Komunikaty PR

W najbliższy piątek pobijemy Zielony Rekord Polski

2021-04-28  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
PR Manager
Publicon Sp. z o.o.



m.hliwa|publicon.pl| |m.hliwa|publicon.pl
691274042

Już 30 kwietnia odbędzie się czwarta edycja Zielonego Rekordu Polski. Każdy może do niej dołączyć i ustanowić zupełnie nowy wynik. Wystarczy tego jednego dnia posadzić dowolną roślinę i opublikować zdjęcie przed i po w swoich mediach społecznościowych, oznaczając ją hasztagiem #ZielonyRekord2021. Tego roku liczy się nie tylko liczba roślin, lecz także ludzi zaangażowanych w bicie rekordu.

Organizator – startup społeczny Dotlenieni.org – chce inspirować ludzi do zmiany i systematycznie pracować nad nastawieniem Polaków do problemów ekologicznych.

Jak jakość powietrza wpływa na zdrowie?

W Polsce zanieczyszczenie powietrza jest jedną z najważniejszych kwestii poruszanych przez ekologów i lekarzy. Problem ten skutkuje coraz częstszymi diagnozami chorób układu krążenia, wylewów, niewydolności serca czy zmian miażdżycowych. Celem tej akcji jest zaangażowanie jak największej liczby osób do udziału w sadzeniu roślin i zazielenieniu świata. Wszystko to z myślą o poprawie jakości powietrza, którym oddychamy. Wspólne bicie rekordu ma edukować ludzi na temat istniejących zagrożeń i tworzyć dobre nawyki związane z dbaniem o środowisko naturalne.

Jak włączyć się w akcję? 

Ze względu na pandemię organizatorzy zrezygnowali w tym roku ze wspólnych nasadzeń. Każdy może przyłączyć się do akcji i posadzić dowolną roślinę we własnym ogródku czy domu. Aby zostać wliczonym w Zielony Rekord Polski, należy zrobić zdjęcie przed i po nasadzeniu oraz opublikować na Facebooku bądź Instagramie zdjęcie z hasztagiem #ZielonyRekord2021. Post powinien być publiczny i oznaczony wymienionym hasztagiem – z myślą o tym, aby organizatorzy mogli go zobaczyć i uwzględnić w trakcie liczenia wszystkich osób biorących finalnie udział w akcji.

– W tej edycji liczymy nie tylko liczbę nasadzeń, ale też ludzi, którzy włączą się w bicie rekordu. Jesteśmy przekonani, że zmiana zaczyna się od pojedynczego człowieka. Zachęcamy również całe rodziny, szkoły, przedszkola oraz firmy do udziału w akcji. Tylko wspólnymi siłami możemy wprowadzić realną zmianę w świadomości Polaków i wytworzyć nawyki, które pozytywnie wpłyną na środowisko naturalne – mówi Marek Kołkowski ze startupu społecznego Dotlenieni.org.

Ambasadorami akcji są: Bartek Królik, Viki Gabor, Beata Pawlikowska, Ptakova, Magda Swat i Polish Jungle. Więcej informacji o wydarzeniu znajdziecie na Facebooku – https://www.facebook.com/events/3876772439036767.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Mieszkańcy Pomorza wypożyczą nieodpłatnie sprzęt rehabilitacyjny . Biuro prasowe
2024-04-12 | 06:00

Mieszkańcy Pomorza wypożyczą nieodpłatnie sprzęt rehabilitacyjny .

Szacuje się, że w Polsce żyje ponad 4 miliony osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami ruchowymi. Z tej liczby około 200.000 osób, to mieszkańcy Pomorza. Dlatego
Problemy społeczne Dziecięcy oddział rehabilitacji w Jaworzu w nowych kolorach
2024-04-11 | 12:00

Dziecięcy oddział rehabilitacji w Jaworzu w nowych kolorach

PPG podsumowała realizację kolejnego projektu COLORFUL COMMUNITIES®, w ramach którego wykonała remont na Oddziale dla Dzieci i Młodzieży Beskidzkiego Zespołu
Problemy społeczne Whirlpool - 25 lat współpracy dla lokalnych społeczności
2024-03-21 | 10:00

Whirlpool - 25 lat współpracy dla lokalnych społeczności

Działania na rzecz lokalnych społeczności i wsparcie dla pracowników, to jedne z najważniejszych punktów strategii ESG Whirlpool Corporation. W tym roku mija 25 lat

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Padają kolejne rekordy generacji energii z OZE. Przez jakość sieci duży potencjał wciąż jest niezagospodarowany

W Polsce padają w ostatnim czasie kolejne rekordy generacji prądu z OZE. – Potencjał wzrostu wciąż jednak mamy bardzo duży – zauważa Krzysztof Cibor z Greenpeace Polska. W tej chwili ten potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany m.in. przez regulacje hamujące rozwój energetyki wiatrowej na lądzie i zły stan sieci elektroenergetycznych, który przekłada się na dużą liczbę odmów przyłączania nowych źródeł odnawialnych albo konieczność ich czasowego wyłączania. Ekspert wskazuje, że to dwa najważniejsze zadania dla nowego rządu, który na czerwiec br. zapowiedział już liberalizację tzw. ustawy wiatrakowej.

Edukacja

Polacy mało wiedzą o instytucji rodzicielstwa zastępczego. Dwie trzecie społeczeństwa nigdy nie spotkało się z tym pojęciem

Aż 64 proc. Polaków nigdy nie spotkało się z pojęciem rodzicielstwa zastępczego zawodowego – wynika z badania przeprowadzonego w marcu br. na zlecenie Fundacji Happy Kids. Najliczniejszą grupą, która nie zna tego pojęcia, stanowią respondenci między 18. a 22. rokiem życia. Co 10. badany nie wie, jaka jest różnica między rodzicem zastępczym a rodzicem adopcyjnym. Zdaniem ekspertów brak świadomości ma konsekwencje dla rozwoju instytucji pieczy zastępczej w Polsce.

IT i technologie

Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.