Komunikaty PR

MÄVINN – kolekcja stworzona w hołdzie tradycyjnemu rzemiosłu

2023-05-23  |  16:00
Biuro prasowe

Ręcznie haftowane poszewki, klosze o rustykalnym charakterze wykonane z włókien bananowca, organizery uszyte z nadwyżki dżinsu oraz dekoracyjne kosze wyplecione z juty – to tylko kilka unikalnych przedmiotów, które pochodzą z nowej limitowanej kolekcji IKEA. Linia MÄVINN to hołd dla rzemiosła i kunsztu. Niepowtarzalne akcesoria do domu, które nadadzą Twojej przestrzeni wyjątkowy charakter, będą dostępne wyłącznie online od czerwca.

Kolekcja MÄVINN składa się z 20 ręcznie robionych przedmiotów, wykonanych wspólnie z siedmioma firmami społecznymi w całej Azji, które zapewniają miejsca pracy dla ludzi z obszarów wiejskich i tych, którzy najbardziej ich potrzebują. W linii znajdziemy m.in. kosze, dywaniki, abażur, fartuch, torby, poszewki na poduszki, organizer ścienny i wiele innych. Wykonane z resztek dżinsu, włókien naturalnych i ręcznie plecionych tkanin przedmioty prezentują oryginalne hafty i detale, co w efekcie nadaje im wyjątkowości i oryginalności.

Większość z tych materiałów pozyskiwana jest lokalnie w Bangladeszu, Indiach, Tajlandii i Wietnamie, gdzie znajdują się przedsiębiorstwa społeczne, z którymi współpracuje IKEA. Materiały z włókien naturalnych są wybierane ze względu na ich trwałość i odnawialność, a także potencjał tworzenia miejsc pracy zarówno przy pozyskiwaniu, jak i produkcji. Stworzenie tej kolekcji wymagało umiejętności oraz doświadczenia utalentowanych tkaczy i rzemieślników, dlatego powstała ona przy współpracy z takimi przedsiębiorstwami społecznymi jak: Classical Handmade Products z Bangladeszu; Spun, Ramesh Flowers oraz Industree P.T. z Indii; Saitex z Wietnamu oraz Doi Tung z Tajlandii.

Naszym początkowym pomysłem było podkreślenie rzemiosła i wysunięcie na pierwszy plan osoby, która wykonała produkt. To skłoniło nas do myślenia o doświadczeniu, jakim jest wizyta na lokalnym targu, gdzie można znaleźć ciekawe przedmioty i ludzi sprzedających swoje rękodzieła. Każdy przedmiot ma charakterystyczny wygląd i rustykalny charakter, co nadaje im wyjątkowości – mówi Paulin Machado, projektantka w IKEA of Sweden.

IKEA od 2012 roku współpracuje z przedsiębiorstwami społecznymi przy wytwarzaniu artykułów wyposażenia domu i produktów spożywczych. Partnerzy IKEA zapewniają zatrudnienie osobom w trudnej sytuacji życiowej, dzięki czemu ludzie, którzy wcześniej nie mieli możliwości podjęcia pracy, mogą stać się zawodowcami o wysokich kwalifikacjach.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion Biuro prasowe
2025-07-21 | 09:00

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za
Problemy społeczne Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców
2025-06-24 | 18:00

Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

W Sejmie Rzeczypospolitej Polskiej odbyła się uroczysta inauguracja wystawy i premiera raportu podsumowującego ogólnopolski projekt Związku Przedsiębiorców
Problemy społeczne Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy

W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.

Handel

Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z Raportu Wpływu Nestlé w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.

Polityka

M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.