Komunikaty PR

Tchibo po raz kolejny wspiera Mamy z Domów Samotnej Matki Stowarzyszenia MONAR

2023-05-26  |  13:00

Liczba matek samodzielnie wychowujących dzieci w Polsce wynosi niemal dwa miliony, a co czwarta rodzina jest tworzona przez samotnego rodzica[1]. Wychowywanie dziecka w pojedynkę to niezwykłe wyzwanie, jednak łącząc siły możemy wesprzeć osoby, które na co dzień je podejmują. Tym założeniem kieruje się marka Tchibo, która po raz kolejny przekazała 100 000 zł na rzecz Domów Samotnej Matki Stowarzyszenia MONAR.

26 maja obchodzimy wyjątkowe święto – Dzień Matki. To czas, kiedy w szczególny sposób doceniamy mamy, chcąc sprawić im radość i  wywołać na ich twarzach uśmiech. Dostrzega to firma Tchibo, która po raz kolejny w ramach akcji „Tchibo wspiera mamy” przekazała darowiznę na rzecz Stowarzyszenia MONAR, prowadzącego m.in. Domy Samotnej Matki. Środki te zostaną przeznaczone na zorganizowanie letnich aktywności dla podopiecznych organizacji.

Wsparcie w tworzeniu życia na nowo

Pracownicy i wolontariusze Stowarzyszenia MONAR każdego dnia dbają o osoby samotne, bezdomne, chore i uzależnione, udowadniając, jak wiele w ich życiu może zmienić wyciągnięcie pomocnej dłoni. Misją Stowarzyszenia od lat pozostaje pomoc bliźniemu, w duchu miłości, tolerancji, dbałości o ludzką godność, z szacunkiem dla praw człowieka. Organizacja działa w dziesięciu Domach Samotnej Matki. Stowarzyszenie zapewnia mamom i ich dzieciom schronienie oraz wyżywienie, a także wspiera je na drodze do usamodzielnienia się. Każdy z Domów Samotnej Matki Stowarzyszenia MONAR opiekuje się kilkunastoma lub nawet kilkudziesięcioma osobami w kryzysie, zapewniając im m.in. diagnostykę medyczną, konsultacje z lekarzami oraz terapię psychologiczną. Mamy i dzieci przebywają w placówce  od miesiąca do roku – w zależności od ich kondycji, sytuacji życiowej i szansy na samodzielne życie poza placówką.

Dla mam, które przebywają w naszych placówkach, organizujemy m.in. warsztaty rozwijające ich kompetencje rodzicielskie. Wdrażamy także działania profilaktyczne dotyczące przeciwdziałania przemocy wobec kobiet i dzieci. Jednak sama praca w ośrodku to nie wszystko. Dzięki pomocy firm takich jak Tchibo możemy zaproponować naszym podopiecznym kreatywne formy spędzania wolnego czasu, wspierając jednocześnie budowanie relacji rodzic-dziecko, umożliwiając zmianę perspektywy i oderwanie się od codziennych obowiązków. Jest to jeden z elementów, który przyczynia się do długofalowej poprawy ich sytuacji życiowej – mówi Agnieszka Nowak, Dyrektorka Pomorskiego Centrum Pomocy Bliźniemu w Gdańsku.

Działajmy razem

To nie pierwszy raz, kiedy Tchibo wspiera osoby w potrzebie. Również w ubiegłym roku, współpracując z agencją Advalue Engaged, której misją jest propagowanie społecznej odpowiedzialności biznesu poprzez łączenie marek z wartościowymi inicjatywami i organizacjami, firma przekazała wsparcie finansowe na rzecz mam i ich pociech, przebywających w Domach Samotnej Matki Stowarzyszenia MONAR. Kwota udzielonej pomocy wyniosła 100 000 zł. Wsparcie nie byłoby możliwe bez zaangażowania konsumentów.

Cenimy czas spędzony w gronie najbliższych, dlatego chcemy podarować wspólne chwile i radość z lata tym, którym najbardziej tego brakuje. Nie robimy tego jednak sami. Realizacja tego wsparcia jest możliwa dzięki konsumentom, którzy na co dzień wybierają produkty Tchibo. Dziękujemy im za to, że wspólnie możemy pomagać tym, którzy tej pomocy najbardziej potrzebują – podsumowuje Gabriela Bar-Rutkowska, menedżerka ds. komunikacji korporacyjnej i odpowiedzialności biznesu Tchibo Warszawa Sp. z o.o.

 


[1] GUS. Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne BRAK ZDJĘCIA
2024-04-25 | 15:00

ZNAMY NOMINOWANYCH DO NAGRODY KORCZAKA W 2024 ROKU

ZNAMY NOMINOWANYCH DO NAGRODY KORCZAKA W 2024 ROKU   W tym roku do Nagrody Korczaka wypłynęło wyjątkowo dużo zgłoszeń – 147 osoby i instytucje z całego kraju. Jak podkreśla Uczelnia Korczaka – organizator konkursu
Problemy społeczne ŁOWCY METEORYTÓW W NOWYM PROGRAMIE EDUKACYJNYM DLA SZKÓŁ
2024-04-22 | 11:00

ŁOWCY METEORYTÓW W NOWYM PROGRAMIE EDUKACYJNYM DLA SZKÓŁ

Warszawa, 18 kwietnia 2024 Fundacja Nauka. To Lubię ogłosiła dzisiaj uruchomienie nowego programu edukacyjnego dla szkół podstawowych i średnich pt. „Łowcy
Problemy społeczne Mieszkańcy Pomorza wypożyczą nieodpłatnie sprzęt rehabilitacyjny .
2024-04-12 | 06:00

Mieszkańcy Pomorza wypożyczą nieodpłatnie sprzęt rehabilitacyjny .

Szacuje się, że w Polsce żyje ponad 4 miliony osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami ruchowymi. Z tej liczby około 200.000 osób, to mieszkańcy Pomorza. Dlatego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.