Wola Park podsumowuje świąteczną zbiórkę dla osób w kryzysie bezdomności
Koniec roku to dla wielu czas obfitości, jednak niektórzy potrzebują odrobiny wsparcia, by móc go przeżyć bez dodatkowych zmartwień. Wola Park wspólnie ze Stowarzyszeniem Pomocy i Interwencji Społecznej zorganizował świąteczną zbiórkę dla osób w kryzysie bezdomności. Z zebranych produktów utworzono 80 paczek z artykułami spożywczymi i środkami higienicznymi, które zostały przekazane odbiorcom Stowarzyszenia.
Świąteczna akcja charytatywna dla osób w kryzysie bezdomności była pierwszą wspólną inicjatywą Wola Parku oraz Stowarzyszenia Pomocy i Interwencji Społecznej. Klienci centrum handlowego mieli możliwość wsparcia najbardziej potrzebujących poprzez przekazanie pełnowartościowych produktów spożywczych o długim czasie przydatności, takich jak konserwy czy makarony, a także niezbędnych środków higienicznych.
Zbiórka była prowadzona na terenie Wola Parku w dwa przedświąteczne weekendy. Wzięło w niej udział około 400 darczyńców.
Zapakowane przez wolontariuszy Stowarzyszenia Pomocy i Interwencji Społecznej paczki zostały przekazane podczas wigilii dla osób w kryzysie bezdomności, w siedzibie organizacji. Aż 120 osób wzięło udział w spotkaniu i skorzystało z oferowanej pomocy.
Misją Stowarzyszenia Pomocy i Interwencji Społecznej jest pomaganie osobom, doświadczającym sytuacji kryzysowych w powrocie do zdrowia i bezpiecznego życia w społeczeństwie, a także ochrona ich praw oraz godności, zapobiegając i przeciwdziałając wykluczeniu społecznemu. Osoby korzystające ze wsparcia Stowarzyszenia mogą liczyć na kompleksową pomoc, adekwatnie do sytuacji i potrzeb. Korzystają ze wsparcia pracownika socjalnego, psychologa, edukatora ds. zdrowotnych czy prawnika. Punkt Poradnictwa to przede wszystkim bezpieczna przestrzeń do pracy nad zmianą i główny adres korespondencyjny dla osób, które go nie mają. Poza punktem stacjonarnym i Mobilnym Punktem Poradnictwa, organizacja realizuje streetworking na terenie kilku warszawskich dzielnic. Pracownicy terenowi docierają do osób żyjących „na ulicy”, znajdujących się poza systemem pomocy.
ZNAMY NOMINOWANYCH DO NAGRODY KORCZAKA W 2024 ROKU
ŁOWCY METEORYTÓW W NOWYM PROGRAMIE EDUKACYJNYM DLA SZKÓŁ
Mieszkańcy Pomorza wypożyczą nieodpłatnie sprzęt rehabilitacyjny .
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.