Uwaga na fałszywe zbiórki dla ofiar wojny w Gazie i w Izraelu
Jak donosi amerykańska Federalna Komisja Handlu, w przestrzeni internetowej pojawiają się próby oszustw związanych ze zbieraniem środków na pomoc ofiarom wojny pomiędzy Izraelem a Hamasem. Oszuści tworzą fałszywe strony i profile zbiórek, a następnie poprzez social media proszą o datki. W jaki sposób pomagać, by nie dać się oszukać?
(Źródło: https://consumer.ftc.gov/consumer-alerts/2023/10/safely-donating-response-israel-gaza-crisis)
Poniżej komentarz Kamila Sadkowskiego, analityka laboratorium antywirusowego ESET:
Cyberprzestępcy jak zwykle wykorzystują tragedie do czerpania korzyści, wykorzystując przy tym podstępne metody, które niestety okazują się nadzwyczaj efektywne. Oszustwa związane z fałszywymi zbiórkami opierają się na manipulowaniu naszymi emocjami, zachęcając nas do oddawania środków finansowych bez wnikliwej weryfikacji wiarygodności zbiórki. Poruszające zdjęcia i historie usypiają naszą czujność. W sieci krąży wiele prawdziwych zbiórek, a oszuści są niezwykle zręczni w ich kopiowaniu. To, co powinno nas zaniepokoić, to niewielka liczba obserwujących daną zbiórkę oraz potencjalne niedociągnięcia, takie jak błędy językowe w opisach. Czerwoną flagą jest prośba o wpłaty w kryptowalutach. Jednak aby podnieść swoją wiarygodność, cyberprzestępcy korzystają także z renomowanych platform płatności, takich jak np. PayPal. Pomagając, warto zachować czujność i ostrożność oraz przekazywać swoje wsparcie tylko sprawdzonym organizacjom charytatywnym.
Na co zwracać uwagę wybierając zbiórkę, na którą chcemy wpłacić środki?
- Wybieraj organizacje, które znasz i które mają doświadczenie w pomocy w czasie kryzysów humanitarnych.
- Sprawdzaj – zanim przekażesz pieniądze, sprawdź opinie o danej organizacji, zapytaj o nią znajomych, a najlepiej wyszukaj jej nazwę razem ze słowem „oszustwo” czy „scam”.
- Uważaj na prywatne zbiórki – znacznie trudniej je zweryfikować.
- Nie wpłacaj kryptowalut – uczciwe organizacje na ogół nie proszą o wpłaty w kryptowalutach.

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków

Burger King wchodzi do Zgorzelca
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.