Komunikaty PR

Pierwsza edycja Oliwskiego Budżetu Sąsiedzkiego zakończona!

2020-09-14  |  12:04
Biuro prasowe

Zdjęcia: https://1drv.ms/u/s!Ak6vnk2kpo84iPw36WhOVpTvvXgdMw?e=r5HKuJ

Oliwski Budżet Sąsiedzki (OBS) to projekt wsparcia finansowego dla inicjatyw zgłaszanych przez mieszkańców dzielnicy. Jego celem jest podniesienie jakości ich życia, modernizacja otaczającej przestrzeni oraz wprowadzanie rozwiązań, które rozwiną lokalne interakcje.

Pierwszy Oliwski Budżet Sąsiedzki to projekt pilotażowy, który ma określić zapotrzebowanie oliwskiej społeczności na takie inicjatywy. W pierwszej edycji pula środków pieniężnych przeznaczonych na dofinansowane projekty to 18 tysięcy złotych, w której 12 tysięcy przeznaczyła Olivia Business Centre, a 6 tysięcy Radny Miasta Gdańska z terenu Oliwy Andrzej Stelmasiewicz.  O finansowanie z mogły  ubiegać się zarówno projekty miękkie (organizacja spotkań, kursów czy warsztatów), ale również infrastrukturalne, które na trwałe wpiszą się w charakter oliwskiej przestrzeni.

Nabór wniosków ruszył 20 lipca i trwał do końca sierpnia br. W czasie  posiedzenia Jury składającego się przedstawicieli Rady Miasta Gdańska, Rady Dzielnicy Oliwa, przedstawicieli środowiska kultury i Olivii Business Centre wyłonione zostały projekty, które uzyskały dofinansowanie. Ich ogłoszenie nastąpiło w trakcie Viva Oliwa – święta dzielnicy, w której położona jest Olivia Business Centre.

Największą liczbę głosów uzyskał projekt „Biblioteka +”, zgłoszony przez grupę oliwskich rodziców. W jego ramach w oliwskiej bibliotece powstanie dział dziecięcy, mający skłonić najmłodszych mieszkańców dzielnicy do częstszych odwiedzin w bibliotece i oswajanie ich z książkami i czytelnictwem.

Drugie dofinansowanie skierowane będzie dla dwóch instytucji, które wspólnie realizować będą projekt „Oliwa Kulturalna i Kulinarna” zgłoszony przez Stowarzyszenie Inicjatywa Miasto oraz „Co warto zobaczyć w Oliwie – inspiracja przy kawie”, zgłoszony przez Zespół Szkół Specjalnych nr 2. Oba, bardzo zbliżone do siebie projekty obejmują stworzenie mapy Oliwy z zaznaczonymi największymi atrakcjami Oliwy, mniej popularnymi, aczkolwiek również wartymi zobaczenia miejscami, a także punktami gastronomicznymi, kawiarniami i innymi punktami usługowymi. Dzięki niemu możliwa będzie szeroka promocja lokalnych przedsiębiorców.

Trzecim projektem, który uzyskał dofinansowanie jest projekt Arte – kreacja, zgłoszony przez Stowarzyszenie dla Osób z Chorobą Parkinsona i Chorobami Zwyrodnieniowymi Mózgu oraz Opiekunów: Park On. W jego ramach dofinansowanie zyska przeprowadzenie 18 warsztatów plastycznych i ceramicznych z elementami arteterapii dedykowanych osobom, które z racji wieku, czy konsekwencji postepującej degeneracyjnej choroby mózgu zagrożone są depresją, utratą sprawności, poczuciem wykluczenia.

Kolejna edycja Oliwskiego Budżetu Sąsiedzkiego planowana jest na wiosnę 2021 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków Biuro prasowe
2024-12-18 | 16:10

Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków

Jedynie 21 proc. mężczyzn i aż dwukrotnie większy odsetek kobiet (45 proc.) deklaruje, że wykonuje większość prac domowych. Z kolei co trzecia przedsiębiorczyni także przyznaje, że
Problemy społeczne Burger King wchodzi do Zgorzelca
2024-12-18 | 16:00

Burger King wchodzi do Zgorzelca

W najbliższy piątek Burger King oficjalnie otworzy swoje drzwi dla mieszkańców Zgorzelca. Pierwsza w mieście, wolnostojąca restauracja marki powstała obok Centrum Handlowego Zgorzelec
Problemy społeczne Pudliszki wspierają Szlachetną Paczkę
2024-12-15 | 13:10

Pudliszki wspierają Szlachetną Paczkę

Pudliszki, znana marka sosów i ketchupów, ponownie angażuje się w działalność charytatywną i przekazuje 200 tys. zł na wsparcie Szlachetnej Paczki. Marka dołącza do ponad

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Edukacja

Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami

Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.

Fundusze unijne

Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty

Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.