Polska w ostatniej dziesiątce krajów pod względem dobroczynności
Ponad 60 proc. Polek i Polaków ma zaufanie do organizacji pozarządowych, jednak poziom wiedzy na temat ich działalności i sytuacji jest niski, a w działania w ramach wolontariatu angażuje się tylko 4 proc. Tymczasem tego typu działania nie tylko niosą wsparcie potrzebującym i dają poczucie wspierania wyższej idei, ale też pomagają rozwijać kompetencje przyszłości, jak kreatywność i umiejętność budowania relacji. Fundacja Dr Clown wspólnie z agencją Rocket Science Communications chcą to zmienić.
W ogólnoświatowym zestawieniu World Giving Index 2023 według deklaracji 22 proc. dorosłych Polek i Polaków w minionym roku udzieliło wsparcia nieznajomej osobie, 18 proc. przekazało pieniądze na cel dobroczynny, a 4 proc. udzielało się w ramach wolontariatu. Dlatego Polska pod względem działań dobroczynnych znajduje się w ostatniej dziesiątce krajów świata.
W Polsce mamy wiele fundacji oraz instytucji, które dają możliwości działań wolontaryjnych. Chcemy przypominać o tym głośniej i częściej, ponieważ działania na rzecz wsparcia osób potrzebujących dają korzyści każdej z zaangażowanych stron. Działacze społeczni rozwijają między innymi wrażliwość, kreatywność czy umiejętność budowania relacji. To kluczowe kompetencje przyszłości dla obywatela współczesnego świata, członka społeczeństwa i pracownika. Polacy pokazali, że potrafią się wykazać wielką mobilizacją i solidarnością z potrzebującymi, gdy jest taka potrzeba. Dlatego wspólnie chcemy sprawić, żeby dobroczynność stała się naszym regularnym zwyczajem - mówi Agata Bednarek, Prezeska Zarządu Fundacji Dr Clown.
Według dostępnych badań 63 proc. Polek i Polaków ufa organizacjom pozarządowym, a 62 proc. uważa, że są potrzebne. Jednocześnie jednak nie mają wiedzy o sposobach funkcjonowania, finansowania i sytuacji takich instytucji, a 38 proc. nie ma żadnych skojarzeń w związku z ich działalnością. Tylko 4 proc. wspiera organizacje pozarządowe regularnie - co miesiąc lub częściej.
Fundacja Dr Clown już od 25 lat wyznacza standardy w terapii śmiechem i sposobach budzenia radości u dzieci, seniorów oraz osób z niepełnosprawnościami w szpitalach i wyspecjalizowanych placówkach. Jej działalność polega na szkoleniu i koordynowaniu pracy blisko 500 profesjonalnie wyszkolonych wolontariuszy - Doktorów Clownów - którzy docierają do niemal 150 szpitali i placówek specjalistycznych w ponad 80 miastach całej Polski, nawiązując relacje z niemal 41 tys. beneficjentów rocznie. Oprócz tego Fundacja prowadzi jedną z największych w Polsce inicjatyw dogoterapii. Zebrane środki są przeznaczane przede wszystkim na finansowanie szkoleń Doktorów Clownów, którzy docierają z terapią śmiechem do polskich szpitali, ich wyposażenia, dojazdów i na organizację dobroczynnych akcji specjalnych.
Fundacja nawiązała współpracę z Rocket Science Communications w ramach przygotowania i egzekucji strategii dla działań PR oraz w social media, budowania pozycji eksperta, komunikacji wewnętrznej, a także szkoleń z zakresu komunikacji dla pracowników.
Cieszę się na tę współpracę. Wspólnie chcemy skupić się na pozytywnym kierunku komunikacji, dzieleniu się dobrem, jakie wynika z dobroczynności oraz budzenia radości u potrzebujących i wspierających. Pomożemy Fundacji podnosić tematy z tym związane, nagłaśniać sytuację instytucji dobroczynnych w Polsce i zrealizować ambicję stania się ważnym głosem promującym dobroczynność w naszym kraju. Bo to dzięki zaangażowaniu Polek i Polaków organizacje pożytku publicznego są w stanie wspólnie działać i wspierać. Praca na rzecz promowania postaw społecznych daje dużą satysfakcję - mówi Karolina Krzeska, CEO Rocket Science Communications.

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.