Komunikaty PR

PepsiCo Polska rozpoczyna II fazę pomocy dla lokalnych społeczności

2020-05-28  |  17:00
Kontakt

Justyna Wrzosek
Questia

ul. Piękna 43/5
00-672 Warszawa
jwrzosek|questiapr.pl| |jwrzosek|questiapr.pl
+48 22 623 07 00
questiapr.pl
Do pobrania inf_pras ( 0.3 MB )

PepsiCo Polska w najbliższym czasie przekaże wsparcie na rzecz lokalnych społeczności. Środki zasilą Fundusz Interwencyjny Fundacji WOŚP, oprócz tego zakupionych zostanie 48 tysięcy posiłków dla personelu medycznego oraz seniorów, a także zapewniona zostanie dalsza pomoc dla partnerów z branży gastronomicznej – łącznie przekazanych zostanie ponad milion bezpłatnych butelek Pepsi. Całkowita wartość pomocy udzielanej przez PepsiCo w Polsce wynosi około 6 mln zł.

Polski oddział światowego producenta żywności i napojów zasili Fundusz Interwencyjny Fundacji WOŚP, o czym zadecydowali pracownicy firmy w wewnętrznym głosowaniu. Fundacja WOŚP to organizacja aktywnie włączająca się w pomoc w walce z Covid-19, która m. in. sprowadziła do Polski trzy samoloty z transportem sprzętu medycznego, kupiła 157 kardiomonitorów, 71 respiratorów 2,6 mln trójwarstwowych maseczek chirurgicznych, 75 000 przyłbic i 10 000 masek sportowych, które mogą służyć w charakterze wielorazowych masek ochronnych. Sprzęty kupowane przez WOŚP trafiają do szpitali, domów pomocy społecznej i stacji pogotowia ratunkowego. Dzięki środkom przekazanym przez PepsiCo Polska Fundacja WOŚP będzie mogła wesprzeć jeszcze większą liczbę osób. 

Oprócz kwoty przekazanej na zasilenie Funduszu Interwencyjnego WOŚP, w PepsiCo Polska zainicjowana została lokalna odsłona programu 2:1, realizowanego we współpracy z Fundacją PepsiCo, charytatywnym ramieniem firmy. Program polega na tym, że Fundacja PepsiCo zobowiązała się podwoić każdą kwotę, jaką pracownicy w sposób dobrowolny przekażą z majowego wynagrodzenia na rzecz Funduszu Interwencyjnego WOŚP. Do chwili obecnej 172 pracowników PepsiCo Polska przekazało darowizny o wartości 31 650 zł, co wraz z podwojeniem kwoty przez Fundację PepsiCo w wysokości 63 300 zł daje łączną sumę 94 950 zł. 

– W PepsiCo chcemy nieść pomoc i to czynimy. Jesteśmy firmą z sektora spożywczego, dlatego nasze działania w sposób świadomy koncentrujemy na zapewnianiu żywności dla najbardziej potrzebujących grup społecznych. W tym trudnym okresie staramy się przede wszystkim wspomagać niezwykle zaangażowany w walkę z pandemią personel medyczny, który z uwagi na długie godziny pracy nie ma czasu ani zasobów na przygotowywanie posiłków – powiedział Michał Jaszczyk, prezes PepsiCo Polska. – Oprócz tego pomagamy wybranym grupom w lokalnych społecznościach, do których zaliczamy osoby starsze oraz naszych partnerów z branży gastronomicznej. To właśnie teraz jakość ich życia uległa znacznemu pogorszeniu, stąd potrzeba naszej specjalnej uwagi i wsparcia – dodał Michał Jaszczyk. 

We współpracy z partnerem, firmą AmRest (właścicielem m.in. marek KFC, Pizza Hut oraz Burger King), PepsiCo Polska rozdysponowała 13 tys. posiłków, które dostarczone zostały do personelu medycznego. Podobna akcja zostanie przeprowadzona z firmą Glovo, dzięki której do szpitali dostarczonych zostanie kolejne 14 tys. posiłków w kilkunastu miastach w Polsce. Środki na oba przedsięwzięcia zostały przekazane przez Fundację PepsiCo. 

Z środków własnych PepsiCo Polska ufunduje dalsze 21 tys. posiłków. Ponad 3,5 tys. posiłków trafi do osób starszych. Ta grupa otrzyma żywność dzięki współpracy PepsiCo z Legią Warszawa 
i Fundacją Legii Warszawa, która w ramach akcji #GOTOWIDOPOMOCY ciepłe posiłki dostarcza warszawskim seniorom.  

PepsiCo nie zapomina też o swoich partnerach z sektora gastronomicznego – do 3000 punktów gastronomicznych w całym kraju trafi kolejna transza ponad 600 tys. butelek napojów produkowanych przez PepsiCo (co łącznie z wcześniej przekazaną partią daje ponad 1 mln butelek napojów). Restauratorzy będą mogli wydawać je jako gratisy do zamówień realizowanych na wynos, co pozwoli zachęcić konsumentów do częstszych zamówień. Dodatkowo, wybrana grupa 70 lokalnie działających podmiotów gastronomicznych współpracujących z PepsiCo otrzyma wsparcie finansowe, które przeznaczone zostanie na przygotowanie 10 tys. posiłków dla walczących z pandemią pracowników lokalnych służb medycznych.

Na początku kwietnia br. firma PepsiCo poinformowała o przekazaniu 3,3 mln zł na działania pomocowe w Polsce, które obejmowały przede wszystkim dostawę produktów spożywczych i napojów do polskich szpitali i innych placówek medycznych w ramach akcji #WzywamyPosiłki oraz w ramach działań bezpośrednich. Dodatkowo firma bezpłatnie przekazała 400 tys. butelek napojów partnerom z sektora gastronomicznego, jednego z najbardziej dotkniętych skutkami zamrożenia gospodarki. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne BRAK ZDJĘCIA
2024-04-25 | 15:00

ZNAMY NOMINOWANYCH DO NAGRODY KORCZAKA W 2024 ROKU

ZNAMY NOMINOWANYCH DO NAGRODY KORCZAKA W 2024 ROKU   W tym roku do Nagrody Korczaka wypłynęło wyjątkowo dużo zgłoszeń – 147 osoby i instytucje z całego kraju. Jak podkreśla Uczelnia Korczaka – organizator konkursu
Problemy społeczne ŁOWCY METEORYTÓW W NOWYM PROGRAMIE EDUKACYJNYM DLA SZKÓŁ
2024-04-22 | 11:00

ŁOWCY METEORYTÓW W NOWYM PROGRAMIE EDUKACYJNYM DLA SZKÓŁ

Warszawa, 18 kwietnia 2024 Fundacja Nauka. To Lubię ogłosiła dzisiaj uruchomienie nowego programu edukacyjnego dla szkół podstawowych i średnich pt. „Łowcy
Problemy społeczne Mieszkańcy Pomorza wypożyczą nieodpłatnie sprzęt rehabilitacyjny .
2024-04-12 | 06:00

Mieszkańcy Pomorza wypożyczą nieodpłatnie sprzęt rehabilitacyjny .

Szacuje się, że w Polsce żyje ponad 4 miliony osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami ruchowymi. Z tej liczby około 200.000 osób, to mieszkańcy Pomorza. Dlatego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.