W najbliższy piątek pobijemy Zielony Rekord Polski
Już 30 kwietnia odbędzie się czwarta edycja Zielonego Rekordu Polski. Każdy może do niej dołączyć i ustanowić zupełnie nowy wynik. Wystarczy tego jednego dnia posadzić dowolną roślinę i opublikować zdjęcie przed i po w swoich mediach społecznościowych, oznaczając ją hasztagiem #ZielonyRekord2021. Tego roku liczy się nie tylko liczba roślin, lecz także ludzi zaangażowanych w bicie rekordu.
Organizator – startup społeczny Dotlenieni.org – chce inspirować ludzi do zmiany i systematycznie pracować nad nastawieniem Polaków do problemów ekologicznych.
Jak jakość powietrza wpływa na zdrowie?
W Polsce zanieczyszczenie powietrza jest jedną z najważniejszych kwestii poruszanych przez ekologów i lekarzy. Problem ten skutkuje coraz częstszymi diagnozami chorób układu krążenia, wylewów, niewydolności serca czy zmian miażdżycowych. Celem tej akcji jest zaangażowanie jak największej liczby osób do udziału w sadzeniu roślin i zazielenieniu świata. Wszystko to z myślą o poprawie jakości powietrza, którym oddychamy. Wspólne bicie rekordu ma edukować ludzi na temat istniejących zagrożeń i tworzyć dobre nawyki związane z dbaniem o środowisko naturalne.
Jak włączyć się w akcję?
Ze względu na pandemię organizatorzy zrezygnowali w tym roku ze wspólnych nasadzeń. Każdy może przyłączyć się do akcji i posadzić dowolną roślinę we własnym ogródku czy domu. Aby zostać wliczonym w Zielony Rekord Polski, należy zrobić zdjęcie przed i po nasadzeniu oraz opublikować na Facebooku bądź Instagramie zdjęcie z hasztagiem #ZielonyRekord2021. Post powinien być publiczny i oznaczony wymienionym hasztagiem – z myślą o tym, aby organizatorzy mogli go zobaczyć i uwzględnić w trakcie liczenia wszystkich osób biorących finalnie udział w akcji.
– W tej edycji liczymy nie tylko liczbę nasadzeń, ale też ludzi, którzy włączą się w bicie rekordu. Jesteśmy przekonani, że zmiana zaczyna się od pojedynczego człowieka. Zachęcamy również całe rodziny, szkoły, przedszkola oraz firmy do udziału w akcji. Tylko wspólnymi siłami możemy wprowadzić realną zmianę w świadomości Polaków i wytworzyć nawyki, które pozytywnie wpłyną na środowisko naturalne – mówi Marek Kołkowski ze startupu społecznego Dotlenieni.org.
Ambasadorami akcji są: Bartek Królik, Viki Gabor, Beata Pawlikowska, Ptakova, Magda Swat i Polish Jungle. Więcej informacji o wydarzeniu znajdziecie na Facebooku – https://www.facebook.com/events/3876772439036767.

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.