Promotech wspiera finansowo pracowników
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Wyższe świadczenia wczasowe i zapomogi dla najgorzej zarabiających – zarząd Promotechu wprowadza działania osłonowe dla pracowników. Z powodu koronawirusa ich pensje uległy obniżeniu.
W związku ze spadkiem zamówień o ok. 30 proc., od 1 maja załogi Promotechu Białystok oraz Promotechu KM w Łapach pracują na 0,8 etatu. W ramach tarczy antykryzysowej obie firmy otrzymały dofinansowanie do wynagrodzeń w wysokości 40 proc. przeciętnego wynagrodzenia, drugie 40 proc. pokrywa firma, a 20 proc. to koszt pracowników. Jednak rzeczywisty spadek wynagrodzenia pracowników często przekracza 20 proc. – z powodu braku nadgodzin i mniejszej ilości godzin pracy w maju i w czerwcu, w stosunku do kwietnia.
- W związku z obniżeniem wymiaru czasu pracy od maja do lipca 2020, zarząd i właściciele firmy, w porozumieniu z Radą Pracowniczą zdecydowali o podjęciu działań osłonowych – mówi prezes Promotechu Marek Siergiej. – Chcemy w ten sposób wesprzeć pracowników w tym trudnym finansowo okresie.
Jedną z form wsparcia jest świadczenie wczasowe, wypłacane w tym roku wyjątkowo przez trzy miesiące: czerwiec, lipiec, sierpień, w wysokości uzależnionej od zarobków netto w miesiącu poprzedzającym wypłatę. Zgodnie z kryteriami opracowanymi przez Radę Pracowniczą pracownicy o najniższych zarobkach otrzymają co miesiąc po 400 zł, pracownicy o najwyższych zarobkach – po 50 zł, zaś pozostali dostaną po 300 zł miesięcznie.
Druga forma wsparcia to zapomoga, wypłacana w trzech miesięcznych transzach po 250 zł na osobę pracownikom o najniższych dochodach na członka rodziny. Kryterium w tym przypadku to łączny dochód netto wszystkich członków rodziny pracownika, który nie może przekroczyć 1600 zł na osobę.
Po czterech miesiącach sytuacja całej grupy kapitałowej, czyli wszystkich firm związanych z Promotechem, jest całkowicie stabilna - choć zróżnicowana. Promotech Białystok, Promotech KM w Łapach, Promotech FMP w Indiach, Promotech ME w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, a także (ze względu na posiadane udziały) – Steelmax w USA oraz SSQ we Włoszech – wszystkie te firmy działają normalnie, biorąc pod uwagę warunki, w jakich się znalazły.
Ponad 20 proc. załogi białostockiej spółki przeszło na pracę zdalną, pozostali pracownicy pracują obecnie na trzy zmiany, z zachowaniem dystansu społecznego. We wszystkich spółkach Promotechu zastosowano wymagany przepisami reżim sanitarny, tj. dezynfekcję rąk, pomieszczeń i sprzętu, a także konieczność noszenia maseczek, tam gdzie to niezbędne. Od 1 sierpnia przewidziany jest powrót Promotechu Białystok i Promotechu KM do pełnego wymiaru czasu pracy.
Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic
Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Ultrakompaktowe wózki podnośnikowe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.