Komunikaty PR

Pudliszki i Szlachetna Paczka ponownie łączą siły w akcji Poznaj Smak Pomagania

2022-11-28  |  17:00
Biuro prasowe
Kontakt
Daniel Matejczyk
Lensomai Communication



d.matejczyk|lensomai.com| |d.matejczyk|lensomai.com
+48506945597

Zbliżające się święta będą kolejnym już w 2022 roku momentem, kiedy wielu z nas zrobi coś dla innych. Polacy świetnie spisują się w roli niosących pomoc, potrzeb jest jednak wiele, dlatego coraz ważniejsze staje się mądre zarządzanie własnymi zasobami. Warto pamiętać, że liczą się także drobne gesty, które mają moc przynieść realną zmianę. Ze Szlachetną Paczką i Pudliszkami można pomagać w najprostszy sposób - w ramach zwyczajnych przedświątecznych zakupów.

Polacy niejednokrotnie udowodnili, że potrafią i chcą pomagać. Aż 53% z nas w ciągu roku wsparło finansowo wybraną organizację społeczną, a 22% zdecydowało przekazać dary rzeczowe bezpośrednio do organizacji lub osób potrzebujących[1]. Pomoc Polaków często wiąże się z ogromnym zaangażowaniem - nie tylko materialnym. Wiele osób chętnie organizuje wsparcie dla osób i spraw, które są im po prostu bliskie lub decyduje się na wolontariat. Tylko w pierwszym kwartale 2022 roku, 8,5 mln Polaków zaangażowało się w nieodpłatną pomoc w hospicjach, zakładach opiekuńczo-leczniczych czy szpitalach[2]. Na popularności zyskuje z roku na rok wolontariat pracowniczy, który płynie z potrzeby serca. Aż 4 na 10 zatrudnionych chciałoby pomagać w ramach wolontariatu pracowniczego przez 2 lub 3 godziny w miesiącu[3].

Pomaganie czasami bywa jednak też trudne. Każdy z nas boryka się z trudnościami życia codziennego takimi jak zmęczenie, stres, wypalenie zawodowe, a ostatnio także coraz wyższa inflacja, którą odczuwamy na każdym kroku. Obserwując działania innych, zwłaszcza influencerów, którzy znajdują się coraz częściej w samym centrum wydarzeń, możemy odnieść wrażenie, że nasza pomoc nie może równać się z ich zaangażowaniem. Nic bardziej mylnego.

Każdy z nas może poczuć radość z pomagania – jako Wolontariusz, Darczyńca, poprzez wspieranie działań charytatywnych drobną wpłatą czy wybierając produkty, które wspierają programy pomocowe. Dzielenie się jest ludzkim odruchem. Dlatego tak ważne jest, by dostrzec potrzeby tych, którzy mają gorzej w życiu i zareagować – bo dobro to wynik dzielenia” – mówi Dominika Langer-Gniłka, wiceprezeska Stowarzyszenia Wiosna realizującego Szlachetną Paczkę.

Prostą formę pomagania proponują Pudliszki, które już drugi rok z rzędu aktywnie wspierają Szlachetną Paczkę. Dzięki akcji pomóc można w ramach zwykłych zakupów, które i tak robimy przed świętami. W ubiegłym roku Pudliszki przekazały Szlachetnej Paczce 150 tysięcy złotych.

„Wystarczy, że kupujący zachowa dowód zakupu dowolnego produktu Pudliszek, zarejestruje go na stronie smakpomagania.pl lub wyśle MMS-em, a kolejna złotówka zasili konto Szlachetnej Paczki. Pomaganie jest naprawdę łatwe!” – zachęca Małgorzata Michalak-Wojskowicz koordynująca akcję po stronie Pudliszek. Akcja „Poznaj Smak Pomagania” potrwa do 31 grudnia 2022 roku.

Pomagać o wiele łatwiej w grupie, a jeszcze lepiej – w godzinach pracy. Dlatego pracownicy Pudliszek kolejny rok z rzędu tworzą też własne Szlachetne Paczki. “To fantastyczny czas, kiedy wszyscy spotykamy się przy wspólnym pakowaniu i łączy nas cel pomagania. Coraz więcej firm jest otwartych na takie oddolne inicjatywy, czasem po prostu wystarczy zgłosić taki pomysł do szefa. To kolejny sposób ułatwienia sobie i innym pomagania, które daje radość i satysfakcję” - mówi Małgorzata Michalak-Wojskowicz, która razemz kolegami i koleżankami z firmy wspiera Szlachetną Paczkę co roku.

 


[1] Raport “Dobroczynność zdaniem Polek i Polaków, co zachęca, a co jest barierą” - ABR SESTA, Bank Żywności SOS w Warszawie, Fundacja WWF Polska, SYNO Poland, UNICEF Polska

[2] Dane GUS

[3] “Filantropia w CEE 2020” - Kantar na zlecenie Social Impact Alliance for Central and Eastern Europe

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lensomai Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne 878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB Biuro prasowe
2025-03-12 | 06:00

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Branża browarnicza jest ważnym sektorem gospodarki światowej, który wygenerował 0,8% światowego PKB w 2023 r., czyli 878 miliardów dolarów. To więcej niż wg Banku
Problemy społeczne Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
2025-02-20 | 17:00

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Wyobraź sobie, że każdego ranka budzisz się wypoczęty i pełen energii. Co więcej, aby to osiągnąć nie potrzebujesz kolejnej kawy. Wystarczy naturalny, dostępny
Problemy społeczne Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków
2024-12-18 | 16:10

Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków

Jedynie 21 proc. mężczyzn i aż dwukrotnie większy odsetek kobiet (45 proc.) deklaruje, że wykonuje większość prac domowych. Z kolei co trzecia przedsiębiorczyni także przyznaje, że

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.