Komunikaty PR

Tchibo po raz kolejny wspiera Mamy z Domów Samotnej Matki Stowarzyszenia MONAR

2023-05-26  |  13:00

Liczba matek samodzielnie wychowujących dzieci w Polsce wynosi niemal dwa miliony, a co czwarta rodzina jest tworzona przez samotnego rodzica[1]. Wychowywanie dziecka w pojedynkę to niezwykłe wyzwanie, jednak łącząc siły możemy wesprzeć osoby, które na co dzień je podejmują. Tym założeniem kieruje się marka Tchibo, która po raz kolejny przekazała 100 000 zł na rzecz Domów Samotnej Matki Stowarzyszenia MONAR.

26 maja obchodzimy wyjątkowe święto – Dzień Matki. To czas, kiedy w szczególny sposób doceniamy mamy, chcąc sprawić im radość i  wywołać na ich twarzach uśmiech. Dostrzega to firma Tchibo, która po raz kolejny w ramach akcji „Tchibo wspiera mamy” przekazała darowiznę na rzecz Stowarzyszenia MONAR, prowadzącego m.in. Domy Samotnej Matki. Środki te zostaną przeznaczone na zorganizowanie letnich aktywności dla podopiecznych organizacji.

Wsparcie w tworzeniu życia na nowo

Pracownicy i wolontariusze Stowarzyszenia MONAR każdego dnia dbają o osoby samotne, bezdomne, chore i uzależnione, udowadniając, jak wiele w ich życiu może zmienić wyciągnięcie pomocnej dłoni. Misją Stowarzyszenia od lat pozostaje pomoc bliźniemu, w duchu miłości, tolerancji, dbałości o ludzką godność, z szacunkiem dla praw człowieka. Organizacja działa w dziesięciu Domach Samotnej Matki. Stowarzyszenie zapewnia mamom i ich dzieciom schronienie oraz wyżywienie, a także wspiera je na drodze do usamodzielnienia się. Każdy z Domów Samotnej Matki Stowarzyszenia MONAR opiekuje się kilkunastoma lub nawet kilkudziesięcioma osobami w kryzysie, zapewniając im m.in. diagnostykę medyczną, konsultacje z lekarzami oraz terapię psychologiczną. Mamy i dzieci przebywają w placówce  od miesiąca do roku – w zależności od ich kondycji, sytuacji życiowej i szansy na samodzielne życie poza placówką.

Dla mam, które przebywają w naszych placówkach, organizujemy m.in. warsztaty rozwijające ich kompetencje rodzicielskie. Wdrażamy także działania profilaktyczne dotyczące przeciwdziałania przemocy wobec kobiet i dzieci. Jednak sama praca w ośrodku to nie wszystko. Dzięki pomocy firm takich jak Tchibo możemy zaproponować naszym podopiecznym kreatywne formy spędzania wolnego czasu, wspierając jednocześnie budowanie relacji rodzic-dziecko, umożliwiając zmianę perspektywy i oderwanie się od codziennych obowiązków. Jest to jeden z elementów, który przyczynia się do długofalowej poprawy ich sytuacji życiowej – mówi Agnieszka Nowak, Dyrektorka Pomorskiego Centrum Pomocy Bliźniemu w Gdańsku.

Działajmy razem

To nie pierwszy raz, kiedy Tchibo wspiera osoby w potrzebie. Również w ubiegłym roku, współpracując z agencją Advalue Engaged, której misją jest propagowanie społecznej odpowiedzialności biznesu poprzez łączenie marek z wartościowymi inicjatywami i organizacjami, firma przekazała wsparcie finansowe na rzecz mam i ich pociech, przebywających w Domach Samotnej Matki Stowarzyszenia MONAR. Kwota udzielonej pomocy wyniosła 100 000 zł. Wsparcie nie byłoby możliwe bez zaangażowania konsumentów.

Cenimy czas spędzony w gronie najbliższych, dlatego chcemy podarować wspólne chwile i radość z lata tym, którym najbardziej tego brakuje. Nie robimy tego jednak sami. Realizacja tego wsparcia jest możliwa dzięki konsumentom, którzy na co dzień wybierają produkty Tchibo. Dziękujemy im za to, że wspólnie możemy pomagać tym, którzy tej pomocy najbardziej potrzebują – podsumowuje Gabriela Bar-Rutkowska, menedżerka ds. komunikacji korporacyjnej i odpowiedzialności biznesu Tchibo Warszawa Sp. z o.o.

 


[1] GUS. Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne 878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB Biuro prasowe
2025-03-12 | 06:00

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Branża browarnicza jest ważnym sektorem gospodarki światowej, który wygenerował 0,8% światowego PKB w 2023 r., czyli 878 miliardów dolarów. To więcej niż wg Banku
Problemy społeczne Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
2025-02-20 | 17:00

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Wyobraź sobie, że każdego ranka budzisz się wypoczęty i pełen energii. Co więcej, aby to osiągnąć nie potrzebujesz kolejnej kawy. Wystarczy naturalny, dostępny
Problemy społeczne Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków
2024-12-18 | 16:10

Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków

Jedynie 21 proc. mężczyzn i aż dwukrotnie większy odsetek kobiet (45 proc.) deklaruje, że wykonuje większość prac domowych. Z kolei co trzecia przedsiębiorczyni także przyznaje, że

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.