Komunikaty PR

Z okazji Światowego Dnia Autyzmu P&G podsumowuje działania

2023-04-02  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt

Szeroko rozumiana różnorodność jest jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej koncernu Procter & Gamble, do którego należą takie marki jak Ariel, Pampers, Oral-B czy Gilette. Firma od wielu lat działa na rzecz walki ze stereotypami i świata równych szans. Światowy Dzień Autyzmu jest okazją do podsumowania jej działań na rzecz społeczności osób neuroróżnorodnych. W ramach tworzenia różnorodnego i inkluzywnego miejsca pracy P&G prowadzi już od kilku lat program zatrudniania osób w spektrum autyzmu. Niedawno, pracownicy P&G opracowali również rozwiązanie cyfrowe dla Fundacji SYNAPSIS, które ułatwi badania przesiewowe w kierunku tego zaburzenia neurorozwojowego.

Szacuje się, że w Polsce jedynie 2 proc. osób w spektrum autyzmu jest aktywnych zawodowo. To 5 razy mniej niż wynosi średnia dla Unii Europejskiej. Tymczasem, jak wskazuje raport Droga do otwarcia rynku pracy w Polsce dla osób autystycznych[1] większe zatrudnienie realnie przekłada się na korzyści dla gospodarki, ale pozytywów jest zdecydowanie więcej. Osoby neuroróżnorodne często charakteryzują wyjątkowe cechy, które mogą być niezwykle przydatne w niektórych zadaniach. Są to np. szybkie wykrywanie kluczowych informacji, rozpoznawanie ukrytych wzorców, precyzyjna analiza danych. Ideą, która stoi za programem zatrudniania osób neuroróżnorodnych w Procter & Gamble, jest chęć stworzenia tak różnorodnego zespołu, jak różnorodni są konsumenci, którym firma służy na co dzień. Skoro więc szacuje się, że ok. 20 proc. osób[2] wyróżniają szczególne cechy neurorozwojowe, to powinny to znaleźć odzwierciedlenie być one również  w zespołach P&G.

Niska aktywność zawodowa osób w spektrum autyzmu, a co za tym idzie jej niewykorzystany potencjał, w dużej mierze wynika z barier w postaci niedostosowania warunków pracy czy rekrutacji do ich potrzeb. Dlatego też, przystępując do zatrudnienia osób neuroróżnorodnych P&G, wspólnie z wyspecjalizowanymi partnerami, jak np. Specialisterne czy AsperIT, opracowała program, przystosowany do potrzeb kandydatów. Aktywności objęły także obecnych managerów firmy – celem przeprowadzonych dla nich szkoleń było lepsze zrozumienie osób w spektrum autyzmu i wspieranie ich w codziennej pracy i długofalowym rozwoju.

Judyta Gurzyńska, Digital Department Specialist jest jedną z 11 osób zatrudnionych w ramach programu. Na co dzień zajmuje się przetwarzaniem danych, opracowywaniem raportów analitycznych i tworzeniem narzędzi cyfrowych, które usprawniają wybrane procesy w fabryce Procter & Gamble. Bardzo dobrze wspominam proces rekrutacji, przede wszystkim dlatego, że nasze umiejętności nie były oceniane tak, jak zazwyczaj odbywa się to podczas standardowych rozmów kwalifikacyjnych. Proces opierał sie na przykład na warsztatach, w których wykorzystywane były systemy Lego Mindstorm czy SCRUM, mogliśmy więc zaprezentować nasze mocne strony w praktyce. Już w trakcie rekrutacji poznałam różne metody pracy i narzędzia, których firma używa w codziennym rozwiązywaniu problemów. To pozwoliło mi bardzo szybko wdrożyć się w nowe obowiązki.

Wprowadzenie specjalnych procesów rekrutacyjnych pozwala odkrywać talenty, które nie mają szans zaprezentować swoich umiejętności podczas standardowych rekrutacji. Jak podkreśla manager i zespół, w którym pracuje osoba neuroróżnorodna w P&G, jest to zdecydowanie wysiłek, który warto podjąć.

Od pierwszego dnia zauważam wyjątkowe umiejętności i cechy Judyty, które sprawiają, że zyskaliśmy bardzo cennego członka zespołu. Sumienność, z którą wykonuje powierzone zadania, jest naprawdę imponująca. Jej zdolność do wychwytywania nieprawidłowości i luk, na które nikt wcześniej nie zwrócił uwagi, są bardzo inspirujące i motywuje cały zespół do poszukiwania możliwie najlepszych rozwiązań. Co ważne, jest to też niezwykle rozwijające doświadczenie dla mnie, jako dla managera i bardzo otwiera na to, jak unikalni jesteśmy oraz jak ważne jest, żeby tworzyć takie warunki, aby te unikalne cechy właściwie wykorzystywać – mówi Kamil Sitkiewicz, Digital Department Leader w Fabryce w P&G w Aleksandrowie Łódzkim, manager Judyty.

Pilotażowy program zatrudniania osób neuroróżnorodnych w P&G rozpoczął się już cztery lata temu w Wielkiej Brytanii, a Polska była jednym z pierwszych państw, które go wdrożyły. Dotychczas zatrudnione osoby w Polsce realizują zadania biznesowe między innymi w Globalnym Centrum Usług Biznesowych (GBS) i Europejskim Centrum Zarządzania Łańcuchem Dostaw (SNH) w Warszawie.

Aktywizacja zawodowa osób w spektrum autyzmu to nie jedyne działanie na rzecz tej społeczności, jakie podejmuje polski oddział firmy. W lutym br. pracownicy P&G podczas wewnętrznego hackathonu opracowali cyfrowe rozwiązanie na rzecz fundacji SYNAPSIS, które ułatwi prowadzenie badań przesiewowych. Nad aplikacją pracowały osoby z różnych zespołów, pracujących w drugim co do wielkości hubie IT P&G na świecie. Połączone siły i kompetencje w różnych obszarach pozwoliły im w trakcie godzin pracy, stworzyć i przekazać nieodpłatnie rozwiązanie cyfrowe, które pozwoli rodzicom w łatwy sposób dowiedzieć się, czy rozwój ich dziecka przebiega prawidłowo, czy warto byłoby skonsultować się ze specjalistą. Pracownicy podkreślali, że dużą wartością była dla nich możliwość realnej pomocy w realizacji tego ważnego celu i wsparcie dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi, a przy okazji hackathon był dla nich także rozwijający i integrujący.

Zaangażowanie w ważne społecznie projekty jest wpisane w strategię biznesową firmy. Działania na rzecz osób neuroróżnorodnych są kolejnym krokiem podejmowanym przez koncern na drodze do świata, który daje równe szanse wszystkim.

[1] https://pie.net.pl/wzrost-aktywnosci-zawodowej-osob-autystycznych-przynioslby-panstwu-wplywy-rzedu-nawet-12-mld-zl-rocznie/#xd_co_f=YjE1YTBjOGQtZDMyZC00MWY2LTk5MmMtMWY1NDkxODU3ODQ5~

[2] https://dceg.cancer.gov/about/diversity-inclusion/inclusivity-minute/2022/neurodiversity

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: .
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards! Biuro prasowe
2024-11-04 | 09:00

Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards! Równowaga między dobrem społecznym a korzyściami dla biznesu jest możliwa i wzajemnie korzystna. Dowodem na to są liczne działania
Problemy społeczne Ponad 60 tys. zł na wsparcie dzieci w pieczy zastępczej i usamodzielnionych
2024-10-31 | 15:40

Ponad 60 tys. zł na wsparcie dzieci w pieczy zastępczej i usamodzielnionych

Podsumowanie Olimpiady Dobrych Relacji FDI 2024 W dniach 18-27 października blisko 100 pracowników z różnych firm wzięło udział w Olimpiadzie Dobrych Relacji organizowanej
Problemy społeczne FUNDACJA ZIKO DLA ZDROWIA WSPIERA DZIECI DOTKNIĘTE POWODZIĄ
2024-10-11 | 11:00

FUNDACJA ZIKO DLA ZDROWIA WSPIERA DZIECI DOTKNIĘTE POWODZIĄ

Wsparcie dla najmłodszych w trudnych czasach Fundacja Ziko dla Zdrowia aktywnie wspiera dzieci z rodzin poszkodowanych przez powódź, zapewniając im potrzebną pomoc w tym trudnym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Polityka

Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna

Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.