Komunikaty PR

Paczki dla potrzebujących kobiet od International Paper

2022-06-10  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marta Nowak
IP

Nowogrodzka
00-001 Warszawa
m.nowak|op.pl| |m.nowak|op.pl
+ 48 111 111 111
www.ip.pl

Mimo  tych danych, temat ubóstwa menstruacyjnego jest wciąż rzadko poruszany w dyskursie publicznym. W Polsce od ponad roku aktywnie działa na tym polu Okresowa Koalicja – zrzeszenie organizacji, zajmujących się tematem miesiączki. W tym roku wysiłki Koalicji wspiera International Paper. IP to wiodący światowy producent opakowań i produktów celulozowych na bazie włókien modyfikowanych, który przekaże potrzebującym ponad 700 zestawów produktów higienicznych.

Ubóstwo menstruacyjne to termin opisujący sytuację dziewcząt i kobiet, które nie mają dostępu do odpowiednich środków higienicznych. Oznacza on także problemy związane z brakiem dostępu do edukacji związanej z tym tematem. Brak dostępu do produktów higienicznych może prowadzić do wielu negatywnych konsekwencji. To jeden z powód, przez który dziewczęta w wieku szkolnym nie uczestniczą w zajęciach szkolnych lub sportowych. Prowadzi to do zaległości w edukacji, może też przyczyniać się do rozwoju chorób oraz ograniczenia interakcji społecznych. Dorosłe kobiety zmagające się z ubóstwem menstruacyjnym lub bólami miesiączkowymi muszą z kolei wykorzystywać w pracy dni wolne, co może przekładać się na ich niższe zarobki i negatywne konsekwencje w sferze zawodowej. Niezależnie od wieku, brak dostępu do podstawowych produktów higienicznych może stanowić zagrożenie dla zdrowia. Często powoduje też wstyd oraz prowadzi do utraty pewności siebie.

W tym roku pracownicy International Paper w Gdańsku i Krakowie, we współpracy z Okresową Koalicją, przygotowali ponad 700 pakietów produktów higienicznych, aby walczyć z wykluczeniem związanym z menstruacją. Każdy pakiet zawiera produkty do higieny, takich jak podpaski wykonane z chłonnego włókna celulozowego produkowanego przez International Paper. Przygotowane zestawy trafią do domu samotnej matki oraz centrum wspierającego ofiary przemocy domowej. Do każdej paczki zostanie dołączony odręczny liścik z wyrazami wsparcia.

Problem ubóstwa menstruacyjnego jest realny, potwierdzają to nasze badania. Każda inicjatywa, która prowadzi do wzmocnienia kobiet i walki z ubóstwem związanym z miesiączką, zasługuje na wsparcie. Cieszymy się, że coraz więcej firm dostrzega potrzeby osób menstruujących i oferuje swoją pomoc w tym zakresie – mówi Joanna Maliszewska, p.o. Dyrektorki Zarządzającej Kulczyk Foundation, która należy do Okresowej Koalicji.

Działania International Paper w Polsce to część ogólnoświatowej akcji. Do końca tego roku 25 tysięcy zestawów produktów higienicznych zostanie przekazanych potrzebującym na całym świecie. International Paper od zawsze stawia na rozwój dziewcząt i kobiet, a proces empowermentu to jeden z elementów DNA naszej firmy. IP jest przekonane, że dziewczynki i kobiety mogą osiągnąć wszystko, a dostęp do niezbędnych produktów higienicznych jest dla nich nieocenionym wsparciem. Inicjatywa ta jest tylko jednym z wielu sposobów, w jaki International Paper stara się zaspokajać najważniejsze potrzeby społeczności, w których funkcjonują pracowniczki i pracownicy IP. Jednocześnie przyspieszamy w ten sposób nasze postępy w realizacji celu „Wizji 2030”, jakim jest pozytywny wpływ na życie około 100 milionów ludzi. Pomoc kobietom jest również zgodna ze strategią firmy „Wizja 2030”

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne BRAK ZDJĘCIA
2024-04-25 | 15:00

ZNAMY NOMINOWANYCH DO NAGRODY KORCZAKA W 2024 ROKU

ZNAMY NOMINOWANYCH DO NAGRODY KORCZAKA W 2024 ROKU   W tym roku do Nagrody Korczaka wypłynęło wyjątkowo dużo zgłoszeń – 147 osoby i instytucje z całego kraju. Jak podkreśla Uczelnia Korczaka – organizator konkursu
Problemy społeczne ŁOWCY METEORYTÓW W NOWYM PROGRAMIE EDUKACYJNYM DLA SZKÓŁ
2024-04-22 | 11:00

ŁOWCY METEORYTÓW W NOWYM PROGRAMIE EDUKACYJNYM DLA SZKÓŁ

Warszawa, 18 kwietnia 2024 Fundacja Nauka. To Lubię ogłosiła dzisiaj uruchomienie nowego programu edukacyjnego dla szkół podstawowych i średnich pt. „Łowcy
Problemy społeczne Mieszkańcy Pomorza wypożyczą nieodpłatnie sprzęt rehabilitacyjny .
2024-04-12 | 06:00

Mieszkańcy Pomorza wypożyczą nieodpłatnie sprzęt rehabilitacyjny .

Szacuje się, że w Polsce żyje ponad 4 miliony osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami ruchowymi. Z tej liczby około 200.000 osób, to mieszkańcy Pomorza. Dlatego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Konsument

Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.