Współpraca biznesu z organizacjami pozarządowymi – dlaczego warto?
Okres pandemii oraz wybuch wojny w Ukrainie pokazały, jak ważne dla Polaków jest zaangażowanie społeczne. Znajduje to także swoje odzwierciedlenie w świecie biznesu. Coraz więcej firm decyduje się na realizację nie tylko pojedynczych działań w ramach CSR i ESG, ale też wpisanie ich na stałe w swoją strategię biznesową. Już 23 maja o godzinie 9:15 Fundacja CRIDO zaprasza na wyjątkową konferencję „Pomoc, koszt czy inwestycja, czyli o współpracy biznesu z NGO”, podczas której prelegenci z obszaru biznesu i NGO podzielą się doświadczeniem w ramach wspólnych inicjatyw prospołecznych. Wydarzenie odbędzie się w siedzibie CRIDO przy ul. Towarowej 28 w Warszawie.
Działania z obszaru ESG już na stałe wpisały się w codzienne aktywności wielu przedsiębiorstw na świecie. Także coraz więcej firm funkcjonujących na naszym rodzimym rynku angażuje się w działania na rzecz swojej lokalnej społeczności lub środowiska, a naturalnym liderem tych działań stały się organizacje pozarządowe. Wartość aktywności prospołecznych dla biznesu jest znacząca. Nie tylko wpływają one pozytywnie na wizerunek i reputację firmy wśród inwestorów, ale też pomagają budować silniejsze relacje między pracownikami i kadrą zarządzającą. Takie działania motywują również pracowników, wzmacniając ich identyfikację z firmą, a także są prawdziwym magnesem dla talentów podczas procesu rekrutacyjnego. Wiele firm chciałoby podjąć tego typu inicjatywy oraz rozpocząć współpracę z organizacjami społecznymi, ale nie wie po prostu od czego zacząć.
Zależy nam, aby podczas konferencji pokazać siłę współpracy biznesu i organizacji pozarządowych dającą wymierne, obustronne korzyści. Widzimy, że istnieje ogromna potrzeba profesjonalizacji organizacji pozarządowych, w których często brakuje takich narzędzi, jak chociażby doradztwo prawne i podatkowe czy biuro prasowe. Nasza inicjatywa ma na celu zbudowanie koalicji firm, która będzie wspierała kompetencyjnie sektor NGO. – powiedziała Anna Grąbczewska, Prezes Fundacji CRIDO.
Ideą konferencji „Pomoc, koszt czy inwestycja, czyli o współpracy biznesu z NGO” jest przybliżenie przedsiębiorstwom trzeciego sektora i możliwości współpracy z organizacjami pozarządowymi, a samo wydarzenie będzie idealną okazją na nawiązanie takich inicjatyw. W ramach konferencji odbędą się cztery panele tematyczne oraz specjalne warsztaty z organizacjami społecznymi. W gronie prelegentów znajdą się, między innymi Zofia Dzik, fundatorka Instytutu Humanites-Człowiek i Technologia, Karolina Kanar-Kossobudzka z Allegro, Joanna Gajda-Wróblewska, Prezeska Fundacji BNP Paribas, Brian Patterson, założyciel White Star Real Estate oraz Maria Mach, Dyrektor Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci. Wydarzenie skierowane jest do przedstawicieli zarządów, właścicieli firm, dyrektorów działów marketingu, CSR, ESG, HR oraz samych organizacji pozarządowych.
Fundacja CRIDO powstała przy polskiej firmie konsultingowej CRIDO w 2022 roku, po wybuchu wojny w Ukrainie. Celem fundacji jest pomoc organizacjom trzeciego sektora poprzez wsparcie prawne, podatkowe i biznesowe.
Wojna w Ukrainie była bodźcem do stworzenia naszej fundacji. Spontaniczne inicjatywy pracowników na rzecz pomocy uchodźcom pokazały nam, jak ważne jest zaangażowanie społeczne dla świata biznesu. Dziś chcemy dzielić się naszym doświadczeniem z innymi firmami.– powiedział założyciel Fundacji Paweł Toński, Partner Zarządzający CRIDO.
Konferencja „Pomoc, koszt czy inwestycja, czyli o współpracy biznesu z NGO” odbędzie się 23 maja o godzinie 9:15 w siedzibie firmy CRIDO na ul. Towarowej 28 w Warszawie. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Zapisy odbywają się na stronie LINK. Partnerem PR jest Weber Shandwick. Inicjatywę wspiera NNO.

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.