Komunikaty PR

Paczki dla potrzebujących kobiet od International Paper

2022-06-10  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marta Nowak
IP

Nowogrodzka
00-001 Warszawa
m.nowak|op.pl| |m.nowak|op.pl
+ 48 111 111 111
www.ip.pl

Mimo  tych danych, temat ubóstwa menstruacyjnego jest wciąż rzadko poruszany w dyskursie publicznym. W Polsce od ponad roku aktywnie działa na tym polu Okresowa Koalicja – zrzeszenie organizacji, zajmujących się tematem miesiączki. W tym roku wysiłki Koalicji wspiera International Paper. IP to wiodący światowy producent opakowań i produktów celulozowych na bazie włókien modyfikowanych, który przekaże potrzebującym ponad 700 zestawów produktów higienicznych.

Ubóstwo menstruacyjne to termin opisujący sytuację dziewcząt i kobiet, które nie mają dostępu do odpowiednich środków higienicznych. Oznacza on także problemy związane z brakiem dostępu do edukacji związanej z tym tematem. Brak dostępu do produktów higienicznych może prowadzić do wielu negatywnych konsekwencji. To jeden z powód, przez który dziewczęta w wieku szkolnym nie uczestniczą w zajęciach szkolnych lub sportowych. Prowadzi to do zaległości w edukacji, może też przyczyniać się do rozwoju chorób oraz ograniczenia interakcji społecznych. Dorosłe kobiety zmagające się z ubóstwem menstruacyjnym lub bólami miesiączkowymi muszą z kolei wykorzystywać w pracy dni wolne, co może przekładać się na ich niższe zarobki i negatywne konsekwencje w sferze zawodowej. Niezależnie od wieku, brak dostępu do podstawowych produktów higienicznych może stanowić zagrożenie dla zdrowia. Często powoduje też wstyd oraz prowadzi do utraty pewności siebie.

W tym roku pracownicy International Paper w Gdańsku i Krakowie, we współpracy z Okresową Koalicją, przygotowali ponad 700 pakietów produktów higienicznych, aby walczyć z wykluczeniem związanym z menstruacją. Każdy pakiet zawiera produkty do higieny, takich jak podpaski wykonane z chłonnego włókna celulozowego produkowanego przez International Paper. Przygotowane zestawy trafią do domu samotnej matki oraz centrum wspierającego ofiary przemocy domowej. Do każdej paczki zostanie dołączony odręczny liścik z wyrazami wsparcia.

Problem ubóstwa menstruacyjnego jest realny, potwierdzają to nasze badania. Każda inicjatywa, która prowadzi do wzmocnienia kobiet i walki z ubóstwem związanym z miesiączką, zasługuje na wsparcie. Cieszymy się, że coraz więcej firm dostrzega potrzeby osób menstruujących i oferuje swoją pomoc w tym zakresie – mówi Joanna Maliszewska, p.o. Dyrektorki Zarządzającej Kulczyk Foundation, która należy do Okresowej Koalicji.

Działania International Paper w Polsce to część ogólnoświatowej akcji. Do końca tego roku 25 tysięcy zestawów produktów higienicznych zostanie przekazanych potrzebującym na całym świecie. International Paper od zawsze stawia na rozwój dziewcząt i kobiet, a proces empowermentu to jeden z elementów DNA naszej firmy. IP jest przekonane, że dziewczynki i kobiety mogą osiągnąć wszystko, a dostęp do niezbędnych produktów higienicznych jest dla nich nieocenionym wsparciem. Inicjatywa ta jest tylko jednym z wielu sposobów, w jaki International Paper stara się zaspokajać najważniejsze potrzeby społeczności, w których funkcjonują pracowniczki i pracownicy IP. Jednocześnie przyspieszamy w ten sposób nasze postępy w realizacji celu „Wizji 2030”, jakim jest pozytywny wpływ na życie około 100 milionów ludzi. Pomoc kobietom jest również zgodna ze strategią firmy „Wizja 2030”

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: IP
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie Biuro prasowe
2025-02-20 | 17:00

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Wyobraź sobie, że każdego ranka budzisz się wypoczęty i pełen energii. Co więcej, aby to osiągnąć nie potrzebujesz kolejnej kawy. Wystarczy naturalny, dostępny
Problemy społeczne Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków
2024-12-18 | 16:10

Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków

Jedynie 21 proc. mężczyzn i aż dwukrotnie większy odsetek kobiet (45 proc.) deklaruje, że wykonuje większość prac domowych. Z kolei co trzecia przedsiębiorczyni także przyznaje, że
Problemy społeczne Burger King wchodzi do Zgorzelca
2024-12-18 | 16:00

Burger King wchodzi do Zgorzelca

W najbliższy piątek Burger King oficjalnie otworzy swoje drzwi dla mieszkańców Zgorzelca. Pierwsza w mieście, wolnostojąca restauracja marki powstała obok Centrum Handlowego Zgorzelec

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Transport

Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.

Problemy społeczne

Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.