Komunikaty PR

PepsiCo Polska rozpoczyna II fazę pomocy dla lokalnych społeczności

2020-05-28  |  17:00
Kontakt

Justyna Wrzosek
Questia

ul. Piękna 43/5
00-672 Warszawa
jwrzosek|questiapr.pl| |jwrzosek|questiapr.pl
+48 22 623 07 00
questiapr.pl
Do pobrania inf_pras ( 0.3 MB )

PepsiCo Polska w najbliższym czasie przekaże wsparcie na rzecz lokalnych społeczności. Środki zasilą Fundusz Interwencyjny Fundacji WOŚP, oprócz tego zakupionych zostanie 48 tysięcy posiłków dla personelu medycznego oraz seniorów, a także zapewniona zostanie dalsza pomoc dla partnerów z branży gastronomicznej – łącznie przekazanych zostanie ponad milion bezpłatnych butelek Pepsi. Całkowita wartość pomocy udzielanej przez PepsiCo w Polsce wynosi około 6 mln zł.

Polski oddział światowego producenta żywności i napojów zasili Fundusz Interwencyjny Fundacji WOŚP, o czym zadecydowali pracownicy firmy w wewnętrznym głosowaniu. Fundacja WOŚP to organizacja aktywnie włączająca się w pomoc w walce z Covid-19, która m. in. sprowadziła do Polski trzy samoloty z transportem sprzętu medycznego, kupiła 157 kardiomonitorów, 71 respiratorów 2,6 mln trójwarstwowych maseczek chirurgicznych, 75 000 przyłbic i 10 000 masek sportowych, które mogą służyć w charakterze wielorazowych masek ochronnych. Sprzęty kupowane przez WOŚP trafiają do szpitali, domów pomocy społecznej i stacji pogotowia ratunkowego. Dzięki środkom przekazanym przez PepsiCo Polska Fundacja WOŚP będzie mogła wesprzeć jeszcze większą liczbę osób. 

Oprócz kwoty przekazanej na zasilenie Funduszu Interwencyjnego WOŚP, w PepsiCo Polska zainicjowana została lokalna odsłona programu 2:1, realizowanego we współpracy z Fundacją PepsiCo, charytatywnym ramieniem firmy. Program polega na tym, że Fundacja PepsiCo zobowiązała się podwoić każdą kwotę, jaką pracownicy w sposób dobrowolny przekażą z majowego wynagrodzenia na rzecz Funduszu Interwencyjnego WOŚP. Do chwili obecnej 172 pracowników PepsiCo Polska przekazało darowizny o wartości 31 650 zł, co wraz z podwojeniem kwoty przez Fundację PepsiCo w wysokości 63 300 zł daje łączną sumę 94 950 zł. 

– W PepsiCo chcemy nieść pomoc i to czynimy. Jesteśmy firmą z sektora spożywczego, dlatego nasze działania w sposób świadomy koncentrujemy na zapewnianiu żywności dla najbardziej potrzebujących grup społecznych. W tym trudnym okresie staramy się przede wszystkim wspomagać niezwykle zaangażowany w walkę z pandemią personel medyczny, który z uwagi na długie godziny pracy nie ma czasu ani zasobów na przygotowywanie posiłków – powiedział Michał Jaszczyk, prezes PepsiCo Polska. – Oprócz tego pomagamy wybranym grupom w lokalnych społecznościach, do których zaliczamy osoby starsze oraz naszych partnerów z branży gastronomicznej. To właśnie teraz jakość ich życia uległa znacznemu pogorszeniu, stąd potrzeba naszej specjalnej uwagi i wsparcia – dodał Michał Jaszczyk. 

We współpracy z partnerem, firmą AmRest (właścicielem m.in. marek KFC, Pizza Hut oraz Burger King), PepsiCo Polska rozdysponowała 13 tys. posiłków, które dostarczone zostały do personelu medycznego. Podobna akcja zostanie przeprowadzona z firmą Glovo, dzięki której do szpitali dostarczonych zostanie kolejne 14 tys. posiłków w kilkunastu miastach w Polsce. Środki na oba przedsięwzięcia zostały przekazane przez Fundację PepsiCo. 

Z środków własnych PepsiCo Polska ufunduje dalsze 21 tys. posiłków. Ponad 3,5 tys. posiłków trafi do osób starszych. Ta grupa otrzyma żywność dzięki współpracy PepsiCo z Legią Warszawa 
i Fundacją Legii Warszawa, która w ramach akcji #GOTOWIDOPOMOCY ciepłe posiłki dostarcza warszawskim seniorom.  

PepsiCo nie zapomina też o swoich partnerach z sektora gastronomicznego – do 3000 punktów gastronomicznych w całym kraju trafi kolejna transza ponad 600 tys. butelek napojów produkowanych przez PepsiCo (co łącznie z wcześniej przekazaną partią daje ponad 1 mln butelek napojów). Restauratorzy będą mogli wydawać je jako gratisy do zamówień realizowanych na wynos, co pozwoli zachęcić konsumentów do częstszych zamówień. Dodatkowo, wybrana grupa 70 lokalnie działających podmiotów gastronomicznych współpracujących z PepsiCo otrzyma wsparcie finansowe, które przeznaczone zostanie na przygotowanie 10 tys. posiłków dla walczących z pandemią pracowników lokalnych służb medycznych.

Na początku kwietnia br. firma PepsiCo poinformowała o przekazaniu 3,3 mln zł na działania pomocowe w Polsce, które obejmowały przede wszystkim dostawę produktów spożywczych i napojów do polskich szpitali i innych placówek medycznych w ramach akcji #WzywamyPosiłki oraz w ramach działań bezpośrednich. Dodatkowo firma bezpłatnie przekazała 400 tys. butelek napojów partnerom z sektora gastronomicznego, jednego z najbardziej dotkniętych skutkami zamrożenia gospodarki. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Questia
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Kampania „Gdzie jesteś?” - powołanie Parlamentarnego Zespołu ds. zaginięć Biuro prasowe
2024-07-04 | 01:00

Kampania „Gdzie jesteś?” - powołanie Parlamentarnego Zespołu ds. zaginięć

Nie minął miesiąc od startu kampanii „Gdzie jesteś?”, a jej pomysłodawcy, Agnieszka i Daniel Dymińscy skutecznie realizują założone cele. Kolejnym zrealizowanym krokiem w
Problemy społeczne BRAK ZDJĘCIA
2024-06-20 | 12:00

Early Stage ponownie wspiera Fundację Dajemy Dzieciom Siłę 


Early Stage, szkoła języka angielskiego dla dzieci i młodzieży, już po raz trzeci  organizuje akcję "Move Your Heart", aby wspierać Fundację Dajemy Dzieciom Siłę. W ramach tej inicjatywy, każdy przebyty kilometr - na
Problemy społeczne Unia Europejska zaczyna widzieć potrzeby seniorów, Polska jeszcze nie
2024-06-15 | 06:00

Unia Europejska zaczyna widzieć potrzeby seniorów, Polska jeszcze nie

W ostatnich latach demografia Europy uległa istotnej zmianie, a starzejące się społeczeństwo stawia przed Unią Europejską nowe wyzwania. Według najnowszych danych unijnych liczba

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em

Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Problemy społeczne

Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki

Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie,  a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.

Ochrona środowiska

Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy

Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.