Paczki dla potrzebujących kobiet od International Paper
Mimo tych danych, temat ubóstwa menstruacyjnego jest wciąż rzadko poruszany w dyskursie publicznym. W Polsce od ponad roku aktywnie działa na tym polu Okresowa Koalicja – zrzeszenie organizacji, zajmujących się tematem miesiączki. W tym roku wysiłki Koalicji wspiera International Paper. IP to wiodący światowy producent opakowań i produktów celulozowych na bazie włókien modyfikowanych, który przekaże potrzebującym ponad 700 zestawów produktów higienicznych.
Ubóstwo menstruacyjne to termin opisujący sytuację dziewcząt i kobiet, które nie mają dostępu do odpowiednich środków higienicznych. Oznacza on także problemy związane z brakiem dostępu do edukacji związanej z tym tematem. Brak dostępu do produktów higienicznych może prowadzić do wielu negatywnych konsekwencji. To jeden z powód, przez który dziewczęta w wieku szkolnym nie uczestniczą w zajęciach szkolnych lub sportowych. Prowadzi to do zaległości w edukacji, może też przyczyniać się do rozwoju chorób oraz ograniczenia interakcji społecznych. Dorosłe kobiety zmagające się z ubóstwem menstruacyjnym lub bólami miesiączkowymi muszą z kolei wykorzystywać w pracy dni wolne, co może przekładać się na ich niższe zarobki i negatywne konsekwencje w sferze zawodowej. Niezależnie od wieku, brak dostępu do podstawowych produktów higienicznych może stanowić zagrożenie dla zdrowia. Często powoduje też wstyd oraz prowadzi do utraty pewności siebie.
W tym roku pracownicy International Paper w Gdańsku i Krakowie, we współpracy z Okresową Koalicją, przygotowali ponad 700 pakietów produktów higienicznych, aby walczyć z wykluczeniem związanym z menstruacją. Każdy pakiet zawiera produkty do higieny, takich jak podpaski wykonane z chłonnego włókna celulozowego produkowanego przez International Paper. Przygotowane zestawy trafią do domu samotnej matki oraz centrum wspierającego ofiary przemocy domowej. Do każdej paczki zostanie dołączony odręczny liścik z wyrazami wsparcia.
– Problem ubóstwa menstruacyjnego jest realny, potwierdzają to nasze badania. Każda inicjatywa, która prowadzi do wzmocnienia kobiet i walki z ubóstwem związanym z miesiączką, zasługuje na wsparcie. Cieszymy się, że coraz więcej firm dostrzega potrzeby osób menstruujących i oferuje swoją pomoc w tym zakresie – mówi Joanna Maliszewska, p.o. Dyrektorki Zarządzającej Kulczyk Foundation, która należy do Okresowej Koalicji.
Działania International Paper w Polsce to część ogólnoświatowej akcji. Do końca tego roku 25 tysięcy zestawów produktów higienicznych zostanie przekazanych potrzebującym na całym świecie. International Paper od zawsze stawia na rozwój dziewcząt i kobiet, a proces empowermentu to jeden z elementów DNA naszej firmy. IP jest przekonane, że dziewczynki i kobiety mogą osiągnąć wszystko, a dostęp do niezbędnych produktów higienicznych jest dla nich nieocenionym wsparciem. Inicjatywa ta jest tylko jednym z wielu sposobów, w jaki International Paper stara się zaspokajać najważniejsze potrzeby społeczności, w których funkcjonują pracowniczki i pracownicy IP. Jednocześnie przyspieszamy w ten sposób nasze postępy w realizacji celu „Wizji 2030”, jakim jest pozytywny wpływ na życie około 100 milionów ludzi. Pomoc kobietom jest również zgodna ze strategią firmy „Wizja 2030”

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków

Burger King wchodzi do Zgorzelca
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.