Komunikaty PR

Pierwsza edycja Oliwskiego Budżetu Sąsiedzkiego zakończona!

2020-09-14  |  12:04
Biuro prasowe

Zdjęcia: https://1drv.ms/u/s!Ak6vnk2kpo84iPw36WhOVpTvvXgdMw?e=r5HKuJ

Oliwski Budżet Sąsiedzki (OBS) to projekt wsparcia finansowego dla inicjatyw zgłaszanych przez mieszkańców dzielnicy. Jego celem jest podniesienie jakości ich życia, modernizacja otaczającej przestrzeni oraz wprowadzanie rozwiązań, które rozwiną lokalne interakcje.

Pierwszy Oliwski Budżet Sąsiedzki to projekt pilotażowy, który ma określić zapotrzebowanie oliwskiej społeczności na takie inicjatywy. W pierwszej edycji pula środków pieniężnych przeznaczonych na dofinansowane projekty to 18 tysięcy złotych, w której 12 tysięcy przeznaczyła Olivia Business Centre, a 6 tysięcy Radny Miasta Gdańska z terenu Oliwy Andrzej Stelmasiewicz.  O finansowanie z mogły  ubiegać się zarówno projekty miękkie (organizacja spotkań, kursów czy warsztatów), ale również infrastrukturalne, które na trwałe wpiszą się w charakter oliwskiej przestrzeni.

Nabór wniosków ruszył 20 lipca i trwał do końca sierpnia br. W czasie  posiedzenia Jury składającego się przedstawicieli Rady Miasta Gdańska, Rady Dzielnicy Oliwa, przedstawicieli środowiska kultury i Olivii Business Centre wyłonione zostały projekty, które uzyskały dofinansowanie. Ich ogłoszenie nastąpiło w trakcie Viva Oliwa – święta dzielnicy, w której położona jest Olivia Business Centre.

Największą liczbę głosów uzyskał projekt „Biblioteka +”, zgłoszony przez grupę oliwskich rodziców. W jego ramach w oliwskiej bibliotece powstanie dział dziecięcy, mający skłonić najmłodszych mieszkańców dzielnicy do częstszych odwiedzin w bibliotece i oswajanie ich z książkami i czytelnictwem.

Drugie dofinansowanie skierowane będzie dla dwóch instytucji, które wspólnie realizować będą projekt „Oliwa Kulturalna i Kulinarna” zgłoszony przez Stowarzyszenie Inicjatywa Miasto oraz „Co warto zobaczyć w Oliwie – inspiracja przy kawie”, zgłoszony przez Zespół Szkół Specjalnych nr 2. Oba, bardzo zbliżone do siebie projekty obejmują stworzenie mapy Oliwy z zaznaczonymi największymi atrakcjami Oliwy, mniej popularnymi, aczkolwiek również wartymi zobaczenia miejscami, a także punktami gastronomicznymi, kawiarniami i innymi punktami usługowymi. Dzięki niemu możliwa będzie szeroka promocja lokalnych przedsiębiorców.

Trzecim projektem, który uzyskał dofinansowanie jest projekt Arte – kreacja, zgłoszony przez Stowarzyszenie dla Osób z Chorobą Parkinsona i Chorobami Zwyrodnieniowymi Mózgu oraz Opiekunów: Park On. W jego ramach dofinansowanie zyska przeprowadzenie 18 warsztatów plastycznych i ceramicznych z elementami arteterapii dedykowanych osobom, które z racji wieku, czy konsekwencji postepującej degeneracyjnej choroby mózgu zagrożone są depresją, utratą sprawności, poczuciem wykluczenia.

Kolejna edycja Oliwskiego Budżetu Sąsiedzkiego planowana jest na wiosnę 2021 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców Biuro prasowe
2025-06-24 | 18:00

Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

W Sejmie Rzeczypospolitej Polskiej odbyła się uroczysta inauguracja wystawy i premiera raportu podsumowującego ogólnopolski projekt Związku Przedsiębiorców
Problemy społeczne Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane
Problemy społeczne 878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB
2025-03-12 | 06:00

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Branża browarnicza jest ważnym sektorem gospodarki światowej, który wygenerował 0,8% światowego PKB w 2023 r., czyli 878 miliardów dolarów. To więcej niż wg Banku

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.