Po roku od wybuchu wojny w Ukrainie klienci sieci Lidl Polska nadal pomagają
24 lutego 2022 roku rosyjskie wojska zaatakowały Ukrainę. Od wybuchu wojny mija dokładnie rok. Na pomoc sąsiadom zza wschodniej granicy Grupa, do której należy Lidl Polska, przeznaczyła rekordową kwotę ponad 47 mln zł. Jednocześnie, od pierwszych dni, w sklepach sieci prowadzone są zbiórki najpotrzebniejszych produktów – do tej pory przekazano ponad 960 000 kg żywności oraz środków ochrony osobistej. W rocznicę wybuchu wojny firma przypomina, że pomoc nadal jest potrzebna.
Lidl Polska od początku z uwagą śledzi rozwój wydarzeń w Ukrainie. Dzięki skróconym procedurom i wieloletniemu partnerstwu z organizacjami pomocowymi, sieć zdołała zaangażować się we wsparcie obywatelom Ukrainy już od pierwszych dni. Do tej pory, dzięki zbiórkom prowadzonym w sklepach w całej w Polsce, klienci Lidl Polska zebrali ponad 961 471 kg produktów (stan na 17 lutego 2023 r.). Są to m.in. najbardziej potrzebne: trwała żywność, tekstylia domowe i artykuły higieniczne, które na bieżąco przekazywane są do Banków Żywności, Caritas oraz innych organizacji, a dalej – do potrzebujących. Część z nich stanowi znaczący wkład w zaopatrzenie uchodźców: rodzin, kobiet i dzieci, na obszarach przy granicy z Ukrainą. Dodatkowo, w 16 sklepach położonych najbliżej granicy, od 3 marca obowiązywały specjalne programy przecen, aby jak najskuteczniej pomóc osobom dotkniętym kryzysem migracyjnym oraz Polakom, którzy niosą im wsparcie. Równocześnie, grupa, która jest właścicielem sieci Lidl, przeznaczyła na pomoc obywatelom Ukrainy dotkniętym wojną oraz kryzysem uchodźczym równowartość 47 milionów złotych. To do tej pory największa darowizna przekazana przez firmę.
- Wśród pracowników Lidl Polska jest wielu obywateli Ukrainy – naszych Koleżanek i Kolegów. To z myślą o nich oraz ich rodzinach, wspólnie z grupą, której jesteśmy częścią, zdecydowaliśmy się przeznaczyć na pomoc ponad 47 000 000 złotych. Regularnie wysyłamy też do organizacji pomocowych w Ukrainie, m.in. do Caritas Ukraina, tiry wypełnione żywnością, pieluchami i pozostałymi środkami higieny osobistej.. Należy jednak pamiętać, że wojna nadal trwa, dlatego gorącą zachęcamy do dalszego pomagania – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications & CSR w Lidl Polska.
Życie w cieniu wojny
Poza pomocą materialną i finansową, pracownicy Lidl Polska narodowości ukraińskiej mogą też korzystać z profesjonalnej, poufnej i bezpłatnej pomocy udzielanej przez wykwalifikowanych psychologów, prawników i doradców finansowych, posługujących się językiem ukraińskim oraz rosyjskim. Przyszłym pracownikom z Ukrainy Lidl Polska oferuje natomiast pomoc w uzyskaniu niezbędnych pozwoleń. Jednocześnie, od początku wojny, firma podejmuje wiele działań, aby obywatele Ukrainy, którzy dotarli do Polski, poczuli się bezpiecznie i komfortowo. Nie tylko pomaga im w znalezieniu pracy, ale też podejmuje działania ułatwiające uchodźcom codzienne funkcjonowanie i robienie zakupów w sklepach. W tym celu na język ukraiński przetłumaczono m.in.: komunikaty w miejscu sprzedaży, interfejs kas samoobsługowych oraz aplikację Lidl Plus. Wszystkie reklamy Lidl Polska emitowane w telewizji mają także napisy w języku ukraińskim.
Choć wiele zostało już zrobione, w związku z trwającą wojną, potrzeby obywateli Ukrainy nie maleją. W sklepach Lidl Polska nadal prowadzone są specjalne zbiórki. Klienci, chcący wesprzeć potrzebujących poprzez organizacje NGO działające w Polsce i za granicą, mogą przekazywać produkty, wkładając je do oznakowanych koszy, ustawionych za linią kas.

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.