Współpraca biznesu z organizacjami pozarządowymi – dlaczego warto?
Okres pandemii oraz wybuch wojny w Ukrainie pokazały, jak ważne dla Polaków jest zaangażowanie społeczne. Znajduje to także swoje odzwierciedlenie w świecie biznesu. Coraz więcej firm decyduje się na realizację nie tylko pojedynczych działań w ramach CSR i ESG, ale też wpisanie ich na stałe w swoją strategię biznesową. Już 23 maja o godzinie 9:15 Fundacja CRIDO zaprasza na wyjątkową konferencję „Pomoc, koszt czy inwestycja, czyli o współpracy biznesu z NGO”, podczas której prelegenci z obszaru biznesu i NGO podzielą się doświadczeniem w ramach wspólnych inicjatyw prospołecznych. Wydarzenie odbędzie się w siedzibie CRIDO przy ul. Towarowej 28 w Warszawie.
Działania z obszaru ESG już na stałe wpisały się w codzienne aktywności wielu przedsiębiorstw na świecie. Także coraz więcej firm funkcjonujących na naszym rodzimym rynku angażuje się w działania na rzecz swojej lokalnej społeczności lub środowiska, a naturalnym liderem tych działań stały się organizacje pozarządowe. Wartość aktywności prospołecznych dla biznesu jest znacząca. Nie tylko wpływają one pozytywnie na wizerunek i reputację firmy wśród inwestorów, ale też pomagają budować silniejsze relacje między pracownikami i kadrą zarządzającą. Takie działania motywują również pracowników, wzmacniając ich identyfikację z firmą, a także są prawdziwym magnesem dla talentów podczas procesu rekrutacyjnego. Wiele firm chciałoby podjąć tego typu inicjatywy oraz rozpocząć współpracę z organizacjami społecznymi, ale nie wie po prostu od czego zacząć.
Zależy nam, aby podczas konferencji pokazać siłę współpracy biznesu i organizacji pozarządowych dającą wymierne, obustronne korzyści. Widzimy, że istnieje ogromna potrzeba profesjonalizacji organizacji pozarządowych, w których często brakuje takich narzędzi, jak chociażby doradztwo prawne i podatkowe czy biuro prasowe. Nasza inicjatywa ma na celu zbudowanie koalicji firm, która będzie wspierała kompetencyjnie sektor NGO. – powiedziała Anna Grąbczewska, Prezes Fundacji CRIDO.
Ideą konferencji „Pomoc, koszt czy inwestycja, czyli o współpracy biznesu z NGO” jest przybliżenie przedsiębiorstwom trzeciego sektora i możliwości współpracy z organizacjami pozarządowymi, a samo wydarzenie będzie idealną okazją na nawiązanie takich inicjatyw. W ramach konferencji odbędą się cztery panele tematyczne oraz specjalne warsztaty z organizacjami społecznymi. W gronie prelegentów znajdą się, między innymi Zofia Dzik, fundatorka Instytutu Humanites-Człowiek i Technologia, Karolina Kanar-Kossobudzka z Allegro, Joanna Gajda-Wróblewska, Prezeska Fundacji BNP Paribas, Brian Patterson, założyciel White Star Real Estate oraz Maria Mach, Dyrektor Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci. Wydarzenie skierowane jest do przedstawicieli zarządów, właścicieli firm, dyrektorów działów marketingu, CSR, ESG, HR oraz samych organizacji pozarządowych.
Fundacja CRIDO powstała przy polskiej firmie konsultingowej CRIDO w 2022 roku, po wybuchu wojny w Ukrainie. Celem fundacji jest pomoc organizacjom trzeciego sektora poprzez wsparcie prawne, podatkowe i biznesowe.
Wojna w Ukrainie była bodźcem do stworzenia naszej fundacji. Spontaniczne inicjatywy pracowników na rzecz pomocy uchodźcom pokazały nam, jak ważne jest zaangażowanie społeczne dla świata biznesu. Dziś chcemy dzielić się naszym doświadczeniem z innymi firmami.– powiedział założyciel Fundacji Paweł Toński, Partner Zarządzający CRIDO.
Konferencja „Pomoc, koszt czy inwestycja, czyli o współpracy biznesu z NGO” odbędzie się 23 maja o godzinie 9:15 w siedzibie firmy CRIDO na ul. Towarowej 28 w Warszawie. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Zapisy odbywają się na stronie LINK. Partnerem PR jest Weber Shandwick. Inicjatywę wspiera NNO.

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy
W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.
Handel
Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.