Współpraca biznesu z organizacjami pozarządowymi – dlaczego warto?
Okres pandemii oraz wybuch wojny w Ukrainie pokazały, jak ważne dla Polaków jest zaangażowanie społeczne. Znajduje to także swoje odzwierciedlenie w świecie biznesu. Coraz więcej firm decyduje się na realizację nie tylko pojedynczych działań w ramach CSR i ESG, ale też wpisanie ich na stałe w swoją strategię biznesową. Już 23 maja o godzinie 9:15 Fundacja CRIDO zaprasza na wyjątkową konferencję „Pomoc, koszt czy inwestycja, czyli o współpracy biznesu z NGO”, podczas której prelegenci z obszaru biznesu i NGO podzielą się doświadczeniem w ramach wspólnych inicjatyw prospołecznych. Wydarzenie odbędzie się w siedzibie CRIDO przy ul. Towarowej 28 w Warszawie.
Działania z obszaru ESG już na stałe wpisały się w codzienne aktywności wielu przedsiębiorstw na świecie. Także coraz więcej firm funkcjonujących na naszym rodzimym rynku angażuje się w działania na rzecz swojej lokalnej społeczności lub środowiska, a naturalnym liderem tych działań stały się organizacje pozarządowe. Wartość aktywności prospołecznych dla biznesu jest znacząca. Nie tylko wpływają one pozytywnie na wizerunek i reputację firmy wśród inwestorów, ale też pomagają budować silniejsze relacje między pracownikami i kadrą zarządzającą. Takie działania motywują również pracowników, wzmacniając ich identyfikację z firmą, a także są prawdziwym magnesem dla talentów podczas procesu rekrutacyjnego. Wiele firm chciałoby podjąć tego typu inicjatywy oraz rozpocząć współpracę z organizacjami społecznymi, ale nie wie po prostu od czego zacząć.
Zależy nam, aby podczas konferencji pokazać siłę współpracy biznesu i organizacji pozarządowych dającą wymierne, obustronne korzyści. Widzimy, że istnieje ogromna potrzeba profesjonalizacji organizacji pozarządowych, w których często brakuje takich narzędzi, jak chociażby doradztwo prawne i podatkowe czy biuro prasowe. Nasza inicjatywa ma na celu zbudowanie koalicji firm, która będzie wspierała kompetencyjnie sektor NGO. – powiedziała Anna Grąbczewska, Prezes Fundacji CRIDO.
Ideą konferencji „Pomoc, koszt czy inwestycja, czyli o współpracy biznesu z NGO” jest przybliżenie przedsiębiorstwom trzeciego sektora i możliwości współpracy z organizacjami pozarządowymi, a samo wydarzenie będzie idealną okazją na nawiązanie takich inicjatyw. W ramach konferencji odbędą się cztery panele tematyczne oraz specjalne warsztaty z organizacjami społecznymi. W gronie prelegentów znajdą się, między innymi Zofia Dzik, fundatorka Instytutu Humanites-Człowiek i Technologia, Karolina Kanar-Kossobudzka z Allegro, Joanna Gajda-Wróblewska, Prezeska Fundacji BNP Paribas, Brian Patterson, założyciel White Star Real Estate oraz Maria Mach, Dyrektor Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci. Wydarzenie skierowane jest do przedstawicieli zarządów, właścicieli firm, dyrektorów działów marketingu, CSR, ESG, HR oraz samych organizacji pozarządowych.
Fundacja CRIDO powstała przy polskiej firmie konsultingowej CRIDO w 2022 roku, po wybuchu wojny w Ukrainie. Celem fundacji jest pomoc organizacjom trzeciego sektora poprzez wsparcie prawne, podatkowe i biznesowe.
Wojna w Ukrainie była bodźcem do stworzenia naszej fundacji. Spontaniczne inicjatywy pracowników na rzecz pomocy uchodźcom pokazały nam, jak ważne jest zaangażowanie społeczne dla świata biznesu. Dziś chcemy dzielić się naszym doświadczeniem z innymi firmami.– powiedział założyciel Fundacji Paweł Toński, Partner Zarządzający CRIDO.
Konferencja „Pomoc, koszt czy inwestycja, czyli o współpracy biznesu z NGO” odbędzie się 23 maja o godzinie 9:15 w siedzibie firmy CRIDO na ul. Towarowej 28 w Warszawie. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Zapisy odbywają się na stronie LINK. Partnerem PR jest Weber Shandwick. Inicjatywę wspiera NNO.
ZNAMY NOMINOWANYCH DO NAGRODY KORCZAKA W 2024 ROKU
ŁOWCY METEORYTÓW W NOWYM PROGRAMIE EDUKACYJNYM DLA SZKÓŁ
Mieszkańcy Pomorza wypożyczą nieodpłatnie sprzęt rehabilitacyjny .
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.