Komunikaty PR

Spada zainteresowanie pomocą Ukrainie

2022-11-28  |  13:30
Biuro prasowe

Spada zainteresowanie pomocą Ukrainie. Poparcie dla przyjmowania uchodźców utrzymuje się.

Coraz mniej interesujemy się sytuacją w Ukrainie – wynika z analizy World For Ukraine Summit. W marcu media prawie 7 razy częściej mówiły o pomocy Ukrainie niż pół roku później– we wrześniu. Miesiąc po rosyjskiej agresji, internauci wyszukiwali informacje nt. Ukrainy 46-krotnie częściej niż jesienią. Jak pokazują jednak badania opinii publicznej bardzo wysokie poparcie dla przyjmowania uchodźców z Ukrainy utrzymuje się nieprzerwanie na poziomie powyżej 70%. 

Tylko w marcu pojawiło się w mediach ponad 23 tys. publikacji dotyczących pomocy dla Ukrainy. W kwietniu ich liczba zmniejszyła się o połowę i stopniowo malała w kolejnych miesiącach. We wrześniu było ich już 3,6 tys.

Reakcja Polaków na wojnę na Ukrainie była bezprecedensowo solidarna i wyjątkowo silna, toteż ogromne zainteresowanie i chęć pomocy były oczywiste – mówi Bartosz Staniszewski z komitetu organizacyjnego World for Ukraine Summit. Zwraca uwagę, że społeczeństwo może odczuwać psychiczne zmęczenie tematem, jednak spadek zainteresowania pomocą Ukrainie nie musi oznaczać ani zmiany stosunku Polaków do wojny, ani rosnącej obojętności.

Tymczasem jeszcze większe spadki zainteresowania pomocą Ukrainie widoczne są wśród internautów. Średnia miesięczna liczba wyszukiwań w Google dla hasła „pomoc Ukrainie” wyniosła w marcu 74 tys. W kwietniu spadła do 12,1 tys., a we wrześniu do 1,6 tys. Pokazuje to, że użytkownicy internetu zaraz po wybuchu wojny 46 razy częściej interesowali się pomocą dla Ukrainy niż jesienią. Google ma w naszym kraju ok. 95% udział w rynku wyszukiwarek.

– Można obawiać się, że w obliczu naszych wewnętrznych problemów takich jak inflacja i rosnące ceny energii, spadnie zaangażowanie Polaków. Jest to zrozumiałe. Kluczowe jest jednak, żeby nie pozwolić Światu zapomnieć, o potrzebie zorganizowanej i indywidulanej pomocy, taką misję również komunikacyjną ma nasze wydarzenie – wyjaśnia Staniszewski. Podkreśla też, że po początkowym ogromnym wzroście następuje powrót do średniego zainteresowania, co niezależnie od zmieniającego się zaangażowania jest typowym statystycznym zjawiskiem.

Jednocześnie z badań Openfield z końca października br. wynika, że o ile na początku wojny 72% Polaków uznawało, że Polska powinna przyjąć ukraińskich uchodźców o tyle, jesienią grupa ta zmniejszyła się o zaledwie 1 punkt procentowy. Nadal ogromna większość Polaków chce pomagać, a spadek tej chęci jest bardzo nieznaczny.

Staniszewski wskazuje, że zbliżająca się zima utrudni sytuację na Ukrainie. – Na początku grudnia organizujemy szczyt humanitarny World For Ukraine w Rzeszowie-Jasionce. Regularnie jeździmy do Ukrainy, prowadząc rozmowy z dziesiątkami tamtejszych organizacji, samorządów oraz przedstawicielami władz. Rosja systematycznie niszczy ukraińskie sieci energetyczne, pozbawiając światła, ciepła i wody kolejne miejscowości. Dlatego nie możemy pozwolić całkowicie się pochłonąć naszym własnym kłopotom i obawom. Bez naszej pomocy część najsłabszych może nie przetrwać tej zimy – dodaje.

Zapraszam dziś biznes, organizacje, samorządy, osoby prywatne na międzynarodowy na szczyt World for Ukraine do Rzeszowa-Jasionki w dn. 7-9 grudnia. Łączymy nasze siły, aby wspólnie jeszcze lepiej reagować na ukraiński apel o pomoc. Jest to szczególnie ważne dziś, gdy rosyjska kampania terroru pogłębia kryzys humanitarny na Ukrainie i może doprowadzić do kolejnej fali uchodźców podczas nadchodzącej zimy. Jest bardzo ważne, aby z zimowym ochłodzeniem nie ostygło nasze zaangażowanie – apeluje Staniszewski.

Od początku wojny jedna trzecia mieszkańców Ukrainy musiała opuścić domy. Według szacunków WHO zimą zostaną do tego zmuszone kolejne dwa do trzech milionów ludzi. 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie Biuro prasowe
2025-02-20 | 17:00

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Wyobraź sobie, że każdego ranka budzisz się wypoczęty i pełen energii. Co więcej, aby to osiągnąć nie potrzebujesz kolejnej kawy. Wystarczy naturalny, dostępny
Problemy społeczne Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków
2024-12-18 | 16:10

Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków

Jedynie 21 proc. mężczyzn i aż dwukrotnie większy odsetek kobiet (45 proc.) deklaruje, że wykonuje większość prac domowych. Z kolei co trzecia przedsiębiorczyni także przyznaje, że
Problemy społeczne Burger King wchodzi do Zgorzelca
2024-12-18 | 16:00

Burger King wchodzi do Zgorzelca

W najbliższy piątek Burger King oficjalnie otworzy swoje drzwi dla mieszkańców Zgorzelca. Pierwsza w mieście, wolnostojąca restauracja marki powstała obok Centrum Handlowego Zgorzelec

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Transport

Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.

Problemy społeczne

Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.