Komunikaty PR

ZIKO DERMO PREZENTUJE WYNIKI BADANIA "WPŁYW ŚWIADOMEJ PIELĘGNACJI NA SAMOOCENĘ"

2023-11-29  |  10:30
Biuro prasowe

Już jest raport podsumowujący badanie społeczne „Wpływ świadomej pielęgnacji na poziom samooceny” zrealizowane w ramach akcji #pielegnujeniefiltruje prowadzonej przez drogerie Ziko Dermo od maja do sierpnia 2023 roku.  W badaniu wzięło udział ponad 7 tysięcy respondentów, którzy udzielili odpowiedzi na szereg pytań dotyczących świadomej pielęgnacji, podejścia do własnego wizerunku i wpływu social mediów na ich samoocenę. Raport jest dostępny na stronie www.zikodermo.pl.

W maju 2023 roku sieć drogerii Ziko Dermo, w ramach swojej akcji społecznej #pielęgnujeniefiltruje, rozpoczęła działania na rzecz propagowania zdrowej i świadomej pielęgnacji oraz pozytywnego podejścia do własnego wizerunku. Celem kampanii było inspirowanie ludzi do akceptacji siebie, podkreślania swoich naturalnych atutów oraz pielęgnowania siebie z miłością. Jednym z filarów akcji #pielęgnujeniefiltruje było badanie społeczne dotyczące wpływu świadomej pielęgnacji na poziom samooceny i postrzeganie siebie. Badanie przeprowadziła firma badawcza BCMM – badania marketingowe Sp. z o.o. Na stronie zikodermo.pl ukazał się właśnie obszerny raport podsumowujący to badanie.

Odzew społeczny był bardzo duży. Na kilkadziesiąt pytań z zakresu pielęgnacji, samooceny i social mediów odpowiedziało aż 7 156 tysięcy osób. Badanie było całkowicie anonimowe, a wszystkie informacje przekazane przez respondentów traktowane były jako poufne i analizowane tylko w zestawieniach zbiorczych. Realizacja badania przypadła na okres od maja do sierpnia 2023 roku. Wyniki przedstawiono w raporcie, który podzielono na kilka głównych zagadnień m.in:

  • Postrzeganie własnego wyglądu a działania wykonywane w obszarze pielęgnacji i zdrowia
  • Wpływ otoczenia na postrzeganie swojego wyglądu i podejmowane działania
  • Wpływ pielęgnacji na postrzeganie własnego wyglądu i poczucie własnej wartości

Jakie są najważniejsze wnioski badania?

Otóż dla aż 81% respondentów wygląd ma bardzo duże znaczenie, przy czym 49% jest zadowolonych z własnego wyglądu w umiarkowanym stopniu. Tylko 37% kobiet deklaruje zadowolenie ze swojego wyglądu, istotnie większy, bo aż 50% jest odsetek mężczyzn.

Aż 90% badanych porównuje swój wygląd z wyglądem innych i częściej robią to kobiety i osoby do 34 roku życia. Jak pokazało badanie, media społecznościowe, pomimo wielu korzyści, mogą negatywnie oddziaływać na postrzeganie siebie. Ponad trzy czwarte uczestniczących w badaniu respondentów publikuje swoje zdjęcia w mediach społecznościowych, a niemal połowa potwierdziła korzystanie z filtrów lub aplikacji do poprawy swojego wyglądu. Z kolei 62% badanych czuje obawę przed upublicznianiem swojego wizerunek w Internecie i jest to spowodowane negatywną oceną własnego wyglądu (48%) lub brakiem zadowolenia ze swojego wyglądu (44% czyli 27% ogółu ankietowanych). Co więcej, 65% respondentów otrzymało w ostatnim czasie pozytywne komentarze na temat wyglądu, ale niemal co piąta osoba spotkała się z negatywnymi uwagami. Podsumowując 82% badanych uważa, że postrzeganie swojego wyglądu wpływa na poczucie pewności siebie, a 64% uważa, że wygląd wpływa na dokonywaną przez innych ocenę ich umiejętności i kompetencji.

W części dotyczącej „Wpływu pielęgnacji na postrzeganie własnego wyglądu i poczucie własnej wartości” utworzono trzy segmenty respondentów określonych jako: zdyscyplinowani (32%), umiarkowani (41%) i minimaliści (27%), na podstawie liczby regularnie wykonywanych działań w obszarze pielęgnacji. Zdyscyplinowani to osoby regularnie wykonujące co najmniej 7 działań w zakresie pielęgnacji. Umiarkowani – osoby regularnie wykonujące od 4 do 6 działań w zakresie pielęgnacji. Minimaliści – osoby regularnie wykonujące nie więcej niż 3 działania w zakresie pielęgnacji. Jak wykazano, zadowolenie z wyglądu i poczucie własnej wartości rosną wraz z liczbą regularnie wykonywanych działań pielęgnujących ciało, skórę i włosy. Z kolei regularna pielęgnacja zmniejsza poczucie dyskomfortu związanego z publikowaniem swojego wizerunku w Internecie oraz przeglądaniem profili innych użytkowników w mediach społecznościowych. W segmencie zdyscyplinowanych odsetek osób o dużym poczuciu własnej wartości to aż 62%, wśród minimalistów zaś jedynie 41%.

Wyniki raportu z badania #pielegnujeniefiltruje przeprowadzonego na dużym panelu respondentów potwierdzają, że świadoma pielęgnacja istotnie wpływa na poziom samoakceptacji i wyższą samoocenę. Kompleksowe i regularne dbanie o swój wygląd pozwala w większym stopniu skupić się na atutach swojej urody, niż na jej mankamentach. Regularnie wykonywane zabiegi pielęgnacyjne nie tylko poprawiają stan naszej cery, kondycję ciała czy włosów, ale równolegle poprawiają nasze ogólne samopoczucie i dobry nastrój.

W drogeriach Ziko Dermo dermokonsultantki co dzień wspierają Klientki w doborze prawidłowej i dopasowanej do ich potrzeb pielęgnacji. Bo warto pamiętać, że piękno nie ma wieku i nie jest przypisane do określonego typu urody i co ważne nie musi być idealne. Niedoskonałości czy zmarszczki są zapisem drogi życiowej każdego z nas. Nie trzeba się ich wstydzić ani ukrywać. Patrzmy na siebie oczami kochającej osoby i troszczmy się o siebie. Będziemy wówczas nie tylko piękni i zadbani, ale również szczęśliwi i pewni siebie.

Zachęcamy do zapoznania się pełnymi wynikami raportu. Są one dostępne na stronie https://www.zikodermo.pl/pielegnuje-nie-filtruje/pielegnuje-nie-filtruje-w-zikodermo.html

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków Biuro prasowe
2024-12-18 | 16:10

Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków

Jedynie 21 proc. mężczyzn i aż dwukrotnie większy odsetek kobiet (45 proc.) deklaruje, że wykonuje większość prac domowych. Z kolei co trzecia przedsiębiorczyni także przyznaje, że
Problemy społeczne Burger King wchodzi do Zgorzelca
2024-12-18 | 16:00

Burger King wchodzi do Zgorzelca

W najbliższy piątek Burger King oficjalnie otworzy swoje drzwi dla mieszkańców Zgorzelca. Pierwsza w mieście, wolnostojąca restauracja marki powstała obok Centrum Handlowego Zgorzelec
Problemy społeczne Pudliszki wspierają Szlachetną Paczkę
2024-12-15 | 13:10

Pudliszki wspierają Szlachetną Paczkę

Pudliszki, znana marka sosów i ketchupów, ponownie angażuje się w działalność charytatywną i przekazuje 200 tys. zł na wsparcie Szlachetnej Paczki. Marka dołącza do ponad

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ślepe pozwy pomogą walczyć z hejtem w internecie. Spodziewana lawina wniosków może sparaliżować sądy

Wprowadzenie instytucji tzw. ślepego pozwu pozwoli skuteczniej ścigać za naruszenie dóbr osobistych popełnione przez anonimowych internautów. Przepisy pozwolą na złożenie pozwu w sytuacji, gdy poszkodowany nie zna danych identyfikujących hejtera. Krajowa Rada Sądownictwa i Sąd Najwyższy ostrzegają, że nowelizacja może doprowadzić do znacznego przeciążenia sądów, a krótkie terminy na identyfikację sprawcy mogą skutkować wzrostem odszkodowań za przewlekłość postępowania.

Ochrona środowiska

Nowy obowiązek segregowania odpadów budowlanych i rozbiórkowych. Firmy mogą go jednak scedować na wyspecjalizowane przedsiębiorstwa

1 stycznia weszła w życie ustawa zmieniająca przepisy o odpadach, która nakłada na wytwórców odpadów budowlanych i rozbiórkowych obowiązek ich segregacji i zapewnienia dalszego ich zagospodarowania. To efekt implementacji unijnej dyrektywy. Ostateczną treść przepisów branża poznała w ostatnich tygodniach 2024 roku. Nie jest wciąż jasne, czy w przypadku budów dopuszczona będzie frakcja odpadów zmieszanych, których nie da się posegregować. Następnym krokiem będą prawdopodobnie poziomy recyklingu odpadów budowlanych, jakie przedsiębiorcy będą musieli zapewnić. Nowe obowiązki nie dotyczą osób fizycznych.

Handel

T. Bocheński: Współpraca z Donaldem Trumpem może być bardzo trudna. Interes amerykański będzie stawiany na pierwszym miejscu

Współpraca na linii Unia Europejska – USA w ciągu czterech najbliższych lat rządów Donalda Trumpa może być trudna – ocenia europoseł Tobiasz Bocheński. Polski Instytut Spraw Międzynarodowych ostrzega, że potencjalne zmiany w polityce USA, w tym zwiększenie ceł, mogą dotknąć wszystkich partnerów Stanów Zjednoczonych. Dużą niewiadomą jest również kwestia wsparcia dla Ukrainy i ewentualnego zakończenia wojny. Polityka nowego prezydenta może mieć kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa całej Europy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.