Komunikaty PR

Nawet 88 proc. rodziców niepokoi się o bezpieczeństwo online swoich dzieci

2023-10-18  |  12:03
Biuro prasowe
Kontakt

Ewa Malicka
Rocket Science

Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/

Ponad połowa respondentów chciałaby poprawić bezpieczeństwo swoich dzieci w czasie, gdy korzystają one z Internetu. Polacy stają się coraz bardziej świadomi szans oraz niebezpieczeństw związanych z technologią. Jak wynika z tegorocznego badania przeprowadzonego przez ClickMeeting, ponad 40 proc. rodziców deklaruje, że regularnie podejmuje działania w celu zabezpieczenia prywatności swoich dzieci w sieci. Niemal połowa ankietowanych monitoruje ich aktywność w Internecie, a zaledwie 8 proc. nie zwraca na nią uwagi.

Rodzice i cyberbezpieczeństwo dzieci
Prawie 9 na 10 rodziców jest zaniepokojonych kwestią bezpieczeństwa ich dzieci w Internecie. Jedynie 7 proc. respondentów nie obawia się takich zagrożeń, a 5 proc. osób nie ma wyrobionej opinii na ten temat. Jednocześnie jednak zaledwie 56 proc. ankietowanych jest zainteresowanych poprawą ochrony najmłodszych w czasie ich aktywności online. Natomiast 29 proc. badanych chciałoby większego bezpieczeństwa swoich dzieci w tym zakresie, ale nie wie, w jaki sposób tego dokonać. Co ciekawe, 9 proc. osób nie widzi potrzeby wprowadzania żadnych zmian, a 6 proc. nie zastanawiała się nad tym zagadnieniem.

Zaledwie ⅓ rodziców zna narzędzia poprawiające bezpieczeństwo online
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ClickMeeting, jedynie ⅓ rodziców jest zaznajomiona z narzędziami służącymi do ochrony ich dzieci przed zagrożeniami w sieci. Następne 32 proc. respondentów uważa, że zna takie rozwiązania i planuje z nich skorzystać, a 27 proc. osób deklaruje, że ich nie zna, ale zamierza to zmienić. Z kolei 7 proc. ankietowanych przyznaje, że nie mają o nich wiedzy i nie zamierzają używać takich narzędzi.  

Bezpieczeństwo w sieci jest bardzo istotne, szczególnie w kontekście najmłodszych użytkowników. Świadomość rodziców na temat cyberzagrożeń bez wątpienia rośnie, jednak warto systematycznie aktualizować wiedzę, ponieważ świat ulega szybkim przemianom. Technologia daje najmłodszym wiele możliwości, m.in. ułatwia zdobywanie informacji. Warto wspierać rozwój swoich dzieci, pamiętając przy tym o ich bezpieczeństwie. Dlatego jako ClickMeeting dokładamy wszelkich starań, by podczas wydarzeń na naszej platformie uczestnicy i ich dane były maksymalnie zabezpieczone  – komentuje Martyna Grzegorczyk, Marketing Operations Manager ClickMeeting.

Śledzimy dzieci w sieci oraz zakazujemy im publikacji zdjęć
Nawet 43 proc. ankietowanych uważa, że zawsze dba o prywatność ich dzieci online. Z kolei 48 proc. stara się robić to jak najczęściej. Jedynie 7 proc. respondentów nie robi tego, ponieważ nie wiedzą, jak mieliby to zrobić, a 1 proc. uważa, że kwestia ta nie ma znaczenia. Kiedy już decydujemy się na zadbanie o bezpieczeństwo dzieci online, to aż 71 proc. ankietowanych przekazuje im informacje na temat zagrożeń związanych z cyberprzestępczością. Na drugim miejscu znalazło się śledzenie aktywności internetowej dziecka (49 proc.), a na trzecim niepublikowanie zdjęć dzieci w Internecie (41 proc.). Kolejne odpowiedzi, które wskazywali rodzice to: programy do kontroli rodzicielskiej zainstalowane na urządzeniach, z których korzysta dziecko (34 proc.), zakazanie dzieciom publikacji własnych zdjęć i filmów w sieci (31 proc.), instalacja programów antywirusowych (29 proc.). Opcję inne zaznaczyło 3 proc. ankietowanych. Było to pytanie wielokrotnego wyboru.

Metodologia badania
Badanie przeprowadzono w marcu 2023. Ankietowani to osoby posiadające dzieci w wieku od 7 do 18 lat, zamieszkujący miejscowości do 5 tys. mieszkańców (21 proc.), od 5 do 20 tys. mieszkańców (14 proc.), od 20 do 100 tys. mieszkańców (27 proc.), od 100 do 500 tys. mieszkańców (21 proc.) oraz powyżej 500 tys. mieszkańców (17 proc.). Badani to osoby w wieku 18-34 lata (19 proc.), 35-54 lata (76 proc.) oraz powyżej 55 roku życia (5 proc.), 65 proc. wszystkich osób to kobiety, a 35 proc. mężczyźni.

ClickMeeting to polska firma, która powstała w 2011 roku i udostępnia aplikację na całym świecie w 8 wersjach językowych. Jej misją jest wsparcie komunikacji i nauki niezależnie od tego, w jakim miejscu na świecie ktoś się znajduje. Platforma do webinarów, czyli rodzaju seminarium prowadzonego za pośrednictwem Internetu, działa w przeglądarce internetowej. Nie trzeba mieć specjalistycznej wiedzy technicznej lub instalować czegoś na swoim urządzeniu, by w łatwy sposób cieszyć się z funkcjonalności narzędzia. 

 

Akademia Clickmeeting: https://knowledge.clickmeeting.com/pl/manual/

Grupa Akademii Clickmeeting na Facebooku: https://www.facebook.com/groups/533178777342385/ 

www.clickmeeting.pl

https://www.facebook.com/clickmeeting/?ref=br_rs

https://www.linkedin.com/company/clickmeeting/

https://www.youtube.com/user/ClickMeetingvideo/videos

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rocket Science
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne 878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB Biuro prasowe
2025-03-12 | 06:00

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Branża browarnicza jest ważnym sektorem gospodarki światowej, który wygenerował 0,8% światowego PKB w 2023 r., czyli 878 miliardów dolarów. To więcej niż wg Banku
Problemy społeczne Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
2025-02-20 | 17:00

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Wyobraź sobie, że każdego ranka budzisz się wypoczęty i pełen energii. Co więcej, aby to osiągnąć nie potrzebujesz kolejnej kawy. Wystarczy naturalny, dostępny
Problemy społeczne Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków
2024-12-18 | 16:10

Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków

Jedynie 21 proc. mężczyzn i aż dwukrotnie większy odsetek kobiet (45 proc.) deklaruje, że wykonuje większość prac domowych. Z kolei co trzecia przedsiębiorczyni także przyznaje, że

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.