Komunikaty PR

Powstał społeczny komitet budowy pomnika Stefana Kisielewskiego

2021-12-13  |  01:00

W 110 rocznicę urodzin i 30 rocznicę śmierci Stefana „Kisiela” Kisielewskiego zawiązał się społeczny komitet budowy jego pomnika. W latach 90 ubiegłego wieku Centrum im. Adama Smitha było wnioskodawcą nadania jego imienia skwerowi, który znajduje się na tyłach kawiarni „Rozdroże”.

Na zlecenie Centrum im. Adama Smitha Wiesław Janasz przygotował koncepcję oraz projektu pomnika Stefana Kisielewskiego pod nazwą „Kisiel i Przyjaciele”. Wśród przyjaciół znaleźli się m.in. Leopold Tyrmand, Mirosław Dzielski i Mieczysław Wilczek. Niestety śmierć rzeźbiarza i malarza Wiesława Janasza przerwała wówczas rozpoczętą realizację projektu. W rocznicowy dla Stefana Kisielewskiego rok 2021 wracamy do niezależnej i społecznej inicjatywy budowy pomnika.

W skład społecznego komitetu wchodzą: Jerzy Kisielewski; Barbara Wilczek-Michalik; Witold Dzielski; Andrzej Arendarski, prezes Krajowej Izby Gospodarczej; Tadeusz Syryjczyk, prezes Krakowskiego Towarzystwa Przemysłowego; Wiesław Uchański, prezes Wydawnictwa „Iskry”; prof. Witold Kwaśnicki, Uniwersytet Wrocławski; Ojciec Jacek Gniadek; Tadeusz Zysk, przedsiębiorca i właściciel wydawnictwa „Zysk i S-ka”; Henryk Siodmok, wieloletni prezes firmy „Atlas”; Marek Borowik, przedsiębiorca, samorządowiec, działacz opozycji demokratycznej; Andrzej Laskowski, przedsiębiorca, ekspert Centrum im. Adama Smitha; Michał Chałoński, założyciel Staropolskiego Towarzystwa Przemysłowego w Kielcach i Akcji Gospodarczej; Józef Płoskonka, założyciel Staropolskiego Towarzystwa Przemysłowego w Kielcach i Akcji Gospodarczej; Andrzej Fogtt, malarz; Prof. Robert Gwiazdowski, Uczelnia im. Łazarskiego, przewodniczący Rady Centrum im. Adama Smitha; Łukasz Warzecha, publicysta; Andrzej Sadowski, założyciel i prezydent Centrum im. Adam Smitha.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards! Biuro prasowe
2024-11-04 | 09:00

Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards! Równowaga między dobrem społecznym a korzyściami dla biznesu jest możliwa i wzajemnie korzystna. Dowodem na to są liczne działania
Problemy społeczne Ponad 60 tys. zł na wsparcie dzieci w pieczy zastępczej i usamodzielnionych
2024-10-31 | 15:40

Ponad 60 tys. zł na wsparcie dzieci w pieczy zastępczej i usamodzielnionych

Podsumowanie Olimpiady Dobrych Relacji FDI 2024 W dniach 18-27 października blisko 100 pracowników z różnych firm wzięło udział w Olimpiadzie Dobrych Relacji organizowanej
Problemy społeczne FUNDACJA ZIKO DLA ZDROWIA WSPIERA DZIECI DOTKNIĘTE POWODZIĄ
2024-10-11 | 11:00

FUNDACJA ZIKO DLA ZDROWIA WSPIERA DZIECI DOTKNIĘTE POWODZIĄ

Wsparcie dla najmłodszych w trudnych czasach Fundacja Ziko dla Zdrowia aktywnie wspiera dzieci z rodzin poszkodowanych przez powódź, zapewniając im potrzebną pomoc w tym trudnym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Polityka

Wynik wyborów prezydenckich w USA zależeć będzie od kilku stanów. Jest ryzyko nieuznania przegranej jednej ze stron, zwłaszcza przez Donalda Trumpa

Kończy się kampania prezydencka w Stanach Zjednoczonych, obfitująca w historyczne wydarzenia. Symbolicznie wybory rozstrzygną się we wtorek 5 listopada, ale ostateczną decyzję podejmie Kolegium Elektorów dopiero w grudniu. O wyniku zadecydują głosy w tzw. stanach wahających się, czyli niepopierających tradycyjnie demokratów ani republikanów. Najnowszy sondaż wskazuje na minimalną przewagę Kamali Harris w większości tych okręgów. Istnieje ryzyko, że Donald Trump nie uzna niekorzystnego dla siebie wyniku wyborów, jak było to cztery lata temu.

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.