Rusza badanie nt. doświadczeń osób, które opuściły Ukrainę
Attention Marketing
Al. Jerozolimskie 92
00-807 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/
Wojna zmusiła miliony osób z Ukrainy do poszukiwania schronienia w sąsiadujących z nią państwach Unii Europejskiej. Jak obecnie wygląda sytuacja tych osób? Z jakich form pomocy korzystają, a co w systemie pomocy wymaga poprawy? Odpowiedzi na te pytania dostarczy nowe badanie Agencji Praw Podstawowych UE (FRA), za którego realizację w Polsce odpowiedzialna jest Helsińska Fundacja Praw Człowieka. Promocję badania w intrenecie realizuje firma doradcza Attention Marketing.
23 sierpnia 2022 r. rozpoczęło się nowe badanie Agencji Praw Podstawowych UE (FRA). Ma ono na celu zbadanie doświadczeń osób, które opuściły Ukrainę z powodu rosyjskiej agresji i przebywają obecnie w państwach członkowskich Unii Europejskiej. Poprzez identyfikację słabych punktów systemu wsparcia, badanie dostarczy instytucjom Unii Europejskiej i państwom przyjmującym wskazówek, w jaki sposób udoskonalić wsparcie dla uchodźców. W Polsce badanie przeprowadzi Helsińska Fundacja Praw Człowieka.
Badanie, realizowane w formie ankiety online, zgromadzi doświadczenia i poglądy dorosłych i dzieci, którzy opuścili Ukrainę po 24 lutego 2022 r. w związku z toczącą się wojną. Zawarte w kwestionariuszu pytania dotyczą takich sfer życia jak zatrudnienie, edukacja, zakwaterowanie czy ochrona zdrowia. Ponadto, pytania dotyczą również nauki języka, integracji społecznej oraz doświadczeń dyskryminacji czy zachowań rasistowskich. Ankieta dostępna jest w kilku wersjach językowych, w tym po ukraińsku i po rosyjsku.
Poza Polską, badanie jest prowadzone także w 9 innych państwach UE (m.in. Czechach, Niemczech, Rumunii i Słowacji). Potrwa ono do 20 września 2022 r., a publikację jego wyników FRA planuje na 2023 r.
Promocję badania w Polsce realizuje firma doradcza Attention Marketing, która wspólnie z HFPC przygotowała i realizuje strategię dotarcia do grupy docelowej.
Ankieta dostępna jest tu: https://bit.ly/ukrainesurvey
Jeszcze więcej “cichych godzin” w Castoramie
ZNAMY NOMINOWANYCH DO NAGRODY KORCZAKA W 2024 ROKU
ŁOWCY METEORYTÓW W NOWYM PROGRAMIE EDUKACYJNYM DLA SZKÓŁ
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób
Polska jest dziś dla Francji kluczowym partnerem gospodarczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Na naszym rynku francuskie firmy ulokowały blisko połowę wszystkich swoich inwestycji w regionie CEE – obecnie działa ich tu 1,2 tys., tworzą łącznie 227 tys. bezpośrednich miejsc pracy i co najmniej drugie tyle pośrednich, u swoich dostawców i partnerów. Skumulowana wartość bezpośrednich inwestycji francuskich firm w Polsce wyniosła dotąd 108 mld zł. Szybko jednak rośnie, ponieważ przedsiębiorstwa znad Sekwany reinwestują 50 proc. wypracowanych przez siebie zysków, głównie w automatyzację i innowacje środowiskowe – wynika z nowego raportu, opublikowanego przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą we współpracy z Instytutem Debaty Eksperckiej i Analiz Quant Tank.
Transport
Europejski Bank Inwestycyjny stawia na projekty niskoemisyjnej energetyki i bezpieczeństwa. Finansowanie dla Polski to 5 mld euro rocznie
Ponad 85 mld euro w ciągu ostatnich 20 lat zainwestował w Polsce Europejski Bank Inwestycyjny. Środki te przeznaczono przede wszystkim na budowę infrastruktury: dróg czy kolei. Obecnie najwyższy priorytet mają energetyka oraz bezpieczeństwo. Kolejnym etapem powinna być cyfryzacja oraz inwestycje w nowoczesne technologie i podniesienie innowacyjności. Cel to zwiększenie liczby patentów i licencji powstających w Polsce, a w konsekwencji – wzrost konkurencyjności naszego kraju.
Transport
Przed polskimi firmami transportowymi piętrzą się problemy. Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy działający na unijnym rynku
Jednym z najpoważniejszych problemów firm transportowych jest dziś udział ogromnej liczby pośredników na unijnym rynku. – W sprytny sposób podkupują zlecenia, przetrzymując je do ostatniej chwili, kiedy mogą je dobrze, za niską cenę sprzedać. W efekcie przewoźnik wykonuje fracht o wartości niepokrywającej kosztów takiego transportu – mówi Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Jak ocenia, polska branża transportowa jest w tej chwili w kryzysie, wywołanym przez cały szereg nakładających się na siebie czynników, w tym także m.in. spowolnienie w europejskiej gospodarce i wyzwania związane z redukcją emisji. Zakłócenia powodowane ostatnimi protestami i blokowaniem polsko-ukraińskiej granicy tylko te problemy potęgują.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.