Komunikaty PR

Uber pomaga ratować dziedzictwo kulturowe Ukrainy

2022-09-08  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Łukasz Łyczkowski
dfusion

al. Zjednoczenia 36 lok. 5
01-830 Warszawa
lukasz.lyczkowski|dfusion.pl| |lukasz.lyczkowski|dfusion.pl
606825276
https://dfusion.pl/

Ministerstwo Kultury Ukrainy nawiązało współpracę z firmą Uber w celu ochrony dziedzictwa narodowego i kulturowego na terytorium objętej wojną Ukrainy. Uber Restore to rozwiązanie, które zapewnia ukraińskim konserwatorom bezpłatny transport, aby zabezpieczyć i ewakuować cenne zabytki, które stanowią część ukraińskiej historii i tożsamości. Od maja, dzięki Uber Restore udało się przetransportować naukowców do ponad 100 zagrożonych miejsc na terenie całego kraju.

 

Działania zbrojne stanowią zagrożenie dla wielu ukraińskich muzeów, budynków religijnych i miejsc historycznych. Dlatego Narodowe Centrum Badań i Konserwacji Ministerstwa Kultury Ukrainy (NRRC) nawiązało współpracę z firmą Uber by zapewnić ratunek niezliczonym dziełom sztuki i artefaktom ważnym dla tożsamości narodowej.

 

W tym celu stworzono specjalną wersję aplikacji Uber - Uber Restore, która pozwala Ministerstwu Kultury na zamawianie 12-osobowych pojazdów do bezpłatnego transportu konserwatorów oraz specjalistycznego sprzętu do miast, miasteczek i wsi na terenie Ukrainy. 

 

Od maja dzięki Uber Restore specjaliści NRRC mogli dotrzeć do ponad 100 lokalizacji - pokonując łącznie ponad 20 000 km - w celu zlokalizowania i zabezpieczenia dziesiątek tysięcy dzieł sztuki i ewakuując te najbardziej zagrożone do bezpiecznych miejsc.

 

"Wojna rozpoczęta przez Rosję przeciwko Ukrainie powoduje nieodwracalne szkody i zniszczenia dziedzictwa historycznego i kulturowego naszego kraju, w tym unikalnych dzieł sztuki, artefaktów religijnych, dokumentów historycznych o powstawaniu i rozwoju ukraińskiej państwowości. Narodowe Centrum Badań i Konserwacji realizuje misję ratowania tego dziedzictwa, któremu nieustannie zagrażają ostrzały artyleryjskie, ataki rakietowy i nie tylko. Nasze partnerstwo z Uberem przyniosło niezwykle pozytywne rezultaty, pozwalając naszym ekspertom dotrzeć już do ponad 100 kulturowych i historycznych miejsc, również na dawniej okupowanych terytoriach." - mówi Svitlana Strelnikova, prezes NRRC.


"Jesteśmy dumni, że pomagamy Ukrainie w wysiłkach na rzecz ochrony dziedzictwa kulturowego kraju, które jest zagrożone przez tę wyniszczającą wojnę. Korzystając z niestandardowej wersji aplikacji Uber, umożliwiamy konserwatorom zabytków wykonywanie ważnej pracy w celu ochrony tożsamości narodowej Ukrainy." - dodaje Dara Khosrowshahi, CEO Uber. 

 

Oprócz uruchomienia Uber Restore, Uber przez ostatnie sześć miesięcy aktywnie angażuje się w liczne inicjatywy niosące pomoc Ukrainie. Wśród nich są m.in. bezpłatny transport dla uchodźców, lekarzy, pielęgniarek, pracowników samorządowych i organizacji pozarządowych w całej Ukrainie, partnerstwo ze Światowym Programem Żywnościowym ONZ w dostarczaniu pomocy żywnościowej potrzebującym, oraz rozszerzenie usług Uber w zakresie podstawowych usług transportowych do 12 dodatkowych miast od początku wojny.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: dfusion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards! Biuro prasowe
2024-11-04 | 09:00

Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards! Równowaga między dobrem społecznym a korzyściami dla biznesu jest możliwa i wzajemnie korzystna. Dowodem na to są liczne działania
Problemy społeczne Ponad 60 tys. zł na wsparcie dzieci w pieczy zastępczej i usamodzielnionych
2024-10-31 | 15:40

Ponad 60 tys. zł na wsparcie dzieci w pieczy zastępczej i usamodzielnionych

Podsumowanie Olimpiady Dobrych Relacji FDI 2024 W dniach 18-27 października blisko 100 pracowników z różnych firm wzięło udział w Olimpiadzie Dobrych Relacji organizowanej
Problemy społeczne FUNDACJA ZIKO DLA ZDROWIA WSPIERA DZIECI DOTKNIĘTE POWODZIĄ
2024-10-11 | 11:00

FUNDACJA ZIKO DLA ZDROWIA WSPIERA DZIECI DOTKNIĘTE POWODZIĄ

Wsparcie dla najmłodszych w trudnych czasach Fundacja Ziko dla Zdrowia aktywnie wspiera dzieci z rodzin poszkodowanych przez powódź, zapewniając im potrzebną pomoc w tym trudnym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Polityka

Wynik wyborów prezydenckich w USA zależeć będzie od kilku stanów. Jest ryzyko nieuznania przegranej jednej ze stron, zwłaszcza przez Donalda Trumpa

Kończy się kampania prezydencka w Stanach Zjednoczonych, obfitująca w historyczne wydarzenia. Symbolicznie wybory rozstrzygną się we wtorek 5 listopada, ale ostateczną decyzję podejmie Kolegium Elektorów dopiero w grudniu. O wyniku zadecydują głosy w tzw. stanach wahających się, czyli niepopierających tradycyjnie demokratów ani republikanów. Najnowszy sondaż wskazuje na minimalną przewagę Kamali Harris w większości tych okręgów. Istnieje ryzyko, że Donald Trump nie uzna niekorzystnego dla siebie wyniku wyborów, jak było to cztery lata temu.

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.