Komunikaty PR

Po roku od wybuchu wojny w Ukrainie klienci sieci Lidl Polska nadal pomagają

2023-02-24  |  10:00

24 lutego 2022 roku rosyjskie wojska zaatakowały Ukrainę. Od wybuchu wojny mija dokładnie rok. Na pomoc sąsiadom zza wschodniej granicy Grupa, do której należy Lidl Polska, przeznaczyła rekordową kwotę ponad 47 mln zł. Jednocześnie, od pierwszych dni, w sklepach sieci prowadzone są zbiórki najpotrzebniejszych produktów – do tej pory przekazano ponad 960 000 kg żywności oraz środków ochrony osobistej. W rocznicę wybuchu wojny firma przypomina, że pomoc nadal jest potrzebna.

Lidl Polska od początku z uwagą śledzi rozwój wydarzeń w Ukrainie. Dzięki skróconym procedurom i wieloletniemu partnerstwu z organizacjami pomocowymi, sieć zdołała zaangażować się we wsparcie obywatelom Ukrainy już od pierwszych dni. Do tej pory, dzięki zbiórkom prowadzonym w sklepach w całej w Polsce, klienci Lidl Polska zebrali ponad 961 471 kg produktów (stan na 17 lutego 2023 r.). Są to m.in. najbardziej potrzebne: trwała żywność, tekstylia domowe i artykuły higieniczne, które na bieżąco przekazywane są do Banków Żywności, Caritas oraz innych organizacji, a dalej – do potrzebujących. Część z nich stanowi znaczący wkład w zaopatrzenie uchodźców: rodzin, kobiet i dzieci, na obszarach przy granicy z  Ukrainą. Dodatkowo, w 16 sklepach położonych najbliżej granicy, od 3 marca obowiązywały specjalne programy przecen, aby jak najskuteczniej pomóc osobom dotkniętym kryzysem migracyjnym oraz Polakom, którzy niosą im wsparcie. Równocześnie, grupa, która jest właścicielem sieci Lidl, przeznaczyła na pomoc obywatelom Ukrainy dotkniętym wojną oraz kryzysem uchodźczym równowartość 47 milionów złotych. To do tej pory największa darowizna przekazana przez firmę.

- Wśród pracowników Lidl Polska jest wielu obywateli Ukrainy – naszych Koleżanek i Kolegów. To z myślą o nich oraz ich rodzinach, wspólnie z grupą, której jesteśmy częścią, zdecydowaliśmy się przeznaczyć na pomoc ponad 47 000 000 złotych. Regularnie wysyłamy też do organizacji pomocowych w Ukrainie, m.in. do Caritas Ukraina, tiry wypełnione żywnością, pieluchami i  pozostałymi środkami higieny osobistej.. Należy jednak pamiętać, że wojna nadal trwa, dlatego gorącą zachęcamy do dalszego pomagania – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of  Corporate Communications & CSR w Lidl Polska.

Życie w cieniu wojny

Poza pomocą materialną i finansową, pracownicy Lidl Polska narodowości ukraińskiej mogą też korzystać z profesjonalnej, poufnej i bezpłatnej pomocy udzielanej przez wykwalifikowanych psychologów, prawników i doradców finansowych, posługujących się językiem ukraińskim oraz rosyjskim. Przyszłym pracownikom z Ukrainy Lidl Polska oferuje natomiast pomoc w uzyskaniu niezbędnych pozwoleń. Jednocześnie, od początku wojny, firma podejmuje wiele działań, aby obywatele Ukrainy, którzy dotarli do Polski, poczuli się bezpiecznie i komfortowo. Nie tylko pomaga im w znalezieniu pracy, ale też podejmuje działania ułatwiające uchodźcom codzienne funkcjonowanie i robienie zakupów w sklepach. W tym celu na język ukraiński przetłumaczono m.in.: komunikaty w miejscu sprzedaży, interfejs kas samoobsługowych oraz aplikację Lidl Plus. Wszystkie reklamy Lidl Polska emitowane w telewizji mają także napisy w języku ukraińskim.

Choć wiele zostało już zrobione, w związku z trwającą wojną, potrzeby obywateli Ukrainy nie maleją. W sklepach Lidl Polska nadal prowadzone są specjalne zbiórki. Klienci, chcący wesprzeć potrzebujących poprzez organizacje NGO działające w Polsce i za granicą, mogą przekazywać produkty, wkładając je do oznakowanych koszy, ustawionych za linią kas.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne BRAK ZDJĘCIA
2024-04-25 | 15:00

ZNAMY NOMINOWANYCH DO NAGRODY KORCZAKA W 2024 ROKU

ZNAMY NOMINOWANYCH DO NAGRODY KORCZAKA W 2024 ROKU   W tym roku do Nagrody Korczaka wypłynęło wyjątkowo dużo zgłoszeń – 147 osoby i instytucje z całego kraju. Jak podkreśla Uczelnia Korczaka – organizator konkursu
Problemy społeczne ŁOWCY METEORYTÓW W NOWYM PROGRAMIE EDUKACYJNYM DLA SZKÓŁ
2024-04-22 | 11:00

ŁOWCY METEORYTÓW W NOWYM PROGRAMIE EDUKACYJNYM DLA SZKÓŁ

Warszawa, 18 kwietnia 2024 Fundacja Nauka. To Lubię ogłosiła dzisiaj uruchomienie nowego programu edukacyjnego dla szkół podstawowych i średnich pt. „Łowcy
Problemy społeczne Mieszkańcy Pomorza wypożyczą nieodpłatnie sprzęt rehabilitacyjny .
2024-04-12 | 06:00

Mieszkańcy Pomorza wypożyczą nieodpłatnie sprzęt rehabilitacyjny .

Szacuje się, że w Polsce żyje ponad 4 miliony osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami ruchowymi. Z tej liczby około 200.000 osób, to mieszkańcy Pomorza. Dlatego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.