W północnej Etiopii liczba niedożywionych dzieci wzrosła dziesięciokrotnie
Stowarzyszenie UNICEF Polska
ul. Rolna 175 D
02-729 Warszawa
mkacprzak|unicef.pl| |mkacprzak|unicef.pl
+48 509 224 588
www.unicef.pl/
Przez kilka ostatnich miesięcy, z powodu toczącego się konfliktu, region Tigraj był praktycznie niedostępny dla organizacji humanitarnych. Teraz, kiedy pracownicy UNICEF docierają do osób poszkodowanych, potwierdzają się nasze największe obawy i najgorsze scenariusze.
UNICEF szacuje, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy, nawet 100 tysięcy dzieci w tym regionie może cierpieć na skutek ciężkiego ostrego niedożywienia. Ten stan bezpośrednio zagraża ich życiu. Do tej pory, średnia roczna liczba przypadków niedożywienia u dzieci była tam dziesięć razy niższa.
Prawie połowa (47%) wszystkich kobiet w ciąży i karmiących piersią jest poważnie niedożywiona. Ten stan może mieć fatalne konsekwencje dla matki i dziecka. Może powodować komplikacje okołoporodowe, ryzyko śmierci matki podczas porodu czy niedożywienia u dziecka.
W skonfliktowanym regionie Tigraj zniszczony jest system żywnościowy, medyczny i wodno-sanitarny. Od ich funkcjonowania zależy przetrwanie dzieci. Ryzyko wybuchu epidemii jest wysokie, szczególnie w przepełnionych miejscach pobytu przesiedlonych rodzin, gdzie trudno o zachowanie prawidłowej higieny.
W ubiegłym tygodniu byłam w dystryktach Wajirat i Gijet, które były praktycznie niedostępne podczas konfliktu. Zobaczyłam warunki, w jakich żyją dzieci. W wielu miejscach nie było zapasów żywności terapeutycznej potrzebnej do leczenia ostrego niedożywienia, nie było antybiotyków. Placówki medyczne nie miały elektryczności, a dzieci nie były szczepione od miesięcy.
Niedawna eskalacja konfliktu w sąsiednich regionach Afar i Amhara, gdzie prawie 1,5 miliona ludzi już boryka się z poważnym brakiem bezpieczeństwa żywnościowego, dodatkowo pogarsza warunki w całej północnej Etiopii. Dziesiątki tysięcy osób zostało przesiedlonych. Sklepy spożywcze zostały splądrowane. Bez pomocy humanitarnej, liczba niedożywionych dzieci wzrośnie powyżej już i tak alarmującego poziomu. UNICEF niesie teraz pomoc, aby zaspokoić chociaż podstawowe potrzeby dzieci i ich rodzin.
Potrzebujemy swobodnego dostępu do regionu Tigraj, aby zapewnić wsparcie, którego dzieci pilnie potrzebują. Obecnie w naszych magazynach w tym regionie mamy 6900 kartonów gotowej do spożycia żywności terapeutycznej. To wystarczy, aby leczyć poważne niedożywienie u zaledwie 6900 dzieci.
Walka z katastrofalną sytuacją żywnościową, medyczną i wodną wymaga pomocy humanitarnej na masową skalę. To oznacza, że organizacje pomocowe muszą mieć możliwość wykonywania swojej pracy i misji bez przeszkód. UNICEF apeluje do wszystkich stron o przestrzeganie ich podstawowego obowiązku ochrony dzieci. Dramatyczny kryzys żywnościowy w regionie Tigraj i w sąsiednich regionach jest spowodowany konfliktem zbrojnym i mogą go rozwiązać tylko strony konfliktu.

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków

Burger King wchodzi do Zgorzelca
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.