Paczki dla potrzebujących kobiet od International Paper
Mimo tych danych, temat ubóstwa menstruacyjnego jest wciąż rzadko poruszany w dyskursie publicznym. W Polsce od ponad roku aktywnie działa na tym polu Okresowa Koalicja – zrzeszenie organizacji, zajmujących się tematem miesiączki. W tym roku wysiłki Koalicji wspiera International Paper. IP to wiodący światowy producent opakowań i produktów celulozowych na bazie włókien modyfikowanych, który przekaże potrzebującym ponad 700 zestawów produktów higienicznych.
Ubóstwo menstruacyjne to termin opisujący sytuację dziewcząt i kobiet, które nie mają dostępu do odpowiednich środków higienicznych. Oznacza on także problemy związane z brakiem dostępu do edukacji związanej z tym tematem. Brak dostępu do produktów higienicznych może prowadzić do wielu negatywnych konsekwencji. To jeden z powód, przez który dziewczęta w wieku szkolnym nie uczestniczą w zajęciach szkolnych lub sportowych. Prowadzi to do zaległości w edukacji, może też przyczyniać się do rozwoju chorób oraz ograniczenia interakcji społecznych. Dorosłe kobiety zmagające się z ubóstwem menstruacyjnym lub bólami miesiączkowymi muszą z kolei wykorzystywać w pracy dni wolne, co może przekładać się na ich niższe zarobki i negatywne konsekwencje w sferze zawodowej. Niezależnie od wieku, brak dostępu do podstawowych produktów higienicznych może stanowić zagrożenie dla zdrowia. Często powoduje też wstyd oraz prowadzi do utraty pewności siebie.
W tym roku pracownicy International Paper w Gdańsku i Krakowie, we współpracy z Okresową Koalicją, przygotowali ponad 700 pakietów produktów higienicznych, aby walczyć z wykluczeniem związanym z menstruacją. Każdy pakiet zawiera produkty do higieny, takich jak podpaski wykonane z chłonnego włókna celulozowego produkowanego przez International Paper. Przygotowane zestawy trafią do domu samotnej matki oraz centrum wspierającego ofiary przemocy domowej. Do każdej paczki zostanie dołączony odręczny liścik z wyrazami wsparcia.
– Problem ubóstwa menstruacyjnego jest realny, potwierdzają to nasze badania. Każda inicjatywa, która prowadzi do wzmocnienia kobiet i walki z ubóstwem związanym z miesiączką, zasługuje na wsparcie. Cieszymy się, że coraz więcej firm dostrzega potrzeby osób menstruujących i oferuje swoją pomoc w tym zakresie – mówi Joanna Maliszewska, p.o. Dyrektorki Zarządzającej Kulczyk Foundation, która należy do Okresowej Koalicji.
Działania International Paper w Polsce to część ogólnoświatowej akcji. Do końca tego roku 25 tysięcy zestawów produktów higienicznych zostanie przekazanych potrzebującym na całym świecie. International Paper od zawsze stawia na rozwój dziewcząt i kobiet, a proces empowermentu to jeden z elementów DNA naszej firmy. IP jest przekonane, że dziewczynki i kobiety mogą osiągnąć wszystko, a dostęp do niezbędnych produktów higienicznych jest dla nich nieocenionym wsparciem. Inicjatywa ta jest tylko jednym z wielu sposobów, w jaki International Paper stara się zaspokajać najważniejsze potrzeby społeczności, w których funkcjonują pracowniczki i pracownicy IP. Jednocześnie przyspieszamy w ten sposób nasze postępy w realizacji celu „Wizji 2030”, jakim jest pozytywny wpływ na życie około 100 milionów ludzi. Pomoc kobietom jest również zgodna ze strategią firmy „Wizja 2030”

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.