ŁÓDŹ FILMOWA – CO TO DZIŚ OZNACZA? 8. DEBATA Z CYKLU „JAK TWORZYĆ MODĘ NA ŁÓDŹ?”
Za sprawą Wytwórni Filmów Fabularnych przy Łąkowej Łódź była kolebką powojennej kinematografii polskiej, a dzięki słynnym absolwentom i pedagogom Szkoły Filmowej o Łodzi usłyszał cały świat. A dziś? Czy Łódź jest nadal miastem filmu? Czy w oparciu o tę wartość nadal budujemy rozpoznawalność miasta? O tym rozmawiać będą uczestnicy ósmej debaty z cyklu „Jak tworzyć modę na Łódź?”, która odbędzie się w środę, 27 września, o g. 17.30 w Teatrze Komedii Impro. Wstęp wolny.
Cykliczne spotkania „Jak tworzyć modę na Łódź?” gromadzą rozmówców reprezentujących różne dziedziny, dzięki którym możliwe jest kreowanie mody na miasto – od mody, po turystykę. Tematem wrześniowej debaty będzie filmowa legenda miasta.
– W czasie naszych comiesięcznych spotkań szukamy odpowiedzi na pytanie, co może być konkurencyjnym wyróżnikiem Łodzi. Chcemy też, żeby sami łodzianie dostrzegli, jak wiele miasto ma do zaoferowania – podkreśla Michał Styś, prezes OPG Property Professionals, pomysłodawca cyklu debat. – Nadchodzące spotkanie poświęcimy wizerunkowi Łodzi, jako miasta filmowego. Zapytamy o to, w jaki sposób dziś wykorzystujemy kinematograficzny potencjał miasta i co więcej można byłoby zrobić w tym zakresie – wyjaśnia.
W spotkaniu udział weźmie Piotr Dzięcioł, założyciel Opus Film, członek Europejskiej Akademii Filmowej, pełnił funkcję w Zarządzie Krajowej Izby Producentów Audiowizualnych, a także zasiadał w Radzie PISF. Jego dorobek filmowy obejmuje ponad trzydzieści fabularnych produkcji, które zdobyły uznanie na najważniejszych międzynarodowych festiwalach filmowych, w tym w Cannes i Wenecji. Najbardziej znane to „Ida," nagrodzona Oscarem i BAFTA, oraz „Zimna wojna”, zdobywca Złotej Palmy za reżyserię na MFF w Cannes 2018.
Gościem debaty będzie także Sławomir Fijałkowski, założyciel kina „Charlie”. Jako inicjator Stowarzyszenia „Łódź Filmowa” i Fundacji „Miasto Kultury” oraz członek prestiżowych organizacji filmowych ma wpływ na rozwój kultury filmowej w Polsce. Jego najnowszym przedsięwzięciem jest „Hub Kultury” – Strefa Kultury Kina Charlie powstająca w budynku przy Piotrkowskiej 203/205.
W rozmowie udział weźmie też Monika Głowacka, ekspertka filmowa, odgrywająca kluczową rolę w Łódź Film Commission, zapewniającym wsparcie ekipom filmowym w mieście. Pełniąca obowiązki Łódzkiego Komisarza Filmowego od 2009 roku. Jest cenioną reprezentantką Łódzkiej Komisji Filmowej w organizacjach krajowych i międzynarodowych, takich jak AFCI, Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych i CineRegio, gdzie szczególną uwagę poświęca ekologicznym aspektom produkcji filmowej.
Kolejnym gościem debaty będzie Agnieszka Kowalewska-Skowron, dyrektorka odbywającego się w Łodzi ANIMARKT Stop Motion Forum, jurorka na festiwalach animacji na świecie. Jako dystrybutorka współpracuje z nadawcami i platformami VOD. Jest też wiceprzewodniczącą sekcji seriali Krajowej Izby Producentów Audiowizualnych. Koordynuje projekty promujące polską animację na świecie oraz organizuje wydarzenia kulturalne.
O filmowym potencjale Łodzi mówić będzie także Jakub Wiewiórski, wicedyrektor Muzeum Kinematografii. Wspólnie z Anną Michalską napisał wydaną w 2022 r. książkę „Nakręcone w Łodzi”. Autor wielu artykułów na temat „Łodzi Filmowej”, recenzji, reportaży, felietonów i wywiadów. Dyrektor Festiwalu Mediów Człowiek w Zagrożeniu.
Spotkanie odbędzie się w środę, 27 września, o godzinie 17.30, w Teatrze Komedii Impro w Łodzi, OFF Piotrkowska Center, ul. Piotrkowska 138/140.
Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
Ponad 60 tys. zł na wsparcie dzieci w pieczy zastępczej i usamodzielnionych
FUNDACJA ZIKO DLA ZDROWIA WSPIERA DZIECI DOTKNIĘTE POWODZIĄ
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
Myśląc o emeryturze, dwa razy więcej Polaków odczuwa lęk niż nadzieję – wynika z badania ING Banku Śląskiego. Blisko połowa badanych spodziewa się obniżenia swojego poziomu życia po zakończeniu pracy. Mimo to wciąż mniejszość Polaków, bo 39 proc., oszczędza z myślą o tym okresie życia. Ten odsetek jednak stopniowo rośnie. Ponad 2/3 słabo orientuje się w instrumentach finansowych, które pozwalają gromadzić środki na emeryturę.
Polityka
Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna
Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.