Wojna w Jemenie trwa! UNICEF Polska apeluje o pomoc dla dzieci
Stowarzyszenie UNICEF Polska
ul. Rolna 175 D
02-729 Warszawa
mkacprzak|unicef.pl| |mkacprzak|unicef.pl
+48 509 224 588
www.unicef.pl/
Wojna w Jemenie to największy kryzys humanitarny w XXI wieku. 80% mieszkańców potrzebuje pomocy humanitarnej. Szacuje się, że 2 miliony dzieci w tym kraju jest poważnie niedożywionych. UNICEF Polska rozpoczyna kampanię „Pomoc dla Jemenu” i apeluje o wsparcie poprzez stronę unicef.pl/jemen. Akcję wspiera Maciej Orłoś.
Trwający od pięciu lat konflikt w Jemenie spowodował masowe wysiedlenia, głód i choroby. Pandemia COVID-19 dodatkowo pogłębia cierpienia w całym kraju. Rodziny codziennie walczą o przetrwanie. Potrzeby jemeńskich dzieci nigdy nie były bardziej palące. Czysta woda i pomoc żywnościowa są niezbędne do przetrwania najmłodszych. Prawie 325 tysięcy dzieci poniżej 5. roku życia cierpi z powodu ciężkiego ostrego niedożywienia i jest na granicy życia i śmierci.
Jednym z takich dzieci jest 14-miesięczna Arwa - dziewczynka z Jemenu, która cierpi z głodu. Dzięki wsparciu UNICEF Arwa ma szanse na przeżycie. Niestety, tysiące dzieci w tym kraju mogą nie mieć tyle szczęścia, co Arwa.
Sytuacja dzieci w Jemenie jest dramatyczna. Najmłodsi każdego dnia umierają z głodu. Zdecydowałem się wesprzeć kampanię UNICEF Polska dla Jemenu, bo nasza pomoc jest teraz potrzebna bardziej niż kiedykolwiek. Ufam, że poruszymy serca Polaków i razem uratujemy wiele istnień, mówi Maciej Orłoś.
UNICEF jest w Jemenie od początku konfliktu. Od stycznia do lipca 2020 niemal 2 mln dzieci zostało przebadanych pod kątem niedożywienia. Tysiące dzieci otrzymało mikroelementy i tabletki odrobaczające. Potrzeby są jednak ogromne. Z powodu braku funduszy wiele programów pomocy dzieciom w Jemenie zostało wstrzymanych.
Jemen to teraz najgorsze miejsce do życia na ziemi. Nasi koledzy w tym kraju każdego dnia narażają zdrowie i życie, aby nieść pomoc najbardziej potrzebującym dzieciom. Proszę, nie zawiedźmy ich! Liczy się każde wsparcie finansowe. Dzięki darowiznom z Polski uratujemy zdrowie i życie tysięcy dzieci, powiedział Marek Krupiński, Dyrektor Generalny UNICEF Polska.
Jak pomóc?
Każdy może pomóc potrzebującym dzieciom w Jemenie. Wystarczy wejść na stronę unicef.pl/jemen i przekazać darowiznę jednorazowo lub miesięcznie. Zebrane fundusze zostaną przeznaczone na:
- zakup żywności terapeutycznej stosowanej w leczeniu niedożywienia u dzieci;
- objęcie terapią leczenia niedożywienia jak największej liczby najmłodszych w Jemenie;
- zakup zestawów pierwszej pomocy tj. pakietów najważniejszych leków i materiałów medycznych;
- tabletki do uzdatniania wody i inne najbardziej potrzebne produkty humanitarne.
UNICEF w leczeniu niedożywienia od lat z powodzeniem stosuje wysokokaloryczną pastę terapeutyczną złożoną ze zmielonych orzeszków ziemnych. Jedna saszetka pasty to 500 kcal. Wystarczy, że dziecko będzie przyjmowało trzy takie saszetki dziennie, aby w ciągu tygodnia przybrać na wadze kilogram. Koszt takiej miesięcznej terapii to zaledwie 131 zł.
UNICEF w Jemenie oprócz programów żywnościowych niesie pomoc medyczną, wodno-sanitarną, edukacyjną i ochronną. Sytuację w kraju pogarsza plaga szarańczy pustynnej oraz powodzie, które nawiedziły Jemen tego roku w lipcu. Zniszczona została infrastruktura, domy, szkoły, szpitale, schroniska i żywy inwentarz. Wiele osób zginęło lub zostało rannych. Zniszczeniu uległy wodociągi, a woda pitna została zanieczyszczona, co zwiększa ryzyko cholery, malarii i dengi. Kraj wyniszczony wojną i pandemią COVID-19 potrzebuje naszego wsparcia.
Wejdź na stronę unicef.pl/jemen i przekaż darowiznę. Twoja pomoc może uratować zdrowie i życie dziecka w Jemenie! - apeluje Maciej Orłoś.

Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.