Ponad 6 milionów dzieci w Syrii nie zna innej rzeczywistości niż wojna
Stowarzyszenie UNICEF Polska
ul. Rolna 175 D
02-729 Warszawa
mkacprzak|unicef.pl| |mkacprzak|unicef.pl
+48 509 224 588
www.unicef.pl/
Wojna w Syrii to jeden z najtragiczniejszych konfliktów na świecie. 90% dzieci w tym kraju potrzebuje pomocy i codziennie walczy o przetrwanie. UNICEF Polska apeluje o pomoc i uruchamia specjalną kampanię „Pomoc dzieciom w Syrii” na stronie unicef.pl/syria. Akcję wspierają Artur Żmijewski i Piotr Polk.
W tym roku UNICEF w Syrii odnotował najwyższą liczbę osób potrzebujących pomocy humanitarnej od początku konfliktu – ponad 13 mln ludzi, z czego połowa to dzieci. Miliony najmłodszych mieszkańców Syrii nie znają innej rzeczywistości niż przemoc i strach. Konflikt spowodował masowe wysiedlenia, brak dostępu do czystej wody, głód i choroby. Czysta woda i pomoc żywnościowa są niezbędne do przetrwania, a sytuację pogarsza pandemia COVID-19.
Dziesięć lat - tyle trwa już wojna w Syrii. W tym czasie urodziło się tam sześć milionów dzieci. To dzieci, które nawet nie wiedzą, że istnieje świat bez karabinów i bomb, podkreśla Artur Żmijewski, Ambasador Dobrej Woli UNICEF, który wystąpił w specjalnym spocie. Jako Ambasador Dobrej Woli byłem świadkiem wielu zatrważających sytuacji, w wyniku których cierpieli najmłodsi. Niedożywienie, brak dostępu do czystej wody czy edukacji to jedynie niewielka część problemów, jakie na co dzień utrudniają funkcjonowanie dzieciom i ich najbliższym. Wierzę, że wielu z nich można uniknąć, jeżeli połączymy siły we wspólnych działaniach, dodaje.
W ciągu ostatnich dziesięciu lat niemal 12 tysięcy dzieci w Syrii zostało zabitych lub rannych. To co najmniej troje dzieci dziennie. Niestety to jedynie dane, które ONZ był w stanie zweryfikować. Rzeczywista liczba może być o wiele wyższa. Jednym z największych wyzwań w Syrii jest zapewnienie czystej wody. Szacuje się, że niemal 11 mln ludzi w Syrii potrzebuje dostępu do pomocy wodno-sanitarnej.
Liczy się każdy dzień, bo już dziś pół miliona dzieci jest skrajnie niedożywionych, a brak wody zagraża ich zdrowiu i życiu. W tym roku chcemy dostarczyć czystą wodę, leki i żywność dla ponad pięciu milionów małych Syryjczyków, mówi Piotr Polk, który razem z Arturem Żmijewskim wystąpił w spocie kampanii. Wspieram działania UNICEF, bo chcę, aby każde dziecko na świecie mogło cieszyć się zdrowym i bezpiecznym dzieciństwem. Każdy z nas może uratować zdrowie i życie dziecka przekazując nawet drobną kwotę na rzecz UNICEF Polska. Naprawdę warto!, apeluje Piotr Polk.
Jak pomóc?
W ramach działań pomocowych UNICEF w Syrii dostarcza czystą wodę, buduje i odbudowuje urządzenia wodno-kanalizacyjne, dystrybuuje środki higieniczne, uzdatnia wodę, zapewnia sanitariaty w szkołach i obozach dla uchodźców oraz promuje właściwe praktyki higieniczne. Jednak potrzeby są wciąż ogromne, a środki niewystarczające.
Dostęp do czystej wody to prawo, a nie przywilej. Dzieci w Syrii go nie mają, a czysta woda jest luksusem. Dlatego UNICEF Polska apeluje o pomoc. Celem kampanii „Pomoc dzieciom w Syrii” jest zebranie środków na pomoc wodno-sanitarną, żywnościową i zestawy ratunkowe. Już za 90 zł organizacja będzie mogła dostarczyć aż 6 tysięcy tabletek do uzdatniania wody. Każda tabletka uzdatnia nawet 5 litrów wody. Z kolei za 153 zł można ufundować 10 puszek mleka terapeutycznego, które ratuje życie niedożywionych dzieci. UNICEF Polska wraz z Arturem Żmijewskim i Piotrem Polkiem apelują: pomóż dzieciom w Syrii przeżyć wojnę! Przekaż darowiznę przez stronę unicef.pl/syria i uratuj życie dziecka.
O UNICEF
UNICEF to organizacja humanitarna i rozwojowa od 75 lat działająca na rzecz dzieci. Od ratujących życie szczepień, przez budowę szkół, po natychmiastową pomoc w sytuacji klęski humanitarnej - UNICEF robi wszystko, aby dzieciom żyło się lepiej. Pracuje w małych wioskach i z rządami państw, bo uważa, że każde dziecko, niezależnie od miejsca urodzenia, koloru skóry czy religii, ma prawo do zdrowego i bezpiecznego dzieciństwa. Więcej informacji na stronie unicef.pl

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.