Komunikaty PR

ŁÓDŹ FILMOWA – CO TO DZIŚ OZNACZA? 8. DEBATA Z CYKLU „JAK TWORZYĆ MODĘ NA ŁÓDŹ?”

2023-09-26  |  16:00
Biuro prasowe

 

Za sprawą Wytwórni Filmów Fabularnych przy Łąkowej Łódź była kolebką powojennej kinematografii polskiej, a dzięki słynnym absolwentom i pedagogom Szkoły Filmowej o Łodzi usłyszał cały świat. A dziś? Czy Łódź jest nadal miastem filmu? Czy w oparciu o tę wartość nadal budujemy rozpoznawalność miasta? O tym rozmawiać będą uczestnicy ósmej debaty z cyklu „Jak tworzyć modę na Łódź?”, która odbędzie się w środę, 27 września, o g. 17.30 w Teatrze Komedii Impro. Wstęp wolny.

Cykliczne spotkania „Jak tworzyć modę na Łódź?” gromadzą rozmówców reprezentujących różne dziedziny, dzięki którym możliwe jest kreowanie mody na miasto – od mody, po turystykę.  Tematem wrześniowej debaty będzie filmowa legenda miasta.

W czasie naszych comiesięcznych spotkań szukamy odpowiedzi na pytanie, co może być konkurencyjnym wyróżnikiem Łodzi. Chcemy też, żeby sami łodzianie dostrzegli, jak wiele miasto ma do zaoferowania podkreśla Michał Styś, prezes OPG Property Professionals, pomysłodawca cyklu debat. Nadchodzące spotkanie poświęcimy wizerunkowi Łodzi, jako miasta filmowego. Zapytamy o to, w jaki sposób dziś wykorzystujemy kinematograficzny potencjał miasta i co więcej można byłoby zrobić w tym zakresie – wyjaśnia.

W spotkaniu udział weźmie Piotr Dzięcioł, założyciel Opus Film, członek Europejskiej Akademii Filmowej, pełnił funkcję w Zarządzie Krajowej Izby Producentów Audiowizualnych, a także zasiadał w Radzie PISF. Jego dorobek filmowy obejmuje ponad trzydzieści fabularnych produkcji, które zdobyły uznanie na najważniejszych międzynarodowych festiwalach filmowych, w tym w Cannes i Wenecji. Najbardziej znane to „Ida," nagrodzona Oscarem i BAFTA, oraz „Zimna wojna”, zdobywca Złotej Palmy za reżyserię na MFF w Cannes 2018.

Gościem debaty będzie także Sławomir Fijałkowski, założyciel kina „Charlie”. Jako inicjator Stowarzyszenia „Łódź Filmowa” i Fundacji „Miasto Kultury” oraz członek prestiżowych organizacji filmowych ma wpływ na rozwój kultury filmowej w Polsce. Jego najnowszym przedsięwzięciem jest „Hub Kultury” – Strefa Kultury Kina Charlie powstająca w budynku przy Piotrkowskiej 203/205.

W rozmowie udział weźmie też Monika Głowacka, ekspertka filmowa, odgrywająca kluczową rolę w Łódź Film Commission, zapewniającym wsparcie ekipom filmowym w mieście. Pełniąca obowiązki Łódzkiego Komisarza Filmowego od 2009 roku. Jest cenioną reprezentantką Łódzkiej Komisji Filmowej w organizacjach krajowych i międzynarodowych, takich jak AFCI, Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych i CineRegio, gdzie szczególną uwagę poświęca ekologicznym aspektom produkcji filmowej.

Kolejnym gościem debaty będzie Agnieszka Kowalewska-Skowron, dyrektorka odbywającego się w Łodzi ANIMARKT Stop Motion Forum, jurorka na festiwalach animacji na świecie. Jako dystrybutorka współpracuje z nadawcami i platformami VOD. Jest też wiceprzewodniczącą sekcji seriali Krajowej Izby Producentów Audiowizualnych. Koordynuje projekty promujące polską animację na świecie oraz organizuje wydarzenia kulturalne.

O filmowym potencjale Łodzi mówić będzie także Jakub Wiewiórski, wicedyrektor Muzeum Kinematografii. Wspólnie z Anną Michalską napisał wydaną w 2022 r. książkę „Nakręcone w Łodzi”. Autor wielu artykułów na temat „Łodzi Filmowej”, recenzji, reportaży, felietonów i wywiadów. Dyrektor Festiwalu Mediów Człowiek w Zagrożeniu.

Spotkanie odbędzie się w środę, 27 września, o godzinie 17.30, w Teatrze Komedii Impro w Łodzi, OFF Piotrkowska Center, ul. Piotrkowska 138/140.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne 878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB Biuro prasowe
2025-03-12 | 06:00

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Branża browarnicza jest ważnym sektorem gospodarki światowej, który wygenerował 0,8% światowego PKB w 2023 r., czyli 878 miliardów dolarów. To więcej niż wg Banku
Problemy społeczne Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
2025-02-20 | 17:00

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Wyobraź sobie, że każdego ranka budzisz się wypoczęty i pełen energii. Co więcej, aby to osiągnąć nie potrzebujesz kolejnej kawy. Wystarczy naturalny, dostępny
Problemy społeczne Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków
2024-12-18 | 16:10

Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków

Jedynie 21 proc. mężczyzn i aż dwukrotnie większy odsetek kobiet (45 proc.) deklaruje, że wykonuje większość prac domowych. Z kolei co trzecia przedsiębiorczyni także przyznaje, że

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.