Komunikaty PR

Pierwsza edycja Oliwskiego Budżetu Sąsiedzkiego zakończona!

2020-09-14  |  12:04
Biuro prasowe

Zdjęcia: https://1drv.ms/u/s!Ak6vnk2kpo84iPw36WhOVpTvvXgdMw?e=r5HKuJ

Oliwski Budżet Sąsiedzki (OBS) to projekt wsparcia finansowego dla inicjatyw zgłaszanych przez mieszkańców dzielnicy. Jego celem jest podniesienie jakości ich życia, modernizacja otaczającej przestrzeni oraz wprowadzanie rozwiązań, które rozwiną lokalne interakcje.

Pierwszy Oliwski Budżet Sąsiedzki to projekt pilotażowy, który ma określić zapotrzebowanie oliwskiej społeczności na takie inicjatywy. W pierwszej edycji pula środków pieniężnych przeznaczonych na dofinansowane projekty to 18 tysięcy złotych, w której 12 tysięcy przeznaczyła Olivia Business Centre, a 6 tysięcy Radny Miasta Gdańska z terenu Oliwy Andrzej Stelmasiewicz.  O finansowanie z mogły  ubiegać się zarówno projekty miękkie (organizacja spotkań, kursów czy warsztatów), ale również infrastrukturalne, które na trwałe wpiszą się w charakter oliwskiej przestrzeni.

Nabór wniosków ruszył 20 lipca i trwał do końca sierpnia br. W czasie  posiedzenia Jury składającego się przedstawicieli Rady Miasta Gdańska, Rady Dzielnicy Oliwa, przedstawicieli środowiska kultury i Olivii Business Centre wyłonione zostały projekty, które uzyskały dofinansowanie. Ich ogłoszenie nastąpiło w trakcie Viva Oliwa – święta dzielnicy, w której położona jest Olivia Business Centre.

Największą liczbę głosów uzyskał projekt „Biblioteka +”, zgłoszony przez grupę oliwskich rodziców. W jego ramach w oliwskiej bibliotece powstanie dział dziecięcy, mający skłonić najmłodszych mieszkańców dzielnicy do częstszych odwiedzin w bibliotece i oswajanie ich z książkami i czytelnictwem.

Drugie dofinansowanie skierowane będzie dla dwóch instytucji, które wspólnie realizować będą projekt „Oliwa Kulturalna i Kulinarna” zgłoszony przez Stowarzyszenie Inicjatywa Miasto oraz „Co warto zobaczyć w Oliwie – inspiracja przy kawie”, zgłoszony przez Zespół Szkół Specjalnych nr 2. Oba, bardzo zbliżone do siebie projekty obejmują stworzenie mapy Oliwy z zaznaczonymi największymi atrakcjami Oliwy, mniej popularnymi, aczkolwiek również wartymi zobaczenia miejscami, a także punktami gastronomicznymi, kawiarniami i innymi punktami usługowymi. Dzięki niemu możliwa będzie szeroka promocja lokalnych przedsiębiorców.

Trzecim projektem, który uzyskał dofinansowanie jest projekt Arte – kreacja, zgłoszony przez Stowarzyszenie dla Osób z Chorobą Parkinsona i Chorobami Zwyrodnieniowymi Mózgu oraz Opiekunów: Park On. W jego ramach dofinansowanie zyska przeprowadzenie 18 warsztatów plastycznych i ceramicznych z elementami arteterapii dedykowanych osobom, które z racji wieku, czy konsekwencji postepującej degeneracyjnej choroby mózgu zagrożone są depresją, utratą sprawności, poczuciem wykluczenia.

Kolejna edycja Oliwskiego Budżetu Sąsiedzkiego planowana jest na wiosnę 2021 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne 878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB Biuro prasowe
2025-03-12 | 06:00

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Branża browarnicza jest ważnym sektorem gospodarki światowej, który wygenerował 0,8% światowego PKB w 2023 r., czyli 878 miliardów dolarów. To więcej niż wg Banku
Problemy społeczne Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
2025-02-20 | 17:00

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Wyobraź sobie, że każdego ranka budzisz się wypoczęty i pełen energii. Co więcej, aby to osiągnąć nie potrzebujesz kolejnej kawy. Wystarczy naturalny, dostępny
Problemy społeczne Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków
2024-12-18 | 16:10

Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków

Jedynie 21 proc. mężczyzn i aż dwukrotnie większy odsetek kobiet (45 proc.) deklaruje, że wykonuje większość prac domowych. Z kolei co trzecia przedsiębiorczyni także przyznaje, że

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.