Komunikaty PR

Projekty PLGBC wśród inicjatyw Kampanii 17 Celów

2022-01-31  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Maria Jasiewicz
Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC

Zabrska 39D
44-100 Gliwice
mjasiewicz|plgbc.org.pl| |mjasiewicz|plgbc.org.pl
+48 512 615 665
https://plgbc.org.pl/
Do pobrania PLGBC ( 0.04 MB )

Mapa drogowa dekarbonizacji budownictwa do roku 2050 w ramach projektu #BuildingLife oraz projekt Budynki są jak ludzie. Zdrowe, zielone mieszkania i domy znalazły się wśród inicjatyw Kampanii 17 Celów realizowanej przez CSR Consulting. Zadaniem kampanii jest mobilizacja polskiego biznesu do podjęcia działań na rzecz realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju i wykorzystania szans biznesowych płynących z Agendy 2030.

Kampania 17 Celów prowadzona jest w szerokim partnerstwie firm i instytucji i jest przykładem, jak w praktyce może wyglądać międzysektorowa współpraca na rzecz Agendy 2030. Portal Kampanii stanowi centrum wiedzy online o Celach Zrównoważonego Rozwoju dla polskiego biznesu. Powstała również baza inicjatyw biznesowych na rzecz wybranych Celów, aby umożliwić firmom i instytucjom włączenie się w ich realizację.

Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC zgłosiło dwie inicjatywy, w które mogą włączyć się różne grupy interesariuszy. W pierwszej z nich organizacja zachęca firmy i instytucje do okazania poparcia dla Mapy drogowej dekarbonizacji budownictwa do roku 2050, która powstała w ramach projektu #BuildingLife realizowanego we współpracy z World Green Building Council, IKEA Foundation i Laudes Foundation. W drugiej organizacje mogą zgłaszać dobre praktyki - swoje oraz swoich pracowników w zakresie zrównoważonego domu/mieszkania do projektu Budynki są jak ludzie. Zdrowe, zielone mieszkania i domy. Projekt finansowany jest z dotacji programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy z Funduszy EOG.

Obydwie zgłoszone inicjatywy realizują Cele Zrównoważonego Rozwoju:

  • Cel nr 12 - Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
  • Cel nr 13 - Działania w dziedzinie klimatu
  • Cel nr 17 - Partnerstwa na rzecz Celów
Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Handel

Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.

Prawo

Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.