Warta pomaga kolejnym 53 instytucjom lokalnym walczącym ze skutkami epidemii
Wsparcie instytucji w poszczególnych regionach to m.in. efekt działań agentów Warty.
W ramach akcji „Zostań w domu i pomagaj”, która promuje bezpieczny, zdalny sposób zawierania ubezpieczeń, Warta przekazuje część składki od polis zawartych w tej formie na działania dotyczące walki z epidemią COVID-19. Na ten cel Warta przeznaczy 5 mln zł, które trafią do wybranych organizacji lokalnych we wszystkich województwach. Akcja Warty zaplanowana jest do końca maja, ale mając świadomość jak cenny jest czas w walce ze skutkami epidemii pomoc finansowa trafia już do wybranych organizacji. Środki przekazywane są 53 instytucjom lokalnym. O ich wyborze współdecydowali agenci, którzy znając dobrze potrzeby w swoim otoczeniu, wskazali placówki, które wymagają dofinansowania.
– Dbanie o lepsze jutro i współpraca międzyludzka to dla nas niezwykle ważne wartości, które są podstawą wspierania instytucji walczących ze skutkami epidemii. Dzięki naszym agentom pracującym blisko ludzi widzimy, jak ważne jest lokalne wsparcie oraz świadomość, że nikt nie jest osamotniony w tej trudnej walce. Liczę, że środki, które przekazujemy m.in. szpitalom, domom pomocy społecznej, hospicjom, pomogą im skutecznie walczyć z epidemią i pomagać w tych trudnych chwilach – mówi Jarosław Parkot, Prezes Zarządu Warty.
Pomoc zostanie spożytkowana na m.in. zakup sprzętu medycznego, materiałów higienicznych i ochrony osobistej. Środki finansowe trafią m.in. do domów pomocy społecznej, organizacji pożytku publicznego oraz instytucji ochrony zdrowia, które na co dzień mierzą się z rozprzestrzeniającą się pandemią.
Wcześniej 5 mln złotych przekazanych przez Wartę trafiło bezpośrednio do 34 szpitali jednoimiennych i zakaźnych w całej Polsce. Wsparcie pomogło m.in. w zakupie sprzętu medycznego oraz ochronnego dla personelu oraz pacjentów.
– Rolą ubezpieczycieli jest pomagać w trudnych i niespodziewanych momentach. W moim odczuciu, epidemia, której jesteśmy świadkami, wymaga niestandardowych działań ze strony biznesu. Jesteśmy dumni, że możemy pomóc pracownikom służby zdrowia, domów pomocy społecznej i fundacjom w walce o lepsze jutro. Wierzymy, że każdy gest, nawet drobny, może przynieść im chwilę oddechu i przybliży nas wszystkich do powrotu do normalności – dodaje Jarosław Parkot.
ZNAMY NOMINOWANYCH DO NAGRODY KORCZAKA W 2024 ROKU
ŁOWCY METEORYTÓW W NOWYM PROGRAMIE EDUKACYJNYM DLA SZKÓŁ
Mieszkańcy Pomorza wypożyczą nieodpłatnie sprzęt rehabilitacyjny .
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.