Eksperci dzielą się zaleceniami, by tworzyć porady odpowiadające wyzwaniom dzisiejszej rzeczywistości, wskazują odpowiednie kanały dotarcia i namawiają do odważnego zmieniania modelu działań. Poradnik tłumaczy, jak tworzyć treści w oparciu o analizę najbardziej bieżących i aktualnie dynamicznie zmiennych zapotrzebowań konsumentów, jak monitorować stan wizerunku w kanałach społecznościowych i jak jednocześnie implementować dobre praktyki przy zachowaniu etyki biznesu.

Jako niezwykle istotne wskazywane są działania public relations, zarówno te adresowane do otoczenia zewnętrznego, jak i środowiska własnych pracowników. Według autorów umiejętne prowadzenie takich działań nie tylko może zminimalizować wpływ czynników ekonomicznych, wzmocnić poczucie więzi klienta z marką oraz związać się wartościowymi relacjami z członkami zespołu.

Praktycy mówią o tym, że najbliższe miesiące przyniosą dynamiczny rozwój narzędzi automatyzujących marketing i obsługę klienta. Technologie takie jak chatboty czy voiceboty mocno wpłyną na usprawnienie nowych kanałów dystrybucji sprzedaży i usług. Wskazywane są także proste i dostępne narzędzia, które pozwalają na poszerzenie zakresu analizy i predykcji własnych działań. Autorzy poradnika apelują o oparty o liczby pragmatyzm wypierający zbędną emocjonalność.

W dobrych czasach firmy chcą się reklamować. W trudnych muszą

W reklamie i skutecznej komunikacji firm eksperci dostrzegają szansę na maksymalne zniwelowanie skutków nadciągającej recesji. Według analizy marek BrandZ, po kryzysie gospodarczym w 2008 r. silne brandy odzyskały pozycję 9 razy szybciej niż te, które zawiesiły swoją działalność i wykazały bierną postawę. Poradnik „Marketing vs. recesja” pokazuje, jak unikać błędów zaniechania w obecnym kryzysie.

Materiał w pierwszej kolejności został udostępniony wszystkim z ponad 2500 członków Business Centre Club.

Dla firm niezrzeszonych w BCC dostępny jest do pobrania ze strony

https://contenthouse.pl/marketing-vs-recesja-poradnik/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: ContentHouse
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu Biuro prasowe
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane
Problemy społeczne 878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB
2025-03-12 | 06:00

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Branża browarnicza jest ważnym sektorem gospodarki światowej, który wygenerował 0,8% światowego PKB w 2023 r., czyli 878 miliardów dolarów. To więcej niż wg Banku
Problemy społeczne Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
2025-02-20 | 17:00

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Wyobraź sobie, że każdego ranka budzisz się wypoczęty i pełen energii. Co więcej, aby to osiągnąć nie potrzebujesz kolejnej kawy. Wystarczy naturalny, dostępny

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać

Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.

Polityka

Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.