Komunikaty PR

Rusza badanie nt. doświadczeń osób, które opuściły Ukrainę

2022-08-23  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Biuro prasowe
Attention Marketing

ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/

Wojna zmusiła miliony osób z Ukrainy do poszukiwania schronienia w sąsiadujących z nią państwach Unii Europejskiej. Jak obecnie wygląda sytuacja tych osób?  Z jakich form pomocy korzystają, a co w systemie pomocy wymaga poprawy? Odpowiedzi na te pytania dostarczy nowe badanie Agencji Praw Podstawowych UE (FRA), za którego realizację w Polsce odpowiedzialna jest Helsińska Fundacja Praw Człowieka. Promocję badania w intrenecie realizuje firma doradcza Attention Marketing.

 

23 sierpnia 2022 r. rozpoczęło się nowe badanie Agencji Praw Podstawowych UE (FRA). Ma ono na celu zbadanie doświadczeń osób, które opuściły Ukrainę z powodu rosyjskiej agresji i przebywają obecnie w państwach członkowskich Unii Europejskiej. Poprzez identyfikację słabych punktów systemu wsparcia, badanie dostarczy instytucjom Unii Europejskiej i państwom przyjmującym wskazówek, w jaki sposób udoskonalić wsparcie dla uchodźców. W Polsce badanie przeprowadzi Helsińska Fundacja Praw Człowieka.

 

Badanie, realizowane w formie ankiety online, zgromadzi doświadczenia i poglądy dorosłych i dzieci, którzy opuścili Ukrainę po 24 lutego 2022 r. w związku z toczącą się wojną. Zawarte w kwestionariuszu pytania dotyczą takich sfer życia jak zatrudnienie, edukacja, zakwaterowanie czy ochrona zdrowia. Ponadto, pytania dotyczą również nauki języka, integracji społecznej oraz doświadczeń dyskryminacji czy zachowań rasistowskich. Ankieta dostępna jest w kilku wersjach językowych, w tym po ukraińsku i po rosyjsku.

 

Poza Polską, badanie jest prowadzone także w 9 innych państwach UE (m.in. Czechach, Niemczech, Rumunii i Słowacji). Potrwa ono do 20 września 2022 r., a publikację jego wyników FRA planuje na 2023 r.

 

Promocję badania w Polsce realizuje firma doradcza Attention Marketing, która wspólnie z HFPC przygotowała i realizuje strategię dotarcia do grupy docelowej.

 

Ankieta dostępna jest tu: https://bit.ly/ukrainesurvey

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Attention Marketing
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion Biuro prasowe
2025-07-21 | 09:00

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za
Problemy społeczne Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców
2025-06-24 | 18:00

Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

W Sejmie Rzeczypospolitej Polskiej odbyła się uroczysta inauguracja wystawy i premiera raportu podsumowującego ogólnopolski projekt Związku Przedsiębiorców
Problemy społeczne Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy

W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.

Handel

Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z Raportu Wpływu Nestlé w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.

Polityka

M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.