Program Mentorski Ryanair
Do 2026 roku Ryanair planuje przewozić 225 mln pasażerów rocznie, czyli aż
o 50% więcej niż w roku 2019. W ciągu najbliższych 2 lat do linii ma trafić 210 nowych maszyn Boeing, które pozwolą rozwinąć kolejne połączenia w Europie.
Najszybsza droga do kokpitu
Te szacunki oznaczają oczywiście, że Ryanair potrzebować będzie nowych, dobrze wyszkolonych pracowników. Przewoźnik w ostatnim czasie ogłosił zatrudnienie dodatkowych 5 000 osób, głównie pilotów i członków personelu pokładowego. Jest to okazja dla młodych ludzi – także w Polsce, gdzie prężnie rozwija się należąca do Ryanair linia Buzz – aby zdobyć niezwykle atrakcyjną pracę.
Najlepszą i najszybszą drogą do kokpitu samolotu pasażerskiego jest Program Mentorski Ryanair, który w ciągu niecałych 2 lat kształci kandydatów bez doświadczenia
w lotnictwie do poziomu wymaganego by podjąć pracę pierwszego oficera w linii Ryanair. Jednym z zaledwie trzech ośrodków w Europie, który szkoli przyszłych pilotów zgodnie z założeniami tego wyspecjalizowanego programu jest łódzka szkoła Bartolini Air. Absolwenci kursu są preferowanymi kandydatami do pracy w Ryanair - aż 98% z nich pomyślnie przechodzi egzaminy rekrutacyjne i zostaje pilotami-kadetami na pokładach Boeingów 737 irlandzkiego przewoźnika.
„Całość dwuletniego szkolenia teoretycznego i praktycznego wiąże się z kosztem 59 900 EUR. To na polskie warunki poważna kwota, ale należy ją traktować jako dobrą i pewną inwestycję. Zwrot zainwestowanych środków może nastąpić już po roku pracy
w charakterze pierwszego oficera. A dzięki doskonałym możliwościom rozwoju zawodowego w Ryanair, już po 3-4 latach pierwszy oficer może awansować na pozycję kapitana i zarabiać aż 110 000 EUR rocznie. Obecne zapotrzebowanie na nowych pilotów
i najwyższa jakość naszego szkolenia, to dowody na to, że kurs według Programu Mentorskiego Ryanair jest doskonałym wyborem ścieżki edukacji.” – mówi Bartłomiej Walas, Prezes Grupy Bartolini Air.
Jak zagraniczne studia
Kilkuletni kurs w szkole Bartolini Air to doskonała oferta dla tych, którzy rozważają zagraniczne studia. W ośrodku uczą się adepci z całego świata, a wszystkie zajęcia prowadzone są przez międzynarodową kadrę instruktorską w języku angielskim. Młodzi ludzie z różnych krajów przyjeżdżają do Łodzi, aby zdobyć najlepsze wykształcenie
i spełnić swoje marzenie o pracy pilota liniowego. Wśród studentów nie brakuje także kobiet, które coraz chętniej siadają za sterami samolotów.
"Praca za sterami wymaga wielu wyrzeczeń, jednak da się ją pogodzić z życiem prywatnym dzięki stałemu grafikowi w systemie: 5 dni pracy na 4 dni wolne. Kobieta za sterami samolotu wciąż wzbudza niemałe zainteresowanie pasażerów, ale uważam, że sprawdzamy się w tej pracy i mam nadzieję, że będzie nas coraz więcej.” – mówi Anna Szczepańska, Pierwszy Oficer linii lotniczej BUZZ.
Świetne możliwości zdobycia dobrej pracy po szkoleniu w Bartolini Air wynikają nie tylko ze współpracy z Ryanair. Wpływ na jakość szkolenia oraz atrakcyjność jego absolwentów na rynku pracy ma przede wszystkim poziom merytoryczny ośrodka oraz jego zaplecze – nowe, wyposażone w elektroniczną awionikę Garmin samoloty Tecnam, symulatory samolotów Tecnam, Airbus A320 oraz Boeing 737, a także akrobacyjny samolot CAP 10C NG, wspomagający szkolenie pilotów w zakresie wyprowadzania samolotu z nietypowych położeń. Ogromną rolę w procesie szkoleniowym odgrywa także fakt, że studenci Bartolini Air zdobywają swoje umiejętności, latając na dwóch międzynarodowych lotniskach z pełną kontrolą ruchu lotniczego – w portach lotniczych Łódź oraz Olsztyn Mazury.
Optymistyczne prognozy dla branży
Pierwszy rok pandemii okazał się niezwykle trudny dla lotnictwa. Zamknięte granice
i odwołane połączenia wywołały w branży zrozumiałą niepewność. Jednak już latem ubiegłego roku firma Ryanair zaczęła odczuwać znaczący wzrost liczby pasażerów, którzy po częściowym zniesieniu obostrzeń chętnie wrócili do prywatnych podróży
w atrakcyjnych cenach. Także miesiące jesienne dla Ryanair okazały się wyjątkowo udane. Przewoźnik wykonał więcej lotów niż w analogicznym okresie 2019 r., przewożąc w samym październiku ponad 11 milionów pasażerów.
Te analizy dają podstawę firmie Raynair, by patrzeć z optymizmem na kolejne sezony turystyczne oraz kolejne lata branży lotnictwa pasażerskiego na Starym Kontynencie. Analitycy linii Ryanair już dzisiaj szacują, że po całkowitym ustaniu obostrzeń związanych z przemieszczaniem się spragnieni podróżowania samolotami pasażerowie tłumnie powrócą do korzystania z usług linii lotniczych. Według estymacji irlandzkiej linii do 2026 roku liczba pasażerów wzrośnie dwukrotnie względem 2019 r. Aby sprostać temu wzrostowi przewoźnik odbierze 210 nowych samolotów marki Boeing i wyszkoli wielu nowych pilotów w ramach Programu Mentorskiego Ryanair, oferowanego między innymi przez łódzki ośrodek Bartolinii Air.
Wbrew obawom niektórych najbliższe lata będą doskonałym czasem dla wszystkich młodych ludzi, którzy wiążą swoją przyszłość z lotnictwem cywilnym. Najszybciej rozwijającym się przewoźnikiem w Europie jest Ryanair, dzięki czemu Program Mentorski Ryanair w Bartolini Air daje niemal pewność zdobycia pracy i jest obecnie najkrótszą ścieżką do spełnienia marzenia o pracy w kokpicie samolotu odrzutowego.
Kontakt dla mediów:
Marcin Sabała, 38PR & Content Communication, tel. 514 553 433, email:marcin.sabala@38pr.pl

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Emitel zbudował sieć do monitorowania lotu dronów na 8 lotniskach w całej Polsce
Polskie Linie Lotnicze LOT wśród najlepszych przewoźników na świecie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.