Współpraca biznesu z organizacjami pozarządowymi – dlaczego warto?
Okres pandemii oraz wybuch wojny w Ukrainie pokazały, jak ważne dla Polaków jest zaangażowanie społeczne. Znajduje to także swoje odzwierciedlenie w świecie biznesu. Coraz więcej firm decyduje się na realizację nie tylko pojedynczych działań w ramach CSR i ESG, ale też wpisanie ich na stałe w swoją strategię biznesową. Już 23 maja o godzinie 9:15 Fundacja CRIDO zaprasza na wyjątkową konferencję „Pomoc, koszt czy inwestycja, czyli o współpracy biznesu z NGO”, podczas której prelegenci z obszaru biznesu i NGO podzielą się doświadczeniem w ramach wspólnych inicjatyw prospołecznych. Wydarzenie odbędzie się w siedzibie CRIDO przy ul. Towarowej 28 w Warszawie.
Działania z obszaru ESG już na stałe wpisały się w codzienne aktywności wielu przedsiębiorstw na świecie. Także coraz więcej firm funkcjonujących na naszym rodzimym rynku angażuje się w działania na rzecz swojej lokalnej społeczności lub środowiska, a naturalnym liderem tych działań stały się organizacje pozarządowe. Wartość aktywności prospołecznych dla biznesu jest znacząca. Nie tylko wpływają one pozytywnie na wizerunek i reputację firmy wśród inwestorów, ale też pomagają budować silniejsze relacje między pracownikami i kadrą zarządzającą. Takie działania motywują również pracowników, wzmacniając ich identyfikację z firmą, a także są prawdziwym magnesem dla talentów podczas procesu rekrutacyjnego. Wiele firm chciałoby podjąć tego typu inicjatywy oraz rozpocząć współpracę z organizacjami społecznymi, ale nie wie po prostu od czego zacząć.
Zależy nam, aby podczas konferencji pokazać siłę współpracy biznesu i organizacji pozarządowych dającą wymierne, obustronne korzyści. Widzimy, że istnieje ogromna potrzeba profesjonalizacji organizacji pozarządowych, w których często brakuje takich narzędzi, jak chociażby doradztwo prawne i podatkowe czy biuro prasowe. Nasza inicjatywa ma na celu zbudowanie koalicji firm, która będzie wspierała kompetencyjnie sektor NGO. – powiedziała Anna Grąbczewska, Prezes Fundacji CRIDO.
Ideą konferencji „Pomoc, koszt czy inwestycja, czyli o współpracy biznesu z NGO” jest przybliżenie przedsiębiorstwom trzeciego sektora i możliwości współpracy z organizacjami pozarządowymi, a samo wydarzenie będzie idealną okazją na nawiązanie takich inicjatyw. W ramach konferencji odbędą się cztery panele tematyczne oraz specjalne warsztaty z organizacjami społecznymi. W gronie prelegentów znajdą się, między innymi Zofia Dzik, fundatorka Instytutu Humanites-Człowiek i Technologia, Karolina Kanar-Kossobudzka z Allegro, Joanna Gajda-Wróblewska, Prezeska Fundacji BNP Paribas, Brian Patterson, założyciel White Star Real Estate oraz Maria Mach, Dyrektor Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci. Wydarzenie skierowane jest do przedstawicieli zarządów, właścicieli firm, dyrektorów działów marketingu, CSR, ESG, HR oraz samych organizacji pozarządowych.
Fundacja CRIDO powstała przy polskiej firmie konsultingowej CRIDO w 2022 roku, po wybuchu wojny w Ukrainie. Celem fundacji jest pomoc organizacjom trzeciego sektora poprzez wsparcie prawne, podatkowe i biznesowe.
Wojna w Ukrainie była bodźcem do stworzenia naszej fundacji. Spontaniczne inicjatywy pracowników na rzecz pomocy uchodźcom pokazały nam, jak ważne jest zaangażowanie społeczne dla świata biznesu. Dziś chcemy dzielić się naszym doświadczeniem z innymi firmami.– powiedział założyciel Fundacji Paweł Toński, Partner Zarządzający CRIDO.
Konferencja „Pomoc, koszt czy inwestycja, czyli o współpracy biznesu z NGO” odbędzie się 23 maja o godzinie 9:15 w siedzibie firmy CRIDO na ul. Towarowej 28 w Warszawie. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Zapisy odbywają się na stronie LINK. Partnerem PR jest Weber Shandwick. Inicjatywę wspiera NNO.

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Branża materiałów budowlanych ostrzega przed rosnącym importem ze Wschodu. Rząd zapowiada działania w tym kierunku
Polscy przedstawiciele branży materiałów budowlanych są zaniepokojeni skalą importu wyrobów spoza Unii Europejskiej. Postępujące uzależnienie europejskiego rynku od dostaw z krajów o niższych standardach środowiskowych, pracowniczych i jakościowych skutkuje nie tylko osłabieniem jego konkurencyjności, spadkiem krajowej produkcji i redukcją miejsc pracy, ale również ucieczką emisji CO2. Branża apeluje więc o wprowadzenie zmian w zakresie handlu, w tym o wyrównanie stawek celnych na materiały budowlane. Rząd zapowiada podjęcie działań, które będą wspierać krajową branżę.
Ochrona środowiska
Rusza ważna inwestycja w Ustce. Nowa baza będzie zapleczem serwisowym dla morskich farm wiatrowych [AUDIO]

Wystartowały prace przy budowie bazy operacyjno-serwisowej w Ustce. Inwestycja będzie zapleczem dla obsługi morskiej farmy wiatrowej, którą PGE buduje na Bałtyku wraz z duńską firmą Ørsted. Uruchomienie Baltica 2 zaplanowane jest na 2027 rok. Baza ma także potencjał, by obsługiwać kolejne projekty morskie PGE. Będzie mieć znaczenie nie tylko dla rozwoju offshore w Polsce, lecz także dla samego regionu.
Handel
Rynek nieprzygotowany do wdrożenia systemu kaucyjnego. Może się opóźnić nawet o kilka miesięcy

Zdaniem przedstawicieli Polskiej Federacji Producentów Żywności Polska nie jest jeszcze przygotowana na wprowadzenie systemu kaucyjnego 1 października br. Za główny powód opóźnień podają brak licencji, które mogą powodować potężne straty finansowe. Eksperci wskazują, że system może ruszyć z kilkumiesięcznym opóźnieniem, co spowoduje chaos zarówno wśród konsumentów, jak i w handlu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.