Współpraca biznesu z organizacjami pozarządowymi – dlaczego warto?
Okres pandemii oraz wybuch wojny w Ukrainie pokazały, jak ważne dla Polaków jest zaangażowanie społeczne. Znajduje to także swoje odzwierciedlenie w świecie biznesu. Coraz więcej firm decyduje się na realizację nie tylko pojedynczych działań w ramach CSR i ESG, ale też wpisanie ich na stałe w swoją strategię biznesową. Już 23 maja o godzinie 9:15 Fundacja CRIDO zaprasza na wyjątkową konferencję „Pomoc, koszt czy inwestycja, czyli o współpracy biznesu z NGO”, podczas której prelegenci z obszaru biznesu i NGO podzielą się doświadczeniem w ramach wspólnych inicjatyw prospołecznych. Wydarzenie odbędzie się w siedzibie CRIDO przy ul. Towarowej 28 w Warszawie.
Działania z obszaru ESG już na stałe wpisały się w codzienne aktywności wielu przedsiębiorstw na świecie. Także coraz więcej firm funkcjonujących na naszym rodzimym rynku angażuje się w działania na rzecz swojej lokalnej społeczności lub środowiska, a naturalnym liderem tych działań stały się organizacje pozarządowe. Wartość aktywności prospołecznych dla biznesu jest znacząca. Nie tylko wpływają one pozytywnie na wizerunek i reputację firmy wśród inwestorów, ale też pomagają budować silniejsze relacje między pracownikami i kadrą zarządzającą. Takie działania motywują również pracowników, wzmacniając ich identyfikację z firmą, a także są prawdziwym magnesem dla talentów podczas procesu rekrutacyjnego. Wiele firm chciałoby podjąć tego typu inicjatywy oraz rozpocząć współpracę z organizacjami społecznymi, ale nie wie po prostu od czego zacząć.
Zależy nam, aby podczas konferencji pokazać siłę współpracy biznesu i organizacji pozarządowych dającą wymierne, obustronne korzyści. Widzimy, że istnieje ogromna potrzeba profesjonalizacji organizacji pozarządowych, w których często brakuje takich narzędzi, jak chociażby doradztwo prawne i podatkowe czy biuro prasowe. Nasza inicjatywa ma na celu zbudowanie koalicji firm, która będzie wspierała kompetencyjnie sektor NGO. – powiedziała Anna Grąbczewska, Prezes Fundacji CRIDO.
Ideą konferencji „Pomoc, koszt czy inwestycja, czyli o współpracy biznesu z NGO” jest przybliżenie przedsiębiorstwom trzeciego sektora i możliwości współpracy z organizacjami pozarządowymi, a samo wydarzenie będzie idealną okazją na nawiązanie takich inicjatyw. W ramach konferencji odbędą się cztery panele tematyczne oraz specjalne warsztaty z organizacjami społecznymi. W gronie prelegentów znajdą się, między innymi Zofia Dzik, fundatorka Instytutu Humanites-Człowiek i Technologia, Karolina Kanar-Kossobudzka z Allegro, Joanna Gajda-Wróblewska, Prezeska Fundacji BNP Paribas, Brian Patterson, założyciel White Star Real Estate oraz Maria Mach, Dyrektor Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci. Wydarzenie skierowane jest do przedstawicieli zarządów, właścicieli firm, dyrektorów działów marketingu, CSR, ESG, HR oraz samych organizacji pozarządowych.
Fundacja CRIDO powstała przy polskiej firmie konsultingowej CRIDO w 2022 roku, po wybuchu wojny w Ukrainie. Celem fundacji jest pomoc organizacjom trzeciego sektora poprzez wsparcie prawne, podatkowe i biznesowe.
Wojna w Ukrainie była bodźcem do stworzenia naszej fundacji. Spontaniczne inicjatywy pracowników na rzecz pomocy uchodźcom pokazały nam, jak ważne jest zaangażowanie społeczne dla świata biznesu. Dziś chcemy dzielić się naszym doświadczeniem z innymi firmami.– powiedział założyciel Fundacji Paweł Toński, Partner Zarządzający CRIDO.
Konferencja „Pomoc, koszt czy inwestycja, czyli o współpracy biznesu z NGO” odbędzie się 23 maja o godzinie 9:15 w siedzibie firmy CRIDO na ul. Towarowej 28 w Warszawie. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Zapisy odbywają się na stronie LINK. Partnerem PR jest Weber Shandwick. Inicjatywę wspiera NNO.
Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
Ponad 60 tys. zł na wsparcie dzieci w pieczy zastępczej i usamodzielnionych
FUNDACJA ZIKO DLA ZDROWIA WSPIERA DZIECI DOTKNIĘTE POWODZIĄ
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
Myśląc o emeryturze, dwa razy więcej Polaków odczuwa lęk niż nadzieję – wynika z badania ING Banku Śląskiego. Blisko połowa badanych spodziewa się obniżenia swojego poziomu życia po zakończeniu pracy. Mimo to wciąż mniejszość Polaków, bo 39 proc., oszczędza z myślą o tym okresie życia. Ten odsetek jednak stopniowo rośnie. Ponad 2/3 słabo orientuje się w instrumentach finansowych, które pozwalają gromadzić środki na emeryturę.
Polityka
Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna
Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.