Komunikaty PR

Polska w ostatniej dziesiątce krajów pod względem dobroczynności

2024-02-13  |  16:20
Biuro prasowe

Ponad 60 proc. Polek i Polaków ma zaufanie do organizacji pozarządowych, jednak poziom wiedzy na temat ich działalności i sytuacji jest niski, a w działania w ramach wolontariatu angażuje się tylko 4 proc. Tymczasem tego typu działania nie tylko niosą wsparcie potrzebującym i dają poczucie wspierania wyższej idei, ale też pomagają rozwijać kompetencje przyszłości, jak kreatywność i umiejętność budowania relacji. Fundacja Dr Clown wspólnie z agencją Rocket Science Communications chcą to zmienić.

W ogólnoświatowym zestawieniu World Giving Index 2023 według deklaracji 22 proc. dorosłych Polek i Polaków w minionym roku udzieliło wsparcia nieznajomej osobie, 18 proc. przekazało pieniądze na cel dobroczynny, a 4 proc. udzielało się w ramach wolontariatu. Dlatego Polska pod względem działań dobroczynnych znajduje się w ostatniej dziesiątce krajów świata.

W Polsce mamy wiele fundacji oraz instytucji, które dają możliwości działań wolontaryjnych. Chcemy przypominać o tym głośniej i częściej, ponieważ działania na rzecz wsparcia osób potrzebujących dają korzyści każdej z zaangażowanych stron. Działacze społeczni rozwijają między innymi wrażliwość, kreatywność czy umiejętność budowania relacji. To kluczowe kompetencje przyszłości dla obywatela współczesnego świata, członka społeczeństwa i pracownika. Polacy pokazali, że potrafią się wykazać wielką mobilizacją i solidarnością z potrzebującymi, gdy jest taka potrzeba. Dlatego wspólnie chcemy sprawić, żeby dobroczynność stała się naszym regularnym zwyczajem - mówi Agata Bednarek, Prezeska Zarządu Fundacji Dr Clown.

Według dostępnych badań 63 proc. Polek i Polaków ufa organizacjom pozarządowym, a 62 proc. uważa, że są potrzebne. Jednocześnie jednak nie mają wiedzy o sposobach funkcjonowania, finansowania i sytuacji takich instytucji, a 38 proc. nie ma żadnych skojarzeń w związku z ich działalnością. Tylko 4 proc. wspiera organizacje pozarządowe  regularnie - co miesiąc lub częściej.

Fundacja Dr Clown już od 25 lat wyznacza standardy w terapii śmiechem i sposobach budzenia radości u dzieci, seniorów oraz osób z niepełnosprawnościami w szpitalach i wyspecjalizowanych placówkach. Jej działalność polega na szkoleniu i koordynowaniu pracy blisko 500 profesjonalnie wyszkolonych wolontariuszy - Doktorów Clownów - którzy docierają do niemal 150 szpitali i placówek specjalistycznych w ponad 80 miastach całej Polski, nawiązując relacje z niemal 41 tys. beneficjentów rocznie. Oprócz tego Fundacja prowadzi jedną z największych w Polsce inicjatyw dogoterapii. Zebrane środki są przeznaczane przede wszystkim na finansowanie szkoleń Doktorów Clownów, którzy docierają z terapią śmiechem do polskich szpitali, ich wyposażenia, dojazdów i na organizację dobroczynnych akcji specjalnych.

Fundacja nawiązała współpracę z Rocket Science Communications w ramach przygotowania i egzekucji strategii dla działań PR oraz w social media, budowania pozycji eksperta, komunikacji wewnętrznej, a także szkoleń z zakresu komunikacji dla pracowników.

Cieszę się na tę współpracę. Wspólnie chcemy skupić się na pozytywnym kierunku komunikacji, dzieleniu się dobrem, jakie wynika z dobroczynności oraz budzenia radości u potrzebujących i wspierających. Pomożemy Fundacji podnosić tematy z tym związane, nagłaśniać sytuację instytucji dobroczynnych w Polsce i zrealizować ambicję stania się ważnym głosem promującym dobroczynność w naszym kraju. Bo to dzięki zaangażowaniu Polek i Polaków organizacje pożytku publicznego są w stanie wspólnie działać i wspierać. Praca na rzecz promowania postaw społecznych daje dużą satysfakcję - mówi Karolina Krzeska, CEO Rocket Science Communications.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards! Biuro prasowe
2024-11-04 | 09:00

Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards! Równowaga między dobrem społecznym a korzyściami dla biznesu jest możliwa i wzajemnie korzystna. Dowodem na to są liczne działania
Problemy społeczne Ponad 60 tys. zł na wsparcie dzieci w pieczy zastępczej i usamodzielnionych
2024-10-31 | 15:40

Ponad 60 tys. zł na wsparcie dzieci w pieczy zastępczej i usamodzielnionych

Podsumowanie Olimpiady Dobrych Relacji FDI 2024 W dniach 18-27 października blisko 100 pracowników z różnych firm wzięło udział w Olimpiadzie Dobrych Relacji organizowanej
Problemy społeczne FUNDACJA ZIKO DLA ZDROWIA WSPIERA DZIECI DOTKNIĘTE POWODZIĄ
2024-10-11 | 11:00

FUNDACJA ZIKO DLA ZDROWIA WSPIERA DZIECI DOTKNIĘTE POWODZIĄ

Wsparcie dla najmłodszych w trudnych czasach Fundacja Ziko dla Zdrowia aktywnie wspiera dzieci z rodzin poszkodowanych przez powódź, zapewniając im potrzebną pomoc w tym trudnym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Polityka

Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna

Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.