Komunikaty PR

Pudliszki i Szlachetna Paczka ponownie łączą siły w akcji Poznaj Smak Pomagania

2022-11-28  |  17:00
Biuro prasowe
Kontakt
Daniel Matejczyk
Lensomai Communication



d.matejczyk|lensomai.com| |d.matejczyk|lensomai.com
+48506945597

Zbliżające się święta będą kolejnym już w 2022 roku momentem, kiedy wielu z nas zrobi coś dla innych. Polacy świetnie spisują się w roli niosących pomoc, potrzeb jest jednak wiele, dlatego coraz ważniejsze staje się mądre zarządzanie własnymi zasobami. Warto pamiętać, że liczą się także drobne gesty, które mają moc przynieść realną zmianę. Ze Szlachetną Paczką i Pudliszkami można pomagać w najprostszy sposób - w ramach zwyczajnych przedświątecznych zakupów.

Polacy niejednokrotnie udowodnili, że potrafią i chcą pomagać. Aż 53% z nas w ciągu roku wsparło finansowo wybraną organizację społeczną, a 22% zdecydowało przekazać dary rzeczowe bezpośrednio do organizacji lub osób potrzebujących[1]. Pomoc Polaków często wiąże się z ogromnym zaangażowaniem - nie tylko materialnym. Wiele osób chętnie organizuje wsparcie dla osób i spraw, które są im po prostu bliskie lub decyduje się na wolontariat. Tylko w pierwszym kwartale 2022 roku, 8,5 mln Polaków zaangażowało się w nieodpłatną pomoc w hospicjach, zakładach opiekuńczo-leczniczych czy szpitalach[2]. Na popularności zyskuje z roku na rok wolontariat pracowniczy, który płynie z potrzeby serca. Aż 4 na 10 zatrudnionych chciałoby pomagać w ramach wolontariatu pracowniczego przez 2 lub 3 godziny w miesiącu[3].

Pomaganie czasami bywa jednak też trudne. Każdy z nas boryka się z trudnościami życia codziennego takimi jak zmęczenie, stres, wypalenie zawodowe, a ostatnio także coraz wyższa inflacja, którą odczuwamy na każdym kroku. Obserwując działania innych, zwłaszcza influencerów, którzy znajdują się coraz częściej w samym centrum wydarzeń, możemy odnieść wrażenie, że nasza pomoc nie może równać się z ich zaangażowaniem. Nic bardziej mylnego.

Każdy z nas może poczuć radość z pomagania – jako Wolontariusz, Darczyńca, poprzez wspieranie działań charytatywnych drobną wpłatą czy wybierając produkty, które wspierają programy pomocowe. Dzielenie się jest ludzkim odruchem. Dlatego tak ważne jest, by dostrzec potrzeby tych, którzy mają gorzej w życiu i zareagować – bo dobro to wynik dzielenia” – mówi Dominika Langer-Gniłka, wiceprezeska Stowarzyszenia Wiosna realizującego Szlachetną Paczkę.

Prostą formę pomagania proponują Pudliszki, które już drugi rok z rzędu aktywnie wspierają Szlachetną Paczkę. Dzięki akcji pomóc można w ramach zwykłych zakupów, które i tak robimy przed świętami. W ubiegłym roku Pudliszki przekazały Szlachetnej Paczce 150 tysięcy złotych.

„Wystarczy, że kupujący zachowa dowód zakupu dowolnego produktu Pudliszek, zarejestruje go na stronie smakpomagania.pl lub wyśle MMS-em, a kolejna złotówka zasili konto Szlachetnej Paczki. Pomaganie jest naprawdę łatwe!” – zachęca Małgorzata Michalak-Wojskowicz koordynująca akcję po stronie Pudliszek. Akcja „Poznaj Smak Pomagania” potrwa do 31 grudnia 2022 roku.

Pomagać o wiele łatwiej w grupie, a jeszcze lepiej – w godzinach pracy. Dlatego pracownicy Pudliszek kolejny rok z rzędu tworzą też własne Szlachetne Paczki. “To fantastyczny czas, kiedy wszyscy spotykamy się przy wspólnym pakowaniu i łączy nas cel pomagania. Coraz więcej firm jest otwartych na takie oddolne inicjatywy, czasem po prostu wystarczy zgłosić taki pomysł do szefa. To kolejny sposób ułatwienia sobie i innym pomagania, które daje radość i satysfakcję” - mówi Małgorzata Michalak-Wojskowicz, która razemz kolegami i koleżankami z firmy wspiera Szlachetną Paczkę co roku.

 


[1] Raport “Dobroczynność zdaniem Polek i Polaków, co zachęca, a co jest barierą” - ABR SESTA, Bank Żywności SOS w Warszawie, Fundacja WWF Polska, SYNO Poland, UNICEF Polska

[2] Dane GUS

[3] “Filantropia w CEE 2020” - Kantar na zlecenie Social Impact Alliance for Central and Eastern Europe

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lensomai Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie Biuro prasowe
2025-02-20 | 17:00

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Wyobraź sobie, że każdego ranka budzisz się wypoczęty i pełen energii. Co więcej, aby to osiągnąć nie potrzebujesz kolejnej kawy. Wystarczy naturalny, dostępny
Problemy społeczne Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków
2024-12-18 | 16:10

Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków

Jedynie 21 proc. mężczyzn i aż dwukrotnie większy odsetek kobiet (45 proc.) deklaruje, że wykonuje większość prac domowych. Z kolei co trzecia przedsiębiorczyni także przyznaje, że
Problemy społeczne Burger King wchodzi do Zgorzelca
2024-12-18 | 16:00

Burger King wchodzi do Zgorzelca

W najbliższy piątek Burger King oficjalnie otworzy swoje drzwi dla mieszkańców Zgorzelca. Pierwsza w mieście, wolnostojąca restauracja marki powstała obok Centrum Handlowego Zgorzelec

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Transport

Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.

Problemy społeczne

Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.