Mikroplastik wpływa na pogodę i obecność metali ciężkich w chmurach

Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Najnowsze badanie dowodzi, że mikroplastik może wpływać na warunki pogodowe. Chmury modyfikują plastik mniejszy niż 5 mm w sposób, który może umożliwić cząstkom wpływanie na powstawanie chmur i los metali unoszących się w powietrzu. Dlatego, aby walczyć z nadmiarem plastiku na świecie, firma Waterdrop oferuje bardziej ekologiczne rozwiązania takie jak butelki ze stali nierdzewnej oraz szkła borokrzemowego zamiast jednorazowych butelek plastikowych, które są wielokrotnego użytku.
Mikroplastik w chmurach budzi obawy naukowców
Ocieplenie klimatu oraz zanieczyszczenie planety stanowią poważne wyzwania, z którymi mierzy się nasze społeczeństwo. Cząstki plastiku są coraz bardziej powszechne w środowisku, a jego obecność odnotowano nawet na szczycie Mount Everestu. Najnowsze badania opublikowane w czasopiśmie Environmental Science & Technology Letters, przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu w Szantungu dowodzą, że mikroplastik, który znajduje się w chmurach - może ulegać zmianom pod wpływem warunków atmosferycznych. Wyniki badania wskazują również na to, że cząsteczki mikroplastiku mogą napędzać rozwój chmur. W ich tworzeniu się pomagają starsze i bardziej szorstkie cząstki plastiku mniejsze niż 100 mikrometrów, które zawierają jednocześnie więcej toksycznych substancji jak np. ołów i rtęć. Najwięcej mikroplastiku jest w chmurach bliżej ziemi, gęstszych i dostaje się głównie z zaludnionych obszarów śródlądowych. Na całym świecie produkujemy ponad 430 mln ton plastiku rocznie. Oczywistym rozwiązaniem jego nadmiaru, byłoby zmniejszenie ilości wykorzystywania go przy produkcji opakowań do żywności oraz napojów.
Konsumenci chcą mniej plastiku. Ekologiczne butelki Cream od Waterdrop
Co ciekawe badanie EKOBarometru dowiodło, że aż dwóch na trzech konsumentów jest za wprowadzeniem w Polsce zakazu sprzedaży owoców i warzyw w plastikowych opakowaniach. Takie podejście wspiera również marka Waterdrop, która posiada w swojej ofercie butelki wielokrotnego użytku. Od teraz dostępny będzie również nowy, kremowy kolor Uniwersalnej Butelki Termicznej - Cream, która zbudowana z podwójnych ścianek ze stali nierdzewnej utrzyma idealną temperaturę napoju nawet przez 24 godziny. W okresie przedświątecznym, firma daje możliwość zaoszczędzenia nawet do 50 proc. na jej ekologicznych produktach. Waterdrop days 2023 potrwają do 3 grudnia.
Zrównoważony rozwój
Waterdrop, dba o to, aby w przyszłości stać się ekologicznym liderem w branży napojów. Ambasadorem oraz inwestorem marki jest uznany tenisista Novak Djoković. Firma współpracowała w tym roku również z Conchitą Wurst oraz Rosie Huntington Whiteley. Marka promuje dbanie o odpowiedni poziom nawodnienia oraz świat bez nadmiaru plastiku, dlategooferuje butelki i kubki wielokrotnego użytku oraz Microdrinki bez dodatku cukru ani konserwantów.
Waterdrop® to marka, która powstała w 2016 roku w Austrii, obecnie działa w 11 krajach europejskich, USA, Singapurze oraz Australii. Przyświecają jej dwie idee – picia większej ilości wody oraz wyeliminowania plastiku w formie jednorazowych butelek. W ofercie waterdrop® znajdują się smakowe, rozpuszczalne w wodzie kapsułki wzbogacone o witaminy i ekstrakty roślinne oraz akcesoria, takie jak butelki, termokubki i dzbanki filtrujące wodę. Marka dostarcza innowacyjne rozwiązania wspierające dobre samopoczucie konsumentów poprzez oferowanie wysokiej jakości produktów oraz doświadczeń związanych z kwintesencją życia – wodą.
https://waterdrop.pl/
https://www.facebook.com/waterdroppolska/

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.