Pudliszki i Szlachetna Paczka ponownie łączą siły w akcji Poznaj Smak Pomagania
Lensomai Communication
d.matejczyk|lensomai.com| |d.matejczyk|lensomai.com
+48506945597
Zbliżające się święta będą kolejnym już w 2022 roku momentem, kiedy wielu z nas zrobi coś dla innych. Polacy świetnie spisują się w roli niosących pomoc, potrzeb jest jednak wiele, dlatego coraz ważniejsze staje się mądre zarządzanie własnymi zasobami. Warto pamiętać, że liczą się także drobne gesty, które mają moc przynieść realną zmianę. Ze Szlachetną Paczką i Pudliszkami można pomagać w najprostszy sposób - w ramach zwyczajnych przedświątecznych zakupów.
Polacy niejednokrotnie udowodnili, że potrafią i chcą pomagać. Aż 53% z nas w ciągu roku wsparło finansowo wybraną organizację społeczną, a 22% zdecydowało przekazać dary rzeczowe bezpośrednio do organizacji lub osób potrzebujących[1]. Pomoc Polaków często wiąże się z ogromnym zaangażowaniem - nie tylko materialnym. Wiele osób chętnie organizuje wsparcie dla osób i spraw, które są im po prostu bliskie lub decyduje się na wolontariat. Tylko w pierwszym kwartale 2022 roku, 8,5 mln Polaków zaangażowało się w nieodpłatną pomoc w hospicjach, zakładach opiekuńczo-leczniczych czy szpitalach[2]. Na popularności zyskuje z roku na rok wolontariat pracowniczy, który płynie z potrzeby serca. Aż 4 na 10 zatrudnionych chciałoby pomagać w ramach wolontariatu pracowniczego przez 2 lub 3 godziny w miesiącu[3].
Pomaganie czasami bywa jednak też trudne. Każdy z nas boryka się z trudnościami życia codziennego takimi jak zmęczenie, stres, wypalenie zawodowe, a ostatnio także coraz wyższa inflacja, którą odczuwamy na każdym kroku. Obserwując działania innych, zwłaszcza influencerów, którzy znajdują się coraz częściej w samym centrum wydarzeń, możemy odnieść wrażenie, że nasza pomoc nie może równać się z ich zaangażowaniem. Nic bardziej mylnego.
„Każdy z nas może poczuć radość z pomagania – jako Wolontariusz, Darczyńca, poprzez wspieranie działań charytatywnych drobną wpłatą czy wybierając produkty, które wspierają programy pomocowe. Dzielenie się jest ludzkim odruchem. Dlatego tak ważne jest, by dostrzec potrzeby tych, którzy mają gorzej w życiu i zareagować – bo dobro to wynik dzielenia” – mówi Dominika Langer-Gniłka, wiceprezeska Stowarzyszenia Wiosna realizującego Szlachetną Paczkę.
Prostą formę pomagania proponują Pudliszki, które już drugi rok z rzędu aktywnie wspierają Szlachetną Paczkę. Dzięki akcji pomóc można w ramach zwykłych zakupów, które i tak robimy przed świętami. W ubiegłym roku Pudliszki przekazały Szlachetnej Paczce 150 tysięcy złotych.
„Wystarczy, że kupujący zachowa dowód zakupu dowolnego produktu Pudliszek, zarejestruje go na stronie smakpomagania.pl lub wyśle MMS-em, a kolejna złotówka zasili konto Szlachetnej Paczki. Pomaganie jest naprawdę łatwe!” – zachęca Małgorzata Michalak-Wojskowicz koordynująca akcję po stronie Pudliszek. Akcja „Poznaj Smak Pomagania” potrwa do 31 grudnia 2022 roku.
Pomagać o wiele łatwiej w grupie, a jeszcze lepiej – w godzinach pracy. Dlatego pracownicy Pudliszek kolejny rok z rzędu tworzą też własne Szlachetne Paczki. “To fantastyczny czas, kiedy wszyscy spotykamy się przy wspólnym pakowaniu i łączy nas cel pomagania. Coraz więcej firm jest otwartych na takie oddolne inicjatywy, czasem po prostu wystarczy zgłosić taki pomysł do szefa. To kolejny sposób ułatwienia sobie i innym pomagania, które daje radość i satysfakcję” - mówi Małgorzata Michalak-Wojskowicz, która razemz kolegami i koleżankami z firmy wspiera Szlachetną Paczkę co roku.
[1] Raport “Dobroczynność zdaniem Polek i Polaków, co zachęca, a co jest barierą” - ABR SESTA, Bank Żywności SOS w Warszawie, Fundacja WWF Polska, SYNO Poland, UNICEF Polska
[2] Dane GUS
[3] “Filantropia w CEE 2020” - Kantar na zlecenie Social Impact Alliance for Central and Eastern Europe
Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
Ponad 60 tys. zł na wsparcie dzieci w pieczy zastępczej i usamodzielnionych
FUNDACJA ZIKO DLA ZDROWIA WSPIERA DZIECI DOTKNIĘTE POWODZIĄ
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Resort rolnictwa chce uporządkować kwestię dzierżawy rolniczej. Dzierżawcy mają zyskać dostęp do unijnych dopłat
Resort rolnictwa pracuje nad zmianami w ustawie o dzierżawie rolniczej. Nowe przepisy mają uporządkować kwestię umów dzierżawy, dziś często zawieranych w formie ustnej, bez rejestracji, co uniemożliwia rolnikom uprawiającym dzierżawioną ziemię starania o krajowe i unijne dopłaty. Ministerstwo zapewnia, że na zmianach skorzystają obie strony. Wkrótce mają ruszyć konsultacje projektu ustawy z rolnikami, a nowe przepisy mogłyby wejść w życie w 2026 roku.
Polityka
Wynik wyborów prezydenckich w USA zależeć będzie od kilku stanów. Jest ryzyko nieuznania przegranej jednej ze stron, zwłaszcza przez Donalda Trumpa
Kończy się kampania prezydencka w Stanach Zjednoczonych, obfitująca w historyczne wydarzenia. Symbolicznie wybory rozstrzygną się we wtorek 5 listopada, ale ostateczną decyzję podejmie Kolegium Elektorów dopiero w grudniu. O wyniku zadecydują głosy w tzw. stanach wahających się, czyli niepopierających tradycyjnie demokratów ani republikanów. Najnowszy sondaż wskazuje na minimalną przewagę Kamali Harris w większości tych okręgów. Istnieje ryzyko, że Donald Trump nie uzna niekorzystnego dla siebie wyniku wyborów, jak było to cztery lata temu.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.