Komunikaty PR

Rusza badanie nt. doświadczeń osób, które opuściły Ukrainę

2022-08-23  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Biuro prasowe
Attention Marketing

ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/

Wojna zmusiła miliony osób z Ukrainy do poszukiwania schronienia w sąsiadujących z nią państwach Unii Europejskiej. Jak obecnie wygląda sytuacja tych osób?  Z jakich form pomocy korzystają, a co w systemie pomocy wymaga poprawy? Odpowiedzi na te pytania dostarczy nowe badanie Agencji Praw Podstawowych UE (FRA), za którego realizację w Polsce odpowiedzialna jest Helsińska Fundacja Praw Człowieka. Promocję badania w intrenecie realizuje firma doradcza Attention Marketing.

 

23 sierpnia 2022 r. rozpoczęło się nowe badanie Agencji Praw Podstawowych UE (FRA). Ma ono na celu zbadanie doświadczeń osób, które opuściły Ukrainę z powodu rosyjskiej agresji i przebywają obecnie w państwach członkowskich Unii Europejskiej. Poprzez identyfikację słabych punktów systemu wsparcia, badanie dostarczy instytucjom Unii Europejskiej i państwom przyjmującym wskazówek, w jaki sposób udoskonalić wsparcie dla uchodźców. W Polsce badanie przeprowadzi Helsińska Fundacja Praw Człowieka.

 

Badanie, realizowane w formie ankiety online, zgromadzi doświadczenia i poglądy dorosłych i dzieci, którzy opuścili Ukrainę po 24 lutego 2022 r. w związku z toczącą się wojną. Zawarte w kwestionariuszu pytania dotyczą takich sfer życia jak zatrudnienie, edukacja, zakwaterowanie czy ochrona zdrowia. Ponadto, pytania dotyczą również nauki języka, integracji społecznej oraz doświadczeń dyskryminacji czy zachowań rasistowskich. Ankieta dostępna jest w kilku wersjach językowych, w tym po ukraińsku i po rosyjsku.

 

Poza Polską, badanie jest prowadzone także w 9 innych państwach UE (m.in. Czechach, Niemczech, Rumunii i Słowacji). Potrwa ono do 20 września 2022 r., a publikację jego wyników FRA planuje na 2023 r.

 

Promocję badania w Polsce realizuje firma doradcza Attention Marketing, która wspólnie z HFPC przygotowała i realizuje strategię dotarcia do grupy docelowej.

 

Ankieta dostępna jest tu: https://bit.ly/ukrainesurvey

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Attention Marketing
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków Biuro prasowe
2024-12-18 | 16:10

Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków

Jedynie 21 proc. mężczyzn i aż dwukrotnie większy odsetek kobiet (45 proc.) deklaruje, że wykonuje większość prac domowych. Z kolei co trzecia przedsiębiorczyni także przyznaje, że
Problemy społeczne Burger King wchodzi do Zgorzelca
2024-12-18 | 16:00

Burger King wchodzi do Zgorzelca

W najbliższy piątek Burger King oficjalnie otworzy swoje drzwi dla mieszkańców Zgorzelca. Pierwsza w mieście, wolnostojąca restauracja marki powstała obok Centrum Handlowego Zgorzelec
Problemy społeczne Pudliszki wspierają Szlachetną Paczkę
2024-12-15 | 13:10

Pudliszki wspierają Szlachetną Paczkę

Pudliszki, znana marka sosów i ketchupów, ponownie angażuje się w działalność charytatywną i przekazuje 200 tys. zł na wsparcie Szlachetnej Paczki. Marka dołącza do ponad

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Przemysł spożywczy

Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa

Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.

Ochrona środowiska

Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania

Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.

Regionalne – Mazowieckie

Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku

Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.