Światowy Dzień Godności – okazja, by podziękować Polakom za pomoc uchodźcom
Światowy Dzień Godności to ważna okazja do zwrócenia uwagi na prawa i godność każdego człowieka, spojrzenie na uchodźców, czy migrantów nie w kontekście polityki lecz przez pryzmat konkretnych historii – uważa Iryna Miłkowska, założycielka Fundacji VIPoL Wspieramy Razem. Jestem przekonana, że bardzo krzywdzące są próby generalizowania, wrzucanie wszystkich, jak to się mówi, do jednego worka. Uchodźca to tylko pojęcie, za którym stoi konkretny człowiek, który chce po prostu godnie żyć.
Zdaniem założycielki Fundacji wspierającej uchodźców z Ukrainy w Polsce, dzisiaj, w związku z ostatnimi wydarzeniami na świecie, coraz lepiej rozumiemy, kim tak naprawdę są uchodźcy. Są to ludzie pozbawieni stabilności, bezpieczeństwa i komfortu życia – wymienia Iryna Miłkowska. Są to osoby, które musiały opuścić swoje kraje z powodu wojen, konfliktów, prześladowań, ubóstwa czy innych zagrożeń. W ubiegłym roku zobaczyliśmy ich tutaj w Polsce, kiedy miliony osób uciekły z Ukrainy w poszukiwaniu schronienia. Polacy jako społeczeństwo okazali ogromną empatię i wspierali ich w zapewnieniu godnych warunków życia we własnych domach. Po spontanicznym odruchu serc pojawiły się rozwiązania systemowe, nowe przepisy, które ułatwiały odnalezienie się w Polsce i przetrwanie najtrudniejszego etapu wojny. Słowem kluczem do tych wszystkich działań stała się właśnie GODNOŚĆ – chodziło o to, by uchodźcy nie wegetowali, lecz godnie żyli w kraju, w którym się znaleźli.
Sytuacja Ukraińców w Polsce, podobnie jak każdej innej grupy społecznej, jest zróżnicowana i zależy od wielu czynników, takich jak status prawny, wykształcenie, doświadczenie zawodowe, znajomość języka, wsparcie społeczne i wiele innych. W Polsce mieszka spora społeczność Ukraińców, która składa się z zarówno tymczasowych pracowników, jak i osób z długoterminowym pobytem. Ich wszystkich łączy jednak jedno – potrzeba zapewnienia sobie i swoim rodzinom godnych warunków życia.
Aby godnie żyć, trzeba czuć się bezpiecznie, a aby czuć się bezpiecznie, trzeba znaleźć źródło utrzymania – podsumowuje Iryna Miłkowska. Dlatego tak ważne jest to, by uchodźcy znajdowali pracę, dzięki której zarabiają i dzięki której się rozwijają i czują potrzebni. Polscy pracodawcy, którzy decydują się zatrudnić uchodźców, spełniają więc ogromnie ważną rolę – sprawiają, że ludzie odzyskują poczucie bezpieczeństwa i wiarę w lepszy los. Z tego właśnie powodu my jako Fundacja VIPoL Wspieramy Razem prowadzimy akcję „Pracodawca bez Granic” – akcję, której celem jest docenienie wszystkich, którzy dbają o godne życie potrzebujących. W Polsce jest wielu przedsiębiorców, którzy już pomogli i dalej pomagają. I za to, w ten Światowy Dzień Godności dziękujemy Wam z całego serca!
Fundacja VipoL Wspieramy Razem www.fundacjavipol.eu - powstała po to, by monitorować sytuację w polskich firmach, zatrudniających obcokrajowców oraz reagować na bieżące zapotrzebowanie osób i podmiotów nawiązujących współpracę. Fundacja składa się zarówno z Polaków, jak i Ukraińców – ludzi, którzy pracują razem już od 2014 roku i świetnie znają wzajemne oczekiwania. Fundacja podejmuje różnorodne inicjatywy, mające na celu aktywizację i integrację społeczną, przeciwdziałanie wykluczeniu, a także uproszczenie procedur zatrudniania obcokrajowców. Ponadto udziela wsparcia pracownikom i edukuje przedsiębiorców otwartych na zatrudnianie kandydatów spoza Polski.
Kampania Pracodawca bez Granic www.pracodawcabezgranic.pl - to kampania społeczna skierowana do pracodawców, którzy zatrudniają lub zamierzają zatrudnić obcokrajowców. Celem pierwszej edycji akcji jest docenienie firm, które wspierają uchodźców z Ukrainy. Pomysłodawcy kampanii PRACODAWCA BEZ GRANIC pragną wyróżnić tych przedsiębiorców, którzy niosą konkretną pomoc obcokrajowcom w odnalezieniu się na polskim rynku pracy – w pierwszej edycji skupiamy się na uchodźcach, którzy przybyli do Polski ze względu na wojnę w Ukrainie.
Grupa VIPoL www.vipolgroup.eu - to agencja pracy tymczasowej, która oferuje m.in. leasing unikalnych specjalistów oraz pracowników fizycznych. Firma, działająca na polskim rynku od 2010 roku, zapewniła pracę dziesiątkom tysięcy osób. Zespół tworzą profesjonaliści w dziedzinach HR, zarządzania biznesowego oraz prawa dotyczącego zatrudnienia i legalizacji pobytu obcokrajowców. Misją firmy pod hasłem „Pracujemy razem” jest łączenie ludzi w relacjach zawodowych ponad granicami państw, zapewniając obcokrajowcom szansę na godne życie. Biura grupy VIPoL znajdują się w Polsce, w Niemczech i na Ukrainie.
Kontakt dla mediów: Karina Grygielska, agencja Pi-aR+; tel. 601 369 597, e-mail: k.grygielska@prplus.pl
Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
Ponad 60 tys. zł na wsparcie dzieci w pieczy zastępczej i usamodzielnionych
FUNDACJA ZIKO DLA ZDROWIA WSPIERA DZIECI DOTKNIĘTE POWODZIĄ
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
Myśląc o emeryturze, dwa razy więcej Polaków odczuwa lęk niż nadzieję – wynika z badania ING Banku Śląskiego. Blisko połowa badanych spodziewa się obniżenia swojego poziomu życia po zakończeniu pracy. Mimo to wciąż mniejszość Polaków, bo 39 proc., oszczędza z myślą o tym okresie życia. Ten odsetek jednak stopniowo rośnie. Ponad 2/3 słabo orientuje się w instrumentach finansowych, które pozwalają gromadzić środki na emeryturę.
Polityka
Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna
Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.