Komunikaty PR

Marketing vs. recesja – eksperci przygotowali poradnik dla przedsiębiorców na cz

2020-04-03  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt

Krzysztof Dąbrowa
ContentHouse

Podole 60
30-394 Kraków
krzysztof.dabrowa|contenthouse.pl| |krzysztof.dabrowa|contenthouse.pl
‭+48 781 991 112‬
www.contenthouse.pl
Do pobrania jpg ( 0.79 MB )

Przedsiębiorcy zyskują narzędzie wsparcia biznesu w czasie szalejącego kryzysu i widma istotnego spowolnienia gospodarczego. Specjaliści agencji ContentHouse, wspólnie z Business Centre Club, stworzyli podręcznik z praktycznymi i uniwersalnymi zaleceniami, jak tworzyć komunikację antykryzysową. Jakie treści znajdą w poradniku „Marketing vs. recesja”?

Z myślą o wszystkich, którzy dziś czują się zdezorientowani i poszukują alternatywnych możliwości działania oraz metod komunikacji, eksperci agencji ContentHouse stworzyli praktyczny poradnik opisujący najważniejsze aspekty komunikacji biznesu online. Od dostosowania języka komunikacji, przez wdrożenie procedur obsługi klienta, narzędzia automatyzujące procesy, działania wizerunkowe wewnątrz i na zewnątrz firmy, aż po porady z zakresu wyboru i kreacji formatów reklamowych i optymalizację wydatków.

Czas na zmiany w rzeczywistości biznesowej

Poradnik powstał wspólnie i pod patronatem Business Centre Club, największego klubu prywatnych pracodawców w Polsce. Jak ocenia wiceprezes BCC oraz Kanclerz Lóż Małopolskiej i Częstochowskiej, Katarzyna Woszczyna, to narzędzie, które wesprze wszystkich przedsiębiorców. – Poradnik „Marketing vs. recesja” to kompendium wiedzy i wskazówek działania z których skorzystać powinny nie tylko firmy zrzeszone w Business Centre Club. Wnioski płynące z materiału w sposób oczywisty wskazują na to, że lekarstwem na wywołany przez koronawirusa kryzys jest zmiana sposobu dotychczasowego myślenia o prowadzeniu działalności gospodarczej. Rzeczywistość i otoczenie biznesowe po epidemii zmieni się, a na rynku pozostaną Ci, którzy będą potrafił dostosować się do nowych reguł gry – mówi Katarzyna Woszczyna.

Trudna sytuacja, w jakiej znaleźli się globalnie niemal wszyscy przedsiębiorcy, wymusza wprowadzenie szybkich i mądrych decyzji. Dla niektórych oznacza to przeniesienie działalności do internetu, dla innych poprawę dotychczasowych aktywności sieciowych. A wszystko to, w zupełnie nowej tonacji oraz tematyce komunikacji, wrażliwej na diametralnie zmieniający się każdego dnia świat. I o tym jest przewodnik. Myślę, że przedstawione wnioski bardzo pomogą we wprowadzeniu nieuniknionych zmian – mówi Grzegorz Miłkowski, CEO w ContentHouse oraz ekspert BCC ds. digital marketingu.

Jakie zalecenia zawiera poradnik?

Autorzy zwracają uwagę, by w czasie pandemii i okresie, który nastąpi po jej zakończeniu, dostosowywać swoją komunikację do realiów, w których odbiorcy nastawieni są na zbyt mocną ekspozycję różnych treści. W zalewie informacji komunikacja marki powinna być maksymalnie uproszczona, zwięzła oraz dobrze widoczna. Zalecane jest zaniechanie tonacji humorystycznej i wielokontekstowej.

Wskazane jest także mocniejsze wyjście naprzeciw oczekiwaniom Klientów. Tu swoją rolę spełnić mają własne treści edukacyjne, będące narzędziem wspierającym pozycję i pozycjonującą markę w sieci. Eksperci dzielą się zaleceniami, by tworzyć porady odpowiadające wyzwaniom dzisiejszej rzeczywistości, wskazują odpowiednie kanały dotarcia i namawiają do odważnego zmieniania modelu działań. Poradnik tłumaczy, jak tworzyć treści w oparciu o analizę najbardziej bieżących i aktualnie dynamicznie zmiennych zapotrzebowań konsumentów, jak monitorować stan wizerunku w kanałach społecznościowych i jak jednocześnie implementować dobre praktyki przy zachowaniu etyki biznesu.

Jako niezwykle istotne wskazywane są działania public relations, zarówno te adresowane do otoczenia zewnętrznego, jak i środowiska własnych pracowników. Według autorów umiejętne prowadzenie takich działań nie tylko może zminimalizować wpływ czynników ekonomicznych, wzmocnić poczucie więzi klienta z marką oraz związać się wartościowymi relacjami z członkami zespołu.

Praktycy mówią o tym, że najbliższe miesiące przyniosą dynamiczny rozwój narzędzi automatyzujących marketing i obsługę klienta. Technologie takie jak chatboty czy voiceboty mocno wpłyną na usprawnienie nowych kanałów dystrybucji sprzedaży i usług. Wskazywane są także proste i dostępne narzędzia, które pozwalają na poszerzenie zakresu analizy i predykcji własnych działań. Autorzy poradnika apelują o oparty o liczby pragmatyzm wypierający zbędną emocjonalność.

W dobrych czasach firmy chcą się reklamować. W trudnych muszą

W reklamie i skutecznej komunikacji firm eksperci dostrzegają szansę na maksymalne zniwelowanie skutków nadciągającej recesji. Według analizy marek BrandZ, po kryzysie gospodarczym w 2008 r. silne brandy odzyskały pozycję 9 razy szybciej niż te, które zawiesiły swoją działalność i wykazały bierną postawę. Poradnik „Marketing vs. recesja” pokazuje, jak unikać błędów zaniechania w obecnym kryzysie.

Materiał w pierwszej kolejności został udostępniony wszystkim z ponad 2500 członków Business Centre Club.

Dla firm niezrzeszonych w BCC dostępny jest do pobrania ze strony

https://contenthouse.pl/marketing-vs-recesja-poradnik/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne W Polsce nie docenia się ich pracy, ale czas na zmiany Biuro prasowe
2024-05-15 | 06:12

W Polsce nie docenia się ich pracy, ale czas na zmiany

W związku z gwałtownym starzeniem się społeczeństwa opiekunowie seniorów będą niedługo pożądani na rynku pracy tak samo jak dziś księgowe, pracownicy budowlani, kierowcy czy
Problemy społeczne Jeszcze więcej “cichych godzin” w Castoramie
2024-05-13 | 01:00

Jeszcze więcej “cichych godzin” w Castoramie

Castorama wydłuża "ciche godziny" we wszystkich sklepach sieci w Polsce! Osoby wrażliwe na dźwięki, mające problemy słuchowe oraz będące się w spektrum autyzmu już od 9 maja,
Problemy społeczne BRAK ZDJĘCIA
2024-04-25 | 15:00

ZNAMY NOMINOWANYCH DO NAGRODY KORCZAKA W 2024 ROKU

ZNAMY NOMINOWANYCH DO NAGRODY KORCZAKA W 2024 ROKU   W tym roku do Nagrody Korczaka wypłynęło wyjątkowo dużo zgłoszeń – 147 osoby i instytucje z całego kraju. Jak podkreśla Uczelnia Korczaka – organizator konkursu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne

Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.

Infrastruktura

Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci

W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.

Przemysł

Projekt budowy pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej nabiera tempa. Ruszają prace geologiczne w miejscu planowanej inwestycji

W maju ruszają prace geologiczne w miejscu planowanej budowy pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej na Pomorzu. Pierwszy etap badań zakończy się w tym roku, a wyniki zostaną wykorzystane w trwającym procesie projektowania elektrowni przez konsorcjum Westinghouse i Bechtel. – Chcemy dobrze poznać strukturę gruntu, na którym posadowiona będzie elektrownia. Dzięki temu będziemy mogli dopracować sam projekt elektrowni z perspektywy bezpieczeństwa – podkreśla Leszek Hołda, prezes Bechtel Polska.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.