Komunikaty PR

ŁÓDŹ FILMOWA – CO TO DZIŚ OZNACZA? 8. DEBATA Z CYKLU „JAK TWORZYĆ MODĘ NA ŁÓDŹ?”

2023-09-26  |  16:00
Biuro prasowe

 

Za sprawą Wytwórni Filmów Fabularnych przy Łąkowej Łódź była kolebką powojennej kinematografii polskiej, a dzięki słynnym absolwentom i pedagogom Szkoły Filmowej o Łodzi usłyszał cały świat. A dziś? Czy Łódź jest nadal miastem filmu? Czy w oparciu o tę wartość nadal budujemy rozpoznawalność miasta? O tym rozmawiać będą uczestnicy ósmej debaty z cyklu „Jak tworzyć modę na Łódź?”, która odbędzie się w środę, 27 września, o g. 17.30 w Teatrze Komedii Impro. Wstęp wolny.

Cykliczne spotkania „Jak tworzyć modę na Łódź?” gromadzą rozmówców reprezentujących różne dziedziny, dzięki którym możliwe jest kreowanie mody na miasto – od mody, po turystykę.  Tematem wrześniowej debaty będzie filmowa legenda miasta.

W czasie naszych comiesięcznych spotkań szukamy odpowiedzi na pytanie, co może być konkurencyjnym wyróżnikiem Łodzi. Chcemy też, żeby sami łodzianie dostrzegli, jak wiele miasto ma do zaoferowania podkreśla Michał Styś, prezes OPG Property Professionals, pomysłodawca cyklu debat. Nadchodzące spotkanie poświęcimy wizerunkowi Łodzi, jako miasta filmowego. Zapytamy o to, w jaki sposób dziś wykorzystujemy kinematograficzny potencjał miasta i co więcej można byłoby zrobić w tym zakresie – wyjaśnia.

W spotkaniu udział weźmie Piotr Dzięcioł, założyciel Opus Film, członek Europejskiej Akademii Filmowej, pełnił funkcję w Zarządzie Krajowej Izby Producentów Audiowizualnych, a także zasiadał w Radzie PISF. Jego dorobek filmowy obejmuje ponad trzydzieści fabularnych produkcji, które zdobyły uznanie na najważniejszych międzynarodowych festiwalach filmowych, w tym w Cannes i Wenecji. Najbardziej znane to „Ida," nagrodzona Oscarem i BAFTA, oraz „Zimna wojna”, zdobywca Złotej Palmy za reżyserię na MFF w Cannes 2018.

Gościem debaty będzie także Sławomir Fijałkowski, założyciel kina „Charlie”. Jako inicjator Stowarzyszenia „Łódź Filmowa” i Fundacji „Miasto Kultury” oraz członek prestiżowych organizacji filmowych ma wpływ na rozwój kultury filmowej w Polsce. Jego najnowszym przedsięwzięciem jest „Hub Kultury” – Strefa Kultury Kina Charlie powstająca w budynku przy Piotrkowskiej 203/205.

W rozmowie udział weźmie też Monika Głowacka, ekspertka filmowa, odgrywająca kluczową rolę w Łódź Film Commission, zapewniającym wsparcie ekipom filmowym w mieście. Pełniąca obowiązki Łódzkiego Komisarza Filmowego od 2009 roku. Jest cenioną reprezentantką Łódzkiej Komisji Filmowej w organizacjach krajowych i międzynarodowych, takich jak AFCI, Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych i CineRegio, gdzie szczególną uwagę poświęca ekologicznym aspektom produkcji filmowej.

Kolejnym gościem debaty będzie Agnieszka Kowalewska-Skowron, dyrektorka odbywającego się w Łodzi ANIMARKT Stop Motion Forum, jurorka na festiwalach animacji na świecie. Jako dystrybutorka współpracuje z nadawcami i platformami VOD. Jest też wiceprzewodniczącą sekcji seriali Krajowej Izby Producentów Audiowizualnych. Koordynuje projekty promujące polską animację na świecie oraz organizuje wydarzenia kulturalne.

O filmowym potencjale Łodzi mówić będzie także Jakub Wiewiórski, wicedyrektor Muzeum Kinematografii. Wspólnie z Anną Michalską napisał wydaną w 2022 r. książkę „Nakręcone w Łodzi”. Autor wielu artykułów na temat „Łodzi Filmowej”, recenzji, reportaży, felietonów i wywiadów. Dyrektor Festiwalu Mediów Człowiek w Zagrożeniu.

Spotkanie odbędzie się w środę, 27 września, o godzinie 17.30, w Teatrze Komedii Impro w Łodzi, OFF Piotrkowska Center, ul. Piotrkowska 138/140.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards! Biuro prasowe
2024-11-04 | 09:00

Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards! Równowaga między dobrem społecznym a korzyściami dla biznesu jest możliwa i wzajemnie korzystna. Dowodem na to są liczne działania
Problemy społeczne Ponad 60 tys. zł na wsparcie dzieci w pieczy zastępczej i usamodzielnionych
2024-10-31 | 15:40

Ponad 60 tys. zł na wsparcie dzieci w pieczy zastępczej i usamodzielnionych

Podsumowanie Olimpiady Dobrych Relacji FDI 2024 W dniach 18-27 października blisko 100 pracowników z różnych firm wzięło udział w Olimpiadzie Dobrych Relacji organizowanej
Problemy społeczne FUNDACJA ZIKO DLA ZDROWIA WSPIERA DZIECI DOTKNIĘTE POWODZIĄ
2024-10-11 | 11:00

FUNDACJA ZIKO DLA ZDROWIA WSPIERA DZIECI DOTKNIĘTE POWODZIĄ

Wsparcie dla najmłodszych w trudnych czasach Fundacja Ziko dla Zdrowia aktywnie wspiera dzieci z rodzin poszkodowanych przez powódź, zapewniając im potrzebną pomoc w tym trudnym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Polityka

Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna

Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.