Komunikaty PR

Rusza badanie nt. doświadczeń osób, które opuściły Ukrainę

2022-08-23  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Biuro prasowe
Attention Marketing

ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/

Wojna zmusiła miliony osób z Ukrainy do poszukiwania schronienia w sąsiadujących z nią państwach Unii Europejskiej. Jak obecnie wygląda sytuacja tych osób?  Z jakich form pomocy korzystają, a co w systemie pomocy wymaga poprawy? Odpowiedzi na te pytania dostarczy nowe badanie Agencji Praw Podstawowych UE (FRA), za którego realizację w Polsce odpowiedzialna jest Helsińska Fundacja Praw Człowieka. Promocję badania w intrenecie realizuje firma doradcza Attention Marketing.

 

23 sierpnia 2022 r. rozpoczęło się nowe badanie Agencji Praw Podstawowych UE (FRA). Ma ono na celu zbadanie doświadczeń osób, które opuściły Ukrainę z powodu rosyjskiej agresji i przebywają obecnie w państwach członkowskich Unii Europejskiej. Poprzez identyfikację słabych punktów systemu wsparcia, badanie dostarczy instytucjom Unii Europejskiej i państwom przyjmującym wskazówek, w jaki sposób udoskonalić wsparcie dla uchodźców. W Polsce badanie przeprowadzi Helsińska Fundacja Praw Człowieka.

 

Badanie, realizowane w formie ankiety online, zgromadzi doświadczenia i poglądy dorosłych i dzieci, którzy opuścili Ukrainę po 24 lutego 2022 r. w związku z toczącą się wojną. Zawarte w kwestionariuszu pytania dotyczą takich sfer życia jak zatrudnienie, edukacja, zakwaterowanie czy ochrona zdrowia. Ponadto, pytania dotyczą również nauki języka, integracji społecznej oraz doświadczeń dyskryminacji czy zachowań rasistowskich. Ankieta dostępna jest w kilku wersjach językowych, w tym po ukraińsku i po rosyjsku.

 

Poza Polską, badanie jest prowadzone także w 9 innych państwach UE (m.in. Czechach, Niemczech, Rumunii i Słowacji). Potrwa ono do 20 września 2022 r., a publikację jego wyników FRA planuje na 2023 r.

 

Promocję badania w Polsce realizuje firma doradcza Attention Marketing, która wspólnie z HFPC przygotowała i realizuje strategię dotarcia do grupy docelowej.

 

Ankieta dostępna jest tu: https://bit.ly/ukrainesurvey

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Attention Marketing
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne 878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB Biuro prasowe
2025-03-12 | 06:00

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Branża browarnicza jest ważnym sektorem gospodarki światowej, który wygenerował 0,8% światowego PKB w 2023 r., czyli 878 miliardów dolarów. To więcej niż wg Banku
Problemy społeczne Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
2025-02-20 | 17:00

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Wyobraź sobie, że każdego ranka budzisz się wypoczęty i pełen energii. Co więcej, aby to osiągnąć nie potrzebujesz kolejnej kawy. Wystarczy naturalny, dostępny
Problemy społeczne Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków
2024-12-18 | 16:10

Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków

Jedynie 21 proc. mężczyzn i aż dwukrotnie większy odsetek kobiet (45 proc.) deklaruje, że wykonuje większość prac domowych. Z kolei co trzecia przedsiębiorczyni także przyznaje, że

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.