PepsiCo Polska rozpoczyna II fazę pomocy dla lokalnych społeczności

Justyna Wrzosek
Questia
ul. Piękna 43/5
00-672 Warszawa
jwrzosek|questiapr.pl| |jwrzosek|questiapr.pl
+48 22 623 07 00
questiapr.pl
PepsiCo Polska w najbliższym czasie przekaże wsparcie na rzecz lokalnych społeczności. Środki zasilą Fundusz Interwencyjny Fundacji WOŚP, oprócz tego zakupionych zostanie 48 tysięcy posiłków dla personelu medycznego oraz seniorów, a także zapewniona zostanie dalsza pomoc dla partnerów z branży gastronomicznej – łącznie przekazanych zostanie ponad milion bezpłatnych butelek Pepsi. Całkowita wartość pomocy udzielanej przez PepsiCo w Polsce wynosi około 6 mln zł.
Polski oddział światowego producenta żywności i napojów zasili Fundusz Interwencyjny Fundacji WOŚP, o czym zadecydowali pracownicy firmy w wewnętrznym głosowaniu. Fundacja WOŚP to organizacja aktywnie włączająca się w pomoc w walce z Covid-19, która m. in. sprowadziła do Polski trzy samoloty z transportem sprzętu medycznego, kupiła 157 kardiomonitorów, 71 respiratorów 2,6 mln trójwarstwowych maseczek chirurgicznych, 75 000 przyłbic i 10 000 masek sportowych, które mogą służyć w charakterze wielorazowych masek ochronnych. Sprzęty kupowane przez WOŚP trafiają do szpitali, domów pomocy społecznej i stacji pogotowia ratunkowego. Dzięki środkom przekazanym przez PepsiCo Polska Fundacja WOŚP będzie mogła wesprzeć jeszcze większą liczbę osób.
Oprócz kwoty przekazanej na zasilenie Funduszu Interwencyjnego WOŚP, w PepsiCo Polska zainicjowana została lokalna odsłona programu 2:1, realizowanego we współpracy z Fundacją PepsiCo, charytatywnym ramieniem firmy. Program polega na tym, że Fundacja PepsiCo zobowiązała się podwoić każdą kwotę, jaką pracownicy w sposób dobrowolny przekażą z majowego wynagrodzenia na rzecz Funduszu Interwencyjnego WOŚP. Do chwili obecnej 172 pracowników PepsiCo Polska przekazało darowizny o wartości 31 650 zł, co wraz z podwojeniem kwoty przez Fundację PepsiCo w wysokości 63 300 zł daje łączną sumę 94 950 zł.
– W PepsiCo chcemy nieść pomoc i to czynimy. Jesteśmy firmą z sektora spożywczego, dlatego nasze działania w sposób świadomy koncentrujemy na zapewnianiu żywności dla najbardziej potrzebujących grup społecznych. W tym trudnym okresie staramy się przede wszystkim wspomagać niezwykle zaangażowany w walkę z pandemią personel medyczny, który z uwagi na długie godziny pracy nie ma czasu ani zasobów na przygotowywanie posiłków – powiedział Michał Jaszczyk, prezes PepsiCo Polska. – Oprócz tego pomagamy wybranym grupom w lokalnych społecznościach, do których zaliczamy osoby starsze oraz naszych partnerów z branży gastronomicznej. To właśnie teraz jakość ich życia uległa znacznemu pogorszeniu, stąd potrzeba naszej specjalnej uwagi i wsparcia – dodał Michał Jaszczyk.
We współpracy z partnerem, firmą AmRest (właścicielem m.in. marek KFC, Pizza Hut oraz Burger King), PepsiCo Polska rozdysponowała 13 tys. posiłków, które dostarczone zostały do personelu medycznego. Podobna akcja zostanie przeprowadzona z firmą Glovo, dzięki której do szpitali dostarczonych zostanie kolejne 14 tys. posiłków w kilkunastu miastach w Polsce. Środki na oba przedsięwzięcia zostały przekazane przez Fundację PepsiCo.
Z środków własnych PepsiCo Polska ufunduje dalsze 21 tys. posiłków. Ponad 3,5 tys. posiłków trafi do osób starszych. Ta grupa otrzyma żywność dzięki współpracy PepsiCo z Legią Warszawa
i Fundacją Legii Warszawa, która w ramach akcji #GOTOWIDOPOMOCY ciepłe posiłki dostarcza warszawskim seniorom.
PepsiCo nie zapomina też o swoich partnerach z sektora gastronomicznego – do 3000 punktów gastronomicznych w całym kraju trafi kolejna transza ponad 600 tys. butelek napojów produkowanych przez PepsiCo (co łącznie z wcześniej przekazaną partią daje ponad 1 mln butelek napojów). Restauratorzy będą mogli wydawać je jako gratisy do zamówień realizowanych na wynos, co pozwoli zachęcić konsumentów do częstszych zamówień. Dodatkowo, wybrana grupa 70 lokalnie działających podmiotów gastronomicznych współpracujących z PepsiCo otrzyma wsparcie finansowe, które przeznaczone zostanie na przygotowanie 10 tys. posiłków dla walczących z pandemią pracowników lokalnych służb medycznych.
Na początku kwietnia br. firma PepsiCo poinformowała o przekazaniu 3,3 mln zł na działania pomocowe w Polsce, które obejmowały przede wszystkim dostawę produktów spożywczych i napojów do polskich szpitali i innych placówek medycznych w ramach akcji #WzywamyPosiłki oraz w ramach działań bezpośrednich. Dodatkowo firma bezpłatnie przekazała 400 tys. butelek napojów partnerom z sektora gastronomicznego, jednego z najbardziej dotkniętych skutkami zamrożenia gospodarki.

Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.