Ponad 6 milionów dzieci w Syrii nie zna innej rzeczywistości niż wojna
Stowarzyszenie UNICEF Polska
ul. Rolna 175 D
02-729 Warszawa
mkacprzak|unicef.pl| |mkacprzak|unicef.pl
+48 509 224 588
www.unicef.pl/
Wojna w Syrii to jeden z najtragiczniejszych konfliktów na świecie. 90% dzieci w tym kraju potrzebuje pomocy i codziennie walczy o przetrwanie. UNICEF Polska apeluje o pomoc i uruchamia specjalną kampanię „Pomoc dzieciom w Syrii” na stronie unicef.pl/syria. Akcję wspierają Artur Żmijewski i Piotr Polk.
W tym roku UNICEF w Syrii odnotował najwyższą liczbę osób potrzebujących pomocy humanitarnej od początku konfliktu – ponad 13 mln ludzi, z czego połowa to dzieci. Miliony najmłodszych mieszkańców Syrii nie znają innej rzeczywistości niż przemoc i strach. Konflikt spowodował masowe wysiedlenia, brak dostępu do czystej wody, głód i choroby. Czysta woda i pomoc żywnościowa są niezbędne do przetrwania, a sytuację pogarsza pandemia COVID-19.
Dziesięć lat - tyle trwa już wojna w Syrii. W tym czasie urodziło się tam sześć milionów dzieci. To dzieci, które nawet nie wiedzą, że istnieje świat bez karabinów i bomb, podkreśla Artur Żmijewski, Ambasador Dobrej Woli UNICEF, który wystąpił w specjalnym spocie. Jako Ambasador Dobrej Woli byłem świadkiem wielu zatrważających sytuacji, w wyniku których cierpieli najmłodsi. Niedożywienie, brak dostępu do czystej wody czy edukacji to jedynie niewielka część problemów, jakie na co dzień utrudniają funkcjonowanie dzieciom i ich najbliższym. Wierzę, że wielu z nich można uniknąć, jeżeli połączymy siły we wspólnych działaniach, dodaje.
W ciągu ostatnich dziesięciu lat niemal 12 tysięcy dzieci w Syrii zostało zabitych lub rannych. To co najmniej troje dzieci dziennie. Niestety to jedynie dane, które ONZ był w stanie zweryfikować. Rzeczywista liczba może być o wiele wyższa. Jednym z największych wyzwań w Syrii jest zapewnienie czystej wody. Szacuje się, że niemal 11 mln ludzi w Syrii potrzebuje dostępu do pomocy wodno-sanitarnej.
Liczy się każdy dzień, bo już dziś pół miliona dzieci jest skrajnie niedożywionych, a brak wody zagraża ich zdrowiu i życiu. W tym roku chcemy dostarczyć czystą wodę, leki i żywność dla ponad pięciu milionów małych Syryjczyków, mówi Piotr Polk, który razem z Arturem Żmijewskim wystąpił w spocie kampanii. Wspieram działania UNICEF, bo chcę, aby każde dziecko na świecie mogło cieszyć się zdrowym i bezpiecznym dzieciństwem. Każdy z nas może uratować zdrowie i życie dziecka przekazując nawet drobną kwotę na rzecz UNICEF Polska. Naprawdę warto!, apeluje Piotr Polk.
Jak pomóc?
W ramach działań pomocowych UNICEF w Syrii dostarcza czystą wodę, buduje i odbudowuje urządzenia wodno-kanalizacyjne, dystrybuuje środki higieniczne, uzdatnia wodę, zapewnia sanitariaty w szkołach i obozach dla uchodźców oraz promuje właściwe praktyki higieniczne. Jednak potrzeby są wciąż ogromne, a środki niewystarczające.
Dostęp do czystej wody to prawo, a nie przywilej. Dzieci w Syrii go nie mają, a czysta woda jest luksusem. Dlatego UNICEF Polska apeluje o pomoc. Celem kampanii „Pomoc dzieciom w Syrii” jest zebranie środków na pomoc wodno-sanitarną, żywnościową i zestawy ratunkowe. Już za 90 zł organizacja będzie mogła dostarczyć aż 6 tysięcy tabletek do uzdatniania wody. Każda tabletka uzdatnia nawet 5 litrów wody. Z kolei za 153 zł można ufundować 10 puszek mleka terapeutycznego, które ratuje życie niedożywionych dzieci. UNICEF Polska wraz z Arturem Żmijewskim i Piotrem Polkiem apelują: pomóż dzieciom w Syrii przeżyć wojnę! Przekaż darowiznę przez stronę unicef.pl/syria i uratuj życie dziecka.
O UNICEF
UNICEF to organizacja humanitarna i rozwojowa od 75 lat działająca na rzecz dzieci. Od ratujących życie szczepień, przez budowę szkół, po natychmiastową pomoc w sytuacji klęski humanitarnej - UNICEF robi wszystko, aby dzieciom żyło się lepiej. Pracuje w małych wioskach i z rządami państw, bo uważa, że każde dziecko, niezależnie od miejsca urodzenia, koloru skóry czy religii, ma prawo do zdrowego i bezpiecznego dzieciństwa. Więcej informacji na stronie unicef.pl

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków

Burger King wchodzi do Zgorzelca
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.